Zamulona chłodnica i inne pytania ;) |
Autor |
Wiadomość |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2016, 00:35 Zamulona chłodnica i inne pytania ;)
|
|
|
Witam,
Chłodnica w moim Galloperze II 3.0 V6 automat ma zamulone kanaliki, miejscami grzeje, miejscami nie, auto ma tendencje do przegrzewania się.
Chcę ją wymienić, nie jestem pewien czy będzie pasować z Pajero 2 V6 do którego dostępność jest większa. Wymiar ten sam, miejsca mocowań węży i króćce do chłodzenia oleju ze skrzyni raczej też,
Nie wiem czy jest sens się ppchać w używaną.
Nowe chłodnice do wersji ze skrzynią manualną kosztują od 400 zł, do automatu znalazłem od ok. 1600 zł
Może podpowiecie jakieś sensowne rozwiązanie ?
Dzięki,
Grzesiek |
Ostatnio zmieniony przez GRZ 24-12-2016, 00:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-12-2016, 21:14
|
|
|
Dzięki za info.
Wytłumaczcie mi proszę jak to działa, sciągnąłem serwisowkę do tego auta (niestety w języku rosyjskim) ze schematem układu chłodzenia.
Przewód olejowy ze skrzyni biegów idzie najpierw do króćca w chłodnicy wody, a następnie do osobnej chłodnicy (oleju jak rozumiem) umieszczonej przed chłodnicą wody.
Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ???
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-12-2016, 21:57
|
|
|
Cytat: | Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ??? | chłodnica oleju przy automatycznej skrzyni biegów. Wszystko oddzielnie chłodzone-Woda,olej silnikowy,olej skrzyni w automacie. Nie wiem czy w manualu tez jest |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-12-2016, 01:42
|
|
|
No tak, ale chodzi mi o to, że olej skrzyni ma osobną chłodnicę oleju a oprócz tego przewód przechodzi przez chłodnicę wody, czyli tak jakby był chłodzony i w głównej chłodnicy wody i w osobnej chłodnicy (!)
W sumie jest tych chłodnic 4:
- chłodnica wody (dodatkowo chłodzi olej ze skrzyni)
- chłodnica oleju ze skrzyni
- chłodnica oleju silnika
- chłodnica klimy
No nic, wyjąłem chłodnicę wody i nalałem jakiegoś oczyszczacza do chłodnic. Potem pewnie octu naleję, a skończy się pewnie na wymianie wkładu (jeśli się będzie dało i opłacało). |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-12-2016, 05:46
|
|
|
GRZ napisał/a: | W sumie jest tych chłodnic 4: | tak,tak
GRZ napisał/a: |
No nic, wyjąłem chłodnicę wody i nalałem jakiegoś oczyszczacza do chłodnic. Potem pewnie octu naleję, a skończy się pewnie na wymianie wkładu (jeśli się będzie dało i opłacało). | Szukaj już nowej Takie czyszczenie ma sens (???) gdy jest robione częściej Pierwsze to, oby Ci się udało, częściowo wyczyści a dokładniej zamuli/zatka pewne fragmenty chłodnicy Temat przerabiałem z różnymi preparatami, ocet też, i skończyło się na wymianie. Tak na marginesie to chyba najlepszym czyszczeniem był by odkamieniacz do ekspresów do kawy tylko ucierpiała by na tym głowica- wszak z aluminium jest więc nie polecam. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-12-2016, 00:17
|
|
|
Aktualizacja.
Plukalem chlodnice octem ze 3 dni, oczywiście zdemontowana z samochodu, także gorącym octem. I pomoglo, chlodzi chyba mniej wiecej cala powierzchnia i przynajmniej przy tej pogodzie nie ma szans przegrzac auta, co przed tym zabiegiem bylo łatwe, także na razie temat odpuszczam.
OFF-TOPIC:
Póki co skończyło się na tym, że jeżdżę tym autem praktycznie tylko po asfalcie (dystansów dużych nie robię, całkiem fajne auto miejskie i zaparkować łatwo (wersja 3D) i drzwi nie wgniotą a lusterka osobówek na poziomie orurowania przed maską widoczność super, wyczucie gabarytów auta, a pozatym skóra, klima, automat i wogóle wypas nawet kamerka cofania , silnik ma fajny dźwięk nawet jak na V6, lubię to auto w mieście i na dupianych wąskich drogach zjeżdżają z drogi )
plus bardzo okazjonalna zabawa w off-road.
Założone mam opony bieznikowane przez firmę chyba 'glob-gum' 31 cali MT (na felgach 15). Na asfalt to bez sensu ale jakoś nie odczuwam dyskomfortu, komfort jest przyzwoity, lekki hałas ani niewielkie drgania przy tych prędkościach z którymi jeżdżę nie przeszkadzają. Czy jest sens zamienić je na AT ? Proszę o wszelkie opinie, dzięki. |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-12-2016, 00:48
|
|
|
Oczywiscie ze jest sens
Primo
-bezpieczeństwo... mt-ki nie spełniają warunków bezpieczeństwa na asfalcie... a nie daj Panie Boże na śliskim asfalcie.. MTki nie pomogą....
Po drugie ... primo ultimo - Spalanie... zostanie ci w kieszeni dużo kasy.
Wiem bo MTki mam do gnoju... a jade na codzien na AT...kilka razy jechalem na MTkach po czarnym.
Odpuść sobie widok auta na mtkach.... wiem ze auto wyglada agresywnie itd... ale warto na AT zamienic.
Pozdro600 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 25-12-2016, 11:49
|
|
|
GRZ napisał/a: | Dzięki za info.
(...)
Przewód olejowy ze skrzyni biegów idzie najpierw do króćca w chłodnicy wody, a następnie do osobnej chłodnicy (oleju jak rozumiem) umieszczonej przed chłodnicą wody.
Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ???
(...) |
Chłodnica olejowa w części pod chłodnicą wody wbrew pozorom ma nie chłodzić, tylko grzać, ddbierając ciepło od wody.
Jest po to, aby olej automatu szybciej uzyskał wymaganą temperaturę - dlatego są szeregowo dwie chłodnice.
Druga, ta zasadnicza chroni przed przegrzaniem. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-12-2016, 12:33
|
|
|
dyzioo napisał/a: | mt-ki nie spełniają warunków bezpieczeństwa na asfalcie | trochę się zagalopowałeś, jak by tak było nie były by dopuszczone do ruchu Fakt, faktem są/wymagają uwagi podczas jazdy ->> dobry bezpiecznik do ograniczenia prędkości dyzioo napisał/a: | ale warto na AT zamienic | oj warto posiadać, oj warto po 6-ciu latach dwóch wymian zmieniać będę na AT bo i miejsce zamieszkania uległo zmianie i kamieni duuuużżżżoooo mniej
Rander napisał/a: |
Chłodnica olejowa w części pod chłodnicą wody wbrew pozorom ma nie chłodzić, tylko grzać, ddbierając ciepło od wody. | Ooooo ciekawe kiedy na dole chłodnicy płyn już ostudzony ??? może dwie chłodnice, jedna do chłodzenia druga do grzania ( ta w chłodnicy wodnej) nawzajem się uzupełniają podczas długich przelotów i utrzymują +/- stałą temperaturę ???? Ale to już konstruktorzy mają na ten temat wiedzę GRZ napisał/a: |
Plukalem chlodnice octem ze 3 dni, oczywiście zdemontowana z samochodu, także gorącym octem. | jak grzałeś ocet ?? oddzielnie czy jakimś patentem w chłodnicy ??
Rander też Wesołych Świąt |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-12-2016, 16:14
|
|
|
Dzięki za rzeczowe opinie.
Wyjąłem chłodnice, włożyłem do dużej 'miski', ocet grzałem w czajniku i wlałem do chłodnicy, wylewałem i wlewałem ze 3 razy. Oprócz tego podgrzewałem wodę w 'misce' grzałką
Nie czuję dyskomfortu na MTkach nawet na śliskim ale fakt, że jeżdżę na nich bardzo ostrożnie. Będę chciał zmienić na AT bo w moim przypadku MT po prostu nie mają sensu, mimo że spodziewałem się że na asfalcie to będzie hardcore a wcale nie jest.
Jeśliby ktoś chciał MT 31 cali z bardzo małym przebiegiem to chętnie zamienię na AT
(mam wprawdzie jeszcze jakieś opony M+S w seryjnym rozmiarze na seryjnych felgach ale na nich auto wygląda jak deskorolka )
Większych niż 31 cali raczej nie ma co zakładać ? (choć kuszą ale wyłącznie ze względów wizualnych).
Chciałem też zrobić body-lift bo z tego co czytam to prosta i tania sprawa (2 cale) i mogę zrobić to sam. Czy buda będzie dużo bardziej się chwiać na seryjnym zawieszeniu ?
Wybaczcie moje lamerskie, nieprofesjonalne podejście to auto to dla mnie taka zabawka na sezon niemotocyklowy. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-12-2016, 17:25
|
|
|
GRZ napisał/a: | Będę chciał zmienić na AT bo w moim przypadku MT po prostu nie mają sensu, mimo że spodziewałem się że na asfalcie to będzie hardcore a wcale nie jest. | Łoj, łoj uważaj Jeśli masz nówki sztuki MT K2 to tak, fajnie sie trzymają póki......póki "kostki" mają ostre kanty GRZ napisał/a: | Czy buda będzie dużo bardziej się chwiać na seryjnym zawieszeniu ? | Środka ciężkości samochodu dużo nie podniesiesz, ale... jak dojdzie ( ???? ) bagażnik dachowy + coś tam coś tam na nim to i owszem - tendencje do lekkiego bujania będą GRZ napisał/a: | Większych niż 31 cali raczej nie ma co zakładać ? | jeśli takie podejście to auto to dla mnie taka zabawka na sezon niemotocyklowy. to zakładaj
Ze sposobem octowym ciekawa sprawa |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
GRZ
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-12-2016, 19:41
|
|
|
Na jeszcze większych kołach i z body-liftem byłoby już naprawdę fajnie
A jakto jest ze spalaniem, czy to nie tak, że z większymi kołami ludziom auta dużo więcej palą głównie dlatego że licznik mniej km nawija ?
Mocy do takiej jazdy wystarcza, to jedyny pojazd którym jazda sprawia przyjemność wtedy gdy się turlam
Bagażnik już mam częściowo własnej konstrukcji i z halogenami Byleby się w 2,20 m zmieścił ale jeszcze trochę brakuje więc spoko |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-12-2016, 14:31
|
|
|
GRZ napisał/a: | że z większymi kołami ludziom auta dużo więcej palą głównie dlatego że licznik mniej km nawija | a to zależy latem czy zimą zimą droga z punktu A do punktu B jest krótsza ->> od zimna się skurczyła |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-12-2016, 14:37
|
|
|
Jest jeszcze bardzobwazne pytanie... czy sie poruszamy po ortodromie czy loksodromie.... to też ma wpływ na odległość...
Z punktu A do B tą samą drogą są dwie różne odleglości patrzac na Orto lub Lokso dromie
Pozdro600 |
|
|
|
 |
|