Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamulona chłodnica i inne pytania ;)
Autor Wiadomość
GRZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2016, 00:35   Zamulona chłodnica i inne pytania ;)

Witam,
Chłodnica w moim Galloperze II 3.0 V6 automat ma zamulone kanaliki, miejscami grzeje, miejscami nie, auto ma tendencje do przegrzewania się.
Chcę ją wymienić, nie jestem pewien czy będzie pasować z Pajero 2 V6 do którego dostępność jest większa. Wymiar ten sam, miejsca mocowań węży i króćce do chłodzenia oleju ze skrzyni raczej też,
Nie wiem czy jest sens się ppchać w używaną.
Nowe chłodnice do wersji ze skrzynią manualną kosztują od 400 zł, do automatu znalazłem od ok. 1600 zł
Może podpowiecie jakieś sensowne rozwiązanie ?
Dzięki,
Grzesiek
Ostatnio zmieniony przez GRZ 24-12-2016, 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2016, 05:05   

Tylko nowa, nie baw się w używane bo srogo możesz za to zapłacić. Zobacz http://www.nanodatex.pl/c...tsubishi/pajero
Witaj na forum :)
Zapytaj na http://e-pajero.pl/ może Zbyszek ma ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
GRZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-12-2016, 21:14   

Dzięki za info.

Wytłumaczcie mi proszę jak to działa, sciągnąłem serwisowkę do tego auta (niestety w języku rosyjskim) ze schematem układu chłodzenia.
Przewód olejowy ze skrzyni biegów idzie najpierw do króćca w chłodnicy wody, a następnie do osobnej chłodnicy (oleju jak rozumiem) umieszczonej przed chłodnicą wody.
Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ???

     
     
    jawaldek 
    Mitsumaniak

    Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
    Zaproszone osoby: 3
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 75 razy
    Dołączył: 25 Mar 2008
    Posty: 2238
    Skąd: Polska
    Wysłany: 09-12-2016, 21:57   

    Cytat:
    Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ???
    chłodnica oleju przy automatycznej skrzyni biegów. Wszystko oddzielnie chłodzone-Woda,olej silnikowy,olej skrzyni w automacie. Nie wiem czy w manualu tez jest :oops:
    _________________
    http://mudmania4x4.com.pl/
     
     
    GRZ 
    Nowy Forumowicz

    Auto: Hyundai Galloper
    Kraj/Country: Polska
    Dołączył: 09 Wrz 2015
    Posty: 8
    Skąd: Kraków
    Wysłany: 11-12-2016, 01:42   

    No tak, ale chodzi mi o to, że olej skrzyni ma osobną chłodnicę oleju a oprócz tego przewód przechodzi przez chłodnicę wody, czyli tak jakby był chłodzony i w głównej chłodnicy wody i w osobnej chłodnicy (!)
    W sumie jest tych chłodnic 4:
    - chłodnica wody (dodatkowo chłodzi olej ze skrzyni)
    - chłodnica oleju ze skrzyni
    - chłodnica oleju silnika
    - chłodnica klimy
    No nic, wyjąłem chłodnicę wody i nalałem jakiegoś oczyszczacza do chłodnic. Potem pewnie octu naleję, a skończy się pewnie na wymianie wkładu (jeśli się będzie dało i opłacało).
     
     
    jawaldek 
    Mitsumaniak

    Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
    Zaproszone osoby: 3
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 75 razy
    Dołączył: 25 Mar 2008
    Posty: 2238
    Skąd: Polska
    Wysłany: 11-12-2016, 05:46   

    GRZ napisał/a:
    W sumie jest tych chłodnic 4:
    tak,tak :)
    GRZ napisał/a:

    No nic, wyjąłem chłodnicę wody i nalałem jakiegoś oczyszczacza do chłodnic. Potem pewnie octu naleję, a skończy się pewnie na wymianie wkładu (jeśli się będzie dało i opłacało).
    Szukaj już nowej :) Takie czyszczenie ma sens (???) gdy jest robione częściej :? Pierwsze to, oby Ci się udało, częściowo wyczyści a dokładniej zamuli/zatka pewne fragmenty chłodnicy :( Temat przerabiałem z różnymi preparatami, ocet też, i skończyło się na wymianie. Tak na marginesie to chyba najlepszym czyszczeniem był by odkamieniacz do ekspresów do kawy tylko ucierpiała by na tym głowica- wszak z aluminium jest :) więc nie polecam.
    _________________
    http://mudmania4x4.com.pl/
     
     
    GRZ 
    Nowy Forumowicz

    Auto: Hyundai Galloper
    Kraj/Country: Polska
    Dołączył: 09 Wrz 2015
    Posty: 8
    Skąd: Kraków
    Wysłany: 24-12-2016, 00:17   

    Aktualizacja.
    Plukalem chlodnice octem ze 3 dni, oczywiście zdemontowana z samochodu, także gorącym octem. I pomoglo, chlodzi chyba mniej wiecej cala powierzchnia i przynajmniej przy tej pogodzie nie ma szans przegrzac auta, co przed tym zabiegiem bylo łatwe, także na razie temat odpuszczam.

    OFF-TOPIC:
    Póki co skończyło się na tym, że jeżdżę tym autem praktycznie tylko po asfalcie (dystansów dużych nie robię, całkiem fajne auto miejskie :D i zaparkować łatwo (wersja 3D) i drzwi nie wgniotą a lusterka osobówek na poziomie orurowania przed maską :) widoczność super, wyczucie gabarytów auta, a pozatym skóra, klima, automat i wogóle wypas nawet kamerka cofania :P , silnik ma fajny dźwięk nawet jak na V6, lubię to auto w mieście i na dupianych wąskich drogach zjeżdżają z drogi :lol: )
    plus bardzo okazjonalna zabawa w off-road.
    Założone mam opony bieznikowane przez firmę chyba 'glob-gum' 31 cali MT (na felgach 15). Na asfalt to bez sensu ale jakoś nie odczuwam dyskomfortu, komfort jest przyzwoity, lekki hałas ani niewielkie drgania przy tych prędkościach z którymi jeżdżę nie przeszkadzają. Czy jest sens zamienić je na AT ? Proszę o wszelkie opinie, dzięki.
     
     
    dyzioo 
    Forumowicz
    Pozdro600

    Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 3 razy
    Dołączył: 12 Sty 2015
    Posty: 132
    Skąd: Szczecin
    Wysłany: 25-12-2016, 00:48   

    Oczywiscie ze jest sens
    Primo
    -bezpieczeństwo... mt-ki nie spełniają warunków bezpieczeństwa na asfalcie... a nie daj Panie Boże na śliskim asfalcie.. MTki nie pomogą....
    Po drugie ... primo ultimo - Spalanie... zostanie ci w kieszeni dużo kasy.
    Wiem bo MTki mam do gnoju... a jade na codzien na AT...kilka razy jechalem na MTkach po czarnym.
    Odpuść sobie widok auta na mtkach.... wiem ze auto wyglada agresywnie itd... ale warto na AT zamienic.
    Pozdro600
     
     
    Rander 
    Forumowicz

    Auto: Outlander III PHEV
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 10 razy
    Dołączył: 04 Lis 2011
    Posty: 371
    Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
    Wysłany: 25-12-2016, 11:49   

    GRZ napisał/a:
    Dzięki za info.

    (...)
    Przewód olejowy ze skrzyni biegów idzie najpierw do króćca w chłodnicy wody, a następnie do osobnej chłodnicy (oleju jak rozumiem) umieszczonej przed chłodnicą wody.
    Po co obwód w skrzyni wody skoro jest osobna chłodnica oleju ???
    (...)


    Chłodnica olejowa w części pod chłodnicą wody wbrew pozorom ma nie chłodzić, tylko grzać, ddbierając ciepło od wody.
    Jest po to, aby olej automatu szybciej uzyskał wymaganą temperaturę - dlatego są szeregowo dwie chłodnice.
    Druga, ta zasadnicza chroni przed przegrzaniem.
    _________________
    Pozdrawiam.

    Adam.
     
     
    jawaldek 
    Mitsumaniak

    Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
    Zaproszone osoby: 3
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 75 razy
    Dołączył: 25 Mar 2008
    Posty: 2238
    Skąd: Polska
    Wysłany: 25-12-2016, 12:33   

    dyzioo napisał/a:
    mt-ki nie spełniają warunków bezpieczeństwa na asfalcie
    trochę się zagalopowałeś, jak by tak było nie były by dopuszczone do ruchu :) Fakt, faktem są/wymagają uwagi podczas jazdy ->> dobry bezpiecznik do ograniczenia prędkości :)
    dyzioo napisał/a:
    ale warto na AT zamienic
    oj warto posiadać, oj warto :) po 6-ciu latach dwóch wymian zmieniać będę na AT bo i miejsce zamieszkania uległo zmianie i kamieni duuuużżżżoooo mniej :)
    Rander napisał/a:

    Chłodnica olejowa w części pod chłodnicą wody wbrew pozorom ma nie chłodzić, tylko grzać, ddbierając ciepło od wody.
    Ooooo ciekawe :) kiedy na dole chłodnicy płyn już ostudzony ??? może dwie chłodnice, jedna do chłodzenia druga do grzania ( ta w chłodnicy wodnej) nawzajem się uzupełniają podczas długich przelotów i utrzymują +/- stałą temperaturę :) ???? Ale to już konstruktorzy mają na ten temat wiedzę :)
    GRZ napisał/a:

    Plukalem chlodnice octem ze 3 dni, oczywiście zdemontowana z samochodu, także gorącym octem.
    jak grzałeś ocet ?? oddzielnie czy jakimś patentem w chłodnicy ??

    Rander też Wesołych Świąt :)
    _________________
    http://mudmania4x4.com.pl/
     
     
    GRZ 
    Nowy Forumowicz

    Auto: Hyundai Galloper
    Kraj/Country: Polska
    Dołączył: 09 Wrz 2015
    Posty: 8
    Skąd: Kraków
    Wysłany: 25-12-2016, 16:14   

    Dzięki za rzeczowe opinie.
    Wyjąłem chłodnice, włożyłem do dużej 'miski', ocet grzałem w czajniku i wlałem do chłodnicy, wylewałem i wlewałem ze 3 razy. Oprócz tego podgrzewałem wodę w 'misce' grzałką :)

    Nie czuję dyskomfortu na MTkach nawet na śliskim ale fakt, że jeżdżę na nich bardzo ostrożnie. Będę chciał zmienić na AT bo w moim przypadku MT po prostu nie mają sensu, mimo że spodziewałem się że na asfalcie to będzie hardcore a wcale nie jest.
    Jeśliby ktoś chciał MT 31 cali z bardzo małym przebiegiem to chętnie zamienię na AT
    (mam wprawdzie jeszcze jakieś opony M+S w seryjnym rozmiarze na seryjnych felgach ale na nich auto wygląda jak deskorolka :P )

    Większych niż 31 cali raczej nie ma co zakładać ? (choć kuszą ale wyłącznie ze względów wizualnych).

    Chciałem też zrobić body-lift bo z tego co czytam to prosta i tania sprawa (2 cale) i mogę zrobić to sam. Czy buda będzie dużo bardziej się chwiać na seryjnym zawieszeniu ?
    Wybaczcie moje lamerskie, nieprofesjonalne podejście ;) to auto to dla mnie taka zabawka na sezon niemotocyklowy.
     
     
    jawaldek 
    Mitsumaniak

    Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
    Zaproszone osoby: 3
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 75 razy
    Dołączył: 25 Mar 2008
    Posty: 2238
    Skąd: Polska
    Wysłany: 25-12-2016, 17:25   

    GRZ napisał/a:
    Będę chciał zmienić na AT bo w moim przypadku MT po prostu nie mają sensu, mimo że spodziewałem się że na asfalcie to będzie hardcore a wcale nie jest.
    Łoj, łoj uważaj :) Jeśli masz nówki sztuki MT K2 to tak, fajnie sie trzymają póki......póki "kostki" mają ostre kanty :mrgreen:
    GRZ napisał/a:
    Czy buda będzie dużo bardziej się chwiać na seryjnym zawieszeniu ?
    Środka ciężkości samochodu dużo nie podniesiesz, ale... jak dojdzie ( ???? ) bagażnik dachowy + coś tam coś tam na nim to i owszem - tendencje do lekkiego bujania :) będą
    GRZ napisał/a:
    Większych niż 31 cali raczej nie ma co zakładać ?
    jeśli takie podejście to auto to dla mnie taka zabawka na sezon niemotocyklowy. to zakładaj :)
    Ze sposobem octowym ciekawa sprawa :)
    _________________
    http://mudmania4x4.com.pl/
     
     
    GRZ 
    Nowy Forumowicz

    Auto: Hyundai Galloper
    Kraj/Country: Polska
    Dołączył: 09 Wrz 2015
    Posty: 8
    Skąd: Kraków
    Wysłany: 26-12-2016, 19:41   

    Na jeszcze większych kołach i z body-liftem byłoby już naprawdę fajnie :twisted:
    A jakto jest ze spalaniem, czy to nie tak, że z większymi kołami ludziom auta dużo więcej palą głównie dlatego że licznik mniej km nawija ? :P
    Mocy do takiej jazdy wystarcza, to jedyny pojazd którym jazda sprawia przyjemność wtedy gdy się turlam :P
    Bagażnik już mam częściowo własnej konstrukcji i z halogenami :P Byleby się w 2,20 m zmieścił ale jeszcze trochę brakuje więc spoko :)
     
     
    jawaldek 
    Mitsumaniak

    Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
    Zaproszone osoby: 3
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 75 razy
    Dołączył: 25 Mar 2008
    Posty: 2238
    Skąd: Polska
    Wysłany: 27-12-2016, 14:31   

    GRZ napisał/a:
    że z większymi kołami ludziom auta dużo więcej palą głównie dlatego że licznik mniej km nawija
    a to zależy latem czy zimą :) zimą droga z punktu A do punktu B jest krótsza ->> od zimna się skurczyła ;)
    _________________
    http://mudmania4x4.com.pl/
     
     
    dyzioo 
    Forumowicz
    Pozdro600

    Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
    Kraj/Country: Polska
    Pomógł: 3 razy
    Dołączył: 12 Sty 2015
    Posty: 132
    Skąd: Szczecin
    Wysłany: 27-12-2016, 14:37   

    Jest jeszcze bardzobwazne pytanie... czy sie poruszamy po ortodromie czy loksodromie.... to też ma wpływ na odległość...
    Z punktu A do B tą samą drogą są dwie różne odleglości patrzac na Orto lub Lokso dromie
    Pozdro600
     
     
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

    Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
    Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
    Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.