Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:54 |
[I 2.0T] Brak ogrzewania - problem rozwiązany |
Autor |
Wiadomość |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 19-06-2012, 16:36 [I 2.0T] Brak ogrzewania - problem rozwiązany
|
|
|
stało się, pierwsza nawalanka w moim Outku - nie mam ogrzewania.
Odkryłem całkiem przypadkowo, w zasadzie przez moje dziecko i zonke, ktorym zrobilo sie nagle za zimno w piatkowy poranek (6rano ) na dworzu bylo okolo 10 stopni i faktycznie w aucie nie bylo za cieplo i tak zostalo.
A dwa tygonie wczesniej byl robiony maly przeglad: wymiana oleju, filtry + plyn chlodniczy, przed wymiana jak trzeba bylo to grzalo, a teraz nie chce.
Panie i panowie, Misiaczki i Miśki, jakieś pomysły? |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
Ostatnio zmieniony przez Maddox 26-06-2012, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 19-06-2012, 16:44
|
|
|
Tak na szybko to albo nagrzewnica nie grzeje (czyli zapchana, termostat, itp) albo sterowanie obiegiem powietrza (nie kieruje powietrza przez nagrzewnicę). |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 19-06-2012, 16:55
|
|
|
elektryk napisał/a: | Tak na szybko to albo nagrzewnica nie grzeje (czyli zapchana, termostat, itp) albo sterowanie obiegiem powietrza (nie kieruje powietrza przez nagrzewnicę). |
Silnik ma normalna temperature, normalnie sie nagrzewa, bez zmian.
A jak to u licha wszystko posprawdzac? |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 19-06-2012, 21:56
|
|
|
Ja bym spróbował odłączyć tunel powietrzny od strony wentylatora i popatrzył czy tam się coś rusza przy zmianie temperatury, ew chyba tam też jest dostęp do nagrzewnicy i parownika, można by ręką pomacać czy "idzie ciepło". |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-06-2012, 22:05
|
|
|
W komorze silnika powinny być dwie rurki wchodzące do kabiny - po środku, albo nieco z prawej strony samochodu (patrząc od przodu z lewej). Na nich zobaczysz czy jedna z nich się nagrzewa - druga będzie zimna. Ale skoro nie masz grzania po wymianie płynu chłodniczego to obstawiam po prostu zapowietrzenie układu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 22-06-2012, 09:43
|
|
|
zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-06-2012, 11:35
|
|
|
Maddox napisał/a: | zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem | Nie ma kranika, samo powinno się odpowietrzyć. A sprawdziłeś że nie ma przepływu do nagrzewnicy? |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 22-06-2012, 13:32
|
|
|
Jesli bede mial dzisiaj chwilke to sprawdze, najpozniej jutro.
[ Dodano: 25-06-2012, 19:13 ]
elektryk napisał/a: | Maddox napisał/a: | zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem | Nie ma kranika, samo powinno się odpowietrzyć. A sprawdziłeś że nie ma przepływu do nagrzewnicy? |
Problem rozwiazany, ale po kolei, sprawdzilem plyn chlodniczy-w normie, czy dochodzi do nagrzdewnicy-dochodzi, gorący in & out.
Oto rozwiazanie problemu:
Uploaded with ImageShack.us
Najpierw odkrecamy śrubki zaznaczone na czerwono jednej nie widac, trzeba użyć "krotkiego" srubokrecika, zdejmujemy plastikowa czarna oslonke,a pozniej smialo WD40 na plastikowe trybiki wskazane "zielonym laserem", ktore po prostu sie zaciely a klapka od nagrzewnicy zatrzymala sie w pozycji otwartej zimne powietrze.
Ot i cala filozofia.
Moze komus gdzies kiedys sie przyda
[ Dodano: 25-06-2012, 22:16 ]
zdjecie zrobione pod kierownica, w strone srodkowego tunelu i przedniej sciany
[ Dodano: 26-06-2012, 11:20 ]
[ Dodano: 30-07-2012, 10:28 ]
Ma radosc byla nieco przedwczesna ale do rzeczy:
mozna powiedziec, ze ogrzewanie/chlodzenie dziala, silniczek przestawia klapke na nagrzewnicy, do czasu kiedy nie przekrece chlodzenia na minimum. Po kilku takich przestawieniach, klapka sie blokuje w najnizszej pozycji i ani drgnie, natomiast kiedy przestawiam temp. na najnizsza plus jedno oczko do gory, tak aby klapka nie zeszla do konca, nic sie nie blokuje, mozna przestawiac do woli, pamietajac tylko, zeby nie ustawic na minimum.
To znaczy, iz dalej walcze z problemem - Mitsumaniaczki Mitsumaniaki, moze jakies sugestie? |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2016, 02:11
|
|
|
Witam,
Mam ciekawy problem którego nie jestem w stanie rozwiązać od kilku tygodni. Tak się złożyło, że ostatnio sporo jeżdżę w trasy i dlatego pojawił się problem z ogrzewaniem.
Jak odpalę silnik, on się rozgrzeje i złapie odpowiednia temperaturę to dopóki jadę wolno mniej więcej do 80km/h to wszystko ładnie grzeje, nie ważne czy na obiegu zamkniętym czy otwartym natomiast w momencie gdy zaczynam jechać powyżej wspomnianych 80km/h w aucie robi się zimno. Żaden przycisk czy pokrętło nie ma znaczenia na jakiej jest pozycji po prostu wieje zimne powietrze i tyle. Gdy się zatrzymam na postoju nadal wieje zimne powietrze dopiero gdy wyłączę silnik odczekam jakieś 5min czasami więcej, ogrzewanie znowu wraca i działa oczywiście do momentu gdy nie będę jechać szybciej. Dodam że klima działa, układ chłodniczy również był odpowietrzany, filtry i płyny wymienione.
Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-10-2016, 18:21
|
|
|
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy, może przy wymianie dolali za mało. Problem może leżeć również w sterownikach nadmuchu powietrza, które znajdują się w nogach kierowcy, w tunelu środkowym, tam plastikowe zębatki lubią się zakleszczać - było już o tym na forum.
A czy silnik trzyma odpowiednią temperaturę cały czas, czy temperatura trochę spada jak przyspieszasz? |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2016, 18:43
|
|
|
Silnik trzyma temperaturę cały czas tak samo nic się nie dzieje bez względu na to co robię.
Poziom płynu jest prawidłowy. A czy do tych sterowników jestem w stanie sama dotrzeć czy tylko mechanik powinien się za to brać? Zastanawiam się tylko dlaczego problem występuje tylko jak jadę szybciej jak jadę wolniej to zębatki się nie zakleszczają? dziwne to wszystko... |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 26-10-2016, 18:59
|
|
|
A ja zadam być może inne pytanie, czy silnik nie rozgrzewa się wolniej? - chodzi mi o otwarty termostat.
Druga sprawa - może problem tkwi w nagrzewnicy? |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-10-2016, 01:33
|
|
|
Właśnie silnik rozgrzewa się od początku kiedy mam to autko cały czas tak samo ani nie jest to dłużej ani krócej.
Ostatnio też zaczęłam sobie radzić z ogrzewaniem w trasie w inny sposób. Odpalam samochód nastawiam najniższy poziom nawiewu i na temperaturę jakieś 26/27stopni. Czekam aż się nagrzeje najczęściej rozgrzeje się zanim dojadę do jakiejś ekspresówki w momencie kiedy wjeżdżam na trasę i zaczynam jechać szybciej to mam już ciepło w kabinie wtedy wyłączam nawiew i powiem szczerze, że mam ciepło... Nie wiem jak to określić zdaje mi się, że grzeje ale nie wieje czasami jest mi za ciepło to po jakiejś godzinie włączam nawiew na najniższy poziom, chwile powieje chłodnym powietrzem a jak się zrobi za chłodno to znów wyłączam nawiew i znowu robi się ciepło pokrętła od temperatury nie ruszam czyli nadal mam na jakieś 26/27 stopni. Nie wiem w czym tkwi problem i jak się do tego zabrać... |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 31-10-2016, 22:59
|
|
|
Tak się zastanawiam nad tym i powiem szczerze że nie wiem do końca o co biega. No bo chyba przewody idące do nagrzewnicy nie są pozamieniane. Może przyczyna tkwi w samym sterowaniu? Może panel świruje i ustawia sobie inaczej albo czujnik temperatury od klimatronika znajduje się nie w swoim miejscu tylko gdzieś w pobliżu urządzenia które emituje ciepło. W momencie gdy nawiew jest wyłączony on też nie zbiera informacji o temperaturze. Włączysz nadmuch a on automatycznie ustawia klapki w taki sposób że wieje chłodem. Oczywiście nie mówię że jest tak na pewno. To są moje gdybania które w tym momencie nasuwają mi się do mojej siwej głowy |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-11-2016, 21:23
|
|
|
Sprawa strasznie skomplikowana...
Ja sprawdziłbym jeszcze dwie rzeczy (choć w obu przypadkach to raczej magia i wróżenie z fusów niż dyskusja merytoryczna):
1. w jakim stanie jest filtr kabinowy
2. poprawność załączania się wiatraka przy chłodnicy, tzn. czy jakimś cudem nie załącza się przy wyższych prędkościach
Jeśli nic z tego to zostaje tylko nagrzewnica i moduł sterowania, jak koledzy mówią... |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
|