[Cari 1.8 GDI] Falujące obroty i duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 23-12-2016, 18:39 [Cari 1.8 GDI] Falujące obroty i duże spalanie
|
|
|
Witam. Własnie dziś i to jeszcze na dodatek przed świętami, coć dzieje się z carismą. jadąc z pracy pod górę własnie mi zgasł i zapalił sie chek. Akurat jestem w tej dobrej sytuacji że posiadam tester i zobaczyłem błędy, zobaczyłem tylko błąd 92 bo dalej nie za pamiętałem coś z przepustnicą. Zaznaczę że od jakiegoś czasu na kopm. pokładowym spalanie jest aż 16l, to chyba nie możliwe więc to kasuje. Jest to 1.8 gdi skrzynia automat. Wszędzie piszą o sondzie, ale takiego błędu nie miałem, chyba że nie pokazuje no i zaczął teraz falować spada na 660 i wzrasta do 1100 tak co jakiś czas. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5362 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-12-2016, 19:48
|
|
|
Może to przepływomierz? Nie wiem jaki kod wywala przepływka, ale objawy pasują. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-12-2016, 20:48
|
|
|
92 - throttle valve position feedback system.
Problem z przepustnicą.
Skontaktuj sięz userem Bartek . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 24-12-2016, 07:46
|
|
|
Witam. Zapomniałem dodać że na wskazaniu sondy lambda jak silnik pracuje to 0 mv dopiero jak dodaje gazu to pokazuje np 600 mv czy to normalne.
[ Dodano: 24-12-2016, 15:14 ]
Witam. Zrobiłem dzis czyszczenie przepustnicy i EGR za adoptowałem to jak w opisie spokój ale tylko na chwile obroty wchodza na 1300 i stoją, na testerze delphi w wykresach pokazuje
Wartośc przyuczona tps 0 mV. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 26-12-2016, 01:43
|
|
|
Witajcie, podczepię się do tematu, puki gorący Mam błędy 13 i 25. Niestety w mojej okolicy są tacy mechanicy, że powiedzieć im, że jest błąd taki i owaki to oni od razu chcieliby rozkręcać pół samochodu albo mówią, że tego się nie dotkną (np. chciałem zlecić czyszczenie przepustnicy i zamontować filterki w pompie WC). Poradźcie mi proszę co zlecić mechanikowi do zrobienia przy powyższych błędach ? Objawy są takie, że moja Cari przy równomiernej jeździe przydusza się delikatnie jakbym zdjął nogę z pedału gazu, docisnę delikatnie i się z powrotem wkręca, przy przyśpieszaniu czy podjeździe nie ma żadnych szarpnięć, choć wydaję mi się, że jak na 125km nie ma za mocnego "buta". Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Peter024
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26-12-2016, 10:35
|
|
|
Witam
Mam nadzieję że trafiłem w temat😋.
Jestem nowym posiadaczem Carisma i chciałbym nim trochę pojeździć, szykuję się do wymiany oleju i wszystkich filtrów ale mam problem.
Przy odpaleniu silnika mam przez kilka sekund nierówne obroty (żona mówi że pierdzi po chwili wszystko ustępuje i podobno pojawia się ponownie przy dodawaniu gazu (żywa jazda) znajomy sugeruje wymianę świec, stwierdził że wtedy dostaje bogatą mieszankę i nie przepala i dlatego dusi się -logiczne i sensowne...A może cewki i kable wysokiego napięcia...A może wszystko po kolei 😎. Jakieś proste sugestie??? |
|
|
|
 |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 02-01-2017, 13:50
|
|
|
Witam. Kto wie gdzie jest bezpiecznik od sondy w carismie 1.8 gdi. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-01-2017, 14:26
|
|
|
peterson8514 napisał/a: | Kto wie gdzie jest bezpiecznik od sondy w carismie 1.8 gdi. |
Raczej nie ma takiego bezpiecznika . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:12
|
|
|
Dzięki. Też mi się tak wydawało ale nie byłem pewny. Wymieniłem nowa sonde ale nic lepiej no może trochę bo spalanie spadło z 29 na 19 no i na sondzie male te napięcia, jak mu dołożysz gazu to idzie w górę ale tak słabo 20mv przecież to żadne napięcie 0,02v. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:39
|
|
|
Mieszanka paliwowa jest zbyt uboga więc sonda pokazuje niskie napięcie więc komputer silnika wydłuża czas wtrysku benzyny przez co komputer pokładowy pokazuje tak wysokie spalanie. To wskazanie jest coraz wyższe bo mimo zwiększania czasu wtrysku paliwa nie przybywa. Masz pewnie jakąś usterkę związaną z układem paliwowym, najpewniej z układem wysokiego ciśnienia. Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Napisz jakim testerem sprawdzałeś te błędy bo jakoś wydaje mi się, że nie bardzo ten tester radzi sobie z Carisma z tego rocznika. Dużo pewniejsze jest wymruganie błędów co opisane jest w drugim linku. |
|
|
|
 |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:44
|
|
|
diagnozowałem to delphine ale zadnych błedów nie pokazuje, chcociaz jeden mnie zastanawiał ale odpuściłem, test parametrów w czasie rzeczywistym własnie czas wtrysku pokazuje 0,3ms dodam gazu to wchodzi na 1,0 ms i cały czas na wolnych obrotach 0,3 ms. I po 5 minutach rosną obroty do 1500 i stop. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:49
|
|
|
Wymrugaj lepiej błędy jak radziłem bo to pewny sposób w Miśkach wyprodukowanych przed 2001r bo ewidentnie masz problem z ciśnieniem paliwa, jest pewnie zbyt niskie co jest częstą usterką w starszych GDI. Zresztą podobne problemy wypływają na forum średnio raz w tygodniu lub częściej. Czemu żeście się uparli na to okropne GDI, lepiej kupić dużo mniej problemowe 1.6. |
|
|
|
 |
peterson8514
Nowy Forumowicz peterson8514
Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 15 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 02-01-2017, 19:09
|
|
|
Ja to gdi to tak kupiłem za same opony bo były nowe 1tys bo kolega wyemigrował do angli. Chodziło to prze trzy lata szkoda mi go troche ma malo przejechane bo zaledwie 118tys. jeździło i sie zepsuło. |
_________________ Peterson8514 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-01-2017, 19:12
|
|
|
Ja Ci nic nie zarzucam to był taki mały żarcik. Jak chcesz tym autem jeździć i nie chcesz wydać fortuny na mechaników to czytaj te tematy a głównie ten o pompie wysokiego ciśnienia. |
|
|
|
 |
|