Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Falujące obroty i duże spalanie
Autor Wiadomość
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 23-12-2016, 18:39   [Cari 1.8 GDI] Falujące obroty i duże spalanie

Witam. Własnie dziś i to jeszcze na dodatek przed świętami, coć dzieje się z carismą. jadąc z pracy pod górę własnie mi zgasł i zapalił sie chek. Akurat jestem w tej dobrej sytuacji że posiadam tester i zobaczyłem błędy, zobaczyłem tylko błąd 92 bo dalej nie za pamiętałem coś z przepustnicą. Zaznaczę że od jakiegoś czasu na kopm. pokładowym spalanie jest aż 16l, to chyba nie możliwe więc to kasuje. Jest to 1.8 gdi skrzynia automat. Wszędzie piszą o sondzie, ale takiego błędu nie miałem, chyba że nie pokazuje no i zaczął teraz falować spada na 660 i wzrasta do 1100 tak co jakiś czas.
_________________
Peterson8514
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-12-2016, 18:46   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99762
GDI = przepustnica. Ekstrakcyjna benzyna w dużych dawkach i sprawdź czy pomogło.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-12-2016, 19:48   

Może to przepływomierz? Nie wiem jaki kod wywala przepływka, ale objawy pasują.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-12-2016, 20:48   

92 - throttle valve position feedback system.
Problem z przepustnicą.
Skontaktuj sięz userem Bartek .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 24-12-2016, 07:46   

Witam. Zapomniałem dodać że na wskazaniu sondy lambda jak silnik pracuje to 0 mv dopiero jak dodaje gazu to pokazuje np 600 mv czy to normalne.

[ Dodano: 24-12-2016, 15:14 ]
Witam. Zrobiłem dzis czyszczenie przepustnicy i EGR za adoptowałem to jak w opisie spokój ale tylko na chwile obroty wchodza na 1300 i stoją, na testerze delphi w wykresach pokazuje
Wartośc przyuczona tps 0 mV.
_________________
Peterson8514
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 26-12-2016, 01:43   

Witajcie, podczepię się do tematu, puki gorący :) Mam błędy 13 i 25. Niestety w mojej okolicy są tacy mechanicy, że powiedzieć im, że jest błąd taki i owaki to oni od razu chcieliby rozkręcać pół samochodu albo mówią, że tego się nie dotkną (np. chciałem zlecić czyszczenie przepustnicy i zamontować filterki w pompie WC). Poradźcie mi proszę co zlecić mechanikowi do zrobienia przy powyższych błędach ? Objawy są takie, że moja Cari przy równomiernej jeździe przydusza się delikatnie jakbym zdjął nogę z pedału gazu, docisnę delikatnie i się z powrotem wkręca, przy przyśpieszaniu czy podjeździe nie ma żadnych szarpnięć, choć wydaję mi się, że jak na 125km nie ma za mocnego "buta". Pozdrawiam :)
 
 
Peter024 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-12-2016, 10:35   

Witam
Mam nadzieję że trafiłem w temat😋.
Jestem nowym posiadaczem Carisma i chciałbym nim trochę pojeździć, szykuję się do wymiany oleju i wszystkich filtrów ale mam problem.
Przy odpaleniu silnika mam przez kilka sekund nierówne obroty (żona mówi że pierdzi ;) po chwili wszystko ustępuje i podobno pojawia się ponownie przy dodawaniu gazu (żywa jazda) znajomy sugeruje wymianę świec, stwierdził że wtedy dostaje bogatą mieszankę i nie przepala i dlatego dusi się -logiczne i sensowne...A może cewki i kable wysokiego napięcia...A może wszystko po kolei 😎. Jakieś proste sugestie???
 
 
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 02-01-2017, 13:50   

Witam. Kto wie gdzie jest bezpiecznik od sondy w carismie 1.8 gdi.
_________________
Peterson8514
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-01-2017, 14:26   

peterson8514 napisał/a:
Kto wie gdzie jest bezpiecznik od sondy w carismie 1.8 gdi.

Raczej nie ma takiego bezpiecznika :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 02-01-2017, 18:12   

Dzięki. Też mi się tak wydawało ale nie byłem pewny. Wymieniłem nowa sonde ale nic lepiej no może trochę bo spalanie spadło z 29 na 19 no i na sondzie male te napięcia, jak mu dołożysz gazu to idzie w górę ale tak słabo 20mv przecież to żadne napięcie 0,02v.
_________________
Peterson8514
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-01-2017, 18:39   

Mieszanka paliwowa jest zbyt uboga więc sonda pokazuje niskie napięcie więc komputer silnika wydłuża czas wtrysku benzyny przez co komputer pokładowy pokazuje tak wysokie spalanie. To wskazanie jest coraz wyższe bo mimo zwiększania czasu wtrysku paliwa nie przybywa. Masz pewnie jakąś usterkę związaną z układem paliwowym, najpewniej z układem wysokiego ciśnienia. Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Napisz jakim testerem sprawdzałeś te błędy bo jakoś wydaje mi się, że nie bardzo ten tester radzi sobie z Carisma z tego rocznika. Dużo pewniejsze jest wymruganie błędów co opisane jest w drugim linku.
 
 
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 02-01-2017, 18:44   

diagnozowałem to delphine ale zadnych błedów nie pokazuje, chcociaz jeden mnie zastanawiał ale odpuściłem, test parametrów w czasie rzeczywistym własnie czas wtrysku pokazuje 0,3ms dodam gazu to wchodzi na 1,0 ms i cały czas na wolnych obrotach 0,3 ms. I po 5 minutach rosną obroty do 1500 i stop.
_________________
Peterson8514
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-01-2017, 18:49   

Wymrugaj lepiej błędy jak radziłem bo to pewny sposób w Miśkach wyprodukowanych przed 2001r bo ewidentnie masz problem z ciśnieniem paliwa, jest pewnie zbyt niskie co jest częstą usterką w starszych GDI. Zresztą podobne problemy wypływają na forum średnio raz w tygodniu lub częściej. Czemu żeście się uparli na to okropne GDI, lepiej kupić dużo mniej problemowe 1.6.
 
 
peterson8514 
Nowy Forumowicz
peterson8514

Auto: carisma 1.8 gdi 92 kw 4G93 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 02-01-2017, 19:09   

Ja to gdi to tak kupiłem za same opony bo były nowe 1tys bo kolega wyemigrował do angli. Chodziło to prze trzy lata szkoda mi go troche ma malo przejechane bo zaledwie 118tys. jeździło i sie zepsuło.
_________________
Peterson8514
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-01-2017, 19:12   

Ja Ci nic nie zarzucam :) to był taki mały żarcik. Jak chcesz tym autem jeździć i nie chcesz wydać fortuny na mechaników to czytaj te tematy a głównie ten o pompie wysokiego ciśnienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.