Carisma 1.8 GDI ocena fachowym okiem przed kupnem. |
Autor |
Wiadomość |
Vinci
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma w planie
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-12-2016, 20:21 Carisma 1.8 GDI ocena fachowym okiem przed kupnem.
|
|
|
Carisma 2002r. silnik 1.8 125km
Auto w Polsce 2 lata. Sprowadzone do kraju z Niemiec.
W wyposażeniu manualna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, ABS. 4xPP
Z wymian według właściciela::
Roczny akumulator tarcze i klocki przód i tył wymienione 1,5 roku temu wymieniona miska olejowa stara
były jeszcze wymienione poduszki na mcpersonach, wymienione łączniki stabilizatora
(drzwi prawa strona opis i zdjecia z wymiany dalej).
Opis właściciela (zlepek wiadomości, pisownia oryginalna):
Zalany na Olej Mobil 10w40
Rdzy praktycznie brak jedynie nalot powierzchowny.Prywatne od kiedy go mam zrobiłem nim jakieś 10 000 km czyli przez około 2 lata.
Do wymiany łożysko w przednim kole.
Oleju nie ubywa płyn tez jest w porządku
A zapomniałem był też wymieniony czujnik Tps na bez awaryjny za 400zł i jeszcze gwarancja na akumulator
Szyby oryginał według mnie auto bezwypadkowe
Rozrządu nie robiłem bo mechanik ściągał osłony i stwierdził że jest w bardzo dobrym stanie koszt rozrządu to 350wszystkie cześć
Jedno łożysko w lewym przednim kole koszt 80zl
I przez to łożysko dobrze by było przetoczyć albo wymienić tarcze z przodu bo przy hamowaniu bije
Były jeszcze wymienione drzwi z prawej strony przednie i tyle nie były rozbite tylko przetarte i kupiłem oryginalne w tym samym kolorze
A spalanie w mieście w granicach 7-8l trasa z klima okolice 6 l
Koła to 15" oryginalne z Mitsubishi
Z oponami wielosezonowymi z bodajże 2014 r
Przegląd do marca OC do kwietnia
Były przygody z obrotami to przez ten Tps który wymieniłem za400zł
235058km na liczniku przebiegu,
To jest na 99% oryginalny przebieg są jeszcze jakieś naklejki z wymian oleju w Niemczech na drzwiach świadczące o tym
Tak wyglądała gdy sprzedający kupował:
Porysowany wtedy bok samochodu i wymiana drzwi.
Cena to 5300 do negocjacji.
Uszkodzenie drzwi:
Wymiana:
A tak wygląda teraz:
Spód jak oceniacie?
Co o tym aucie sądzicie? Ja młody początkujący w mechanice samochodowej szukam swojego drugiego auta. (Wcześniej Astra F, 1995 1.6.)
Najbardziej obawiam się rdzy podwozia. Co o tym myśleć, opłaca się ratować, konserwacja czyszczeniem? Auto planowałbym mieć do jego naturalnej śmierci około 5lat.
Auto w okolicach Stalowej Woli gdyby ktoś znał kogoś z kim można by podjechać na oględziny to proszę o kontakt. Oczywiście za flaszkowe |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-12-2016, 20:54
|
|
|
Vinci napisał/a: | Ja młody początkujący w mechanice samochodowej szukam swojego drugiego auta. |
Czy aby na pewno chcesz się zniechęcić do mechaniki kupując GDi .
Zapodaj linka do ogłoszenia. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-12-2016, 21:31
|
|
|
Jak jesteś przeciwnikiem LPG i masz cierpliwość do mechaniki i elektrotechniki to kupuj bo jeśli trafi się zaniedbany egzemplarz to nudzić na pewno się nie będziesz Z GDI jest trochę jak z dieslami, liczy się stan techniczny i najlepiej znać historię auta. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-12-2016, 22:02
|
|
|
To mi się podoba
Vinci napisał/a: | A spalanie w mieście w granicach 7-8l trasa z klima okolice 6 l |
Już wyjaśniam - na trasie jadąc z prędkością ekonomiczną (czyli jakieś 100-120 km/h) to może i taki wynik uzyskasz. Ale w jeździe miejskiej, szczególnie w zimie na krótkich odcinkach to podane wartości są nierealne. 10-11 litrów/100 km to owszem. W lecie trochę mniej, silnik krócej pracuje na ssaniu, więc do 9-10 litrów/100 km można zejść.
Oczywiście, zależy tez jakie miasto będziemy brali pod uwagę |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-12-2016, 22:35
|
|
|
Olei 10W40 półsyntetyk niezbyt lubiany przez GDI, zasyfia regulatory luzu zaworowego i magistrale olejowe co w efekcie prowadzi do cykania zaworów co jest dość częstym problemem w zaniedbanych egzemplarzach.
Komplet rozrządu to koszt około 600zł + robocizna bo nie wspomniano tu o napinaczu hydraulicznym który najtaniej kosztuje około 350zł.
Nie chcę Cię zniechęcać ale jeśli taki olej był lany od nowości (nie syntetyk dedykowany do tego silnika) oraz jeśli niedługo zaczną się problemy z ciśnieniem paliwa http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 i może z przepustnicą elektryczną oraz z zasyfieniem dolotu i wszelkich kanałów głowicy nagarem (urok bezpośredniego wtrysku) to będziesz przeklinał ten zakup Mogę oczywiście sie mylić ale siedzę już parę lat na tym forum i w sumie przez taką Carismę GDI na nie trafiłem więc coś tam o tym wiem |
|
|
|
 |
Vinci
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma w planie
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-12-2016, 18:09
|
|
|
Dziękuje za rady. Temat w takim razie odpuszczam. |
|
|
|
 |
Sebastian_PL
Forumowicz Strażak - Ratownik

Auto: Mazda 3 BK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 47 Skąd: Czarna Dąbrówka
|
|
|
|
 |
Vinci
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma w planie
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-12-2016, 15:53
|
|
|
Sprzedjacy dopytał czy sie pojawię na oględzinach, odpisałem mu zgodnie z przekonaniem to co się dowiedziałem na forum.
Sprzedający odpisał:
"Pierwsze słyszę
W każdym samochodzie jaki kolwiek by on nie był niemiecki japoński francuski itp.jeśli się dba o auto i wymienia oleje i filtry nie tylko w silniku na czas i dobrej marki nie ma prawa się nic stać
Jak pan chce mogę udostępnić kamerę endoskopowa 😉"
"Proszę pana ten samochód jest moim chyba z20 w życiu autem nigdy z żadnym autem nie miałem jakich kolwiek problemów dotyczących silnika
Jest takie przysłowie "jak się dba tak się ma" ja zawsze o każdy samochód dbam bo nie lubię żadnych nieprzyjemnych niespodzianek na drodze"
Co o tym myśleć to brzmi naprawde uczciwie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-12-2016, 17:14
|
|
|
Widać ten Pan nie miał wcześnie do czynienia ze starym GDI lub po prostu kłamie
Jak Cie dalej korci i jak nie masz w planach LPG to kupuj ale radzę więcej poczytać forum niż wierzyć handlarzowi który wiadomo, że zawsze będzie zachwalał swój towar. Fragment o dbaniu to oczywiście prawda ale kupując takie auto nie można we wszystko wierzyć. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-12-2016, 17:56
|
|
|
Vinci napisał/a: | Co o tym myśleć to brzmi naprawde uczciwie. |
A co Ci ma napisać ?
Że to złom, nadający się tylko do kasacji ? Że sam do niego nie wsiadłby za żadne pieniądze ? Że auto jest połatane, podpicowane i przygotowane do sprzedaży jakiemuś naiwniakowi ? Że Niemiec płakał, jak sprzedawał, potem się rozmyślił i do granicy gonił...ale na piechotę, więc laweta była szybsza ?
Weź proszę zejdź na ziemię z tych obłoków, w których sobie bujasz
OK, po kolei.
Auto z 2002 roku nie jest wyposażone w silnik 125 KM, tylko 122 KM. Silnik jest zasadniczo ten sam, dostosowany jest do normy Euro 4 bodajże - zamontowana jest druga sonda lambda, i lekko obniżona moc. Czyżby gość nie wiedział, co posiada ? Albo był wymieniony silnik.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma#Silniki_2
Vinci napisał/a: | Zalany na Olej Mobil 10w40 |
Do silników w autach japońskich leje się pełny syntetyk. Żadne hydrokraki, żadne semisyntetyki. Wyżej opisał to kol. plecho1
Vinci napisał/a: | Rdzy praktycznie brak jedynie nalot powierzchowny |
Jeśli rdza jest na wierzchu, to jest i pod spodem. Pytanie tylko, co faktycznie jest pod spodem ? Fakt, niby Carismy nie gniją - przynajmniej w porównaniu z Galantami
Vinci napisał/a: | Jedno łożysko w lewym przednim kole koszt 80zl
I przez to łożysko dobrze by było przetoczyć albo wymienić tarcze z przodu bo przy hamowaniu bije |
Przetoczyć, to gość może sobie wagon na bocznicy. Jeśli hamulce biją, to są krzywe tarcze, i tutaj przetoczenie pomoże tyle, co nic. Trzeba kupić nowe tarcze + klocki, z tyłem może być tak samo.
Vinci napisał/a: | To jest na 99% oryginalny przebieg są jeszcze jakieś naklejki z wymian oleju w Niemczech na drzwiach świadczące o tym |
Naklejki wszelkiej maści można bez problemu kupić, w ostateczności samemu wydrukować i wypisać.
Co do zdjęć, to owszem, fajne. Tyle tylko że tak zrobione, żeby nie było nic niepokojącego (o ile coś takiego jest) na nich widać. Ale tez przyznaję, ze szlag mi trafił monitor (jest w naprawie) i w tej chwili używam jakąś starą Belineę, w wypalonymi już świetlówkami i matrycą TN - więc tutaj nie będę zbytnio komentował
Ogólnie zdajemy sobie przecież wszyscy sprawę, że to nie jest nówka wprost z salonu, tylko 14-letnie auto. I cudów spodziewać się nie można. Mnie zastanawia tylko dość niska cena - 5300 do negocjacji.
Carismy w na oko dobrym stanie z tego rocznika to cena 6-7 tyś zł w górę na popularnych serwisach aukcyjnych. Wiem, za 5 tysięcy czy mniej tez idzie kupić, ale osobiście raczej bym omijał takie aukcje... |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Vinci
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma w planie
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-12-2016, 18:18
|
|
|
Dziękuje, za kubeł wody będe szukał czegoś dalej. Najchętniej kupił bym samochod od kogos z forum. Wołbym nawet dołożyć wiecej niż jego wartość rynkowa ale mieć sprawdzony pojazd. Dla mnie młodego ciężko jest kupić dobry samochód. Raz finanse sam zarabiam, sam sie utrzymuje. Dwa małe mam doswiadczenie przy kupowaniu i eksploatacji pojazdów dlatego zwracam się do was którzy juz zeby macie w tym przypadku na samochodach zjedzone.
Dziękuje serdecznie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-12-2016, 19:09
|
|
|
Vinci napisał/a: | W każdym samochodzie jaki kolwiek by on nie był niemiecki japoński francuski itp.jeśli się dba o auto i wymienia oleje i filtry nie tylko w silniku na czas i dobrej marki nie ma prawa się nic stać | I ma rację!, dlatego Vinci napisał/a: | Zalany na Olej Mobil 10w40 | pisząc to sam przyznał się, że o auto nie dbał i zalał go najgorszym olejem półsyntetycznym dostępnym na rynku. Proste. |
|
|
|
 |
|