 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia Colt cz3 1,5 2006r. |
Autor |
Wiadomość |
ViciousEagle
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-08-2016, 21:59 Skrzynia Colt cz3 1,5 2006r.
|
|
|
Szukam kogoś kto jest w miarę obeznany ze skrzyniami .
Problem wygląda tak - Colcik na felgach 15 jeździł jak należy , nic nie stukało nic nie pukało .
Postanowiłem wstawić felgi , zgodnie z zaleceniami mogłem dać 17 i tak też zrobiłem . W tym momencie po założeniu felg ujechałem 10 metrów i przy skręcie w lewo , ewidentnie coś z lewego przodu zaczęło stukać jak cholera !
Myślałem , że to może przegub , wymieniłem półoś i dalej rypie , sprawdziłem też łożyska piasty , też dobre . Silnik rozebrałem , skrzynie też bo stukało od strony dyferencjału / kosz sprzęgłowy gdzieś w tych rejonach .
Sprawdziłem czy może się coś w skrzyni nie rozwaliło , ale wszystko pasuje i jest całe .
Rozebrałem dyferencjał a tam satelity ( zębatki w które wchodzą półośki ) nie są ułożyskowane tylko siedzą w tworzywie sztucznym , czy to może być przyczyna ? Ma ktoś pojęcie ? Bo wygląda to licho !
Ktoś ma jakieś pomysły ? Bo nie wiem czego szukać .. Stuka tylko przy skręcie w lewo ! W prawo nie , jak jadę prosto to też nie . |
_________________ Mitsubishi - Wbrew wszystkiemu i wszystkim dla mnie jest najlepsze <3 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 05-08-2016, 08:47
|
|
|
A próbowałeś przełożyć 15" ponownie? Raczej to nie ma znaczenia ale spróbuje może wymiar ET w 17 coś haczy, z drugiej strony - prawa strona działa normalnie...
Podnieś auto na podnośnikach, rozepnij kostkę esp w środkowym tunelu pod ręcznym hamulcem i rozpędź auto i skręcaj - zrób test na podnośniku bez obciążenia kół. Druga osoba nasłuchuje. Wszystko wyłapiesz.
Jaki masz luz na mechanizmie różnicowym, gdy podniesiesz jedno koło do góry i na biegu np 1 kręcisz w prawo i w lewo. Ja mam luz 15" feldze (w górnej części opony) max 3cm a akceptowany jest teoretycznie do 10-12cm.
Wszystko wskazywało by na przegub lub dziwny objaw sypania się mechanizmu różnicowego. Skrzynia biegów miała by objaw taki sam przy skręcie w prawo - tak mi się wydaje. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
ViciousEagle
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-08-2016, 12:16
|
|
|
Niestety nie mam możliwości przełożyć mu teraz 15 , ani czegokolwiek sprawdzić bo jest rozebrany na części pierwsze . Natomiast felgi są dedykowane i do tego jak i do turbo , nigdzie nie ociera , jest dużo luzu z każdej strony , nie ociera ani o zacisk ani o mcphersona .
Byłem na kanale , auto było podniesione i stukot przenosił się , trudno dokładnie określić z lewej strony przy dyferencjale , natomiast z prawej cisza . Zrobiłem jeszcze tak , że włożyłem półośkę samą w piastę i dociągnąłem ją śrubą z zewnątrz , czy łożysko po dokręceniu nie szwankuje , ale było dobre , nic nie stukało , totalna cisza .
Dziwna sprawa , dlatego szukam pomocy , każdego pomysłu ...
A czy ktoś się orientuje gdzie można zregenerować centralną sprężynę docisku sprzęgła , bo docisk jest miękki a nowe sprzęgła 9 stówek . Avanti w Kielcach tego nie robi , tylko szlifuje przylgnie docisku . |
_________________ Mitsubishi - Wbrew wszystkiemu i wszystkim dla mnie jest najlepsze <3 |
|
|
|
 |
digidy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 15 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 06-01-2017, 19:46
|
|
|
ViciousEagle napisał/a: | Niestety nie mam możliwości przełożyć mu teraz 15 , ani czegokolwiek sprawdzić bo jest rozebrany na części pierwsze . Natomiast felgi są dedykowane i do tego jak i do turbo , nigdzie nie ociera , jest dużo luzu z każdej strony , nie ociera ani o zacisk ani o mcphersona .
Byłem na kanale , auto było podniesione i stukot przenosił się , trudno dokładnie określić z lewej strony przy dyferencjale , natomiast z prawej cisza . Zrobiłem jeszcze tak , że włożyłem półośkę samą w piastę i dociągnąłem ją śrubą z zewnątrz , czy łożysko po dokręceniu nie szwankuje , ale było dobre , nic nie stukało , totalna cisza .
Dziwna sprawa , dlatego szukam pomocy , każdego pomysłu ...
A czy ktoś się orientuje gdzie można zregenerować centralną sprężynę docisku sprzęgła , bo docisk jest miękki a nowe sprzęgła 9 stówek . Avanti w Kielcach tego nie robi , tylko szlifuje przylgnie docisku . |
Ja latem mam 205/40 R17 i wszystko gra, taki jest dedykowany rozmiar przez producenta na 17stce. Regenerować sprężyny docisku? Nie wiedziałem nawet, że tak można... Zakupiłem całe sprzęgło niestety... 800zł trzeba poświęcić niestety na cały komplet;-/ |
|
|
|
 |
|
|