Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 08-03-2012, 21:00
|
|
|
deejay napisał/a: | polecam tylko markowe silikony np REINZ |
no właśnie poszło na uszczelkę REINZ

Generalnie było bardzo czysto. Zastanawiam się po kiego wybierać jakieś cudaczne oleje, wystarczy tanie 5w40 wymienione co 10k i masz spokój
W tym tygodniu kupiłem Millers Oil 5w40 za 169zł 5l. Nie HC. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21935 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2012, 08:11
|
|
|
kochajj napisał/a: | magia... | No właśnie |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 10-03-2012, 01:54
|
|
|
spać mi nie daje ten olej zastanawiam się czy 5W30 to nie za mało biorąc pod uwagę plany wakacyjne (upalna Hiszpania) skłaniałbym się ku temu: http://allegro.pl/mobil-r...2173118254.html 5W50 cena ok no i nie Hydrocrack, co o tym myślicie?
jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 10-03-2012, 07:43
|
|
|
sveno napisał/a: | czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju? |
wydaje mi sie że jeśli zmieniasz olej(np.10w40) na olej z innymi parametrami(np.5w40) to należałoby.... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-03-2012, 17:36
|
|
|
sveno napisał/a: |
jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju? |
Także robię każdorazowo Popychacze milczą |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2012, 18:51
|
|
|
To ja się spytam, bo się nie znam. Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?
Poprzednio płukanki nie robiłem i też popychacze milczą. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-03-2012, 19:05
|
|
|
wojzi napisał/a: | Prawda to czy mit? |
Jeżeli mówimy o 6A13 to zapewne mit |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:58
|
|
|
wojzi napisał/a: | Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit? |
To zależy czy uszczelniają go uszczelki czy syf ^^ |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 16-03-2012, 19:23
|
|
|
Jako że Galant stoi i czeka na wymianę oleju wziąłem się za wybebeszanie deski celem naprawienia podświetleń przycisków. Była tragedia, bo ze wszystkich żarówek użytych do podświetlenia w całej desce działała tylko jedna: w klimatroniku po prawej stronie
Dość miałem szukania przycisków w nocy, więc zaledowałem Mała rzecz a jak cieszy nawet nie zdajecie sobie sprawy Oto efekty:
Tu wszystko świeci cacy na regulacje świateł dałem 2 diody 3mm i spiłowałem im bańki pilnikiem do paznokci żeby lepiej rozproszyć światło, efekt przerósł moje oczekiwania
W klimatroniku z lewej strony dałem diodę 5mm a z prawej 3mm, różnica jest znaczna trzeba prawą wymienić na 5mm, zaledowane także przyciski od awaryjnych i tempomatu:
No i jeszcze przycisk podgrzewanych foteli, ten nie wiedzieć czemu świeci za mocno-oświetla pół kabiny a to tylko 2 diody 3mm na 3V z opornikami 2kOhm:
Tu pogląd na całość:
Cała operacja przebiegła bez większych strat: spaliłem tylko jeden bezpiecznik 10A
Ponadto dzięki Tomek84 na swoje miejsce wrócił fabryczny zegarek, zimne luty załatwione i działa jak trzeba, pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. W planach zmiana koloru podświetlenia przycisków radia na biały. Wiąże się to z wlutowaniem diód SMD o wymiarach nie większych niż 1mmx0.5mm co jest trudne, ale jedną już zrobiłem (prawy górny róg panelu) i jest to wykonalne |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 16-03-2012, 19:46
|
|
|
tomek84 napisał/a: | ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie? | tym samym aparatem co wszystkie, ale coś mi się już ręka zatrzęsła
tomek84 napisał/a: | powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę?? |
tak, tam jest najgorzej bo najmniej miejsca, ale udało się zmieścić diodę 3mm z rezystorem
tomek84 napisał/a: | i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V?? | po to, że wszystkie diody miałem na 3V
tomek84 napisał/a: | nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V?? | przy diodach 12V podobno nie trzeba lutować oporników (zapytaj M6riano ) ale jest duże prawdopodobieństwo, że padną po pewnym czasie bo tak jak napisałeś w aucie jest 14V a nawet 14.5V zresztą jesteś po wydziale elektronicznym to co ja Ci będę tłumaczył
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-03-2012, 20:07
|
|
|
sveno napisał/a: | pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. | sveno, który kabel w klimatroniku odpowiada za ściemnianie ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 16-03-2012, 20:18
|
|
|
Jogurt, to niestety nie jest aż tak łatwe jak w przypadku zegarka, że tnie się kabel trzeba rozebrać panel i przeciąć odpowiednią ścieżkę. Co i jak opisał Owczar tutaj: http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272 |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 17-03-2012, 19:01
|
|
|
sveno napisał/a: | ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta |
czcze przechwałki...;-)
oby ci świeciły...ale jakiej mocy dałeś oporniki? 1/8 czy 1/4 wata? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|