Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 08-03-2012, 21:00   

deejay napisał/a:
polecam tylko markowe silikony np REINZ

no właśnie poszło na uszczelkę REINZ ;)


Generalnie było bardzo czysto. Zastanawiam się po kiego wybierać jakieś cudaczne oleje, wystarczy tanie 5w40 wymienione co 10k i masz spokój ;)

W tym tygodniu kupiłem Millers Oil 5w40 za 169zł 5l. Nie HC.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2012, 08:11   

kochajj napisał/a:
magia...
No właśnie :mrgreen:
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-03-2012, 01:54   

spać mi nie daje ten olej :) zastanawiam się czy 5W30 to nie za mało biorąc pod uwagę plany wakacyjne (upalna Hiszpania) skłaniałbym się ku temu: http://allegro.pl/mobil-r...2173118254.html 5W50 cena ok no i nie Hydrocrack, co o tym myślicie?

jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 10-03-2012, 07:43   

sveno napisał/a:
czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?

wydaje mi sie że jeśli zmieniasz olej(np.10w40) na olej z innymi parametrami(np.5w40) to należałoby....
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 10-03-2012, 08:59   

Ja plukanie robie zawsze. I zawsze splywa syf
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 10-03-2012, 17:36   

sveno napisał/a:

jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?

Także robię każdorazowo :wink: Popychacze milczą :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2012, 18:51   

To ja się spytam, bo się nie znam. Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?

Poprzednio płukanki nie robiłem i też popychacze milczą.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 10-03-2012, 19:05   

wojzi napisał/a:
Prawda to czy mit?

Jeżeli mówimy o 6A13 to zapewne mit :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-03-2012, 10:58   

wojzi napisał/a:
Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?


To zależy czy uszczelniają go uszczelki czy syf ^^
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 16-03-2012, 19:23   

Jako że Galant stoi i czeka na wymianę oleju wziąłem się za wybebeszanie deski celem naprawienia podświetleń przycisków. Była tragedia, bo ze wszystkich żarówek użytych do podświetlenia w całej desce działała tylko jedna: w klimatroniku po prawej stronie :)
Dość miałem szukania przycisków w nocy, więc zaledowałem :) Mała rzecz a jak cieszy :) nawet nie zdajecie sobie sprawy :P Oto efekty:



Tu wszystko świeci cacy :) na regulacje świateł dałem 2 diody 3mm i spiłowałem im bańki pilnikiem do paznokci żeby lepiej rozproszyć światło, efekt przerósł moje oczekiwania :)

W klimatroniku z lewej strony dałem diodę 5mm a z prawej 3mm, różnica jest znaczna trzeba prawą wymienić na 5mm, zaledowane także przyciski od awaryjnych i tempomatu:


No i jeszcze przycisk podgrzewanych foteli, ten nie wiedzieć czemu świeci za mocno-oświetla pół kabiny a to tylko 2 diody 3mm na 3V z opornikami 2kOhm:



Tu pogląd na całość:



Cała operacja przebiegła bez większych strat: spaliłem tylko jeden bezpiecznik 10A :)
Ponadto dzięki Tomek84 na swoje miejsce wrócił fabryczny zegarek, zimne luty załatwione i działa jak trzeba, pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. W planach zmiana koloru podświetlenia przycisków radia na biały. Wiąże się to z wlutowaniem diód SMD o wymiarach nie większych niż 1mmx0.5mm co jest trudne, ale jedną już zrobiłem (prawy górny róg panelu) i jest to wykonalne :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-03-2012, 19:37   

wszystko pięknie
podświetlenie podgrzewania foteli rzeczywiście za bardzo świeci
ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie?

powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę??
i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V??
nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 16-03-2012, 19:46   

tomek84 napisał/a:
ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie?
tym samym aparatem co wszystkie, ale coś mi się już ręka zatrzęsła :)
tomek84 napisał/a:
powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę??

tak, tam jest najgorzej bo najmniej miejsca, ale udało się zmieścić diodę 3mm z rezystorem :)
tomek84 napisał/a:
i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V??
po to, że wszystkie diody miałem na 3V
tomek84 napisał/a:
nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V??
przy diodach 12V podobno nie trzeba lutować oporników (zapytaj M6riano :) ) ale jest duże prawdopodobieństwo, że padną po pewnym czasie bo tak jak napisałeś w aucie jest 14V a nawet 14.5V zresztą jesteś po wydziale elektronicznym to co ja Ci będę tłumaczył :P
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta :D
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-03-2012, 20:07   

sveno napisał/a:
pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku.
sveno, który kabel w klimatroniku odpowiada za ściemnianie ?
_________________
CA0
Galant II
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 16-03-2012, 20:18   

Jogurt, to niestety nie jest aż tak łatwe jak w przypadku zegarka, że tnie się kabel :) trzeba rozebrać panel i przeciąć odpowiednią ścieżkę. Co i jak opisał Owczar tutaj: http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 17-03-2012, 19:01   

sveno napisał/a:
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta :D

czcze przechwałki...;-)
oby ci świeciły...ale jakiej mocy dałeś oporniki? 1/8 czy 1/4 wata?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.