Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Komputer pokładowy
Autor Wiadomość
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 21-06-2012, 04:01   

funkcja taksometru...;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 21-06-2012, 10:44   

Ja przypominam o rozbudowanej inspekcji:
Rozrząd, olej, przegląd, ubezpieczenie.
:D
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-06-2012, 10:47   

Zhan napisał/a:
- przyciemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł (oled) :-)
niezbyt dobry pomysł, bo na światłach jezdzimy 24h/d i będzie ta sama historia co z przyciemnianiem zegarka i wyswietlacza klimatronika, rozwiązaniem może być podpięcie zasilania podświetlenia ekranu do fabrycznego potencjometru w desce.
Zhan napisał/a:
- pseudo automatyczna kalibracja stałej wtrysku, zrobiłbym tak, że w trybie kalibracji jeździmy np. na gazie do czasu automatycznego przełączenia na benzynę a stała wtrysku sama się zmniejsza dopasowując do przejechanego dystansu kiedy wskazanie poziomu paliwa dojdzie do zera (oczywiście dokładność zależeć będzie od precyzji ustawienia stałej drogi oraz pojemności zbiornika)
to już jest bez sensu, bo na benzyne przełącza Ci czasami jak masz 2l gazu a czasami zdołąsz wyjezdzić do zera, zresztą po co komu ta kalibracja zgrubna jak montuje kompa do Galanta? Wklep stałą kogoś z forum i przejdź do kalibracji dokładnej.

[ Dodano: 21-06-2012, 10:55 ]
Co do listy życzeń: czy jest opcja konfiguracji ekranu użytkownika, tak żeby móc wybierać na nim ilość pól do zapełnienia (3,4 lub 5 czyli 2 na dole i ilość górnych pól do wyboru)
obiecane wcześniej zapisywanie ustawień do pliku po podłączeniu lapka do ukp
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-06-2012, 11:09   

sveno napisał/a:
Zhan napisał/a:
- przyciemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł (oled) :-)
niezbyt dobry pomysł, bo na światłach jezdzimy 24h/d i będzie ta sama historia co z przyciemnianiem zegarka i wyswietlacza klimatronika, rozwiązaniem może być podpięcie zasilania podświetlenia ekranu do fabrycznego potencjometru w desce.

Pomysł dobry dla tych co maja dodatkowe światła do jazdy dziennej (a ja właśnie planuje). Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia, chyba, że kosztem jednego czujnika analogowego.

sveno napisał/a:
Zhan napisał/a:
- pseudo automatyczna kalibracja stałej wtrysku, zrobiłbym tak, że w trybie kalibracji jeździmy np. na gazie do czasu automatycznego przełączenia na benzynę a stała wtrysku sama się zmniejsza dopasowując do przejechanego dystansu kiedy wskazanie poziomu paliwa dojdzie do zera (oczywiście dokładność zależeć będzie od precyzji ustawienia stałej drogi oraz pojemności zbiornika)
to już jest bez sensu, bo na benzyne przełącza Ci czasami jak masz 2l gazu a czasami zdołąsz wyjezdzić do zera, zresztą po co komu ta kalibracja zgrubna jak montuje kompa do Galanta? Wklep stałą kogoś z forum i przejdź do kalibracji dokładnej.

Jak uda Ci się wyjeździć gaz do zera to gratulacje, owszem czasem przełącza wcześniej, czasem później, zależy to od kilku czynników. Ale te same czynniki obowiązują przy ustawianiu ręcznym stałej. Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę. W moim pomyśle w takiej sytuacji stała wtrysku korygowałaby się automatycznie. I nie byłaby to kalibracja zgrubna ale tak samo dokładna jak ręczna (jeśli stałą drogi i pojemność zbiornika masz poprawnie określone) bo jak pisałem warunki pomiarów masz tak samo zmienne przy ręcznej zmianie stałej wtrysku. Kwestia dopracowania algorytmu. Moim zdaniem uprościłoby to proces dokładnej kalibracji. Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera i jeśli coś można zautomatyzować tak jak pisał Artur niewielkim nakładem to uważam, że warto.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-06-2012, 12:20   

Zhan napisał/a:
Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę
no i właśnie wtedy powinieneś policzyć sobie spalanie średnie, porównać z tym co pokazuje ukp, przeliczyć procentowo błąd i o ten sam procent zmienić stałą wtrysku.
Zhan napisał/a:
Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera
po co podłączać komputer? Stałą wtrysku możesz zmienić z poziomu klawiatury UKP, możesz to zrobić na stacji zaraz po tankowaniu, nie musisz podłączać laptopa.
Zhan napisał/a:
Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia
jest to bardzo proste do zrobienia, odcinasz zasilanie podświetlenia oLED z UKP i podłączasz pod podświetlenie deski rozdzielczej (np. climatronika czy przycisku od awaryjnych) trzeba tylko dać szeregowo jakiś opornik, bo w aucie masz 12-14V a podświetlenie LCD pracuje na napięciu 5V, kwestia dobrania tego opornika. Wtedy ściemniasz wyświetlacz potencjometrem w desce, razem z zegarami i deską, ja mam zamiar tak zrobić u siebie, ale to po sesji :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-06-2012, 12:35   

sveno napisał/a:
Zhan napisał/a:
Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę
no i właśnie wtedy powinieneś policzyć sobie spalanie średnie, porównać z tym co pokazuje ukp, przeliczyć procentowo błąd i o ten sam procent zmienić stałą wtrysku.

No sam pomyśl, czy nie byłoby przyjemniej gdyby nie trzeba było nic liczyć, nic korygować a wszystko zrobiłoby się samo?
sveno napisał/a:
Zhan napisał/a:
Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera
po co podłączać komputer? Stałą wtrysku możesz zmienić z poziomu klawiatury UKP, możesz to zrobić na stacji zaraz po tankowaniu, nie musisz podłączać laptopa.

Z tego co wiem to z poziomu UKP jest jedna cyfra znacząca mniej a co za tym idzie dokładność znacznie mniejsza niż z poziomu komputera
sveno napisał/a:
Zhan napisał/a:
Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia
jest to bardzo proste do zrobienia

I tu się bardzo grubo mylisz, podświetleniem OLEDA steruje się programowo. Z LCD dałoby się taki manewr zrobić ale efekt pewnie będzie mizerny, jak zawsze gdy steruje się jasnością LEDa napięciowo.
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2012, 13:30   

Ja bym tylko dorobił informację: Ile spaliłem litrów z pełnego baku, bo na stacji zawsze muszę to obliczać. Celem sprawdzenia dokładności wskazań UKP.

Tankuję do pełna i na dystrybutorze widzę że wlałem np. 45litrów.
A na kompie zawsze musze to obliczać żeby porównać: Ilość w baku - Ile zostało (bo ta informacja jest w UKP) = Ile spaliłem


Z OLEDem nic bym nie ruszał, bo jest idealnie i świeci idealnie.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-06-2012, 14:11   

Zhan napisał/a:
No sam pomyśl, czy nie byłoby przyjemniej gdyby nie trzeba było nic liczyć, nic korygować a wszystko zrobiłoby się samo?
miało by to sens, gdybyś tankował na jednej stacji, zawsze w jednej temperaturze, problem w tym, że na jednej stacji do butli o pojemności nominalnej 47l wlejesz 33l a na innej stacji 35l, ta sama sytuacja z tankowaniem w upalny dzień i w zimę przy -20. Z Twoim pomysłem UKP co każdy bak by liczyło stałą wtrysku od nowa. A teraz wyobraź sobie sytuacje taką: załóżmy że normalnie komp gazu przełącza silnik na benzynę, gdy w zbiorniku LPG zostaje Ci 2l gazu, załóżmy że zostało Ci 4l i sytuacja zmusiła Ci do wyprzedzania na 2 biegu z pedałem w podłogę, ciśnienie w układzie gwałtownie spada, silnik przełącza się na benzynę, UKP odczytuje to jako koniec gazu i koryguje stałą wtrysku, przy podanych wartościach u mnie było by to jakieś 6.5% w górę, czyli spalanie na następnej butli było by o tyle zawyżone.
Jeszcze lepsza sytuacja: co jeśli w czasie jazdy na LPG zamarzy Ci się pojechać na PB a gazu masz pół butli? Przełączasz na LPG ale UKP odczytuje to jako koniec gazu, bo otrzymuje tylko sygnał o zamknięciu elektrozaworu, nie wie czym to było spowodowane, dla niego zawsze będzie to koniec gazu, więc liczy od nowa stałe podnosząc je o 50% :)
Rozwiązanie miało by sens gdyby w ukp dać jakiś dodatkowy tryb nauki....
Zhan napisał/a:
Z tego co wiem to z poziomu UKP jest jedna cyfra znacząca mniej a co za tym idzie dokładność znacznie mniejsza niż z poziomu komputera
nie wiem jakiej dokładności oczekujesz od UKP. Dla mnie ta dodatkowa znacząca cyfra ma sens tylko przy stałej drogi, przy gazie za dużo mają do powiedzenia czynniki środowiskowe: temperatura, uczciwość stacji itp. więc ta dodatkowa cyfra znacząca nie ma większego znaczenia.
Zhan napisał/a:
podświetleniem OLEDA steruje się programowo
tego nie wiedziałem, zwracam honor.
Tak czy inaczej większość bierze LCD :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-06-2012, 23:04   

SPIDER-ek napisał/a:
Ja bym tylko dorobił informację: Ile spaliłem litrów z pełnego baku, bo na stacji zawsze muszę to obliczać. Celem sprawdzenia dokładności wskazań UKP.


Jestem za .
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-06-2012, 23:09   

sveno napisał/a:
Rozwiązanie miało by sens gdyby w ukp dać jakiś dodatkowy tryb nauki....

Myślałem, że to jest oczywiste, nie widzę sensu permanentnego korygowania stałej wtrysku.

[ Dodano: 28-07-2012, 23:04 ]
No i w tripie dałbym możliwość definiowana osobnych cen dla PB i LPG.
 
 
 
tws 
Forumowicz

Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 255
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-2012, 17:39   

Od 1 października dostępna wersja 2.0.6 - trwają ostatnie testy.

- dodano możliwosć ustawienia indywidualnego powitania GRAFICZNEGO - import bitmapy (.bmp 122x32)
- dodano pomiar przyspieszenia na dystansie zdefiniowanym przez użytkownika (np. czas na 1/4 mili, tj. 0-400m),
- możliwość dokładniejszej kalibracji wskazań napięcia (z uwzględnieniem spadku napięcia w miejscu pomiaru względem napięcia akumulatora),
- zoptymilizowano odświeżanie ekranów,
- przedziały przyspieszeń zdefiniowane przez użytkownika od teraz są zapamiętane również po zaniku zasilania,
- poprawiono zliczanie przebiegu całkowitego pojazdu,
- poprawiono parę drobnych błędów, które mogły wystąpić w specyficznych warunkach.

Znam waszą listę życzeń - na pozostałe opcje przyjdzie jeszcze poczekać.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 27-09-2012, 18:50   

Ekstra, w takim razie może szczecinianie zgadają się i wyślemy jedną wielką paczkę? Można ode mnie z serwisu.

[ Dodano: 27-09-2012, 19:12 ]
P.S. od poniedziałku jestem w pracy w dni powszednie 9:15 - 19:00
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
tws 
Forumowicz

Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 255
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-2012, 19:39   

Tylko sobie zapiszcie ustawienia, bo przy tej aktualizacji wszystkie będą zresetowane do fabrycznych (niestety). Będzie trochę wolnego to w programie zrobię opcje do eksportu/importu ustawień do/z pliku - na razie trzeba sobie radzić bez tego.

Tych z Warszawy zapraszam osobiście (chyba że się komuś nie chce) - wystarczy wyprowadzony kabel USB w aucie. Jeżeli chodzi o wysyłki to prosze uwzględnić $ na wysyłkę zwrotną. Sama aktualizacja z 2.0.X do 2.0.6 jest za free (również po okresie gwarancji).
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2012, 22:40   

czcionka... helvetica? arial?
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2012, 22:09   

tws, cyt. "- poprawiono zliczanie przebiegu całkowitego pojazdu, "

Artur, sprawdzone działa prawidłowo. Nic nie trzeba zmieniać.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.