Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Autor Wiadomość
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 02-10-2012, 00:42   

Hugo, jaka cena?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-10-2012, 07:47   

m6riano napisał/a:
Hugo, jaka cena?
http://allegro.pl/piasta-...2675577053.html
 
 
kubasiw 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-10-2012, 09:04   

calops napisał/a:

Więc, mam zamiar wymienić komplet piasta + łożysko na przodzie, odkręciłem to co miałem odkręcić i teraz mam problem z wyjęciem piasty, śruby są od strony wewnętrznej i nijak niemogę do nich podejść od strony półosi i teraz czy mam całe to ustrojstro wyciągać ze sworzni i następnie z półosi czy odwrotnie, najlepiej byłbym wdzięczny za szybkie łopatologiczne rozpatrzenie problemu, i jeszcze jedno pytanie ściągacz do sworzni jakiego rozmiaru jest potrzebny


Zwykłym płaskim nie dojdziesz. Potrzebujesz zagiętego klucza jak na tym zdjęciu w dolnym lewym rogu + sporo pary. Ja miałem ten klucz dosyć krótki (mała dźwignia), i dopiero jak się zaparłem plecami o ścianę i stanąłem na nim to ledwo śruba odpuściła. W sumie te 4 śruby chyba z 1,5 godziny odkręcałem na kilka podejść :)

https://lh6.googleusercontent.com/-bgNtYL1zrjQ/T9jpYDRFxdI/AAAAAAAAG6U/l-YH1HC6awk/s512/2012-06-13_18-55-03_299.jpg

Wcześniej w ogóle się upewnij czy jesteś w stanie ruszyć końcówkę półosi na starej piaście bo jeśli nie to w domowych warunkach możesz tego nie ogarnąć.

Hugo napisał/a:
Jeździ ktoś na piaście przedniego koła firmy WBK? Mateusz Hanżek sprzedaje je na alle..., podobno japońskie i jakieś wzmacniane (cokolwiek to znaczy). A cena bardziej niż korzystna i 2 lata gwarancji.


Ja właśnie kupowałem od niego ten zestaw. Niestety od zmiany w czerwcu przejechałem może z 2000 km więc ciężko coś więcej powiedzieć niż to, że wszystko ok. Jeśli te co sprzedaje teraz też są na koyo to chyba będzie cieżko znaleźć coś lepszego w równie dobrej cenie (ta obecna cena jest wyjątkowo atrakcyjna, jak bym mógł to bym kilka na zapas wziął :D )

z bliska:
https://lh6.googleusercontent.com/-wsFeS4ScvYg/T9jpoVzc7xI/AAAAAAAAG6c/Eq1c-rj1BtA/s640/2012-06-13_19-02-40_913.jpg
 
 
cartoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2012, 10:35   

Co do piast - nie kupujcie nigdy tanich zamienników - zrobiłem ten błąd i po 15 tys km przednie piasty się wysypały... (a nie były najtańsze - Japan Line - 150 zł sztuka - pełna piasta). Musiałem kupić nowe piasty (tym razem KOYO) i na początku tego roku płaciłem 230 zł za sztukę (tzw. mała piasta - bez flanszy do której przykręca się koło).

Tak samo z tyłem... Japan Line padły po 20 tys... Nowe KOYO po 180 zł sztuka (także sama piasta bez flanszy).

Także na komplet piast wydałem 1500 zamiast 850...

Aby wymienić same piasty to trzeba mieć prasę, ale nie 2 tonową tylko conajmniej 10 tonową... flansza siedzi bardzo mocno w piaście. Może jeszcze pojawić się problem z wyjęciem przedniej piasty ze zwrotnicy (po odkręceniu wszystkich śrub). Jeśli nigdy nie było to robione to można się wściec przy wyciąganiu... oczywiście mówię tu o sytuacji kiedy zwrotnica siedzi na samochodzie. Jeśli zwrotnicę mamy w rękach to na prasie jest to minuta roboty.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-10-2012, 18:43   

kubasiw napisał/a:
Jeśli te co sprzedaje teraz też są na koyo to chyba będzie cieżko znaleźć coś lepszego w równie dobrej cenie
Chyba niemożliwe żeby było to KOYO za takie pieniądze. Ile Ty płaciłeś?
 
 
kubasiw 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-10-2012, 23:48   

Chyba około 350 zł także różnica spora.
Teraz przyjrzałem się zdjęciom na aukcji i nie widać jakichkolwiek wybitych napisów na łożysku ...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 03-10-2012, 00:53   

Hugo napisał/a:
m6riano napisał/a:
Hugo, jaka cena?
http://allegro.pl/piasta-...2675577053.html

taniej niż samo łozysko KOYO(230zł)

[ Dodano: 03-10-2012, 13:17 ]
Mejl od Mateusza:
"To jest TJB , jak sam zauważyłeś są na to 24 miech gwarancji. Jak chcesz mieć większy komfort psychiczny to mam też KOYO (długa piasta) , koszt 383,-."
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
calops 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Psary
Wysłany: 04-10-2012, 19:12   

Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame
 
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 04-10-2012, 20:51   

A koła sprawdzone , czy proste,wyważone, opony bez guzów i tp .
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-10-2012, 21:58   

calops napisał/a:
Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame


A mierzył ktos nowe piasty i tarcze czujnikiem zegarowym czy maja bicie i sa ok . Nowe nie znaczy ze dobre .
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-10-2012, 22:14   

deejay napisał/a:
calops napisał/a:
Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame


A mierzył ktos nowe piasty i tarcze czujnikiem zegarowym czy maja bicie i sa ok . Nowe nie znaczy ze dobre .

Dokładnie ,sam przez taki problem przechodziłem ,po wymianie łożyska (Koyo) w piaście i założeniu nowych tarcz (Mikoda) po paru tygodniach zaczeło się bicie podczas hamowania po miesiącu tak biło że całym autem telepało ,pomierzyłem czujnikiem zegarowym tarcze i się załamałem biciem ,co sie okazało ze partacze pokrzywili mi piastę wciskając łożysko :evil: w koncu sam wymieniłem sobie piaste z łozyskiem dałem przetoczyć tarcze i od tego czasu spokój.
 
 
 
calops 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Psary
Wysłany: 05-10-2012, 17:45   

Tylko sprawa jest taka że lekkie bicie miałem już przed wymianą, a łożyska wymieniałem razem z flanszą, dla pewności jeszcze wymienie płyn chamulców. Co do pomiarów szczelinomierzem to niebyło sprawdzane, opony są dobre felgi są w opłakanym stanie i nadają się do wymiany ale gdyby to był problem na kołach byłoby to odczuwalne w czasie normalnej jazdy a nie tylko podczas chamowania.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-10-2012, 19:02   

calops napisał/a:
Co do pomiarów szczelinomierzem to niebyło sprawdzane


Nie tak to sie robi , tylko potrzebny jest czujnik zegarowy . Dzięki temu bedzie sz wiedział czy piasta jest ok i wibracje pochodzą od tarczy .

 
 
gumis 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 40
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 23-10-2012, 20:17   

Panowie ,potrzebuję konkretnej i rzeczowej odpowiedzi.
Podczas demontazu (próby :twisted: ) przedniej ,lewej piasty, wyskoczył przegub zewnętrzny.
Jest on montowany tak jak w innych wozach? Tzn. na pierścień/zawleczkę?
Chodzi o łączenie półosi z przegubem zewnętrznym.
Piasty i tak [edit] nie udało mi się zbic ,ale martwię się na zapas ,bo czuję w łapach ,że półoś wyskoczyła z przegubu.
Czy zmontuję/wbiję to spowrotem bez problemów?

Macie jakiś hiper [edit] sposób na ściągnięcie tej piasty? Bo jutro chcę ją ciąc kątówką i wyciągac kawałek po kawałku z osi przegubu....
Grzałem już palnikiem, stosowałem dwa rodzaje ściągaczy, łapkowy i szarpak i ani drgnie... :(
Heeelllppp :shock: :shock:
Ostatnio zmieniony przez londolut 24-10-2012, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 23-10-2012, 20:31   

Przegub zmontujesz bez problemu,a piasta do zwrotnicy jest przecież przykręcona 4 śrubami ,po ich odkręceniu parę razy młotkiem i po robocie . Ty chcesz zdjąć samą piastę zostawiając łożysko w zwrotnicy ? czy jak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.