[EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 28-01-2013, 20:11
|
|
|
loop999, czekam na raport z wytrzymałości.
dzia za info |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2013, 11:25
|
|
|
witam, dotarły do mnie przeguby ,są firmy nty cv joint numer katalogowy npw-ms-014
na pierwszy rzut oka wygląda ok, wykonany jest dobrze. zbytnio nie ma nic o tej firmie w internecie,dlatego trzeba zamontować i wypróbować
[ Dodano: 31-01-2013, 21:09 ]
przeguby założone i jak narazie znakomicie nic nie bije ani drży |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 15-04-2013, 18:48
|
|
|
moje poprzednie dwa posty:
http://forum.mitsumaniaki...1123549#1123549
http://forum.mitsumaniaki...1123689#1123689
po wymianie kół (inne felgi, inne opony - nowe) dokładnie te same objawy
kolega wyważał, więc popatrzył czy nie są felgi na piaście szczelone
poniżej 120km/h wszystko OK
powyżej 120km/h coraz większe wibracje odczuwane na nadwoziu
kierownica chodzi minimalnie lewo-prawo
przy skręconych na maksa kołach nie słychać przegubów
odezwały mi się teraz jakieś zgrzyty przy skręcaniu i czasem na nierównościach - ale to raczej jakieś gumy |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
martinez_g
Forumowicz
Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012 Posty: 100 Skąd: bytom
|
Wysłany: 28-04-2013, 15:02 przegub
|
|
|
Witam podepnę się pod temat gdyż mam ten sam problem , jestem na etapie wyciągania przegubu wewnętrznego i mam kilka pytań dla obytych z tematem a mianowicie.
Czy krzyżak przegubu wewnętrznego ma jakieś zabezpieczenie przed wysunięciem z przegubu
Czy sam przegub wewnętrzny może mieć jakikolwiek luz w miejscu zazębienia w skrzyni.
. |
_________________ martinez_g
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 29-04-2013, 09:17
|
|
|
wymieniłem końcówki drążków kierowniczych lewą i prawą (te dziwne dźwięki przy skręcaniu powodowała prawa końcówka)
teraz wibracje mam dopiero powyżej 140-150km/h, a jak jest dobra droga, równa to powyżej 160km/h, przy 180km/h - są jak wcześniej zaczynały się przy 120km/h
opony mam 205/55R16 - więc wskazanie licznika jest minimalne mniejsze od rzeczywistej prędkości
przy hamowaniu czuć tarcze (raczej przednie - tył robiłem) albo klocek się źle układa
możliwe, że przy większych prędkościach to powoduje wibracje - a może kwestia drogi, jeszcze muszę to obadać |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2013, 11:17
|
|
|
martinez_g napisał/a: | Czy krzyżak przegubu wewnętrznego ma jakieś zabezpieczenie przed wysunięciem z przegubu
Czy sam przegub wewnętrzny może mieć jakikolwiek luz w miejscu zazębienia w skrzyni. |
2x tak |
|
|
|
 |
martinez_g
Forumowicz
Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012 Posty: 100 Skąd: bytom
|
Wysłany: 29-04-2013, 19:09
|
|
|
dzięki za odpowiedz ,już kumam o co kaman do tego dodam,że w moim drugim aucie strzelił ten sam przegub wewnętrzny co w galu nieco dziwne |
_________________ martinez_g
 |
|
|
|
 |
kowalmaly5
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.5V6 24v
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-05-2013, 14:03
|
|
|
mam podobny problem tylko że przy większej prędkości (150km/h) ale przy 170 się uspokaja. Jak ktoś ma jakieś podejrzenia co to może być to dajcie znać. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
martinez_g
Forumowicz
Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012 Posty: 100 Skąd: bytom
|
Wysłany: 12-05-2013, 01:05
|
|
|
sugeruje sprawdzić przeguby u mnie było tak,że od 70 km/h trzepało całym autem po wymianie całej półosi krótkiej wraz z przegubami trzepanie ustało teraz od 100km/h mam drgania wieć druga półos idzie pod młot |
_________________ martinez_g
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 12-05-2013, 01:41
|
|
|
kowalmaly5 napisał/a: | mam podobny problem tylko że przy większej prędkości (150km/h) ale przy 170 się uspokaja. Jak ktoś ma jakieś podejrzenia co to może być to dajcie znać. Pozdrawiam |
w tym przypadku stawiam na źle wyważone koła... jak masz wibracje przy puszczonym pedale gazu, to nie są to przeguby... one objawiają się przy przyspieszaniu i to na niższych biegach przy niższych prędkościach... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-05-2013, 11:12
|
|
|
A u mnie drgania nadwozia na boki podczas przyśpieszania były spowodowane poluzowanym wózkiem przedniego zawieszenia. |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 12-05-2013, 13:47
|
|
|
Ja mam drgania powyżej 120 km/h . Tylko że tak trochę dziwnie bo nie jest to jednostajne drżenie , tak jak by 2 sek. drżało i 2 sek nie , nie wiem jak to wytłumaczyć Na kierownicy Czuć wibracje ,tak jak by narastały i spadały praktycznie do nieodczuwalnych w odstępach 2/3 sek.
Jaka może być przyczyna ? |
_________________ Mazda 6 GH 2.5
Sprzedany - Galant EA2A/W 2.0 '99
Moja Galeria
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2013, 14:08
|
|
|
Wibracje które masz pochodzą w 99 % od kół. Spr dokładnie koła i wyważ je w pożadnej firmie |
|
|
|
 |
Slave
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '97r. 2,5 V6 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 17-05-2013, 17:21
|
|
|
Witam! Mam podobny problem, od dwóch pięknych dni jestem posiadaczem Galanta 2,5 V6 automat w kombi, r.p. 1997, postaram się dokładnie opisać mój problem, mam nadzieję, że ktoś pomoże...
A więc, gdy dodaje gazu dokładnie pomiędzy 120-130km/h auto wpada w te słynne wibracje boczne, po odpuszczeniu gazu przestaje, dodatkowo na mój gust zbyt mocno grzeją się przednie koła, choć hamuje prosto, nawet gdy puszczam kierownicę. Jest jeszcze jeden feler, że w prawym przednim kole gdy dohamowywuje na małej prędkości słychać podejrzany stukot, jakby coś łapało i puszczało koło z dużą siłą (mogą to być tłoczki/szczęki?) hamowanie jednak pozostaje dalej skuteczne. Odkryłem też, że podczas dynamicznego skrętu w lewo i dodaniu gazu, moim zdaniem lekko odzywa się przegub. Czy te wibracje mogą pochodzić od tego i czy nasmarowanie i zamiana ich miejscami pomoże? Jeśli tak to poproszę o jakiś dokładny manual jak to zrobić, mogę też zlecić "fuchę" w okolicach Zabrza No i te grzanie się kół co to może być drodzy Mitsumaniacy, chciałbym aby mój Gal przejechał jeszcze sporo km.
P.S. Wczoraj wyważałem koła, więc to nie jest to |
_________________ -----------------------------------------
Galant '97r. 2,5 V6 Automat, Kombi + LPG Tomasetto
www.facebook.com/SlavePage
www.youtube.com/SlaveCity |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
|