Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta
Autor Wiadomość
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 01-01-2011, 18:00   

a nie lepiej http://allegro.pl/mitsubi...1372891992.html , coś w 2011 już się chyba będzie budował taki galant , wiec może dobrze się koło tego zakręcić,
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
  Wysłany: 25-05-2013, 15:25   [EA5W] SWAP silnika - co zamiast 2.5 V6 6A13 ??

Rozważałem tuning mechaniczny silnika 6A13 ale wiele osób radzi mi zamiast tego z apodobną cene po prsotu przeszczepic silnik.

Jedną z opcji jest wstawienie 6A13TT i zrobienie albo VR4 albo VR2 (duuuzo taniej z tego co zauważyłem). Słyszałem też propozycję przeszczepu silnika 6G72.

Z tego co znalazłem o tym silniku na Wiki to wersja V6 3.0 ma faktycznie 2 bardzo fajne wersje wolnossące - 270 konny DOHC MIVEC oraz od biedy jesli dobrze zrozumiałem wolnossący silnik DOHC z 3000GT produkujący 222KM.

Ktoś wie jak wygląda swapowanie takich silników do Galanta kombi z 2001r czyli po ostatnim lifcie?? Podstawowa sprawa - silnik musi dobrze znosić LPG (tutaj wolnossące wersja mają chyba lekką przewagę nad doładowanymi).
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 25-05-2013, 17:23   

MKV miałem na myśli 210konny 3.0 z Eclipsa 3G sohc.
Dohc jest odwrócony o 180stopni.
_________________

 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2013, 20:02   

A idz pan z wolnnymi ssakami. nie cofajmy sie w rozwoju :) jeszcze sohc... juz jednego ma.

[ Dodano: 25-05-2013, 20:05 ]
po za tym, maciek, ja cie prosze. nie bedziemy robic ośki. juz dosc mitsubishi dalo d*** robiac od tylu lat ciągniki. na domiar zlego "sportowe" eclipsy z przedniopedem.
Czas na meskie napedy! silnik to jest wisienka na torcie. 4WD!
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 26-05-2013, 21:48   

MATTNATTS napisał/a:
MKV a 6g72 3.0 z eclipsa -nie myślałeś o takim szczepie?
Powinno być taniej;D


Patrząc na ceny tego silnika na allegro (okł 4tys) to nie wiem czy by było taniej...

nabassu napisał/a:

[ Dodano: 25-05-2013, 20:05 ]
po za tym, maciek, ja cie prosze. nie bedziemy robic ośki. juz dosc mitsubishi dalo d*** robiac od tylu lat ciągniki. na domiar zlego "sportowe" eclipsy z przedniopedem.
Czas na meskie napedy! silnik to jest wisienka na torcie. 4WD!


Maciek - doskonale wiesz, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ;)
Jak 6A13TT to ośka z braku kasy albo 4WD za 3-4 lata :(

Teraz i tak się muszę najpierw skupić na Swifcie bo raz, że mi buda rdzewieje i trzeba zrobić przekładkę a dwa, że silnik nie pracuje jak należny i mi na prostej Imprezy STi za bardzo odchodzą hehe ;)

No i poza tym co złego by było w wolnossaku pociągowym? :P
SOHC trochę lipa bo pewnie tak jak do 6A13 brak jakichkolwiek wałków sportowych itp ale ponad 200KM było by milsze niż 160KM. Wiec jak - trudna by była taka przekładka 6G72 do mnie????
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2013, 22:51   

Jak chcesz wolnossaka to se kup Chądę.
Zbieraj kase, zrobic to raz a dobrze.
SOHCe z eclipsa... jeszcze co. Byla okazja pojechac tym 3.8, szalu nie robilo.

[ Dodano: 26-05-2013, 22:52 ]
a jak ci sie w tym poltonowym kasztanie podniesc ta smieszna moc to gdzie kupisz graty i ile to bedzie ci chlać na jakims ostrym walku?
nie wspominajac o remoncie co dwa lata.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 27-05-2013, 15:09   

MKV napisał/a:
Wiec jak - trudna by była taka przekładka 6G72 do mnie????


dla ciebie trudna,
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-05-2013, 15:26   

Ja się zastanawiam nad sensem takiego swapu. Biorąc pod uwagę jakość blach w galancie, to trochę szkoda ładować kasy. Jeśli ktoś się lubi bawić i robi to samemu to w zasadzie frajdę przynosi sama sztuka dla sztuki. Jeśli miałbym komuś zapłacić żeby mieć mocniejsze auto to kupiłbym mocniejsze auto.

Sam już nawet kupiłem kompresor, obmyśliłem co i jak i w zasadzie największą przyjemność sprawiło mi szukanie rozwiązań i drogi, a ostatecznie doszedłem do wniosku, że pojeżdżę jeszcze trochę, a potem kupię po prostu mocniejsze auto, bo to się rozpadnie jak dodam mu mocy. Galant rdzewieje jak szalony, a najgorsze, że rdzewieje także tam gdzie nie widać. Pod łączeniami wylanymi tworzywem panoszy się ruda. A stwierdzam, że mój nie jest jeszcze największym rdzawkiem. Anglik z końca 2000 roku, który był dawcą, rdzewiał jeszcze bardziej.

Ale rzecz jasna to tylko moje podejście :) Które też wynika z tego co widzę. Na palcach jednej ręki można policzyć VRki które nie miały remontu lub zmiany silnika.

MKV, przemyśl czy to w ogóle ma sens, ile chcesz jeździć tym autem i jak szacujesz jego blacharski żywot.
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 27-05-2013, 16:06   

Cytat:
MKV, przemyśl czy to w ogóle ma sens, ile chcesz jeździć tym autem i jak szacujesz jego blacharski żywot.


daj spokój, niech robi, moze coś fajnego powstanie:) bo nudy na forum ,a czytanie o nowych "dywanikach i wycieraczkach" zrobiło się nudne, a co do reszty to zgadzam się z tobą....
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 27-05-2013, 20:01   

Owczar w sumie masz rację.Ja osobiście też kombinowałem z Galem jak koń pod górę.Teraz po prostu go użytkuję .Ładownie się w 6a13tt mija się z celem z powodu kosztów swapa,a do tego powiedzmy szczerze że 6a13tt to trochę skarbonka,mam podobne spostrzeżenia co Ty.Każdemu coś się kocha w tym silniku.
A druga sprawa to to że to nie jest silnik do kręcenia i mocnego katowania.
Ktoś gdzieś pisał nawet że nie bardzo lubi wysokich obrotów.
Do takich ostrych pojeżdzawek bardziej nadaję się preluda z H22A,i nie zdziwiłbym się gdyby taka 200konna preluda objechała vr-4 w automacie.
Mimo to taki swap na 6g72 byłby w sumie ciekawy.
210konny Gal,w gazie,w wolnossaku dawałby radę jako dupowóz.
_________________

 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 27-05-2013, 20:26   

3.8l :)

http://www.youtube.com/watch?v=n5a1EsgA0_g
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 27-05-2013, 20:33   

Owczar napisał/a:
Na palcach jednej ręki można policzyć VRki które nie miały remontu lub zmiany silnika.


Masz na myśli te ujeżdżane po PL?

MATTNATTS napisał/a:
,i nie zdziwiłbym się gdyby taka 200konna preluda objechała vr-4 w automacie.


Chyba jednak byś się zdziwił, i to mocno, popatrz na Nm, nie wspominając o różnicy w napędzie.
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2013, 20:45   

Cytat:
MATTNATTS napisał/a:
,i nie zdziwiłbym się gdyby taka 200konna preluda objechała vr-4 w automacie.


pamietaj tylko ze to nie USA i mamy tu tez zakręty. i deszcz. i lód.
wiec ta preluda to moze sobie poobjeżdzac... :)
nie wspominając o w zasdzie bezstresowych 350 kuniach w legim na seryjnych gratach.

[ Dodano: 27-05-2013, 20:49 ]
i wstawaniu tych 2 smiesznych turbinek w zasadzie zanim jeszcze sie przekreci kluczyk w stacyjce. jak prelka zlapie moc gdzies kolo 5 tysiecy, to leguś juz bedzie w nastepnym wojewodztwie.

[ Dodano: 27-05-2013, 20:54 ]
co do awaryjnosci i skarbonkowatosci 6a13tt, skad te info macie?
fakt, olej jest drozszy o jakies 20zl od jakiegos normalnego do V6, ale bez przesady, to jeszcze nie koszty.
jak ktos nie umie uzywac auta to wtedy koszty sie pojawiaja (np ja), ale zapytajcie Bartka ile mial remontow i ile ma przebiegu. Tylko ze on szanuje swoj samochod, no moze po za przednim zderzakiem :)
tak wiec o kosztach utrzymania najlepiej niech sie wypowiadaja posiadacze a nie teoretycy, bo silnik jest jak kazdy inny, lejesz olej co 8 tys i jazda.
LPG znosi dzielnie.
da sie go wykrecic w zasadzie pod 400 koni, tylko skrzynia klęknie, ale wtedy trzeba jej zalozyc chlodzenie i mozna dalej.
pozniej w zasadzie jak komus malo, to trzeba zmanualizowac, ale lepiej miec bezpieczne 300+ i oblatywac okolicznie TDiki jedzac prawa reka frytki :D
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 27-05-2013, 21:38   

Cytat:
daj spokój, niech robi, moze coś fajnego powstanie:) bo nudy na forum ,a czytanie o nowych "dywanikach i wycieraczkach" zrobiło się nudne, a co do reszty to zgadzam się z tobą....


dokładnie, nic się nie dzieje :)

Cytat:
A stwierdzam, że mój nie jest jeszcze największym rdzawkiem.


Może nie jest, ale są i takie które rudej mają bardzo mało :) wiem coś o tym bo w sedanie z 02roku jest jej prawie tyle co nic

Cytat:
nie zdziwiłbym się gdyby taka 200konna preluda objechała vr-4 w automacie.


szalejesz :)

Cytat:
co do awaryjnosci i skarbonkowatosci 6a13tt, skad te info macie?


no właśnie, skąd?

Cytat:
zapytajcie Bartka ile mial remontow i ile ma przebiegu.


chyba najlepszy przykład, inne vrki więcej stoją niż jeżdżą :)

Cytat:
to trzeba zmanualizowac, ale lepiej miec bezpieczne 300+ i oblatywac okolicznie TDiki jedzac prawa reka frytki :D


wkrótce się przekonam 8)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2013, 21:51   

danio, tylko frytki musza byc z maca! :)
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.