[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:09
|
|
|
Zhan napisał/a: | Ktoś się orientuje w którym miejscu jest sterownik tempomatu? |
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:12
|
|
|
Kurde, głęboko... dzięki
[ Dodano: 05-08-2013, 11:25 ]
Czy ktoś mógłby zweryfikować tę informację? Albo naprowadzić mnie gdzie szukać sterownika tempomatu zanim rozbiorę pół samochodu? Bo ten rysunek taki mało precyzyjny jest. Na ścianie grodziowej w tym miejscu nie znalazłem, może to gdzieś w konsoli środkowej, za radiem jest? |
|
|
|
 |
DanielJ
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-04-2014, 09:32
|
|
|
Witam. Podepnę się pod temat.
Dziś sprawdziłem gruszkę od tempomatu tak jak to było opisane gdzieś powyżej,zdjęty wężyk i próbowałem zrobić podciśnienie. Nie do końca wiem jak to powinno działać, czy podciśnienie powinno się utrzymywać po zatkaniu?? |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-07-2014, 14:19
|
|
|
Czy w aucie bez tempomatu są wszystkie niezbędne elementy instalacji elektrycznej,potrzebne do jego podłączenia??
Bardzo szybkie oględziny potwierdzły,że coś tam jest,bo jest kostka do włącznika głównego(zaślepiona) i kostka pasująca pod pedał sprzęgła.Pytam bo chciałbym sobie zamontować,mam wszystkie klamoty,a nie chce rozebrać tyle auta,żeby dowiedzieć się,że nie ma np do czego podłączyć sterownika |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-07-2014, 15:00
|
|
|
Bury, poczytaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39570 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-07-2014, 15:18
|
|
|
fj_mike, dzięki
Przepustnice mam od tego samego modelu z tempomatem.
Sterowniki mam wszystkie,więc i ten sie znajdzie.
Kierownice mam.
Włącznik pod sprzęgło mam.
Włącznik zasilania mam.
Sterowanie przepustnicą mam.
Kwestia tylko podłączenia sterowania przepustnicą(nie widze kostki) taśmy pod kierownicą(czy jest z podłączeniem pod manetke(tu się odkręci airbag i zobaczy) i kwestia podłączenia sterownika.
Pożyjemy zobaczymy |
|
|
|
 |
matklasa
Nowy Forumowicz
Auto: Avance 2.5v6 01r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 19 Skąd: Wielki Klincz
|
Wysłany: 31-10-2014, 09:28 problem
|
|
|
Witam. Jak w temacie. Mam problem z tempomatem, w ogóle nie reaguje:( Sprawdziłem wężyk jak w tematach powyżej jest cały. Jaka może być inna przyczyna niedziałającego tempomatu?? |
|
|
|
 |
Wajcheusz
Mitsumaniak Ratownik

Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 125 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:24
|
|
|
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem (ok 1,5 tyg) a dopiero jutro, może czwartek jadę do mechanika sprawdzić co ze sprzęgłem, ale wróćmy do czegoś, czego mój mechanik nie wie.
Podczas jazdy 80km/h wrzuciłem tempo, wszystko fajnie działało, do momentu, jak nie wrzuciłem luz (żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła), zapominając o tym całkiem zjechałem z górki i przede mną pojawiła się droga pod górkę, więc przywróciłem tempomat, zupełnie zapominając, że nie mam biegu, a tu obroty sru w górę.
Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła) |
_________________ Ele-GALANT-cik 2.5 V6
Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:43
|
|
|
Wajcheusz napisał/a: | Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła) | nic się nie zepsuło. Tempomat nie "widzi" manualnej skrzyni, a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec (są czujniki przy pedałach) i teraz jak wyrzuciłeś na luz to tempomat o tym nie wie, bo równie dobrze mogłeś zmienić bieg.
Wszystko ok, ja też tak kilka razy zrobiłem i po za czerwonym polem na obrotomierzu nic się nie stało.
Jako ciekawostkę dodam, że w Vianie jest jeszcze gorzej. Tam jadąc na tempomacie jak wyrzucisz na luz to nie musisz dotykać manetki od tempomatu, a silnik i tak po jakiś 3sec wejdzie na maksymalne obroty. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Wajcheusz
Mitsumaniak Ratownik

Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 125 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:49
|
|
|
sveno napisał/a: | a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec |
Wszystko dzieje się w momencie, jak wcisnę sprzęgło, wrzucę luz, puszczę sprzęgło (podczas jazdy)
w tym momencie "przywrócę" prędkość z tempomatu, albo ją "zapnę", to odrazu wkręcają się obroty,
kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła).
Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo? |
_________________ Ele-GALANT-cik 2.5 V6
Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 10-12-2014, 00:45
|
|
|
Wajcheusz napisał/a: | Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo? | tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi!
Wyrzucasz na luz, tempomat się dezaktywuje, bo wcisnąłeś sprzęgło, prędkość spada, każesz mu manetką wrócić do poprzedniej prędkości (manetka w górę) , lub definiujesz nową prędkość (manetka w dół) i tempomat dodaje gazu bo próbuje dążyć do tej prędkości, a że silnik nieobciążony to się rozbiega.
W automatach tego zjawiska nie będzie.
Wajcheusz napisał/a: | kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła). | jesteś pewny? Bo idę w zakład o dużą flaszkę, że tak było. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 10-12-2014, 06:40
|
|
|
Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła, a później piszecie na forum opinie, że MMC produkowało do galanta beznadziejne skrzynie.
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem.... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2014, 10:06
|
|
|
sveno napisał/a: | tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi! |
Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 10-12-2014, 11:19
|
|
|
polaff napisał/a: | Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła | a gdzie tak napisał.
polaff napisał/a: | Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem.... | zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".
komarsnk napisał/a: | Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko | dobry pomysł, o tym nie pomyślałem, ale MMC chyba też nie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 10-12-2014, 11:23
|
|
|
sveno napisał/a: | a gdzie tak napisał | sorry, źle zrozumiałem treść postu.
sveno napisał/a: | zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami". | z tego co wiem to hamowanie silnikiem jest bardziej skuteczne, gdyż układy wtryskowe podczas tego zjawiska w silnikach ZI do około 1200RPM nie podają w ogóle paliwa. |
|
|
|
 |
|