Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 29-07-2013, 21:09   

Zhan napisał/a:
Ktoś się orientuje w którym miejscu jest sterownik tempomatu?


_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 29-07-2013, 21:12   

Kurde, głęboko... dzięki

[ Dodano: 05-08-2013, 11:25 ]
Czy ktoś mógłby zweryfikować tę informację? Albo naprowadzić mnie gdzie szukać sterownika tempomatu zanim rozbiorę pół samochodu? Bo ten rysunek taki mało precyzyjny jest. Na ścianie grodziowej w tym miejscu nie znalazłem, może to gdzieś w konsoli środkowej, za radiem jest?
 
 
 
DanielJ 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-04-2014, 09:32   

Witam. Podepnę się pod temat.
Dziś sprawdziłem gruszkę od tempomatu tak jak to było opisane gdzieś powyżej,zdjęty wężyk i próbowałem zrobić podciśnienie. Nie do końca wiem jak to powinno działać, czy podciśnienie powinno się utrzymywać po zatkaniu??
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-07-2014, 14:19   

Czy w aucie bez tempomatu są wszystkie niezbędne elementy instalacji elektrycznej,potrzebne do jego podłączenia??

Bardzo szybkie oględziny potwierdzły,że coś tam jest,bo jest kostka do włącznika głównego(zaślepiona) i kostka pasująca pod pedał sprzęgła.Pytam bo chciałbym sobie zamontować,mam wszystkie klamoty,a nie chce rozebrać tyle auta,żeby dowiedzieć się,że nie ma np do czego podłączyć sterownika :roll: :D
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-07-2014, 15:00   

Bury, poczytaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39570
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-07-2014, 15:18   

fj_mike, dzięki :D


Przepustnice mam od tego samego modelu z tempomatem.
Sterowniki mam wszystkie,więc i ten sie znajdzie.
Kierownice mam.
Włącznik pod sprzęgło mam.
Włącznik zasilania mam.
Sterowanie przepustnicą mam.

Kwestia tylko podłączenia sterowania przepustnicą(nie widze kostki) taśmy pod kierownicą(czy jest z podłączeniem pod manetke(tu się odkręci airbag i zobaczy) i kwestia podłączenia sterownika.
Pożyjemy zobaczymy :D
 
 
matklasa 
Nowy Forumowicz

Auto: Avance 2.5v6 01r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Wielki Klincz
Wysłany: 31-10-2014, 09:28   problem

Witam. Jak w temacie. Mam problem z tempomatem, w ogóle nie reaguje:( Sprawdziłem wężyk jak w tematach powyżej jest cały. Jaka może być inna przyczyna niedziałającego tempomatu??
 
 
Wajcheusz 
Mitsumaniak
Ratownik


Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 125
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 09-12-2014, 23:24   

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem (ok 1,5 tyg) a dopiero jutro, może czwartek jadę do mechanika sprawdzić co ze sprzęgłem, ale wróćmy do czegoś, czego mój mechanik nie wie.

Podczas jazdy 80km/h wrzuciłem tempo, wszystko fajnie działało, do momentu, jak nie wrzuciłem luz (żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła), zapominając o tym całkiem zjechałem z górki i przede mną pojawiła się droga pod górkę, więc przywróciłem tempomat, zupełnie zapominając, że nie mam biegu, a tu obroty sru w górę.

Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła)
_________________
Ele-GALANT-cik 2.5 V6

Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku :-P
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-12-2014, 23:43   

Wajcheusz napisał/a:
Boje się, że coś się gdzieś delikatnie mówiąc popsuło, no bo jak inaczej wyjaśnić możliwość zapięcia tempomatu na luzie, co wcześniej nie było możliwe (przy prawidłowym działaniu sprzęgła)
nic się nie zepsuło. Tempomat nie "widzi" manualnej skrzyni, a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec (są czujniki przy pedałach) i teraz jak wyrzuciłeś na luz to tempomat o tym nie wie, bo równie dobrze mogłeś zmienić bieg.

Wszystko ok, ja też tak kilka razy zrobiłem i po za czerwonym polem na obrotomierzu nic się nie stało.

Jako ciekawostkę dodam, że w Vianie jest jeszcze gorzej. Tam jadąc na tempomacie jak wyrzucisz na luz to nie musisz dotykać manetki od tempomatu, a silnik i tak po jakiś 3sec wejdzie na maksymalne obroty.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wajcheusz 
Mitsumaniak
Ratownik


Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 125
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 09-12-2014, 23:49   

sveno napisał/a:
a widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec


Wszystko dzieje się w momencie, jak wcisnę sprzęgło, wrzucę luz, puszczę sprzęgło (podczas jazdy)
w tym momencie "przywrócę" prędkość z tempomatu, albo ją "zapnę", to odrazu wkręcają się obroty,
kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła).

Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo?
_________________
Ele-GALANT-cik 2.5 V6

Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku :-P
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-12-2014, 00:45   

Wajcheusz napisał/a:
Czyli mówisz, że to normalne? Mimo, że tak się nie działo?
tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi!
Wyrzucasz na luz, tempomat się dezaktywuje, bo wcisnąłeś sprzęgło, prędkość spada, każesz mu manetką wrócić do poprzedniej prędkości (manetka w górę) , lub definiujesz nową prędkość (manetka w dół) i tempomat dodaje gazu bo próbuje dążyć do tej prędkości, a że silnik nieobciążony to się rozbiega.

W automatach tego zjawiska nie będzie.

Wajcheusz napisał/a:
kiedyś tak nie było (przed awarią sprzęgła).
jesteś pewny? Bo idę w zakład o dużą flaszkę, że tak było.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 10-12-2014, 06:40   

Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła, a później piszecie na forum opinie, że MMC produkowało do galanta beznadziejne skrzynie.
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2014, 10:06   

sveno napisał/a:
tak to normalne, bo zastanów się jak tempomat ma widzieć zapięty bieg? Nie widzi!

Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-12-2014, 11:19   

polaff napisał/a:
Wajcheusz, przełączacie na "luz" bez wciśnięcia sprzęgła
a gdzie tak napisał.

polaff napisał/a:
Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".

komarsnk napisał/a:
Mógłby np. widzieć pozycję przepustnicy w pozycji 0% - tak sobie gdybam tylko ;)
dobry pomysł, o tym nie pomyślałem, ale MMC chyba też nie.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 10-12-2014, 11:23   

sveno napisał/a:
a gdzie tak napisał
sorry, źle zrozumiałem treść postu.
sveno napisał/a:
zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".
z tego co wiem to hamowanie silnikiem jest bardziej skuteczne, gdyż układy wtryskowe podczas tego zjawiska w silnikach ZI do około 1200RPM nie podają w ogóle paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.