[II 2.0 DID] Stukneło 120tys. wymiana rozrządu, gdzie w świe |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2013, 22:18
|
|
|
Ja natomiast kupiłem zestaw (z pompą + zwrot starej) za około 800 zł w łódzkim serwisie VW. Ale chłopcy nie chcieli się za to zabrać. Mówili że mogą być inne momenty dokręcania śrub i takie tam pierdoły. Pojechałem więc do zaufanego warsztatu. 450 zł. za robotę. Serwis VW podkreślił aby od wykonawcy wziąć fakturę a nie paragon.
Później okazało się że rolka ma średnicę wewnętrzna 12 mm, a oryginalna miała 10 mm. Nie chciałem przegwintowywać silnika. Serwis VW przeszukaj swą bazę, ale nie znalazł zestawu z potrzebna rolką. Musiałem dokupić osobno 300 zł.
Jedyny pozytyw to to, że byłem u nich po godz. 17 a rolkę ściągnęli na 8 rano. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-07-2013, 09:48
|
|
|
Aż dziwne. Jak kupowałem swój zestaw SKF to było wymienionych kilka silników, do których pasował. BSY był tylko jednym z.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-07-2013, 21:05
|
|
|
No cóż?
Silnika BSY w volksawagenie znają - tak powiedzieli. Powołałem się na BKD (tak ktoś tu na forum sugerowal) i taki zestaw dali. Być może coś przeznaczyłem, ale nie wydaje mi się. Rolka została na pamiątkę. Podarował ja warsztatowi, może się komuś przyda.
Teraz to pojechałbym do sklepu WazCar (kiedyś mieli części do Łady). Tam cały rozrząd oparty na częściach Ina kosztuje około 650 zł z właściwą rolka i pompą wody. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-07-2013, 10:54
|
|
|
Grzesiek_o napisał/a: | Tam cały rozrząd oparty na częściach Ina kosztuje około 650 zł z właściwą rolka i pompą wody. | To dobra cena za komplet |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-07-2013, 17:44
|
|
|
Muszę was przeprosić za przeinaczone słowa, tzn. tablet wie lepiej co chcę napisać.
Obiecuję zwrócić więcej uwagi, by nie było "po polskiemu" |
|
|
|
 |
xytras31 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2013, 14:41
|
|
|
w temacie rozrządu - co prawda nie mam jeszcze nastukanych 120kkm - ale już niesiony opiniom ASO VW żeby wymieniać rozrząd w 2.0 DID przy ok. 100 kkm sprawdzam tę sprawę,,, w serwisie wraz z rozrządem zaproponowano mi wymianę pasków, rolki i napinacza osprzętu, wiem że w innych silnikach też to się praktykuje, w tym wątku nie widzę jednak tego tematu, pytanie czy to robić czy też nie ? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-09-2013, 16:29
|
|
|
xytras31 napisał/a: | ale już niesiony opiniom ASO VW żeby wymieniać rozrząd w 2.0 DID przy ok. 100 kkm sprawdzam tę sprawę, | jakoś nie widzę potrzeby - w silnikach/samochodach VW też jest zalecany co 120kkm, po co wcześniej?
xytras31 napisał/a: | w serwisie wraz z rozrządem zaproponowano mi wymianę pasków, rolki i napinacza osprzętu, | to zależy od ich stanu - u mnie były wymieniane bo pasek osprzętu był nieco popękany od środka, do wymiany poszła też rolka napinacza - jedyne 400zł, bo pasuje tylko ori Mitsu . 20kkm później do wymiany była też rolka prowadząca - na szczęście pasowała bodajże od Nissana i kosztowała 80zł. Robić czy nie - najpierw posłuchać rolek stetoskopem czy nie szumą, obejrzeć pasek czy nie ma uszkodzeń - a dopiero później wyrażać opinię. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-09-2013, 11:37
|
|
|
xytras31 napisał/a: | w temacie rozrządu - co prawda nie mam jeszcze nastukanych 120kkm - ale już niesiony opiniom ASO VW żeby wymieniać rozrząd w 2.0 DID przy ok. 100 kkm sprawdzam tę sprawę,,, w serwisie wraz z rozrządem zaproponowano mi wymianę pasków, rolki i napinacza osprzętu, wiem że w innych silnikach też to się praktykuje, w tym wątku nie widzę jednak tego tematu, pytanie czy to robić czy też nie ? |
Ja jestem świeżutko po wymianie paska rozrządu i rolki napinającej pasek alternatora.
Reszta pozostała ORI zaprzyjaźniony mechanik po oględzinach stwierdził ze nie ma potrzeby wymiany nic więcej. Wymiany dokonałem przy przebiegu 120 000 km. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-09-2013, 14:42
|
|
|
gdzie robiłeś ,mnie to też niedługo czeka |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-09-2013, 15:24
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | Ja jestem świeżutko po wymianie paska rozrządu i rolki napinającej pasek alternatora.
Reszta pozostała ORI | Pompy wody i rolek paska rozrządu nie wymieniał? Ja tam się nie znam na nowoczesnej technice, ale dawniej mnie uczono, że części współpracujące wymienia się w komplecie - pasek z rolkami, łańcuch z kołami, itp. I tak zazwyczaj robię ja i większość znanych mi osób, pozostałe nie wymieniają nic skoro działa. A tu nowe podejście... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 13-09-2013, 11:52
|
|
|
rezon jak zwykle na tym forum wiesz wszystko najlepiej
a o tym ze znasz się na wszystkim to wiedzą już wszyscy.
"TEN CO ZNA SIĘ NA WSZYSTKIM W PRAKTYCE NIE ZNA SIĘ NA NICZYM"
taka jest moja zasada i przy niej zostanę
Identyczna diagnozę postawiło ASO jak mechanik który mi robił
ostatni serwis mojego miśka. A wierz mi na słowo ładne autka naprawia i przywraca
do życia nawet z lat 50 poprzedniego wieku.
A żeby to zrobić to trzeba mieć sporo pojęcia,
ogromna wiedzę no i możliwości warsztatowe.
[ Dodano: 13-09-2013, 11:54 ]
lexus napisał/a: | gdzie robiłeś ,mnie to też niedługo czeka |
Wielkie Księstwo Rembertów. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-09-2013, 14:03
|
|
|
domyślam się ,ale chodziło mi o namiary |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-09-2013, 16:25
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | rezon jak zwykle na tym forum wiesz wszystko najlepiej
a o tym ze znasz się na wszystkim to wiedzą już wszyscy.
"TEN CO ZNA SIĘ NA WSZYSTKIM W PRAKTYCE NIE ZNA SIĘ NA NICZYM"
taka jest moja zasada i przy niej zostanę
Identyczna diagnozę postawiło ASO jak mechanik który mi robił
ostatni serwis mojego miśka. A wierz mi na słowo ładne autka naprawia i przywraca
do życia nawet z lat 50 poprzedniego wieku.
A żeby to zrobić to trzeba mieć sporo pojęcia,
ogromna wiedzę no i możliwości warsztatowe. |
Rozumiem, że cieszysz się, że zaoszczędziłeś 400zł - bo tyle kosztowałyby cię rolki i pompa wody. Ale w instrukcjach serwisowych jest wyraźnie wpisana wymiana paska wraz z rolkami napinającą i prowadzącą - to nie jest moja wiedza tylko zalecenia producenta. Bardzo często mają ślad prowadzenia paska (tak było na moich) i ich pozostawienie spowodowałoby przedwczesne zużycie paska rozrządu - czego nikomu nie życzę. Patrząc się na pracę niektórych mechaników nie mam kompleksów niewiedzy, a na pracę innych czuję duży szacunek dla ich wiedzy i umiejętności. Bywają różni. Dziwi mnie, że twój mechanik zdecydował się nie przestrzegać instrukcji napraw, ale OK. Może miał powody. BTW pompy wody często padają w tych silnikach przy przebiegach ok. 150kkm - wspomniał coś o tym?
Jeszcze jedno - był czas, kiedy niemal wszystkie naprawy samochodów robiłem sobie sam z naprawami głównymi silników włącznie. Piszę niemal - bo np. do wymiany sprzęgła potrzebowałem pomocy.
polecam lekturę
http://www.blogomotive.pl...ie-tylko-pasek/
http://regiomoto.pl/porta...cuchem-poradnik
http://www.abs.org.pl/?aid=35
w ich świetle tym bardziej dziwi wymiana wyłącznie paska. A może jednak rolki też wymienił tylko nie wspominał o nich bo dla niego to oczywiste. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-09-2013, 11:09
|
|
|
JCH - NUDZISZ SIĘ I POSTANOWIŁEŚ POKAZAĆ JAKI JESTEŚ WAŻNY ?
[ Dodano: 19-09-2013, 11:10 ]
Zadzwoń to Ci powiem.
[ Dodano: 19-09-2013, 11:11 ]
lexus napisał/a: | domyślam się ,ale chodziło mi o namiary |
Zadzwoń to Ci powiem. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-09-2013, 11:46
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | JCH - NUDZISZ SIĘ I POSTANOWIŁEŚ POKAZAĆ JAKI JESTEŚ WAŻNY ? | Widzę, że nie rozumiesz co to jest "wycieczka osobista".
Moja rada jest taka - zamiast atakować (kogokolwiek) personalnie (tak się zwykle robi w przypadku braku argumentów merytorycznych) skup się na problemie i "atakuj" problem a nie osobę, która ma inne zdanie.
Masz jakiś problem to jest od tego stosowny dział - tu jest temat o rozrządzie. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|