Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Jakiego oleju używasz do silnika GDI?
0W40
0%
 0%  [ 0 ]
5W30
23%
 23%  [ 28 ]
5W40
13%
 13%  [ 16 ]
10W30
8%
 8%  [ 10 ]
10W40
41%
 41%  [ 50 ]
10W50
0%
 0%  [ 1 ]
15W40
2%
 2%  [ 3 ]
5W50
10%
 10%  [ 12 ]
Głosowań: 120
Wszystkich Głosów: 120

Autor Wiadomość
bolth 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 15-10-2013, 11:04   

sebkin napisał/a:
I jak pracuje na tym oleju?

Nie wiem czego oczekujesz od mojej odpowiedzi? Nie zauwazylem negatywnych skutkow,mam nadzieje ze nie bedzie trzeba dolewac jak poprzednik Castrola,dopiero 1000km zrobilem i nic nie ubywa z opini wynikalo ze nie znika ten olej w silnikach GDI,zas na Castrola sie skarzyli w tym watku
Poslucham dokladniej pracy silnika to Ci napisze,aczkolwiek czasami na postoju sprawdzam czy aby silnik pracuje napewno :D
_________________
Była Carisma jest S40
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 15-10-2013, 11:39   

bolth napisał/a:
sebkin napisał/a:
I jak pracuje na tym oleju?

Nie wiem czego oczekujesz od mojej odpowiedzi? Nie zauwazylem negatywnych skutkow,mam nadzieje ze nie bedzie trzeba dolewac jak poprzednik Castrola,dopiero 1000km zrobilem i nic nie ubywa z opini wynikalo ze nie znika ten olej w silnikach GDI,zas na Castrola sie skarzyli w tym watku
Poslucham dokladniej pracy silnika to Ci napisze,aczkolwiek czasami na postoju sprawdzam czy aby silnik pracuje napewno :D

Bardziej interesuje mnie sprawa popychaczy ;)
Zalałem przed chwilą Fuchs Race Pro S, pojeżdżę i napisze wrażenia.
_________________

 
 
 
Pashiot 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 23
Skąd: Police
Wysłany: 15-10-2013, 12:31   

Ja jeżdżę na Motul'u 8100 X-cess 5W40 i jest bardzo znośnie. Przez ostatnie 10tys. wypił jakieś pół litra. Popychaczy nie słychać, 130tys. przebiegu
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 21-10-2013, 10:52   

Na wstępie napisze, że NIE robię żadnych reklam.
Opisze swoje zmagania z doborem odpowiedniego oleju, które mogą służyć za przykład dla tych, którzy jeszcze nie znaleźli tego najlepszego do GDI ;)
Na początku po zakupie auta miałem zalany Lotos 10W40 i nie do końca podobała mi się praca silnika. Chcąc dbać o silnik zdecydowałem się na pełen syntetyk, wybór padł na Royal Purple 5W30 i wszystko poza ubytkami oleju w normie było wzorowo auto lepiej zapalało, lekko płynnie i lepiej niż na poprzedniku wkręcało się na obroty. Po prostu czuć było, że silnik ma dużo lżej. Kolejną zaletą było to, że silnik nie grzał się tak bardzo jak na Lotosie i popychacze stukały tylko na zimnym zaraz po odpaleniu.
W tym roku eksperymentalnie zmieniłem olej na Valvoline MaxLife 5W40, silnik pracował gorzej niż na RP (osiągał wyższe temperatury, kultura pracy była sporo gorsza) ale było akceptowalnie. Zużycie oleju było bardzo podobne. Po przejechaniu około 2000km na Valvoline popychacze zaczęły bardzo stukać na zimnym i na ciepłym, stan oleju zawsze staram się utrzymać pomiędzy "stanem" a kreską MAX ale i to nic nie dawało.
Po przeczytaniu "całego internetu" i wszelkiego rodzaju stron zauważyłem, że sporo użytkowników poleca Piotrka, który zajmuje się olejami bardzo profesjonalnie, więc pomyślałem co mi szkodzi.
Po kilku rozmowach pozaglądał do kilku lektur i dobrał odpowiedni olej, wszystkie zalecenia szczegółowej specyfikacji Mitsubishi (HTHS, Współczynnik utleniania, bardzo niska temperatura płynięcia czy jakoś tak ;) itp.) dał na wyrost.
Ten olej to Fuchs Titan Race Pro S 5W30, produkowany w GB przez firmę Silkolene.
Już po drugim odpaleniu po zmianie oleju popychacze znacząco się wyciszyły, a silnik pracuje lepiej niż na RP. Wkręcanie na obroty jest tak samo płynne, nie osiąga wysokich temperatur ale i kultura pracy jest lepsza. Bardzo mnie cieszy fakt, że nie ma mowy o stukaniu popychaczy nawet zaraz po odpaleniu :D
Dodatkowo by troszkę wyciszyć popychacze Piortek poradził mi bym po przejechaniu około 500km dolał Archoil 9100 tak też zrobiłem, przy pierwszym odpaleniu nie było żadnej różnicy ale po przejechaniu około 30km silnik się bardzo wyciszył, do tego stopnia, że usłyszałem kończące się łożysko pompy wspomagania, dodatkowo jakby troszkę lżej drgał. Zrobiłem test, od jedynki do czwórki kręciłem auto do 6000rpm i efektem tego był wielki banan na mojej twarzy ;) Bardzo płynnie a co najważniejsze przy wysokich obrotach silnik nie wył jak przy poprzednikach. Ostatnie co zauważyłem, to że olej po przejechaniu większej ilości kilometrów dalej jest jasny, Valvoline po przejechaniu 10km zrobił się czarny.
Podsumowując w moim przypadku najlepszy olej do GDI to Fuchs Titan Race Pro S, który sam gwarantuje bardzo dobre właściwości ale z dodatkiem Archoil 9100 jest chyba idealnie ;)
Szczerze polecam.
Żeby nie było, że bardzo koloruję poniżej podaje link z filmikami ;)
Fuchs Titan Race Pro S + Archoil 9100
_________________

Ostatnio zmieniony przez sebkin 21-10-2013, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Croom 
Forumowicz

Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 101
Wysłany: 21-10-2013, 11:03   

No i tak miało być cieszę się że mogłem pomóc :-)
To bardzo nietypowy silnik który wymaga wyśmienitego oleju i czegoś co poprawi to ...coś :-)
Jedni jeżdzą i nie słyszą popychaczy innym to przeszkadza :-)

Link do forum gdzie rozgorzała dyskusja :-)

http://www.zmienolej.pl/k...-0-2000?start=6
 
 
 
Dyman 
Nowy Forumowicz

Auto: GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: O-ec Św.
Wysłany: 22-10-2013, 13:33   

wazu napisał/a:
Robson86 napisał/a:
wazu napisał/a:
15W40

to jest mineral :shock:
a jaki masz przebieg :?: :?: :?:
pozdroo

na liczniku jest 234000 (podobno to nie taki straszny przebieg dla tych silników)


Witam Wszystkich.

Teraz ja mam dylemat dotyczacy oleju. Po przejechaniu 10000 olej zrobil sie czarny i ze stanu maximum zszedl do minimum. Mechanik, u ktorego stal niedawno samochod stwierdzil, ze z powodu ubytku i klekotu najlepiej bylo by zmienic olej na mineralny. Myslicie, ze to dobre rozwiazanie?
Teraz zalany jest Castrol Magnatec 10W40.

Z gory dziekuje za odp
Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-10-2013, 16:12   

Te silniki tak mają, że po kilku tysiącach km olej robi się czarny a popychacze klepią właśnie z powodu albo kiepskiego oleju albo są już zużyte lub zanieczyszczone syfem z kiepskiego oleju. Jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć tym autem, to lepiej nie lej do silnika tego badziewnego Castrola. W mojej poprzedniej Carismie GDI właśnie po wlaniu tego oleju rozklepały się popychacze i dopiero zalanie syntetyka prawie całkowicie je uciszyło.
Może lepiej zmień mechanika, bo ten chyba niewiele wie o tych silnikach.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 22-10-2013, 18:20   

Dyman napisał/a:



Teraz ja mam dylemat dotyczacy oleju. Po przejechaniu 10000 olej zrobil sie czarny i ze stanu maximum zszedl do minimum. Mechanik, u ktorego stal niedawno samochod stwierdzil, ze z powodu ubytku i klekotu najlepiej bylo by zmienic olej na mineralny. Myslicie, ze to dobre rozwiazanie?
Teraz zalany jest Castrol Magnatec 10W40.

Z gory dziekuje za odp
Pozdrawiam


zawory klepią wiec ja bym celował w mniej lepki olej, który szybciej wszedzie bedzie docierał - 5W30 czy 0W40, takie tez przewiduje chyba sam producent
minerał to do diesli i starych benzyn, w których obroty nie sa za duże i wyższa lepkość oleju jest pożądana
 
 
Dyman 
Nowy Forumowicz

Auto: GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: O-ec Św.
Wysłany: 22-10-2013, 18:52   

plecho1 napisał/a:
Te silniki tak mają, że po kilku tysiącach km olej robi się czarny a popychacze klepią właśnie z powodu albo kiepskiego oleju albo są już zużyte lub zanieczyszczone syfem z kiepskiego oleju. Jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć tym autem, to lepiej nie lej do silnika tego badziewnego Castrola. W mojej poprzedniej Carismie GDI właśnie po wlaniu tego oleju rozklepały się popychacze i dopiero zalanie syntetyka prawie całkowicie je uciszyło.
Może lepiej zmień mechanika, bo ten chyba niewiele wie o tych silnikach.


ok. A co z ubytkiem oleju?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-10-2013, 20:31   

Na 10 tys km wziął Ci 1l oleju, to jeszcze nie tragedia bo, jak się nie mylę producent przewiduje, że jeszcze w normie jest 1l na 1000 km. Te silniki pobierają więcej oleju jak się jeździ na wyższych obrotach i dodatkowo gorszego oleju też może więcej pobierać z powodu jego niższej temperatury zapłonu. Dodatkowo mogą być drobne wycieki jak też trochę oleju może ubywać przez uszczelniacze zaworowe bo silnik też już ma kilka lat.
Najpierw zmień olej na taki jaki polecił Ci glina i załóż dobry filtr najlepiej z zaworkiem zwrotnym. Przy wymianie może też zastosuj płukankę silnika, może to też trochę pomoże na te klepiące popychacze.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 22-10-2013, 20:49   

przypominam ze ja mam 1.6, a co do oleju to wiem ze u mnie powinien miec norme VW 504 i 507

od poczatku zycia moja cari miala lany edge 5w30 i nadal taki uzywam, filtr Filtron
nie bierze ani grama oleju
chociaz slysze czesto zle opinie o castrolu (nie poparte niczym jednak) to leje edge u siebie bo sie po prostu sprawdza, a skoro dziala to po co kombinowac? :)

ten olej pasuje tez do gdi - i w takie oleje bym sugerowal pojsc
nie musi byc castrol jesli nazwa sie nie podoba, ale wez najlepszy jaki oferuje producent w danej lepkosci i do danego typu silnika
nie musi byc eko dpf start stop multi super syntetic hyper power, tylko zeby byl syntetyczny i zeby sie zgadzaly normy jakich oczekuje silnik - w 150zł sie zmiescisz na bank + 20 za filtr
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-10-2013, 22:28   

Olej robi się czarny już po kilkuset kilometrach a jeden litr na 10000 toż to silnik idealny jak na japońca.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 22-10-2013, 23:49   

Morfi napisał/a:
jeden litr na 10000 toż to silnik idealny jak na japońca.

No fakt bo jak miałem Mazdę V6 brała deczko lepiej :twisted:

[ Dodano: 22-10-2013, 23:52 ]
Dyman napisał/a:
ze stanu maximum zszedl do minimum.

Jak kręcę silnik koło 7tyś też mi troszkę ubywa :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2013, 06:40   

glina napisał/a:
chociaz slysze czesto zle opinie o castrolu (nie poparte niczym jednak)

Jak już wspomniałem, zalanie Castrola 10w40 do mojej Carismy GDI spowodowało rozpoczęcie klepania zaworów a we wcześniejszym aucie Astrze 1.6 8V 1992r. w zimie przy około -25 stopniach przy porannym odpalaniu kontrolka oleju świeciła się prawie minutę, czego nigdy nie było w aucie ojca też Astrze z 1992r. tylko 1.4 8v na takim samym Mobilu.
Po tych dwóch przypadkach nie wleję do swojego auta żadnego oleju tej firmy. Może miałem po prostu pecha ale oleje były kupione na stacji paliw więc powinny być oryginalne.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 23-10-2013, 07:46   

Dyman, Morfi, W GDI silniki w środku są ''brudne'' -czarny olej jest normą.
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.