[EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-11-2013, 12:40
|
|
|
robertdg, zwrotnice mam wymienione - w chwili obecnej mam zaciski po pierwszy lifie (dwa tłoki) i wg sprzedającego koplet (DANIO) zwrotnice są kompatybilne z 2liftem hamulców. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2013, 15:32
|
|
|
polaff, no to nić tylko kupić kompletne zaciski z jarzmami. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Paso
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 EA2W '00 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-02-2014, 20:19
|
|
|
przeczytałem cały temat i zastanawiam się w końcu jaki tłoczek kupić do swojego gala
rok 2000.09 tarcze 276/26 jeden tłoczek wersja poliftowa:
1. Frenkit http://motoneo.pl/szcz/26...26/375/all.php#
2. Febest http://fe-best.de/index.p...=5722&details=1 -> OEM: MR527609
3. Febest http://fe-best.de/index.p...=7037&details=1 -> OEM:MB699692
Natomiast jeśli chodzi o zestaw naprawczy Autofrena są też 2:
1. D4314 - średnica 60,3mm -> OEM: MB699707
2. D4604 - średnica 60mm -> OEM: MR527672
Najlepsze że jeśli chodzi o zestawy naprawcze to ruskim EPC oba numery OEM się zgadzają.
Także mam pytanie który tłoczek i zestaw będzie ostatecznie pasował?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2014, 20:48
|
|
|
Tłoczek po ostatnim lifcie ma wymiar 60,2x47,7mm OEM MR527609
Zestaw naprawczy uszczelnień zacisku OEM MR527672 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31-03-2014, 15:28
|
|
|
Potrzebna pomoc! Ostatnio zapiekł mi się hamulec przedni (koło prawe), jak ściągnąłem koło i klocki to zobaczyłem, że mam dziurę w tej gumce uszczelniającej tłoczek przez co dostało się tam trochę syfu i po prostu odbijał nie równo, cofał się jakby troszeczkę z ukosa. Kupiłem reparaturkę zacisku, czyli wszystkie gumki, uszczelki oringi itp ( tylko bez tłoczka). Wszystko powymieniałem, tłoczek oczyściłem z tego syfu ( na szczęście tłoczek ani wnętrze zacisku się nie uszkodziło), nasmarowałem pastą do tłoczków, złożyłem do kupy i ku mojemu zdziwieniu coś mi nadal ociera w kole... Znowu ściągnąłem koło, tłoczek chodzi jak należy, czyli prosto i bardzo gładko. Pomyślałem że może od tego ukośnego odbijania, tarcza i klocki się nierówno wytarły, więc przełożyłem tarcze i klocki z drugiego koła żeby się upewnić ale niestety nie pomogło, pojeździłem trochę i teraz oba koła mi się grzeją z tym że prawe (czyli to z którym był problem) dużo bardziej... Być może lewe grzeje się w granicach normy, nie wiem bo nie zwracałem na to wcześniej uwagi, w każdym razie prawa tarcza jest dużo gorętsza od lewej.
Jeśli chodzi o jazdę to nie jest to jakoś odczuwalne mocno, bo ogólnie samochód kula się z górek,gdyby nie to że się mocno grzeje to nawet bym nie odczuł. Dodam, że klocki i tarcze mam w miarę nowe, kupowane pół roku temu a w tym czasie mało jeździłem.
Macie jakiś pomysł co jeszcze może trzeć w kole? Jak pisałem, tłoczek chodzi gładko, metalowe prowadniczki od klocków też oczyściłem bo było na nich dużo pyłu, klocki i tarcze raczej dobre więc co jeszcze może, ocierać, nie odbijać itp?
Z góry dzięki za podpowiedzi! |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 31-03-2014, 15:59
|
|
|
A prowadnice zacisku? Przesmarowane? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31-03-2014, 16:47
|
|
|
Prowadnice czyli te długie śruby ? Jedna z gumką na końcu druga bez, tak nałożyłem tam smaru wymieniłem gumkę i te harmonijkowe uszczelki. Czy coś tam może jeszcze nie działać? Nie mam za bardzo pomysłu co jest nie tak, czy piasta jakoś nierówno się kręci czy co. |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 31-03-2014, 16:57
|
|
|
Może być też tak, że taka prowadniczka zacisku jest skrzywiona |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31-03-2014, 17:00
|
|
|
Może i tak, to już chyba jedyna z ostatnich opcji ... no nic, czekam na dalsze propozycje ale dzięki za podpowiedź Fragu ! |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 13-04-2014, 00:14
|
|
|
Witam.
Zaczynając na wiosnę pełną regenerację hamulców z przodu ( 276/24) - 2 tłoczkowe, czytając forum zrozumiałem, że potrzebuję:
http://motoneo.pl/szcz/D4...76/375/1998.php - tłoczki z akcesoriami x2 (a z intercarsu coś podejdzie innego?)
QB109-1236 - zestaw montażowy klocków hamulcowych
QB113-1424X - zestaw prowadniczek zaciskowych x2
smar do tłoczków
pastę miedziową na piastę
trochę papieru ściernego i szczotek na wiertarkę do porządnego oczyszczenia zacisku i jarzma
srebrzanka - bo zaciski będą srebrne
Spodziewam się poprawy hamowania, jeśli jednak nie przestanie bić pedał hamulca pójdą piasty do zmierzenia i tarcze, ewentualnie się przeszlifuje, a klocki nowe się kupi.
I dwa zaciski stolarskie by nie zapowietrzyły się hamulce.
coś jeszcze? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-04-2014, 03:45
|
|
|
Poszukaj czy aby przypadkiem nie ma innego producenta uszczelnien z tloczkami niż autofren, on niestety nie grzeszy jakością, lepsze stare oryginały jezeli nie sa wyeksploatowane i zniszczone
Dodatkow bedzie szpotrzebował kogoś do odpowietrzenia hamulcy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-05-2014, 19:21 Peknieta osłonka gumowa w zacisku hamulcowym
|
|
|
Dzisiaj zauważyłem ze kapie mi płyn hamulcowy przy prawym kole z przodu , pękła osłona gumowa kolo tłoka i kapie , zastanawiam się czy da się dokupić REPERATURKĘ TŁOCZKA DO PRZODU MITSUBISHI GALANT Z 1997r 2.0 16V i jak ja wymienić nigdy tego w tym modelu nie robiłem ale widziałem kiedyś na szrocie kopyto w środku i jak pamiętam jest tam taki pierścień metalowy który ściska gumę w tłoku może ktoś z was robił to i coś doradzi jak to ugry sc ??? i gdzie dokupić |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-05-2014, 20:13
|
|
|
tak bez problemu kupisz reperaturke calego zacisku. Wymiana prosta wypuchasz tloczek wymieniasz w srodku cylinderka uszczelke, zakladasz osłonę na tłoczek, wciskasz tloczek do konca i mocujesz krawedz oslony w zacisku pierscieniem. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2014, 07:58
|
|
|
Moim zdaniem nie bo to zestaw do zacisków dwutłoczkowych ktore szly od 98r. Masz tarcze 256 mm czy 276?
jak 256 to pasuje zestaw Autofren D4-604 - do tłoczka fi 60 mm |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|