Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Matejko
09-12-2008, 22:06
[Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
Autor Wiadomość
kropkaPl 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 benzyna+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-09-2015, 09:23   

Bizi78 i to wymieniam te dwie tulejki co są na tym nizszym rysunku pod lewarkiem i przy skrzyni?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-09-2015, 10:44   

U mnie wystarczyło wymienić te które są pokazane na poprzedniej stronie w poscie usera: kruzyk z dnia: Wysłany: 01-12-2014, 19:25 :D .
Przeważnie wymienia się z dwóch stron drążka wybieraka, przy skrzyni biegów i na końcu lewarka.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kropkaPl 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 benzyna+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-09-2015, 20:30   

Dzięki bizi78:) teraz jest bajka:)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-10-2015, 10:53   

A co myślicie aby zastosować zamiast tulejek z teflonu stal nierdzewną 8) .
Planuję dorobić i się zastanawiam, brąz czy nierdzewka :rolleyes: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-10-2015, 20:55   

Lepiej brąz a dokładniej B101. Właśnie z takiego sobie wytoczyłem i jak na razie wszystko ok.
 
 
Norberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 04-10-2015, 09:56   

Cześć, może ktoś ma schemat jak to wymienić...(te tulejki)
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-10-2015, 13:43   

Odkręcasz nakrętkę i wymieniasz, tylko nie zapomnij ich nasmarować :wink: .
Tutaj masz pokazane tulejki przy skrzyni biegów:

Foto zapożyczone od usera: mwitek.

Tutaj na końca drążka zamiany biegów.

Fota z mojego MSS.

Przy problemach z 1 i wstecznym przeważnie wystarczy wymienić te z fotki nr. 2, przynajmniej u mnie to pomogło :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Norberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 05-10-2015, 09:25   

Cześć, słuchaj znalazłem coś takiego...
http://allegro.pl/mitsubi...5701596655.html
W sklepie natomiast u mnie w mieście jest komplet ale bez tych metalowych i zapinanej. Wg mnie patrząc na fotki to idą tam tylko te gumowe i plastikowe...
No i dzięki za fotki, na pewno się przydadzą... :o
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-10-2015, 11:16   

Do tych dwóch miejsc które pokazałem potrzebujesz: 4 plastikowe, 4 oringi, 2 metalowe tulejki i 2 śruby z nakrętkami.
Oczywiście te met. tulejki i śruby najlepiej wymienić bo mogą być mocno skorodowane :wink: .
Te czarne gumowe na aukcji były montowane w carismach do któregoś tam bodajże roku, mogą się przydać.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Norberto 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 06-10-2015, 09:59   

Już kupione, dzięki za info. W weekend wymiana...
Napiszę jak po zabiegu działa... :twisted:
 
 
 
piotrekk6 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-10-2015, 10:39   

Norberto napisał/a:
Już kupione, dzięki za info. W weekend wymiana...
Napiszę jak po zabiegu działa... :twisted:


I jak po wymianie?

[ Dodano: 23-10-2015, 19:48 ]
Dzisiaj i ja wymieniłem. Te przy drążku i te przy skrzyni łącznie z tą na zdjęciu poniżej. Efekt? Biegi chodzą ciężej, ale precyzyjniej. Nareszcie nie będę siłował się z piątką, z którą to miewałem problem.
Największy problem sprawiła mi ta tulejka na zdjęciu poniżej. Miałem wielki problem z wyjęciem starej. męczyłem się z 1.5h ale nareszcie poszło.


Zostały mi jeszcze te elementy z tego zestawu http://allegro.pl/mitsubi...5727686424.html Tak powinno być czy jest jeszcze jakaś tulejka o której zapomniałem?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-10-2015, 21:24   

piotrekk6 napisał/a:
Biegi chodzą ciężej, ale precyzyjniej.

Może za mocno skręciłeś :wink: .
Ze dwie tulejki mogą być jeszcze pod kotarką lewarka, dostępne od wnętrza auta.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 26-11-2015, 22:37   

piotrekk6 napisał/a:

Dzisiaj i ja wymieniłem. Te przy drążku i te przy skrzyni łącznie z tą na zdjęciu poniżej.


Powiedz mi, które tulejki idą właśnie w to miejsce zaznaczone na zdjęciu?

I kolejna sprawa: czy siedzą jakieś tulejki również w tym dużym lizaku wychodzącym ze skrzyni oraz tym małym czarnym cięgnem, które połączone jest w pewien sposób pod tą gumą?
 
 
sylmak 
Forumowicz


Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 91
Skąd: legnica
Wysłany: 27-11-2015, 06:29   

W miejscu zaznaczonym idzie jedna tulejka zapinana http://allegro.pl/mitsubi...5734712495.html i zabezpieczona zapinką bez tych metalowych tulejek. Z doświadczenia wiem że nie jest łatwo zapiąć nie oryginalną tulejkę ja miałem duży problem ponieważ nowa tulejka była zdeko wyższa i nie mogłem zapiąć zabezpieczenia pod nią. Jeśli chodzi o wszystkie tulejki to idzie ta którą ci opisałem + komplet przy skrzyni i komplet pod drążkiem. Elementy pozostałe z kompletu który został opisany powyżej ja część wykorzystałem przy samym drążku zmiany biegów pod mieszkiem przez co zniwelowałem luzy boczne lewarka.
_________________
Jazda to moja pasja :)
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 27-11-2015, 20:32   

No właśnie luzów bocznych nie mam, bo w lewarku tulejki są ok, tulejka od lewarka do tego długiego drążka idącego do wodzika (już wiem jak się to nazywa :D ) została przeze mnie wymieniona. Ta bezpośrednio przy wodziku jest ok, niewytarta, bez luzów.

Mam tylko luz właśnie w tej zapinanej tulejce zabezpieczonej segerem oraz pośrodku wodzika, na tej jego kulce. Więc teraz już wiem, co musiałbym wymienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.