Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
projektom 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 V6 aut.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Mikołów
Wysłany: 28-12-2015, 23:00   

Witam. Niedawno borykałem się z problemem wibracji nadwozia. Wymieniłem lewy przegub wewnętrzny na jakiś nieori ale w miarę dobry, oczywiście nowy z pudełka. Problem wyraźnie się zmniejszył. Być może drugi też należy wymienić, bo przy ruszaniu jeszcz lekko drga, ale różnica jest kolosalna.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21979
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2015, 07:39   

projektom, lewy pada zazwyczaj tylko jeśli pęknie na nim guma osłonowa i dostanie się syf. W 99% pada prawy, więc jak go wymienisz powino być OK. Jakiej firmy założyłeś ten lewy przegub?
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-12-2015, 10:35   

Hugo, u mnie też ostatnio zaczęły być odczuwalne drgania przy przyspieszeniu. Jak sprawdzić czy to przegub?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21979
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-12-2015, 12:05   

mati_z napisał/a:
Jak sprawdzić czy to przegub?
Jak najbardziej wibruje gdy skrzynia wrzuci 2 bieg to napewno przegub/przeguby wewnętrzne.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2016, 20:48   

Hugo, czyli spotkało mnie to co mówiłeś po obniżeniu zawieszenia :/
Na wiosnę mam zamiar wymienić amorki i przy okazji bym to ogarnął. Mogę z tym tak jeździć parę miesięcy? Zimą raczej jeżdżę spokojnie i teraz tak tego nie odczuwam. Dam radę wymienić to sam bez specjalnych narzędzi? Jakiej firmy przegubu szukać? Prawy wewnętrzny ma nr MN171196? Z góry dzięki za odpowiedź :)

Edit: Dobra, już widzę, że wcześniej ktoś napisał czego szukać, pozostaje pytanie czy mogę z tym jeździć do wiosny i czy sam dam radę go wymienić ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21979
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-01-2016, 21:36   

mati_z napisał/a:
Hugo, czyli spotkało mnie to co mówiłeś po obniżeniu zawieszenia :/
Standard :wink:
mati_z napisał/a:
czy mogę z tym jeździć do wiosny i czy sam dam radę go wymienić
Na spokojnie, wymienisz sam, nawet bez kanału. Robiłem tak nie raz.
 
 
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 29-01-2016, 15:32   

Robie update bo udalo mi sie rozwiazac problem.
Wymienilem prawa dluzsza polos z nowymi przegubami, niestety zmuszony bylem to robic razem z dolnym wahaczem ( lewy mi sie rozpadl na miescie ) wiec nie wiem co mialo wiekszy wplyw ale problem rozwiazany.
Ogolnie te dolne wahacze maja bardzo duze znaczenie i gdybym wiedzial ile problemow moga generowac wymienlbym je od razu na cos porzadnego, pierwsza rzecz!
Zawieszene od razu sztywniejsze i zniknal rowniez problem niewracajacej kierownicy.
_________________
-----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 08-02-2016, 16:11   

Da radę wymienić łożysko igiełkowe na przegubie wewnętrznym? W mojej starej półosi jedno się rozsypało po zerwaniu sworznia wahacza. Kupiłem co prawda kompletną półoś, ale po kilkudziesięciu kilometrach pojawiły się drgania. Wymyśliłem więc sobie, że może wstawić starą półoś, ale musiałbym uzupełnić brakujące łożysko na przegubie.
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21979
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2016, 17:06   

parian, tak bez problemu. Zdejmujesz zabezpieczenie z półosi i ściągasz krzyżak z łożyskami.
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 08-02-2016, 17:13   

Chodzi mi o to, czy na krzyżak można założyć brakujące łożysko. Jeśli tak to jakiego szukać i czy do montażu łożyska potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
Ewentualnie wariant 2, prostszy - czy obrócenie krzyżaka o 120 stopni (czyli przesunięcie o 1 "ząbek") może pomóc zniwelować drgania? Czy nie ma sensu się w to bawić?
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
czapel89 
Nowy Forumowicz
czapel89

Auto: Galant EAxA 2.0b 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: Puławy
Wysłany: 22-02-2016, 12:06   

Fragu napisał/a:
U mnie jest tak:

od ok 80km/h zaczynam czuć wibracje (delikatne)
od ok 120km/h wyraźnie wyczuwalne
od ok 140km/h telepie strasznie

- zarowno gdy przyspieszam jak i gdy odpuszczam gaz
- wyczuwalne na kierownicy (lewo prawo), na podłodze, pedale gazu

koła zimowe/koła letnie - bez zmian

jak żyć? :roll:



Mam ten sam problem. w przedziale miedzy 80-120km/h przy przyśpieszaniu drży auto. Nie czyć tego na kierownicy, bardziej na karoserii. Opony mam nowe bez bąbli świeża geometria. Do tego zaczęła huczeć prawa piasta więc pewnie łożysko się skończyło(huczy przy skręcaniu w prawo, jak jadę na wprost czy skręcam w lewo nie słuchać nic).

I tu moje pytanie czy te dwa objawy mogą świadczyć o tym, że prawa półoś jest do wymiany? I czy takie przenoszenie drgań które czuć przy przyśpieszaniu mogło uszkodzić piastę? Dodam też ze drżenie jest wyraźniejsze przy skręconych kołach np gdy przyśpieszam na łuku drogi w wyżej opisanym przedziale prędkości.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23682
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-02-2016, 17:53   

Cytat:
Mam ten sam problem. w przedziale miedzy 80-120km/h przy przyśpieszaniu drży auto. Nie czyć tego na kierownicy, bardziej na karoserii. Opony mam nowe bez bąbli świeża geometria. Do tego zaczęła huczeć prawa piasta więc pewnie łożysko się skończyło(huczy przy skręcaniu w prawo, jak jadę na wprost czy skręcam w lewo nie słuchać nic).
Sprawdź przeguby wewnetrzne, co do huczenia, skoro nasila sie po skrecie w prawo , to zacznij od sprawdzenia lozysk w kolach po lewej stronie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 28-09-2016, 17:46   

Jest w galancie problem ze jeśli się przyspiesza lub po prostu jedzie stala predkoscia to drży cała buda! uczucie jest szczgólnie silne przy przyspieszaniu. Auto nie było nigdzie walone, podluznice i buda jest w dobrym stanie, na pewno na prezegubie wew. z lewej strony jest rozwalona oslona wiec będzie on do wymiany ale gdyby on miał drgac to chyba by było to odczywalne tylko przy skrecaniu w jedna ze stron a przy stalej jeździe nic by nie było czuc czy jestem w bledzie?
Klocki i tarcze wymieniane z przodu miał niedawno wiec tez bym ta mozliwosc odstawil, szczególnie ze przy hamowaniu kierownica nie trzesie. Jakies pomysły? Jakies elementy zawieszenia mogą na to wplywac?
Opony z przodu ma slabe ale felgi wszystkie 4 sa idealnie proste, geometrie miał rok temu przy wymianie zawieszenia...

Proszę o pomoc

galant 97r 2,5
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23682
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-09-2016, 18:16   

outlaw4life napisał/a:
Jest w galancie problem ze jeśli się przyspiesza lub po prostu jedzie stala predkoscia to drży cała buda! uczucie jest szczgólnie silne przy przyspieszaniu.
outlaw4life napisał/a:
na pewno na prezegubie wew. z lewej strony jest rozwalona oslona wiec będzie on do wymiany ale gdyby on miał drgac to chyba by było to odczywalne tylko przy skrecaniu w jedna ze stron a przy stalej jeździe nic by nie było czuc czy jestem w bledzie?
Gdyby tak miało być, to by ten watek nie istniał, uszkodzony przegub wewnętrzny powoduje wibracje nadwozia przy przyspieszaniu, no ale to już było napisane wielokrotnie w tym watku, tylko jakoś czytać się nie chce :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24556
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2016, 19:43   

tydzień temu zmieniałem - akurat wybrałem prawy, na długiej półosi i to był strzał w 10
febest, 150 zł u japaneze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.