Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-01-2010, 16:05
[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
albertopul 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 133KM B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 17-08-2016, 12:25   

Dzięki chłopaki za podpowiedzi ;)
Niestety u mnie to się stało na wyższych obrotach, przy wjeżdżałem pod górę.
Plan jest taki, że wracam do ściągania głowicy. Nie będę ryzykował, takiego sprawdzania na pół gwizdka.
Powiedzcie mi jeszcze, czy jeśli tłoki będą w porządku, a zawory poleciały, to lepiej robić remont (i wymianę co trzeba) tej głowicy, czy kupić "nową" i splanować?
Przy okazji, czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama? Bo do tego pierwszego znalazłem instrukcję krok po kroku ze zdjęciami.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2016, 13:33   

albertopul napisał/a:
czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama?
Ta sama.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2016, 21:09   

Hugo napisał/a:
albertopul napisał/a:
czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama?
Ta sama.

Nie nie - nie jest ta sam. Jest podobna, ale różni się detalem, że 2.4GDI to DOHC i trzeba odpowiednio ustawić oba koła rozrządu - bo one są uniwersalne i mają po 2 znaczniki, więc trzeba tak ustawić by piny na wałkach były w górze a znaczniki kół rozrządu muszą być w linii ze środkiem śrub mocujących te koła do wałków.
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 19-08-2016, 08:45   

Czółko panowie, zbliża się u mnie wymiana rozrządu gdyż już przelatane mam 72tys km. Czy taki zestaw będzie dobrym wyborem?

http://allegro.pl/rozrzad...5351360855.html
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2016, 09:01   

Zestaw ok, ale robisz bez pompy?
 
 
albertopul 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 133KM B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: Poniatowa
Wysłany: 28-08-2016, 12:38   

Czołem! To znowu ja. :)
Po ściągnięciu głowicy okazało się, że 2 zawory ssące są pokrzywione i prowadnica od jednego pękła.
Zawory i prowadnica zamówione.
I teraz mam 3 pytania.
1. Czy żeby wymienić tą prowadnice, to starą trzeba wybić, czy jest jakiś specjalny sposób?
2. Jak już przyjdzie do składania silnika, to pasowałoby zgrać zawory z tłokami. Tylko jak to zrobić?
3. Czy rozrząd da radę ustawić bez tych blokad specjalnych?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-08-2016, 15:22   

Wszystko na temat rozrządu było już napisane, wymagana jest zgodnośc markerów i kontrola pozycji wałka balansującego pompy olejowej n(wizjer obok rozrusznika - rys nr3):



_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-09-2016, 20:44   

A ja Panowie mam taki problem.
Bryzga mi olejem z okolicy pompy wody. Pasek, koła, wsio w około "pięknie zaolejone" na wysoki połysk.
Uszczelniacze na wałkach rozrządu suche.
Gal EA5W.
:idea: Zagadka: Skąd olej wycieka :?:
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2016, 22:17   

Umyć i obserwować skąd cieknie, do stracenia masz silnik, a przy poświeconej uwadze dostrzezesz czy to spod głowicy czy obudowy pompy olejowej, tam raczej innej filozofii nei dostrzezesz, skoro simmery sprawne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-09-2016, 10:09   

Chwilowo jestem zaniepokojony :cry:
Skąd jeszcze może rzygać olejem oprócz uszczelki głowicy?
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2016, 12:50   

jest mnóstwo miejsc - w okolicy pompy wody masz przecież zaślepki konstrukcyjne, które służyły do obróbki bloku czy głowicy - wyglądają jak kapselki założone drugą stroną
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 14-10-2016, 14:43   

Wielkimi krokami zbliża się wymiana rozrządu. Kupiłem taki zestaw:
Pasek balansu blueprint adc47059
Pasek rozrzadu blueprint adc47529
Pompa wody blueprint adc49137
Napinacz paska balansu dokuji jd0078
Napinacz paska rozrządu dokuji jd0079
Rolka prowadząca dokuji jd0096
Napinacz hydrauliczny dokuji jd0151

Myśle, że całkiem dobry jakościowo i mam nadzieję, że posłuży kolejne lata :)
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-10-2016, 18:42   

lutekwwl napisał/a:
Wielkimi krokami zbliża się wymiana rozrządu. Kupiłem taki zestaw:
Pasek balansu blueprint adc47059
Pasek rozrzadu blueprint adc47529
Pompa wody blueprint adc49137
Napinacz paska balansu dokuji jd0078
Napinacz paska rozrządu dokuji jd0079
Rolka prowadząca dokuji jd0096
Napinacz hydrauliczny dokuji jd0151

Myśle, że całkiem dobry jakościowo i mam nadzieję, że posłuży kolejne lata :)


Co to za zestaw? Sam to złożyłeś?
 
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 14-10-2016, 20:39   

Sam nie, doradzali mi panowie z firmy hipol bo u nich zaopatruje się we wszystkie części do gala:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-10-2016, 21:08   

A jakie części w środku? Bo obie firmy tylko pakują części różnych producentów - może być porządne, może być byle co, loteria... Np. tarcze hamulcowe bp to śmieć a już kopułka trafia się oryginalna Mitsubishi...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.