Otwarty przez: Owczar 07-01-2010, 16:05 |
[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
albertopul
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 133KM B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 17-08-2016, 12:25
|
|
|
Dzięki chłopaki za podpowiedzi
Niestety u mnie to się stało na wyższych obrotach, przy wjeżdżałem pod górę.
Plan jest taki, że wracam do ściągania głowicy. Nie będę ryzykował, takiego sprawdzania na pół gwizdka.
Powiedzcie mi jeszcze, czy jeśli tłoki będą w porządku, a zawory poleciały, to lepiej robić remont (i wymianę co trzeba) tej głowicy, czy kupić "nową" i splanować?
Przy okazji, czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama? Bo do tego pierwszego znalazłem instrukcję krok po kroku ze zdjęciami. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-08-2016, 13:33
|
|
|
albertopul napisał/a: | czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama? | Ta sama. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2016, 21:09
|
|
|
Hugo napisał/a: | albertopul napisał/a: | czy procedura ustawiania rozrządu w 2.4 GDI 4G64 i 2.0 4G63 jest taka sama? | Ta sama. |
Nie nie - nie jest ta sam. Jest podobna, ale różni się detalem, że 2.4GDI to DOHC i trzeba odpowiednio ustawić oba koła rozrządu - bo one są uniwersalne i mają po 2 znaczniki, więc trzeba tak ustawić by piny na wałkach były w górze a znaczniki kół rozrządu muszą być w linii ze środkiem śrub mocujących te koła do wałków. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2016, 09:01
|
|
|
Zestaw ok, ale robisz bez pompy? |
|
|
|
 |
albertopul
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 133KM B+G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2016 Posty: 5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: 28-08-2016, 12:38
|
|
|
Czołem! To znowu ja.
Po ściągnięciu głowicy okazało się, że 2 zawory ssące są pokrzywione i prowadnica od jednego pękła.
Zawory i prowadnica zamówione.
I teraz mam 3 pytania.
1. Czy żeby wymienić tą prowadnice, to starą trzeba wybić, czy jest jakiś specjalny sposób?
2. Jak już przyjdzie do składania silnika, to pasowałoby zgrać zawory z tłokami. Tylko jak to zrobić?
3. Czy rozrząd da radę ustawić bez tych blokad specjalnych? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-08-2016, 15:22
|
|
|
Wszystko na temat rozrządu było już napisane, wymagana jest zgodnośc markerów i kontrola pozycji wałka balansującego pompy olejowej n(wizjer obok rozrusznika - rys nr3):
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-09-2016, 20:44
|
|
|
A ja Panowie mam taki problem.
Bryzga mi olejem z okolicy pompy wody. Pasek, koła, wsio w około "pięknie zaolejone" na wysoki połysk.
Uszczelniacze na wałkach rozrządu suche.
Gal EA5W.
Zagadka: Skąd olej wycieka |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-09-2016, 22:17
|
|
|
Umyć i obserwować skąd cieknie, do stracenia masz silnik, a przy poświeconej uwadze dostrzezesz czy to spod głowicy czy obudowy pompy olejowej, tam raczej innej filozofii nei dostrzezesz, skoro simmery sprawne |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-09-2016, 10:09
|
|
|
Chwilowo jestem zaniepokojony
Skąd jeszcze może rzygać olejem oprócz uszczelki głowicy? |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2016, 12:50
|
|
|
jest mnóstwo miejsc - w okolicy pompy wody masz przecież zaślepki konstrukcyjne, które służyły do obróbki bloku czy głowicy - wyglądają jak kapselki założone drugą stroną |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 14-10-2016, 14:43
|
|
|
Wielkimi krokami zbliża się wymiana rozrządu. Kupiłem taki zestaw:
Pasek balansu blueprint adc47059
Pasek rozrzadu blueprint adc47529
Pompa wody blueprint adc49137
Napinacz paska balansu dokuji jd0078
Napinacz paska rozrządu dokuji jd0079
Rolka prowadząca dokuji jd0096
Napinacz hydrauliczny dokuji jd0151
Myśle, że całkiem dobry jakościowo i mam nadzieję, że posłuży kolejne lata |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2016, 18:42
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | Wielkimi krokami zbliża się wymiana rozrządu. Kupiłem taki zestaw:
Pasek balansu blueprint adc47059
Pasek rozrzadu blueprint adc47529
Pompa wody blueprint adc49137
Napinacz paska balansu dokuji jd0078
Napinacz paska rozrządu dokuji jd0079
Rolka prowadząca dokuji jd0096
Napinacz hydrauliczny dokuji jd0151
Myśle, że całkiem dobry jakościowo i mam nadzieję, że posłuży kolejne lata |
Co to za zestaw? Sam to złożyłeś? |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 14-10-2016, 20:39
|
|
|
Sam nie, doradzali mi panowie z firmy hipol bo u nich zaopatruje się we wszystkie części do gala:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-10-2016, 21:08
|
|
|
A jakie części w środku? Bo obie firmy tylko pakują części różnych producentów - może być porządne, może być byle co, loteria... Np. tarcze hamulcowe bp to śmieć a już kopułka trafia się oryginalna Mitsubishi... |
|
|
|
 |
|