Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
Autor Wiadomość
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-12-2016, 09:34   

Większość nakrętek nakręca się bardzo lekko pomimo farby (starałem się malować cienkie warstwy), ale farbę i tak z nich usunę. W przypadku kilku narzynarka faktycznie się przyda, dzięki za tip! Ogólnie chciałem oddać śruby do wytrawienia i ocynku, ale niestety terminy gonią, może uda się jakoś później.

Parę dni temu oglądałem sobie przeguby wewnętrzne i zastanawiałem się czy do nich zajrzeć.. gumy niby ok, ale w końcu nie wytrzymałem i rozebrałem. Z jednego wylało się gęste gówno, z drugiego już bardzo rzadkie, w obydwu smar mocno zużyty. W tym gdzie było rzadko po zdjęciu gumy okazało się, że jest pęknięta i to przy samej opasce, w praktycznie niewidocznym miejscu. To samo z osłonami drążków kierowniczych, tu w środku na szczęście wszystko było ok. Jakieś dobre rady przy składaniu przegubów? Wczoraj przyszła paczka z osłonami i wciskanymi przelotkami do wiązki.


^ Tylne amortyzatory Febest, drążki kierownicze Lemforder, przeguby wewnętrzne Lobro (GKN)

W międzyczasie poskładałem tarczo-bębny, mam nadzieję, że wszystko jest ok. Robienie tego bez założonej piasty mocno ułatwia całą operację.


^ Stan wyjściowy.


^ po piaskowaniu i malowaniu proszkowym i wymianie sprężynek. W manualu napisane jest, że sprężynki ściągające klocki mają różne twardości i jedna z nich ma inny kolor. Te z zestawu Quick Brake wyglądają tak samo. Dodatkowo regulacyjna śruba rozpierająca ma chyba określoną stronę, z której wychodzi gwint (lewo koło - nagwintowana część w kierunku przodu, prawe koło nagwintowana część w kierunku tyłu).
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-12-2016, 10:25   

Nacz napisał/a:
Z jednego wylało się gęste gówno, z drugiego już bardzo rzadkie, w obydwu smar mocno zużyty.
czyli fabryczne - normalnie jest tam maź o konsystencji gorącej czekolady i kolorze kakao :)
Nacz napisał/a:
Jakieś dobre rady przy składaniu przegubów?
kup 2x więcej litomosu niż na zdjęciu - 2 tubki do 1 przegubu (ok. 160 gr powinno być)
możesz też przeguby zamienić miejscami - jak chcesz to z przełożeniem krzyżaków (będą pracować w przeciwnym kierunki niż do tej pory)

edit:
na drążek kierowniczy od strony końcówki daj ciut smaru (w miejscu zakładania opaski) - bez tego nowe gumy się tam przykleją i będzie cieżko zrobić zbieżność
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5353
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-12-2016, 10:30   

Śruby rozpierające na dole przed nałożeniem tarczy rozkręca się tak żeby obwód szczęk wszedł do środka bez tarcia. Widzę że masz maks skręcone więc wejdzie luźno. Moje sprężyny też były w jednym kolorze na razie nic złego się nie dzieje. Może po jakimś czasie jedna ze szczęk moze być bardziej zużyta ale ile się używa ręcznego? Na lata styknie.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2016, 11:11   

Hejka Nacz.Te dziury w podlodze i bagażniku to w każdym galu tak się robią?Bagażnik mozna łatwo sprawdzić ale żeby podłogę sprawdzić to trzeba ściągać wykładzinę czy da radę od dołu obstukać?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2016, 12:11   

Ewcia80 napisał/a:
żeby podłogę sprawdzić to trzeba ściągać wykładzinę czy da radę od dołu obstukać?
Trzeba ściągnąć wykładzinę.
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2016, 12:48   

Hugo,czyli z wykladziną to pewnie cały dzień się zejdzie tak?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2016, 13:50   

30 minut roboty na spokojnie. Tylko przednie fotele trzeba wyjąć, wyjąć siedzisko kanapy, plastiki na progach (widoczne po otwarciu drzwi), odkręcić plastiki boczne przy konsoli centralnej oraz tunel środkowy i wyjmujemy wykładzinę.
 
 
Stówa 
Mitsumaniak
Back From The Dead


Auto: Avance 2.4/Sport Wagon 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-12-2016, 20:26   

Gdzie dorwałeś przeguby wewnętrzne? Ładnie lecisz z tematem :)
_________________

Hej! Gość! Sprawdź co u:
El Stówa Galant'e!
Combat Soldier - Drugie życie Weterana
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-12-2016, 21:26   

Stówa napisał/a:
Gdzie dorwałeś przeguby wewnętrzne?
Japaneze ma po 150zł/szt, Febesta, ujeżdżam kolejny miesiąc i jest OK
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-12-2016, 23:22   

Krzyzak napisał/a:
Nacz napisał/a:

Z jednego wylało się gęste gówno, z drugiego już bardzo rzadkie, w obydwu smar mocno zużyty.

czyli fabryczne - normalnie jest tam maź o konsystencji gorącej czekolady i kolorze kakao :)

Mój miał już niestety szaro czarny kolor i w palcach było, że ma już dość.
Odnośnie krzyżaków, zostawię je jednak tak jak były, patent z ich odwrotnym montażem jest spoko, ale przy mniejszym przebiegu. Wydaje mi się, że po tych 140 kkm mogły się już w jakiś sposób wyrobić i lepiej niech sobie dalej pracują w tej pozycji. Dzięki za info o ilości smaru, dokupione dwie saszety, posmaruję też drążek pod opaską tak jak radzisz.

Ewcia80, z tego co widziałem u innych, to miejsca gdzie pojawia się ruda w środku są bardzo podobne:
- koło zapasowe
- blacha pod dolnymi schowkami w podłodze bagażnika (rdzewieją dziury, w które wpuszczone są plastikowe mocowania wiązki, ale też zgrzewy poziomych blach podłogi bagażnika pod lampami)
- łączenie podłogi z progami
- łączenie podłogi z pionowym podwyższeniem pod tylną kanapą
- okolice podłużnic przy ścianie grodziowej między kabiną a silnikiem.

Można obstukiwać, ale tak jak pisze Hugo, zdecydowanie lepiej wyjąc wykładzinę, niestety od spodu widać tylko część tego co dzieje się w środku, chodzi głównie o połączenie podłogi z bocznymi progami i przednią ścianą grodziową. Warto też przyjrzeć się jasno szarej masie uszczelniającej na zgrzewach blach, jeżeli gdziekolwiek zmienia kolor na rudy trzeba ją tam zdrapać bo pod spodem jest 2x gorzej. Tymi 30 minutami, o których pisze Hugo to się nie sugeruj, myślę, że mógłby startować w zawodach w rozbieraniu Galantów na czas z zawiązanymi oczami, coś a la amerykańscy komandosi ze swoimi karabinami :P Mi za pierwszym razem zajęło to ładnych parę godzin, sprawdzenie, która śrubka jest od czego, co jeszcze trzeba odkręcić, w którym miejscu podważyć plastiki żeby nic nie urwać, rozpięcie wszystkich wtyczek od elektrycznych foteli, które same w sobie są dość ciężkie. Za drugim razem jak już będziesz wiedziała idzie znacznie szybciej.

Stówa przegubów nie wymieniałem tylko rozebrałem, żeby wymienić smar i gumy bo były popękane (trochę za bardzo skrótowo zrobiłem podpis pod fotką z gumami). A z tematem jadę chyba jednak trochę za grubo, miała być 4 dniowa konserwacja podwozia za maks 1000 pln z materiałami, resztę czyli zawieszenie miałem zrobić na wiosnę ..która w tym tempie niedługo mnie zastanie, a auto ciągle nie jeździ. Btw, zaktualizuj Combat soldiera, ludzie czekają na te foty ;)

a tymczasem wjechała kolejna dostawa:


Co się dało wziąłem z CTR, podkowy przód TRW, tył SLR (nie było nic innego), banany Febi-Bilstein - mam nadzieję, że dane mi będzie poczuć jak pracuje całe nowe zawieszenie w Galancie.. ale i tak wolałbym tą całą kasę pakować w Legnuma :twisted:
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-12-2016, 11:29   

Nacz napisał/a:
wjechała kolejna dostawa
generalnie autofren nie są polecane - podobno po zimie główna guma uszczelniająca tłoczek potrafi puszczać - to są przypadki z życia forum
ja kupowałem frenkit i w sedanie mam takie z tyłu (całe zestawy z tłoczkiem), natomiast w kombi mam 1 szt. autofren bo musiałem na szybko pożyczyć i jak narazie (pół roku) trzyma, ale będe sprawdzał co jakiś czas
u mnie specjalnie zim nie ma - zresztą sam wiesz, bo też mieszkasz w 3ieście
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2016, 12:29   

Też mi wpadły w oko te felgi i zakładam na następną wiosnę! :D Dobry wybór
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-12-2016, 14:09   

Nacz napisał/a:
Dłuższą chwilę patrzę się na belkę i to co napisałeś i nic nie przychodzi mi do głowy. Proszę o podpowiedź :)

Najlepszego po światach.
Ja myślę ze Robertowi chodzi może o to żeby nie skręcać na sztywno zawwieszenia poza budą. I dopiero wszytkie wahacze dokrecić w pozycji roboczej...

Ppjechałeś z robotą. Ja od świąt nic nie robiłem. Teraz buduję piaskarke bo chce wypiaskować zaciski oraz tylną belkę pod zderzak...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2016, 00:14   

Krzyżak, Raddex faktycznie wspomniał mi o tych autofrenach, że są słabej jakości, dopiero teraz mi się przypomniało.. z drugiej strony, kumpel z serwisu mówił, że dużo tego montują i nie ma większych problemów. Będzie się trzeba temu przyglądać.

larelijux, jedyny słuszny do Japońca! Jeżeli przejdę na 5x114 moje idą na sprzedaż, mają niecały tyś przebiegu..

Marcino, dzięki, Tobie również! O skręcaniu zawiasu w pozycji drogowej wiem, ale to się nie tyczy tyłu z uwagi na założenie poliuretanów, one pracują jak łożysko i nie mają określonego zakresu ruchu jak tuleje stalowo-gumowe. Robert rozwiązał mi konkurs na prv, chodzi o prawidłowy montaż stabilizatora do wahacza, po którym idzie kabel od ABS'u, podobno można założyć to źle, będę miał to na uwadze. Własna piaskarka? Nieźle!
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-12-2016, 01:02   

Nacz napisał/a:
Robert rozwiązał mi konkurs na prv, chodzi o prawidłowy montaż stabilizatora do wahacza, po którym idzie kabel od ABS'u, podobno można założyć to źle, będę miał to na uwadze

Daj znać bo też się zastanawiałem czy to dobrze zrobiłem:) Wertowałem manual i zdjecia z netu:)

Co do autofrein - mam z przodu już kilka lat i wszytko się łądnie trzyma.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.