Otwarty przez: Owczar 07-01-2010, 16:05 |
[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:01
|
|
|
a moze chodzi im o klucz dynamometryczny MB990685? Przeciez to normalny klucz dynamometryczny z takimi specjalnymi wpustami do napinacza ktorym ustawia sie 3 Nm. Mysle ze dobry mechanik zaadoptuje do tego zwykly klucz dynamometryczny. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:00
|
|
|
saphire napisał/a: | Wymienia się ......., ........, napinacz | nie prawda Napinacz jest w galancie V6 jest hydrauliczny i jego się sprawdza pod odpowiednim naciskiem (podanym w manualu) czy jest w porządku. Napinacz praktycznie powinien być w stanie idealnym do przebiegu około 300 kkm
Reszta rzeczy (pasek i rolki) do wymiany
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:03
|
|
|
No nie mów że się nie wymienia - wymienia się go jak się kwalifikuje do wymiany gdy np. utracił szczelność lub się zacina a ja przecież nigdzie nie napisałem że przy każdej robocie rozrządu jest on do wymiany co ciekawe w Cari GDI tez jest hydrauliczny napinacz a tymczasem ASO ma zalecenia wymieniać go przy każdym rozrządzie pomijając fakt czy wytrzyma więcej czy nie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:08
|
|
|
saphire napisał/a: | wymienia się go jak się kwalifikuje do wymiany | z tym się zgodzę
Jednak większość mechaników od razu chce wymieniać najdroższą część jaką jest napinacz - bez jego sprawdzenia
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 04-02-2008, 20:09
|
|
|
A moze ktos podac szacunkowy koszt czesci np u japaneze ? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:09
|
|
|
Mi w salonie Mitsubishi(UK) krzykneli za pasek 48f, za napinacz 70f, jakas tam rolka ponad 30f, pompa wodna 120f, do tego trzeba dodac sobie VAT,kupilem tylko sam pasek goscio mi mowil ze caly czas wymieniaja u siebie w garage tylko paski i zadnych nigdy problemow nie bylo, oczywiscie ze wymiania napinacz ale jesli tylko jest cos z nim nie tak! (bardzo rzadko!!!) zapewniea ze te czesci sa przewidziane na w chu.. lat! bo to jest Mitsubishi, ale jesli bym chcial sobie to wymieniac to mowi ok twoja kasa! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:58
|
|
|
Zobacz jeszcze na wysyłkową stronę www.japarts.co.uk, powinno być znacznie taniej niż ci zaśpiewali. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 05-02-2008, 00:50
|
|
|
wielkie dzieki za tego linka SUPER, czesci o wiele taniej niz w salonie! |
|
|
|
 |
trooper [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 09:27
|
|
|
Sampler, najlepiej zadzwonić do Japaneze, ogólnie koszt napinacza, paska i rolek to około 700 zł a pompa wodna nie wiem ile kosztuje. |
|
|
|
 |
t.o
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 109 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 06-02-2008, 09:33
|
|
|
sampler napisał/a: | A moze ktos podac szacunkowy koszt czesci np u japaneze ? |
Wycena jaką otrzymałem od Japaneze:
Pasek 202,-zł
Rolka I 62,-
Rolka II 51,-
Napinacz 367,-
Pompa cieczy 150,-
Uszczelniacze 11,- x (są 3 szt.) |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-02-2008, 19:05
|
|
|
wie ktos moze ile trwa wymiana takiego paska w V6? mechanik ktory bedzie mi to robil u siebie przed domem powiedzial ze zostawiam w sobote rano o 8:00 i w niedziele bede mial, moj brat ostatnio wymienial w audi a4 2,6 v6 w salonie i mieli mu to zrobic w 4h ale zrobili w 6h, ale tam trzeba caly przed zdejmowac lacznie z chlodnica zeby pasek wymienic. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-02-2008, 19:40
|
|
|
U mnie czas trwania wymiany w ASO kpl rozrządu + pompa wody od 9,00 do 14-tej |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 07-02-2008, 19:33
|
|
|
Witam przedemna kolejny problem z kolem pasowym! dalem samochod do znajomego ktory wymienia mi pasek, ale jest problem bo nie moze odkrecic tego kola! moze ktos to robil juz ? czym zaprzec to kolo? bo sie skurczybyk obraca, tam sa takie 2 dziury ale moze jakies pomysly? i czy napewno gwint jest prawostronny?, tak ogolnie golym okiem widac ze na pasku juz brakuje 2 zebow i 3 nastepne juz tez prawie sa zniszczone, boje sie odpalac samochod! HELLLLLPPPPP
[ Dodano: 07-02-2008, 18:34 ]
Witam przedemna kolejny problem z kolem pasowym! dalem samochod do znajomego ktory wymienia mi pasek, ale jest problem bo nie moze odkrecic tego kola! moze ktos to robil juz ? czym zaprzec to kolo? bo sie skurczybyk obraca, tam sa takie 2 dziury ale moze jakies pomysly? i czy napewno gwint jest prawostronny?, tak ogolnie golym okiem widac ze na pasku juz brakuje 2 zebow i 3 nastepne juz tez prawie sa zniszczone, boje sie odpalac samochod! HELLpp |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-02-2008, 08:43
|
|
|
hmmm generalnie dziwne że ktoś kto sie bierze za wymianę paska nie ma odpowiednic narzędzi
wg manuala powinno to wyglądać mniej więcej tak:
ale nawet średnio uzdolniony mechanik powinien mieć coś podobnego.
pzdr
yaro |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
|