Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem z cykaniem...
Autor Wiadomość
ROOB 
Mitsumaniak
ROOBert 01218/KMM


Auto: Galant EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 123
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-12-2008, 19:23   

unioo napisał/a:
Ja ceramizer wlałem jakieś 10 tkm (pisałem o tym jakiś czas temu) i tak na prawdę to zapomniałem, że u mnie cykało i to porządnie.

od wymiany oleju zastanawiam się nad użyciem ceramizera.. nie ma reguły, raz cyka non stop inym razem cisza...(przed wymianą było bez cyknięcia) gdzie kupić takie cudo? na allegro? czy jest jakaś różnica w ceramizerach? pozdrawiam...
_________________
Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
Ostatnio zmieniony przez ROOB 02-12-2008, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 01-12-2008, 20:49   

Tutaj:

ZIELONA GÓRA:
CARSTAR Sklep Motoryzacyjny
ul.Francuska 52
65-942 Zielona Góra
czynne : pon-pt 9.00 -18.30 ; sob. 9.00-15.00
tel: 68 454 2431; kom.: 602 432 910
www.carstar.pl
carstar@carstar.pl

Zrodlo: http://www.ceramizer.pl/ :)
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 01-12-2008, 21:34   

ale jesli twoje popychacze wygladaja tak jak na tym zdjeciu wyzej, to nie pomoze chyba zaden ceramizer ani masc gozdzikowej, ani 200zl na msze niedzielna w intencji silnika :p
 
 
 
ROOB 
Mitsumaniak
ROOBert 01218/KMM


Auto: Galant EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 123
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-12-2008, 19:10   

Mirek Jurek napisał/a:
ZIELONA GÓRA:
CARSTAR Sklep Motoryzacyjny

bardzo serdecznie dziękuje... nic dodać..
tommyc1 napisał/a:
e jesli twoje popychacze wygladaja tak jak na tym zdjeciu wyzej, to nie pomoze chyba zaden ceramizer ani masc gozdzikowej, ani 200zl na msze niedzielna w intencji silnika

mam nadzieje że tak źle nie będzie... ale... zastanawialem się jeszcze nad przekazem na konto ojca dyrektora, chociaż to chyba też nic nie da haha :mrgreen:
pozdrawiam
_________________
Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2008, 19:29   

Marcino,
Ile wymiana kosztowała, czy laik sobie z tym poradzi, może masz jakąś instrukcję :)
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 02-12-2008, 19:52   

a ja musze cos dodac o sobie-wspominalem wczesniej o wymianie oleju na valvo i po przejechaniu do dzisiaj ok 600km od wymiany zauwazylem, ze jak na zimnym klepal tak klepie, to gdy sie rozgrzeje silnik robi sie cicho...tzn slychac to cykanie troche ale duuuuuuuuuuuuzo ciszej niz wczesniej...mam wrazenie, ze po kazdych kolejnych 100km jest coraz ciszej na rozgrzanym...ciekawe czy ta tendencja sie utrzyma:D
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-12-2008, 22:46   

apsik85 napisał/a:
Marcino,
Ile wymiana kosztowała, czy laik sobie z tym poradzi, może masz jakąś instrukcję :)

Wymiana kosztowała mnie 0 zł. Zrobiłem sam. W pierwszej z przodu głowicy to chwila, zdejmujesz pokrywe i wałki masz na wierzchu. Kilak śrubek na klucz 12 i wszytko zdjęte. Trzeba uwazac zeby nie pogubić, i zatkac kanały w silniku zeby w razie czego nie wpadły.
Ale jak chcesz rozebrać wszytko na spokojnie pomalutku, trzeba zdjeca kolektor, mi z wymiana świec , kabli, zapieczonych uszcelek w pokrywach i wymyciem popychaczy zajęło około 7 godz.:) a krzyż mnie tak naparzał ze.... bo nir przyzwyczajony do takiej pracy jestem.
Co do instrukcji to Sampler to ładnie opisał - nalezy sie mu pomógł!!!!!! ja sobie tylko druknałem stroine z manuala jakie momenty dokręcania maja być na śrubach.
Jak ktoś chce mam całą instrukcjęz forum w wordzie, mogę wysłać. Zresztą chyba w tym temacie to jest opisane pare stron wczesniej. Szukaj postów Samplera..:)
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 03-12-2008, 10:37   

a jak jest z dostępem do popychaczy w silniku 2,4 GDI.Czy też można to w łatwy sposób zdemontować?
_________________

 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 03-12-2008, 20:17   

skull napisał/a:
A dziękuje kolego Krzyżak za linka mam GDI i już trochę drążę temat i często spotykam się z opiniom,że najlepiej 5W/30 aktualnie mam zalany Castrol Magnatec 5W/40.Ze względu na łatwą dostępność myślałem o Elf 5W40 EXCELLIUM.


Jesli mowimy co komu pomoglo to ja mialem tak. Gdy kupowalem auto cykanie sie zaczynalo wiec nastepnego dnia zalalem Magnatec. Po 20km ucichlo ale z kazdym 1kkm robilo sie coraz glosniej. 8kkm od zalania rano walila mi cala klawaiatura po czym zostawal tylko jeden cykacz cykajacy. Naczytalem sie troche teorii o oleju i wlalem Elfa. Mnie pomogl...
tommyc1 napisał/a:
a ja musze cos dodac o sobie-wspominalem wczesniej o wymianie oleju na valvo i po przejechaniu do dzisiaj ok 600km od wymiany zauwazylem, ze jak na zimnym klepal tak klepie, to gdy sie rozgrzeje silnik robi sie cicho...tzn slychac to cykanie troche ale duuuuuuuuuuuuzo ciszej niz wczesniej...mam wrazenie, ze po kazdych kolejnych 100km jest coraz ciszej na rozgrzanym...ciekawe czy ta tendencja sie utrzyma:D

...po 2.5kkm. Dzisiaj mam 4kkm od wymiany i raz delikatnie cyknal przy -2 stopniach (ale w srodku nie bylo tego slychac dopiero jak drzwi otworzylem). Chociaz wiele razy bylo juz -2 i nie cykalo wiec wierze ze to jakis przypadek.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-12-2008, 22:17   

skull napisał/a:
a jak jest z dostępem do popychaczy w silniku 2,4 GDI.Czy też można to w łatwy sposób zdemontować?

masakra - musisz zdemontowac rozrzad, potem zdjac kolektor ssacy (kupa srubek, przepustnica, dolot, i swietne 2 sruby do zaworu EGR dostepne albo z gory - dostep tragiczny, albo z dolu - przedluzka do klucza nasadowego dlugosci 1 metra sie przyda), potem zdjac kawalek gornej glowicy (skladana na silikon, ale ma kolejnosc dokrecania) i potem dopiero walki - nie wspomne, ze zeby zdjac ta gorna czesc glowicy zdjemujesz pompe wysokiego cisnienia i czujnika walka rozrzadu
ogolnie jak zaczalem o 18 to skonczylem o 3.30 rano...
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-12-2008, 10:58   

widziałem tu na forum link do jakiejś strony rosyjskiej gdzie koleś krok po kroku pokazał na zdjęciach jak rozbierał i czyścił popychacze,jak dobrze kojarzę to właśnie w silniku GDI.Nie mogę coś znaleźć tego tematu.Jakby ktoś bardziej obcykany na forum podał linka :)
Znalazłem :D LINK
Tylko to jakiś inny silnik,ale nie znam się na tych oznaczeniach Mitsubishi 4G93 :?:
_________________

 
 
 
koper201 
Nowy Forumowicz

Auto: 2,5 V6 97 Kombi
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-01-2009, 22:53   

Witam!

Odebralem pare dni temu samochod od mechanika. Co zrobilem, to wydrukowalem instrukcje samplera ze strony 3 tego tematu i zanioslem. Po 1 dniu odebralem. Efekt piorunujacy!! zero stukania , cisza cisza i pelna cisza :D w koncu ten rasowy pieeeeeekny dzwiek V6, nie zaklocony jakimis popychaczami, ktore doprowadzaly mmnie do szalu!!
Za calosc roboty zaplacilem ok 300 zl , ale na prawde bylo warto!! Dzieki Ci sampler za tak dobra i szczegolowa instrukcje, szacuneczek :) )))

Pozdr
_________________
wczesniej: 126px2,nissan micra 1.3,toyota corolla SI, czas na mitsu :)
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-01-2009, 00:55   

ja juz mam 3500km po zalaniu ceramizerem, i bloga cisza, a silnik jak po liposukcji:)
_________________

 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2009, 09:37   

To i ja podziele sie spostrzezeniami po zalaniu ELF'a EXCELLIUM 5W40 i przejechaniu ok 2kkm. Bywa tak ze na zimnym nie cyknie ani razu nawet przy ujemnych temperaturach. Ale zdarza sie i tak, ze potrafi po uruchomieniu silnika cykac z 1-2 min, pozniej jest juz cisza. Dzisiaj przy 1st C nie cyknal aniu razu po uruchomieniu. Nie wiem od czego to moze zalezec :roll: Jak bym mial zapchane te kanaly olejowe to cykanie powinno byc caly czas a tu taka loteria.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-01-2009, 09:40   

Ja mam około 3kkm po czysczeniu i wyminie 2szt i też błoga cisza. A ze wyminiałem tez olej to zobaczymy co bedzie jak sie zblizy przebieg do około 10-11kkm bo wtedy zaczynało cykać.
Koper201 wymieniałeś cos czy tylko czyszczenie wg instrukcji? Ale skoro masz ciszę to kolejny dowód ze warto to zobić.

Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.