Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 17:07 |
[1.8 GDI] Super Select SS4-i |
Autor |
Wiadomość |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 13:31 [1.8 GDI] Super Select SS4-i
|
|
|
Gene, Witam,posiadam Pajero pinin z 200 roku z silnikiem 1.8 Gdi, skrzynia jaka w nim jest to niby super select i rodzaje napedu 2H.4H.4HLC,4LLC. Chcialem sie dowiedziec wiecej informacji na temat napedu jaki jest w tym aucie a dokladnie czy to jest naped podobny do tego jaki jest np w duzym pajero,czesto czytalem ze pininy maja sprzeglo wiskotyczne i to rowniez chcialbym sie dowiedziec czy moj tez go ma i czy to dobre rozwiazanie czy sie poprostu sprawdza... Z tego co zauwazylem to auto dobrze sie sprawuje i w terenie i po duzym sniegu,jako ze mieszkam w gorach czesto mam okazje jechac po pół metrowym sniegu i jeszcze pod gore... prosze o skomentowanie moich zapytan z gory dziekuje i pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 17:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 13:54
|
|
|
Daromen,
W gazecie Auto Świat 4x4 (wrzesień nr5) znalazłem krótki opis systemu SS4-i:
"Napęd nazywany SS4-i zarezerwowano dla wersji z silnikami o bezpośrednim wtrysku benzyny (GDI). Daje on możliwość poruszania się "na samym tyle", automatycznego dołączania przedniej osi (ale sprzęgłem wiskotycznym, a nie poprzez między ospowy dyferencjał), całkowitego mechanicznego zablokowania sprzęgła i załączania reduktora. Tak wyekwipowany samochód może być atrakcyjny np. dla leśnika"
Sam z takim autem nigdy się nie spotkałem, poczekamy na byłego użytkownika Pinina - Gene napewno pomoże |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:12
|
|
|
Zgodze sie z tym, tez gdzies o tym czytalem,z tym ze no napewno nie mam w sowim automatycznie dolaczajacych sie przednich kól jak a tym opisie bo wszystko jest wlaczane lewarkiem... no ciekawe czy ktos bedzie wiedzial... najbardziej mnie interesuje czy jest jakas roznica w dzialaniu napedów miedzy moim pininem a jakims duzym pajero. Moze ktos zna szczegoly |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:19
|
|
|
Sprzęgło wiskotyczne nie jest tak mocne jak miedzyosiowy mechanizm różnicowy. Stosowane jest w mniejszych autach, które nie są ekstremalnie topione w błocie. Mechanizm różnicowy to najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie również najdroższe w produkcji przez co nie chętnie stosowane. Poza tym wymaga zastawu blokad i sterownika lecz takie rozwiązanie łączy prostotę eksploatacji na czarnym z wytrzymałością i siłą działania sztywno dołączanego napędu |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 16:35
|
|
|
Czyli z tego wynika ze nie mam w pininie sprzęgła wiskotycznego skoro mogę zblokować centralny mechanizm różnicowy,bo mogę tak zrobić i włączyć reduktor. Wynika z tego że mój pinin ma podobną zasadę działania do napędu dużego pajero... Tylko czy taka samą? jeszcze mnie to trochę bardziej ciekawi... pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 16:41
|
|
|
Masz sprzęgło wiskotyczne - można je blokować i włączać reduktor - to jest właśnie SS4-i.
Jeśli, miałbyś centralny mechanizm różnicowy to nie miałbyś wpływu na pracę mechanizmu - dołączałby napęd automatycznie kiedy uznałby to za stosowne |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:28
|
|
|
Aha czyli jednak mam sprzeglo wiskotyczne,to jak jest np. w duzym pajero poczawszy od rocznika 2000? tez jest sprzeglo wiskotyczne? jak to tam jest rozwiazane? co wedlug was jest skuteczniejsze?? Dzieki bardzo za odpowiedzi Bartek pozdrawiam |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:37
|
|
|
W pajero z SS jest inaczej, jest centralny(miedzy osiowy) mechanizm roznicowy.
Posiada blokade wiskotyczna(automatyczna) i pelna(manualna):
2H - naped na tyl
4H - stały naped na 4 kola z blokada wiskotyczna rozdzial mocy 33:67, a sprzegło lepkosciowe VCU w zaleznosci od potrzeb zmienia rozdzial napedu do 50:50, jezdzac po czystym asfalcie przod odlaczany automatycznie
4HLc - staly naped na 4 kola z pelno blokada, 50:50
4LLc - jw + reduktor |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:53
|
|
|
Ale zastanawia mnie jedno,gdyby to sprzeglo VCU dolaczalo przednia oś tylko w zlych warunkach np w czasie poslizgu to przykladowo wtedy gdy wlacze 4H a podnioslbym przod w powietrze wlaczyl bieg to krecac przednim kolem powinno sie ono krecic swobodnie a u mnie jest tak sam probowalem nie da sie nim przekrecic,jest spiete na sztywno... |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 19:06
|
|
|
Ty nie masz sprzęgła VCU, tylko sprzęgło wiskotyczne. Jeśli ustawisz wybierak napędów na 4H to jeżdżąc po śliskim podłożu będziesz miał napęd na 4 koła, jeśli wyjedziesz na "czarne" to sprzęgło nie wyczuwając poślizgu pomiędzy osiami odłączy przód, a załączy dopiero wtedy jak poczuje różnice prędkości kół z przodu i z tyłu czyt. tył zacznie mielić.
Ta zasada dotyczy zarówno SS4-i oraz SS4
Ja to tak rozumiem |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-02-2009, 19:28
|
|
|
To jeszcze raz zawroce w glowie,jak to jest rozwiazane w duzym pajero np w przedostatnim modelu? podobnie jak moim pininie? |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 19:40
|
|
|
Rozwiązanie typu SS4-i było chyba tylko w Pininie, ale pewności nie mam
Więc tak:
Pajero I - ES
Pajero II - ES i SS
Pajero III - SS, ale można trafić na sztukę 2,5TD z ES
Pajero IV - SS
http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406
To temat w którym napisałeś o swoim problemie, jeśli go czytałeś zrozumiesz moją wypowiedz.Jeśli nie - pytaj dalej - postaramy się odpowiedzieć |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2009, 12:30
|
|
|
Dzien dobry,
przekladnia SS4-i byla stosowana w Pininach z silnikiem GDI. Nie bede sie sie upieral ale taka nalezy przyjac zasade. Wersje 1.8 SOHC ECI-Multi nie mialy skrzyni SS4-i tylko staly naped na obie osie [4H].
Oba modele Pininna oraz pare innych aut japonskich (np Galanty) bazowaly na sprzegle VCU [Viscous Coupling Unit (aktywny dyferencjał lub aktywne sprzęgło lepkościowe/wiskotyczne)].
Tu prezentuje schemat rozwiazania napedu, ktory powinien rozwiac wszelkie watpliwosci co do budowy i dzialania ukladu 4WD w malym Pajero.
Widac wyraznie, ze auto posiada centralny dyferencjal jednak rozwiazanie rozni sie od tego zastosowanego w Pajero Sport - Easy Select jaki i w Pajero Wagon - Super Select (znane jako normalne Pajero).
Tu masz szkic jak to wyglada w rzeczywistosci (oba waly i reduktor):
Przekladnia SS4-i podobnie jak w nowszych Pajero/L200 (SS i ES) umozliwia plynna zmiane miedzy trybami przeniesienia napedu 2H <-> 4H. Podobno mozna takze blokowac sprzeglo wiskotyczne rowniez jadac z predkoscia do 100 km/h (4HLc). Niskie przelozenie (4LLc) tylka stojac. Zwieksza sie wtedy o ok 50% moment przekazywany na kola.
Dalej idac, przedni most:
Nie posiada blokad ani innych protez w typie LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem). Tyl wyglada tak:
Jest to sztywny most z mechanizmem roznicowym o zwiekszonym tarciu (posiada wlasnie LSD) Dzieki takiemu rozwiazaniu unika sie przekazywania calego momentu obrotowego/napedowego na kolo majace uslizg.
Pytasz o roznice i podobienstwa. Przykladowo zaprezentuje uklad skrzyni biegow z Pajero Wagon II-generacji. Juz sam ksztalt uwidacznia dlaczego podobienstwo nie jest duze choc w praktyce dzialanie podobne.
Mam nadzieje, ze moje pokretne tlumaczenie bedzie zrozumiale. Jesli nie to pozostaje czytanie rysunkow technicznych. Tam jest czarno na bialym.
Powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 17-02-2009, 18:30
|
|
|
Witam
Dzieki wielkie za tak doglebne wyjasnienie,oraz za te szkice, bardzo sie przydadza gdyz nie mam zadnej instrukcji do pinina,pozostaje tylko lać do baku i charatać po sniegu i oby nie bylo zadnej powaznej awarii pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
joni207
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 06-03-2009, 12:13
|
|
|
dziekuje za podpowiedz |
|
|
|
 |
|