Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brak Ogrzewania
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-04-2009, 19:26   

Jak odkryłeś ten zawór? Też tego szukałem, bo nie miałem małego obiegu ale service manual nic na ten temat nie zawierał. Dziwna sprawa, bo to troszkę mało sensowne. Wprowadza do układu bezwładność. Być moze było tak w wersjach bez klimatronika.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2009, 21:34   

Wydaje mi się, że i u mnie pojawił się problem ogrzewania. Dziś wieczór jest chłodny, więc włączam sobie ogrzewanie, a tutaj przy ustawieniu temperatury na 32 stopnie powietrze leci ledwie ciepłe... Sprawdzałem na różnych nawiewach, na auto jak i manualu. Poziom płynu chłodniczego jest ok, silnik osiąga książkową temperaturę pracy, nic się nie przegrzewa w korku, klima działa. Przewód który wchodzi od góry do chłodnicy jest bardzo, bardzo ciepły, natomiast ten niżej "tylko ciepły" - sprawdziłem przy rozgrzaniu silnika do temperatury pracy na postoju. Nie wiem czego dalej mogę szukać... Gdzie "wymacać" przewody, które idą do nagrzewnicy? Bo niezbyt uśmiecha mi się rozbieranie deski pod blokiem :D

Z góry dzięki za pomoc!
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 01:24   

sam sobie odpowiedziales, przewody ida do nagrzewnicy nie do np. kola czy lampy. wyobrazajac sobie silnik i nagrzewnice, wlasciwie miejsca w ktorych te elementy sa ulokowane trudno przegapic 2 gumowe weze miedzy nimi :evil:
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-06-2009, 18:45   

Problem występuje nadal... Oba przewody od nagrzewnicy są gorące, więc chyba woda się tamtędy przelewa. Rozebrałem trochę plastików w aucie i
- sinik za schowkiem działa (chyba od obiegu wewnątrz i na zewnątrz auta)
- silnik za panelem środkowym działa w ten sposób, że im większą dam temperaturę tym bardziej idzie ramię w lewo, a im niższą tym bardziej w prawo w zakresie jakichś kilkudziesięciu stopni (trudno dokładnie stwierdzić)


EDIT: Znalazłem przyczynę. Silnik od miksera nie ciągnie tylko cięgna za popielniczką, ale także od spodu i tutaj właśnie tkwi cały szkopuł.
Za mało przesuwa się klapa od nagrzewnicy. Wydaje mi się, że za mało obraca się... Ale dosłownie jak się ściągnie cięgno-drut to można przesunąć o dobre kilka cm natomiast mechanizm przesuwa tylko o może jeden...
EDIT 2:
Uwaga problem rozwiązany. Wg manuala w pozycji "najzimniejszej" rezystancja między stykiem 2, a 5 silnika powinna wynosić około 0,2 kOhma (u mnie było 0,25), natomiast przy "najgorętszej" jakieś 4,8 (u mnie niestety 2,5 :shock: ).
Wyjąłem cały mechanizm, rozebrałem na części pierwsze, nastawiłem najwyższą temperaturę, jednocześnie z mechanizmem wychylonym do maksimum (ustawiłem przy składaniu), to samo z minimalnym wychyleniem i minimalną temperaturą, odłączyłem zapłon i wszystko złożyłem do kupy. Jakież było moje zdziwienie kiedy po rozgrzaniu silnika wszystko zaczęło pięknie pracować...

Gdyby ktoś miał podobny problem to należy zwrócić uwagę, że mechanizm nie będzie dobrze pracować na sucho (tzn. wisząc tylko na kablu) - u mnie szedł do końca i terkotał/przeskakiwał. Te wszystkie czujniki muszą być w jakiś sposób połączone i sterownik widzi czy jest ju pokrywa otwarta, czy nie itd...
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
scarylukas 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2002, 2,4 LPG 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Swidnica
Wysłany: 06-07-2009, 22:42   

Po kilku miesiacach walki z ogrzewaniem w galancie postanowilem podzielic sie wynikami,
odcinający dopływ wody do nagrzewnicy znajduje sie po prawej stronie nagrzewnicy nad schowkiem, sterowany jest za pomocą silniczka, ktory w moim przypadku uległ awari, po jego wymianie wszystko działa jak dawniej,
 
 
 
mlodzianinwawa 
Mitsumaniak


Auto: Opel Vectra 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2009, 18:37   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40854
_________________

Opel Vectra 99'

Chrysler Neon 99'
Mercedes CLK 320 00'
Volkswagen Sharan 98'
Ford Mondeo 97'
Mitsubishi Galant 98'
Subaru Svx 94'
VW Passat 98'
Toyota Celica 94'
Toyota Celica 90'
Mazda 323C 96'


Od Ciszy... Piękniejszy jest tylko Trance...
 
 
kapiszon 
Nowy Forumowicz

Auto: Chrysler GV 2.5TD 95"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 15-12-2009, 21:31   Brak ogrzewania kabiny 2.0TD

Szanowni forumowicze,

Od dni kilku moja zona jest posiadaczka Galanta Kombi 2.0TD wyposazonego w climatronic. Wszytko dzialalo pieknie, az do dzis, kiedy to zauwazylem, ze nadmuch bez wzgledu na ustawiona na wyswietlaczu wartosc dmucha z taka sama (czytaj: zimna) temperatura. Na dworze powazne temperatury ponizej 0C, a w samochodzie, gdzie wozi sie 6 miesieczne dziecko jest podobnie jak na zewnatrz. Co sadzicie o tym przypadku? Ogrzewanie nie dziala nawet wtedy, gdy klimatyzacja jest wylaczona! Czy ktos sie kiedys spotkal z podobnymi objawami? Co jest przyczyna? Nagrzewnica nie nagrzewa sie? Sprawdzalem poziom wszystkich plynow-sa ok. Silnik nagrzewa sie szybko i utrzymuje odpowiednia temperature.
Prosze o pomoc i rade... bo juz samochod od momentu kupna kosztowal mnie troche zlociszy.. (np. synchronizatory biegu 1 i 2, ale to opisze w innym topicu)
_________________
Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-12-2009, 00:07   

Raczej nie możliwe jest że silnik sie nagrzewa a nagrzewnica nie , ten układ sie sam odpowietrza , ale ja miałem taki myk kiedy ściągnołem pasek z alternatora a tam chyba jest pompa wodna , nie wytwarzało ciśnienia i nagrzewnica była zimna . Zapal silnik i otwórz maske , po 2 min złap za obydwa węże które wychodzą z tyłu silnika i prowadzą do wnętrza , zobacz czy są ciepłe ( nagrzewnica w galach 2.0 TD nagrzewa sie szybciutko )ewentualnie zmierzyc cisnienie w układzie chłodzenia. Jeśli narzewnica grzeje to być może wina KLIMATRO.... że nie otwiera nagrzewnicy . :rolleyes:
_________________
ff
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2009, 08:56   

kapiszon, scaliłem wszystkie posty na ten temat. Myślę że przeczytawszy ten temat od początku dowiesz się wszystkich możliwych przyczyn braku ogrzewania.

Następnym razem prosiłbym o kontynuowanie istniejącego wątku.
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi w tym temacie to pisz, pomożemy ;)
 
 
kapiszon 
Nowy Forumowicz

Auto: Chrysler GV 2.5TD 95"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 16-12-2009, 12:47   

Temat rozwiazany :) Dziekuje za pomoc, a zwlaszcza za guide z fotkami kolegi z Wa-wy. 2 godziny spokojnego grzebania i okazalo sie, ze jeden z zabkow w sterowaniu wlotu nagrzewnicy byl wylamany. Bez kleju, przestawilem zebatke i dziala, az milo!

Dziekuje jeszcze raz wszystkim za nieocenione posty! Mysle, ze w kieszeni mam kilkaset zlociszy-biorac pod uwage wszystkich mechanikow-naciagaczy, ktorzy tylko czychaja na problem 'nie do rozwiazania'
_________________
Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2009, 12:51   

kapiszon, cieszę się że się udało. Rzeczywiście FAQ mlodzianina się przydaje.

kapiszon napisał/a:
Mysle, ze w kieszeni mam kilkaset zlociszy


To zapewne, są tacy którzy wymieniliby Ci pół auta, a jakby nadal nie działało to by powiedzieli że i to co wymienili też było popsute ;)
 
 
mlodzianinwawa 
Mitsumaniak


Auto: Opel Vectra 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2009, 23:01   

Ciesze się, że moja praca na coś się komuś przydała :)

Z drugiej strony ciężko nazwać to pracą :) Dłubanina przy miśku to przyjemność. ;)
_________________

Opel Vectra 99'

Chrysler Neon 99'
Mercedes CLK 320 00'
Volkswagen Sharan 98'
Ford Mondeo 97'
Mitsubishi Galant 98'
Subaru Svx 94'
VW Passat 98'
Toyota Celica 94'
Toyota Celica 90'
Mazda 323C 96'


Od Ciszy... Piękniejszy jest tylko Trance...
 
 
janeq 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant SE, 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Tuchola
Wysłany: 25-01-2010, 21:53   

A w moim miśku zauważyłem ostatnio, że nie działa ogrzewanie na biegu jałowym. Odpalam rano, ustawiam 32 stopnie, samochód chodzi np. 10-15 min, czasem dłużej, że nawet wentylatory się włączą, przychodzę, a w środku nadal zimno i wieje zimnym powietrzem. Wsiądę, zwiększę obroty np. do 1500-2000 rpm i po krótkiej chwili zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Wcześniej grzał jak należy. Czy ktoś wie o co tu chodzi?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2010, 08:39   

Mój dzisiaj rano przy -20 przez 5km nie miał ogrzewania. Silnik nagrzał się bardzo szybko... Płyn nie był zamarznięty i nie jest go za mało. Przy 6km zaczęło grzać.... O co chodzi?
 
 
hans_1972 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 26-01-2010, 08:45   

przymarza płyn chłodniczy w wężach doprowadzających płyn do nagrzewnicy. też tak miałem, spuściłem litr płynu, dolałem koncentratu i już dzisiaj przy -22 rano ogrzewanie mam od razu 9oczywiście jak wskazówka od temp. "wody" podniesie się na tyle aby to ogrzewanie działało (3min).
wniosek taki że wszelkie napisy na płynach chłodniczych że wytrzymują -35 itp. można pomiędzy bajki włożyć, płyn wymieniałem cały w grudniu, więc stary czy rozcieńczony nie był..
w bagażniku mam butelkę z litrem płynu który mi został po wyminie płynów, i buteleczka pięknie zamarznięta :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.