Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Autor Wiadomość
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2009, 22:05   Re: witam

ps. czy do 98r 2,0 gls kombi : :idea:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2009, 23:35   

Na przód polecam zakup łożyskqa z piastą w Intercars o numerze katalogowym H15025. Najlepsze jest to że jest to oryginalna Mitsubishi piasta z łożyskiem o numerze katalogowym MR405003 (taka jest nalepka na pudełku) i kosztuje 450PLN. Warto dorzucić 150PLN i zamiast samego łożyska kupić kompletne łożysko z piastą która z reguły w naszych nawet 10-letnich Galantach może być mocno skorodowana i często krzywa.
_________________

 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 05-09-2009, 11:26   

panowie serio koniecznosci to wymiana piasty?? nie da sie wymienic samego łozyska ?? :cry:
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
cobrarti 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2009, 09:20   

nie piszę tu często, ale akurat z tym miałem styczność - sam mam v6 24 z 98 kombi, strzeliło mi jak się okazało łożysko z półpiastą na prawym przodzie - tragiczny dźwięk w cudownie cichym autku. Miałem do wyboru komplet oryginał za prawie 1700, lub to samo - od tego samego producenta, ale nie markowane trzema diamentami - niecałe 500 - założyłem i śmiga jak szalone... jeśli szukać części do naszych cudeniek - polecam TO MIEJSCE - HIPOL - kupuję części (właściwie mój mechanik) właśnie tam - tak jak ostatnio platynowe świece zapłonowe (NGK)... Niczego jeszcze z zakupionych tam rzeczy nie żałowałem, a ceny naprawdę konkurencyjne może dlatego, że prowadzą sprzedaż przedhurtową, a może dla mnie szczególnie dlatego, że mój mechanik rezygnuje każdorazowo z 30% jego upustu przy zakupie na warsztat - ale naprawdę i poważnie - nie zawiodło mnie jeszcze nic co tam kupiłem i założyłem do autka. Jutro zakładam tam właśnie zakupione - wykonane rzecz jasna w japonii przewody wysokiego napięcia - bo przy wymianie świec ponoć dobrze zrobić to jednocześnie- więc wczoraj świece, a jutro będą już zamówione przewody - i wszystko znowu powinno gra
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 kombi
1998r.
-------------------------------------------------------
Drodzy Państwo - z rakiem da się wygrać!!!
 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-09-2009, 10:44   

W Szczecinie wymieniłem miesiąc temu w warsztacie w Podjuchach lewy tył i prawy przód - łożysko+piasta za około 770,-,- za całość z wymianą. Poprawka na to, że mam tam na robociznę bardzo dużą zniżkę :)
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-09-2009, 20:22   

Rok temu walczyłem z biciem tarcz hamulcowych.Po zakupie GALA i po wymianie na nowe tarcze ten sam objaw tzn. pulsowanie pedału hamulca i zewnętrzne odgłosy.Przyczyna tkwiła niestety w samej piaście(powichrowana),łozysko żyleta KOYO mam do tej pory wraz z felerną piastą (do kupienia).Sama piasta po rozmowie z Japaneze wystepuje ale jest to koszt 70% całej piasty wraz z łozyskiem,nieopłacalne.Drugi problem to wycisnięcie starej piasty i wcisnięcie w nowe łożysko nie chcą warsztaty tego robić poprostu ryzyko,dlatego zaryzykowałem i kupiłem w IC kompletna piaste/łoz.wspominaną JC ZA 375.71 ZŁ.Wiedziałem że nie jest to SKF czy KOYO ale cena,i odziwo przejechane na tym 12 tyś i grama luzu.Konkludując ryzyko istnieje gwarancja na części też,zalezy kto ile robi rocznie kilometrów.POZDRO
_________________
DARIO
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2009, 14:07   

mandro33 napisał/a:
kupiłem w IC kompletna piaste/łoz.wspominaną JC ZA 375.71 ZŁ.

Za 100PLN więcej miałbyś oryginał
_________________

 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 16-09-2009, 14:57   

fck napisał/a:
panowie serio koniecznosci to wymiana piasty?? nie da sie wymienic samego łozyska ?? :cry:

tu się nie zgodzę
ja w swoim wymieniłem kpl łożysko z piastą zakupioną u japaneze
ze starej piasty zostało wyprasowane łożysko (które oczywiście się rozleciało)
a piastę odsprzedałem Malikowi i pewnie teraz z nowym łożyskie KOYO
jeździ u jakiegoś mitsumaniaka
pozdrawiam
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 16-09-2009, 20:47   

juz zrobione. Kosztowało mnie to 217 zł piasta (kolega ma zniżke 40% w intercarsie) + 60 zł robocizna. Wreszcie cisza powyżej 60km/h :mrgreen:
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-09-2009, 08:01   

Panowie wtrące sie troszku :) , zdarzyło mi sie w ubiegłym roku wymieniać łożysko na PP ale o dziwo nie mozna było wymienić samego łożyska , bo jego jedna część jest toczona w pieście ( jest to nie wymienne ) tak jak w Lagunie I , ale tak było u mnie . A wszystko też zależy od rocznika , czy ma ABS , czy ma tarcze np mój ma bębny z tyłu ale jest ABS , więc kombinacji jest naprawde DUŻOOOO :biggrin: :biggrin: :biggrin:
_________________
ff
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 30-09-2009, 16:36   

czekoladka_1981 napisał/a:
darul1 napisał/a:
wydaje mi się, że w 2,0l 276mm były dopiero od II połowy 2001r. a od '98 chyba tylko w 2,5??

Jak by nie patrzeć m6riano, pytał się do 98 i w tym sensie mu odp. a z resztą się zgodzę.


Kurde to już sam nie wiem...jeszcze nie wymieniłem, ale jak wymienie na pewno napisz dokładnie co i jak...;-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-09-2009, 17:22   

darul1 i czekoladka_1981 oboje nie macie racji, ja mam Gala EA2A z 98 roku i tarcze srednicy 276mm, roznica nie polega w rocznikach a w fabrycznych felgach jakie byly montowane do Gala, jezeli oryginalnie byly przeznaczone do auta felgi 14cali to tarcze maja 256mm, jezeli oryginalne felgi przeznaczone do auta to 15 wtedy tarcze maja 276mm srednicy, info znajdziecie na tabliczce w drzwiach kierowcy, jakie fabryczne felgi i cisnienia w oponach macie posiadac, ta tabliczka napewno ulatwi dobor piasty dla osi auta, jezeli ktos jej nie ma to niestety demontaz kola i pomiar srednicy tarczy

POZDRAWIAM

[ Dodano: 30-09-2009, 17:29 ]
Damooo napisał/a:
Panowie wtrące sie troszku :) , zdarzyło mi sie w ubiegłym roku wymieniać łożysko na PP ale o dziwo nie mozna było wymienić samego łożyska , bo jego jedna część jest toczona w pieście ( jest to nie wymienne ) tak jak w Lagunie I , ale tak było u mnie . A wszystko też zależy od rocznika , czy ma ABS , czy ma tarcze np mój ma bębny z tyłu ale jest ABS , więc kombinacji jest naprawde DUŻOOOO :biggrin: :biggrin: :biggrin:


A kto Ci powiedział ze w Lagunie I czesc lozyska jest toczona na piascie?? to jakis bzdet ktos cie chyba nabil w butelke, robilem na serwisie Renault i nie spotkalem sie z tym zeby czesc lozyska byla toczona na piescie, kto Ci takie bzdury opowiada??
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 30-09-2009, 17:44   

DZIEKI.
Sprawdze i napisze co i jak.
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-09-2009, 20:44   

też trochę nie rozumiem dlaczego ktoś mówi że nie można wymienić samego łożyska?! ja sam nie dalej jak 2 lata temu zrobiłem to sam w przydomowym warsztacie i to bez użycia prasy, owszem było trochę zabawy, ale nic aż tak trudnego, aby było niemożliwe, bawiłem się trochę z czujnikiem ABS`u, bo do końca nie wiedziałem jak go wyciągnąć z korpusu zwrotnicy, tak więc nieco go uszkodziłem, ale posklejałem go i nadal sprawnie działa,
tak więc z autopsji stwierdzam że wymiana łożyska zakupionego u Japaneze bez wymiany piasty jest możliwa,
pzdr
yaro
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2009, 22:37   

PIASTA z ŁOŻYSKIEM to element nr 6 na poniższym rysunku:



A zaprasować można tak:
(Łożysko jest na czerwono a piasta na niebiesko)



Więcej problemów sprawia rozprasowanie czyli rozmontowanie tychże dwóch elementów. Reszta to jak widać kawał śruby, imadło i dobry klucz, oraz kupa siły do kręcenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.