 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę |
Autor |
Wiadomość |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-11-2009, 22:25
|
|
|
Sylawn jeszcze jedno pytanie- ile lat ma instalacja gazowa? dlaczego pytam - dlatego że jeśli już ma kilka lat to istnieje taka opcja iż membrany parownika mogą już puszczać , może parownik być już zasyfiały w środku. A skoro jesteśmy przy parowniku- czy podczas regulacji instalacji gazownik przeglądał i ewentualnie odkręcał taką śrubkę od spodu parownika? I jeszcze bym zapomniał- sprawdź czy przypadkiem dolot nie zasysa sobie lewego powietrza. Objaw tego może być bardzo podobny. Nie wiem jaką masz instalację zakładam że prostą a tam o to nie trudno i zazwyczaj nieszczelność występuje przy mieszalniku tzn tam gdzie gaz dochodzi do dolotu powietrza.
Radek230481 a sprawdzałeś czy na wysprzęgniku nie masz wycieku? Cieknąć to może ci nie cieknąć jeśli gumka osłaniająca cięgno będzie dobra. Ale wystarczy ją ścisnąć i może z niej pociec. Sprawdź jeszcze to.A pedał sprzęgła chodzi lekko czy raczej z delikatnym oporem? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 05-11-2009, 20:02
|
|
|
Jaro1974 no tak średnio, bywało ze lepiej. Nie chce ściągać tej gumy bo jak mi wycieknie przed blokiem to zostanę bez płynu a wtedy lipa. Dolecę jakoś do PL na tym co mam, możne sie pofarci |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 05-11-2009, 20:39
|
|
|
Jak zdejmiesz gumkę to w razie ewentualnej nieszczelności wysprzęgnika wyleci ci płyn który przedostał się za tłoczek a reszta zostanie tam gdzie powinna. Ta gumka ma za zadanie osłaniać popychacz który powoduje załączenie sprzęgła i tam nie powinno być w ogóle płynu..Jak jest to znaczy że masz wyciek. A żeby to stwierdzić to wcale nie musisz jej zdejmować , wystarczy ją ścisnąć palcami i już będziesz wiedział co i jak.A orientowałeś się ile kosztuje zestaw naprawczy wysprzęgnika? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 05-11-2009, 21:20
|
|
|
Jaro1974 spoko ale chyba bedzie mi potrzebny kanał by tam się dostać a tu nie mam. Zestawu nie znalazłem, wysprzegliki na Allegro od 60 (zamiennik xxx pochodzenia) do 130 (japoński). Jak cos to jaki brać? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 05-11-2009, 22:21
|
|
|
Dojście do wysprzęgnika jest banalnie proste przynajmniej u mnie i znajduje się z przodu między silnikiem a chłodnicą pod pompą wtryskową .Zaznaczam że mam diesla. U ciebie podejrzewam że jest podobnie i kanał do tego nie jest ci potrzebny a do demontażu jego potrzebny ci będzie klucz 10 którym odkręcasz dwie śruby mocujące go do obudowy silnika i bodajże 12 do odkręcenia przewodu doprowadzającego płyn. Płyn idzie taki sam jak do układu hamulcowego. Co do zakupu proponuję zainwestować i nie brać czegoś czego nie jesteśmy pewni. Obstawiam japońską technologię. Ja jeszcze poszperam dziś i ewentualnie coś podpowiem na temat ewentualnej wymiany i umiejscowienia go bo nie chciałbym cię w błąd wprowadzać.
[ Dodano: 05-11-2009, 23:43 ]
Sprawdziłem i tak jak napisał leser dostęp jest elegancki z góry. Sama wymiana to czas około 10-15 minut i zostaje ci samo odpowietrzenie. Jak masz z kim to zrobić to czas zamyka się w granicy 30 minut. Pozdrawiam i życzę powodzenia. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 07-11-2009, 16:59
|
|
|
Jaro 1974 cieknie Czy dojade na tym 1500km do domu ?? Jesli nie jaki najgorszy scenariusz widzisz tutaj? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2009, 17:04
|
|
|
radek230481, mozesz dojechac, mozesz niedojechac, na dwoje babka wrozyla, jak wkoncu uszczelniacz peknie stracisz calkowicie sprzeglo, plyn poleci w bloto i staniesz w ruchu, wiec lepiej wymienic uzsczelniacze wysprzeglika i spokojnie dojechac do domu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 07-11-2009, 18:21
|
|
|
chyba zaryzykuje, może mi ktoś powie gdzie mogę kupić zestaw naprawczy bo szukam i nie moge znaleść |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2009, 18:43
|
|
|
Intercars
Japaneze
zreszta kazdy dobry sklep motoryzacyjny powinien miec takie reperaturki jak nie na miejscu to na zamowienie powiedmy w ten sam dzien lub na nastepny
Albo poprostu caly wysprzeglik koszt w granicach 60zł, nie brudzisz sie przy demontazu, czyszczeniu etc., poprostu montujesz drugi i odpowietrzasz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 07-11-2009, 18:55
|
|
|
robertdg nigdy jeszcze nie robiłem tego sam, czy mógłbyś mi napisać jak krok po kroku mam to zrobić aby było dobrze? Wiesz nie chce czegoś spieprzyć. Z góry wielkie dzieki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2009, 19:04
|
|
|
Zacznijmy co chcesz robic? Chcesz wymieniac reperaturki, czy caly wysprzeglik? Potrzebuje wiedziec co opisac i przedstawie do tego rysunki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 07-11-2009, 19:15
|
|
|
robertdg właściwie to zależy co dostanę czy cały wysprzeglik czy też zestaw naprawczy. Jestem obecnie w NL i jutro zamierzam isc do sklepu i kupić jedną z tych rzeczy. Osobiscie wole zestaw (mysle ze tu powinienem cos takiego dostać) bo taniej tak ze proszę przestaw mi jak mam ten zestaw zamontować. Dzieki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-11-2009, 19:44
|
|
|
Zestaw naprawczy nic nie pomoze jezeli okaze sie ze gladz cylindra wysprzeglika bedzie porysowana.
Tutaj masz pogladowy schemat budowy ukladu hydraulicznego sprzegla
Tak wiec, czy chcesz wymienic wysprzeglik czy tez go zregenerowac, musisz go wykrecic z auta, jest to urzadzenie na rysunku zanumerowane jako "6" dochodzi do niego przewod z plynem, a na gorze jest odpowietrznik, wysprzeglik zamontowany jest na 2 albo 3 sruby, klucz 12, odpowietrznik klucz 10, robisz nastepujaca czynnosc, jak masz kapturek na odpowietrzniku to sciagasz go (ewentualnie sciagasz kapturek z dowolnego odpowietrznika przy dowolnym zacisku hamulcowym kola), kladziesz w miare szybko dostepnym i pewnym miejscu tak aby nie spadl a ty zebys go 3dni nie szukal, odkrecasz metalowy przewod doprowadzajacy plyn do wysprzeglika, klucz 10 albo 11, i zanim ucieknie spora ilosc plynu to go zatykasz po odkreceniu tym kapturkiem, zsuwasz troche nabe (ta nakretke na przewodzie) i nakladasz kapturek na grzybek przewodu. Jezeli twoja Cari jest przed liftem i masz osobny zbiorniczek na plyn hamulcowy na pompce mozesz spuscic caly plyn hamulcowy (plyn w ukladzie hydraulicznego sprzegla to DOT4), nastepnie po wykreceniu przewodu odkrecasz sam wysprzeglik, czyli te 2 lub 3 srubki na klucz 12 i sciagasz go ze skrzyni i masz go w rece, montaz w odwrotnej kolejnosci, z tym ze uprzedzam ze najlepiej wysprzeglik ustawic na miejscu zamocowania, nie zakrecac go jeszcze, odetkac kapturek z przewodu, wsunac przewod do wysprzeglika i palcami wkrecac nakretke, w miare delikatnie aby nie zerwac gwintu i aby nie wkrecic krzywo tej nakretki, bo wtedy to juz po zawodach, po przykreceniu palcami tego przewodu wsuwamy bolec wysprzeglika do lapy sprzegla przykladamy wysprzeglik calkowicie na miejsce mocowania i dokrecamy wszystkie sruby, lacznie z przewodem.
Regeneracja wysprzeglika
Majac wysprzeglik w rece sciagasz ta harmonijkowa oslone, wyciagasz bolec popychacza zastawaisz dziure tloczyska reka i przez szmatke musisz wydmuchac tloczysko, uwazaj nie lukaj plynu, jezeli masz kompresor tym lepiej dla ciebie przedmuchaj kompresorem, dmuchasz w dziure do ktorej byl przykrecony metalowy przewod hydrauliczny, jak tloczysko wyskoczy, bedziesz mial na cylinderku zamontowany uszczelniacz zgarniajacy, sciagasz delikatnie srubokrecikiem zabezpieczenie z niego, po czym sciagasz sam uszczelniacz i zakladasz nowy, dobra szmatka nie pylaca wycierasz gladz tloczka i cylindra, sprawdzasz palcem najmniejszym w obwodzie u reki gladz cylindra, jezeli sa w niej wzery, nierownosci albo rysy, regeneracja na niewiele pomoze, wysprzeglik skladasz w odwrotnej kolejnosci do rozkladania, czyli wciskasz tloczek z uszczelniaczem(najlepiej delikatnie posmarowac go smarem do gum, uszczelnien zeby wchodzil gladko i nigdzie sie nie zwinal), nastepnie na bolcu popychacza zmieniasz na nowa oslonke przeciw pylowa (harmonijke) i zakladasz popychasz, naciskajac gumke haronijkowa na wysprzeglik.
Odpowietranie sprzegla
Zalewasz plynu hamulcowego DOT 4 do zbiorniczka na max, jedna osoba pompuje Ci sprzeglem, tak cyklicznie naciskajac sprzeglo gora dol, po 5 nacisnieciach trzyma pedal w samej podlodze, ty poluzowujesz delikatnie odpowietrznik i na poczatku idzie powietrze, uwazaj na oczy zeby tryskajacy plyn ci w nie nie prysnal, a poczatku pedalu sprzegla moze wogole nie byc i nie bedzie chcial pedal powracac w gore po nacisnieciu, to jest naturalny objaw, dlatego odpowietrzanie ukladu trzeba powtarzac do momentu kiedy z odpowietrznika bedzie lecial czysciutki plyn, przy czym stale trzeba kontrolowac stan plynu hamulcowego w zbiorniczku sprzegla. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek230481
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 61 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 07-11-2009, 20:01
|
|
|
wielkie dzieki Jak tylko dostane sie o sklepu to zabieram sie do pracy. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|