Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
13-02-2010, 11:50
[E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi)
Autor Wiadomość
kscman
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2007, 20:13   

na wakacjach tyle wyszło, jesli chodzi o silnik to nic nie robiłem bo jest sportowy wałek, i polerowana głowica,
i teraz z Sebastianem (kupił sobie gala 4x4) bedziemy sie własnie z komputerem meczyc zeby cos wiecej z tych aut wycisnac, a ja z ciekawosci pytam co jeszcze jak cos mozna zrobić.
 
 
sebi
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2007, 20:13   

Hubeeert napisał/a:
sebi napisał/a:
myślałem że macie problem z kupieniem gratów do VR4, dlatego zapodałem linka
zapodales link do aukcji gdzie sprzedawany jest silnik z czescia osprzetu. Brakujaca reszta jest kosztowna ;-)

sebi napisał/a:
wydaje mi się że jak bym baardzo chciał mieć takie auto to 2.800 $ nie jest wygórowaną ceną (biorąć pod uwagę jakie koszta wiążą się z utrzymaniem takiego auta w idealnym stanie).
2800 to tylko czesci + transport.


wiem doskonale że 2.800 $ to tylko części+transport, żeby auto jeździło trzeba jeszcze znaleźć kogoś kto to wszystko założy do auta i je odpali.

i tak uważam że VR4 jest jedno z najtańszych (i najfajniejszych) aut z mocą ok. 220 KM (tak jak Audi S4 (C4), Subaru GT, Lancia Delta Integrale, Mazda GTR, Nissan GTiR).
 
 
andrzej1
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 19:31   

Części do GALA vr4 ,można dostać ,ale samemu trzeba szukać, często ludzie nie wiedzą co mają i trudno co kolwiek od nich kupić. Dobra zasada sam sobie wybierz,wymontuj i zapłać (czasami grosze) liczy się klient który kupuje części których nikt nie szuka.Dobra znajomość tematu, to podstawa wiele części pasuje od innych modeli. Liczy się pomysłowość. Ja osobiście zrobiłem remont silnika E33 (2.0L) i jak by nie było 5 lat się kręci (80 tys.km.) zagazowany (NIEMCY odwiedzone), a już 3 właściciel nim kręci ,jedynie ECU padło(kondensatory wylały, ).Niby robiony ale ja osobiście nie narzekam. Miałem może szczęście........ Ale jak go widzę na mieście to trochę go szkoda niby stary ale nadal fajny.:) :banghead:
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 15-04-2007, 15:07   

wlasnie przeczytalem na forum galanta vr ze jedyne roznice silnika Turbo i NA jesli chodzi o glowice to agresywniejsze walki.
jesli to prawda to praktycznie rzecz biorac w polsce pod dostatkiem jest gratow i silnikow dohc.
dorwac tylko gdzies dol silnika i budowac wg wlasnego widzimisie :)

ciekaw jetem czy na blok stariona bez wiekszych problemow wejdzie glowica DOHC
na australiskim forum czytalem ze ludzie sciagaja graty dohc od houndaja i mixuja to w starionie. ciekaw jestem tylko ( niemoge tego doczytac) czy obchodzi sie bez druciarstwa czy jednak jest to trudny swap
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
banan78 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4 dynamics 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: los kabatos
Wysłany: 25-01-2010, 15:04   

Witam
Przywitam się w tutaj, ponieważ nie mogę znaleźć topicu w którym to można zrobić.
Sorry, że odgrzebuje starego kotleta ale mam podobna zagwozdkę jak w tym topicu.
Z tego co mi wyczytałem to silnik 4g63 a 4g63t nie różni się prawie niczym oprócz natrysku na denko tłoka, prawdopodobnie wtryskiwaczami i kolektorem wydechowym, stopniem sprężania.
Jeśli dobrze kombinuje to żeby zrobić z wolnossaka wóz uturbiony to wystarczy
-kolektor przypasuje sobie od evo 1,2,3 lub eclipsa, talona turbo
-założę turbo (kwestia wyboru to kwestia flanszy)
-włożę większe wtryski i pompę
-przerobie wydech
-dołożę orurowanie + intercooler
-wystroje to ecumasterem albo smt6
-nie odprężąć motoru tylko lekko dmuchnąć i zobaczyć jak znosi to motorownia.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie czy dokładnie różni się motor n/a od turbo.
Mowa tu o galancie e39a 4wd N/A
Dzięki za wszelkie info
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 25-01-2010, 15:32   

z tym tematem zapraszamy do tego działu

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=174

tam można sobie pogadać na te i inne tematy ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
banan78 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4 dynamics 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: los kabatos
Wysłany: 25-01-2010, 15:46   

A można prosić o przeniesienie???
Dzięki
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 25-01-2010, 17:27   

z tym to do Hubeeert'a musisz się zwracać ;)

Co do natrysku na dno tłoczka to wszytkie 4G63 to chyba mają, skoro mój 2.0 8V ma to 16V tym bardziej powinien mieć. Jak chcesz uturbić silnik bez odprężania go to nie radziłbym przekraczać 0,5 bar, bo może to się źle skończyć dla silnika. Jeżeli zrobisz resztę, którą opisałeś to powinno się udać :)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
banan78 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4 dynamics 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: los kabatos
Wysłany: 25-01-2010, 18:04   

No własnie chciałem zasięgnąć informacji czy aby napewno to wszystko pasuje do siebie jak napisałem. Generalnie może się udać bez odprężania przy doładowaniu do 0.8 bara.
Wiem że w późniejszych evo 8 i 9 stopień sprężania był jakieś 8.5.
Wiadomo że łatwiej przełożyć motor turbo, który jest trudno dostępny ale może pozbierać graty, założyć i zobaczyć jak to będzie jeździć??
Robił ktoś coś podobnego??
Jakie są różnice między tymi silnikami według waszej wiedzy??
Pozdro
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2010, 18:59   

banan78 napisał/a:
Generalnie może się udać bez odprężania przy doładowaniu do 0.8 bara.
Nie może się udać. Pomyśl sobie o korbowodach z plasteliny w silniku 4G63 N/A i odpuść uturbianie bez ich wymiany. Alternatywą jest szybki zakup silnika tuż po zrobieniu twarzowej dziury w bloku. Już 0.5 bara to za dużo a trochę ponad 0.8 fabrycznie ładował 4G63T o ile mnie pamięć nie myli.

Nie istnieją tanie sposoby ba tuning tego silnika a w każdym razie NIE AŻ TAK TANIE.

I nie porównuj tego silnika z EVO VIII/IX bo to ZUPEŁNIE INNE silniki.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
banan78 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4 dynamics 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: los kabatos
Wysłany: 25-01-2010, 20:16   

Gdzie ja napisałem że jest podobny do silnika od evo 8 i 9??
Jest gdzieś jakieś porównanie korbowodów o których piszesz?? Jakaś fotka jak wygląda n/a a jak wygląda korbowód turbo.
Czym jeszcze mogą różnić się te silniki??
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2010, 21:55   

banan :roll: nie szukaj analogii w silnikach 4G63T do silników 4G63 N/A bo do tego sprowadzają się Twoje posty. Porównanie? Wystarczy użyć google wejść na DSMTuners i poczytac o uturbianiu 4G63 N/A 6bolt.

Silniki turbo z tamtego okresu miały 8.0 sprężanie. Różnią się (o czym na naszym Forum było już pierdylion razy)
1. korbowodami
2. tłokami
3. zaworami
4. wtryskami
5. dolotem
6. wydechem
7. ECU
8. Termostatem
9. sprzęgłem
10. O ile mnie pamięć nie myli to również wałkami rozrządu
11. itd
Rzeźba w kupie typu uturbianie N/A zazwyczaj kończy się kosztami silnika 4G63T razy jakąś wartość - powiedzmy 2,5 + nowym silnikiem.

Decyzja należy do Ciebie.
Powodzenia.


PS
Jak faktycznie masz Dynamica4 to którego - byhło ich kilka na Allegro/otomoto - pochwal się, może dowiesz się coś nowego o swoim samochodzie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 25-01-2010, 22:28   

Hubert, czy to co napisałeś o korbowodach w silniku 4G63 tyczy się również tych z gali E5XX 16V SOHC - czyli tym samym wszystkich 2.0 wolnossących?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
banan78 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 4 dynamics 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: los kabatos
Wysłany: 25-01-2010, 22:35   

Dzięki za info
Nie wiem czy są aż takie różnice o których piszesz.
Kupując 4g63t w uk trzeba się liczyć z kwotą około 650-800 funtów + przesyłka.
Do tego dochodzi cooler+orurowanie, wydech, elektronika, pompa paliwa, sprzegło czyli część rzeczy które i tak trzeba wykonać przy uturbianiu obu silników.
Może warto trochę odprężyć motor grubszą uszczelką lub innymi tłokami??

Zrodził mi się w głowie taki plan, że albo założę turbo do tego silnika i zobaczymy ile wytrzyma a docelowo miał trafić silnik od talona lub evo. Jeżeli jest tak jak napisałeś to będę w plecy o silnik, który miał pokazać ile zniesie a graty i tak zostaną do silnika turbo. Podobno do 230 koni wyda bez odprężania, jeżeli się wysra :cry: to będę szukał 4g63t.
A co do galanta to 20 letnim autem nie ma się co chwalić. Auto z Sandomierza to napewno coś rozjaśni :wink:
Pozdro
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2010, 22:37   

banan78 napisał/a:
Auto z Sandomierza to napewno coś rozjaśni

Mocno. Oglądałem go z Bartkiem. Szykuj wór kasy zanim wsadzisz lepszy silnik.

[ Dodano: 25-01-2010, 22:41 ]
mitsu_pl napisał/a:
zyli tym samym wszystkich 2.0 wolnossących?
Tak. bartek śmieje się że są z plasteliny bo nie wytrzymuja wzrostu momentu i gną się jak zapałki.
banan78 napisał/a:
Kupując 4g63t w uk trzeba się liczyć z kwotą około 650-800 funtów + przesyłka.

Oczywiście mowa o silniku z EVO I-III gdzie będzie problem z crankwalk.

Zrób najpierw mechanikę (masz naprawde dużo do zrobienia) i popatrz dokładnie na prawy przód...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.