[EAxx] Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Sadeek
Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 32 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 09-01-2010, 15:23
|
|
|
Czy ktos próbował moze wsadzic do diesla pompe od 2.5v6? da sie jakos ja zaadaptowac? Moja pompa jest juz na wykonczeniu i wspomaga tylko przy obrotach >2.5 tys. chyba sproboje ja przeczyscic i zalac nowym olejem, byc moze to cos pomoze... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 11-01-2010, 09:30
|
|
|
obawiam się, że nie pomoże. Jak pompa daje słabe ciśnieniemoże oznaczać to uszkodzenie bierzni wirnika pompy. Oczywiście optymistyczną wersją jest zabrudzenie łopatek wirnika, przez co łopatka nie dopasowuje się szczelnie do bierzni....przez co nie ma ciśnienia. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
florek
Nowy Forumowicz
Auto: galant EA V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: knw
|
Wysłany: 19-01-2010, 01:08
|
|
|
ja rozebralem pompe ktora kiedys zdazyla mi juz pasc, wytarta byla ta pokrywa ktora przylega do wirnika z boku, zreanimowalem ją planujac te pokrywke (20zl u tokarza), dziala do dzis. ps jakby ktos chcial to zrobic sobie samemu to uwaga zeby nie wypadly te lopatki ze srodka bo jak sie zle je potem powklada to lipa. |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 06-03-2010, 14:53
|
|
|
Witam. ja mam ten sam problem tylko ze miejsce wycieku juz zlokalizawalem. Plyn cieknie mi z gumy przy drązku kierowniczym, z prwej strony, siedzac w aucie. Niewielka dziurka, ale cieknie. Czy radziecie wymiane owej gumy, czy sa jakies inne, prostsze sposoby? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23636 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:54
|
|
|
Remik, Jeżeli wyciek dostaje sie do osłony drążka kierowniczego, to znaczy ze maglownica przecieka i nic innego tu nie poradzisz jak tylko regeneracja maglownicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemor
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-03-2010, 08:38
|
|
|
Ta sama sytuacja u mnie co u Marcino różniaca tylko taka za użyłem poxipol, póki co nie cieknie.
Zaznaczę ,że dziurka była bardzo malutka, płyn ściekał na pasek wpomagania i wszystko sie rozbryzgiwało cieżko było dojśc odrazu z którego miejsca cieknie. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:14 [EA2A/W 2.0] Wspomaganie kierwonicy - problem
|
|
|
Od momentu gdy kupiłem swojego miśka zastanawia mnie działanie mojego wspomagania.
Ogólnie to wspomaganie działa cały czas poprawnie. Problem jest z tym, że np. na rozgrzanym silniku, stanę na światłach czasami obrotomierz skaluje nieco poniżej 3 kreski (800obr\min?), i wszystko zaczyna lekko drżeć, ruszę kierownicą i obroty zaczynają podnosić się...
To mój pierwszy samochód ze wspomaganiem, nie wiem czy to normalne.
Na początku oczywiście sprawdziłem poziom płynu wspomagania, jest ładnie na max. Pasek troszkę naciągałem, zaczęło coś piszczeć przy pompie, dałem trochę towotu grafitowego i zelżało piszczenie ale to nic nie zmieniło co do ustabilizowania obrotów. Może za mało naciągnąłem pasek?? Zamierzam go jeszcze wymienić, przy okazji wymiany rozrządu.
Moje pytanie czy to oznacza, że pompa ulega uszkodzeniu?? Konkretnie łożyska, które czytałem że można wymienić??? |
Ostatnio zmieniony przez arturj123 07-03-2010, 14:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:18
|
|
|
czujnik na pompie wspomagania daje sygnal do ECU, ze krecisz kierownica i dlatego ECU podnosi obroty, bo zwieksza sie obciazenie silnika, tak to powinno dzialac |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:21
|
|
|
To co opisujesz to normalne zachowanie auta. W momencie kręcenia kierownicą układ wspomagania powoduje obciążenie dla silnika które jest kompensowane podniesieniem prędkości obrotowej silnika.
Co do drgania auta to proponuję restart "kompa" i ponowne nauczenie wg wskazówek Owczara dostępnych na forum (nie mam linka pod ręką - jak znajdę wkleję) |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:35
|
|
|
A samo "piszczenie" to objaw zużycia łożyska??
Prześledziłem ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...magania&start=0
Ktoś pisał, że to piszczenie to właśnie to łożysko:
koyo 6203 zz 17x40x12 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:37
|
|
|
Czy łożysko, o którym mowa ma taki symbol??
koyo 6203 zz 17x40x12 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:40
|
|
|
arturj123 napisał/a: | A samo "piszczenie" to objaw zużycia łożyska?? | Albo paska. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:41
|
|
|
Czyli najpierw wymienię pasek, a potem pomyślę nad łożyskiem
Szukam tego linka od Owczar-a (restart "kompa" i ponowne nauczenie) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23636 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:45
|
|
|
arturj123, to piszczenie moze byc winą, paska, kół pasowych, rolki, pompy wspomagania, rozwulkanizowującego się koła pasowego na wale korbowym, bylo o tym trabione na forum, pomocny link w razie W http://forum.mitsumaniaki...ighlight=tedgum
Programowania ECU szukaj w Biblioteka/FAQ i jest to watek BigTomala ktos cię wprowadzil w bład. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-03-2010, 11:08
|
|
|
To ten link bodajrze. Dzięki
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
[ Dodano: 07-03-2010, 14:36 ]
Zgodnie z instrukcją BiGTomala ustawiłem obroty. Obroty poprawiły się . Po przesmarowaniu łożyska, zgrzytanie ucichło znacznie.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
|