Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2010, 11:14   

tak to takie łozysko , takie osobiscie montowałem :)
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-03-2010, 13:37   

A jakie to mogą być koszta? Orientujecie się może ile może wynieść regeneracja maglownicy? z góry dzięki...

[ Dodano: 07-03-2010, 13:52 ]
Albo czy może próbować lać tym płynem KeenFlo, lub jakimś o p[odobnych właściwościach...
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-03-2010, 14:30   

Dzięki "deejay".
Jestem niemal pewny, że u mnie też skrzeczy te łożysko, choć po nasmarowaniu jest dużo lepiej ;) . Zastanawiam się czy przy wymianie łożyska nie należałoby wymienić także ten zimmering (uszczelniacz). Tak jak pisał kolega "JaGrab3", po wymianie łożyska, po miesiącu problem powrócił. Co do polskich łożysk, to uważam że są bardzo dobre. Czy wymieniał ktoś ten uszczelniacz i wie jaki on ma symbol ??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2010, 15:05   

Remik, koszt regeneracji zalezy od jej uszkodzeń, maksymalna kwota za regeneracje magla to około 900zl - 1200zł w zależności od warsztatu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2010, 20:01   

jesli wycieków nie miałes na pompie to nie wymieniaj , u mnie obyło sie bez wymiany , jest juz zrobione ok 25 tkm po wymianie i jest suchutko :)

http://img190.imageshack....52/foto1194.jpg
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-03-2010, 22:10   

Robertdg-czy Twoim zdaniem ma sens zalewanie tymi płynami o których wspomniałem wcześniej?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2010, 22:26   

Nie znam tego typu specyfikow wiec sie nie wypowiadam, gdyz te uklady sa na swoj sposób delikatne i łatwo z nich zrobic zupe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-03-2010, 10:25   

Jakim płynem uzupełnić układ wspomagania ?? Bo zapewne przy rozbieraniu pompy troszkę uleci.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-03-2010, 11:26   

arturj123, zdążyłem wysłać Ci na PW prośbę o przeglądanie istniejących tematów od deski do deski. Ale widzę, że Twoje lenistwo bierze górę. To ostatnie upomnienie.

http://forum.mitsumaniaki...t=13366&start=0
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2010, 11:56   

Chciałem odświeżyć nieco temat bo problem "piszczenia" powrócił i u mnie. Ciężko zlokalizować czy piszczenie dochodzi z pompy wspomagania czy może z napinacza paska. Co do samych pasków to są nowe. Z pompą także nie będzie problemu ponieważ posiadam drugą - założę , sprawdzę. Przy okazji (jak już rozbieram) chciałem wymienić napinacz i tu właśnie zaczynają się "schody". Wydawałoby się, że nic prostszego -odkręcam nakrętkę i wyciągam. Problem w tym, że pomiędzy wspornikiem a nadwoziem jest tak ciasno i napinacz nie chce wyjść z prowadnicy. Jest może na to sposób?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2010, 12:07   

Jeśli masz pisk z okolic pasków, to pewnie się "naciągneły" przez zime. U mnie też tak było, paski miały 1600km a piszczały na zimnym rozruchu jak diabli. Poza tym pewnie rolka napinacza wspomagania ma swój udział, tak jak i rolka napinacza paska alternatora.
W moim przypadku obie rolki były do wymiany (łożyska padły) po 80k km.
Dostęp jest następujacy (pisze o silniku 2.5V6, ale może w rzędówce jest podobnie:
- rolka napinacza wspomagania - dostęp od spodu. Czyli: luzujesz nakręki kół, podnosisz auto, zdejmujesz koło, zdejmujesz osłonę plastikową od strony nadkola (3 śruby 12mm i 3 klipsy mocujące do nadkola), dostęp od spodu jak marzenie (śruba napinacza i śruba regulujaca to 14mm)
- rolka napinacza alternatora - kroki jak wyżej, z tym, ze dostęp do śruby napinacza jest ograniczony belką (płytka nasadka, lub profilowany płaski oczkowy), a reguklacja napinacza jest od góry na wyskokości bagnetu oleju silnikowego.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2010, 12:30   

swinks_UK napisał/a:
Jeśli masz pisk z okolic pasków, to pewnie się "naciągneły" przez zime. U mnie też tak było, paski miały 1600km a piszczały na zimnym rozruchu jak diabli. Poza tym pewnie rolka napinacza wspomagania ma swój udział, tak jak i rolka napinacza paska alternatora.
W moim przypadku obie rolki były do wymiany (łożyska padły) po 80k km.
Dostęp jest następujacy (pisze o silniku 2.5V6, ale może w rzędówce jest podobnie:
- rolka napinacza wspomagania - dostęp od spodu. Czyli: luzujesz nakręki kół, podnosisz auto, zdejmujesz koło, zdejmujesz osłonę plastikową od strony nadkola (3 śruby 12mm i 3 klipsy mocujące do nadkola), dostęp od spodu jak marzenie (śruba napinacza i śruba regulujaca to 14mm)
- rolka napinacza alternatora - kroki jak wyżej, z tym, ze dostęp do śruby napinacza jest ograniczony belką (płytka nasadka, lub profilowany płaski oczkowy), a reguklacja napinacza jest od góry na wyskokości bagnetu oleju silnikowego.


No właśnie w dwulitrowym silniku na wysokości napinacza pompy jest blacha. Odkręcałem dwie czternastki mocujące napinacz i brakuje dosłownie 1 cm luzu aby wyszedł nawet od góry. Rolka centralnie opiera się o blachę a gwint śruby zostaje jeszcze w prowadnicy :| Czyżby trzeba było odkręcać cały wspornik?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2010, 15:52   

ektomek, polecam odkrecenie poduchy silnika i delikatne uniesienie silnika na "żabie"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 10-09-2010, 13:14   

Odswierze teamt ale z troche innym pytaniem:
W watku jest mowa, ze model FL ma inna pompe wspomagania niz przedliftowy. Z racji, ze jakis czas temu [powiesilem ogloszenie o kupnie pompy to zanabylem od mitsumaniaka takie oto cudo:

http://picasaweb.google.c...240382405270434
http://picasaweb.google.c...240387866141394


i okazalo sie, ze pompa nie pasuje gdyz wg mechanika "tam jest taka blacha co przeszkadza w montazu tej ktora Pan przywiozl"
Czy mozecie potwierdzic z jakiego modelu jest rzeczona pompa albo podeslac zdjecie pompy poliftowej (zgaduje, ze mam auto poliftowe - bo juz tyle niespodzianek mialem z Galem, ze sam nie wiem jaka to jest wersja ;-) ) ?
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 31-12-2010, 04:34   

Kupiłem rolkę napinającą pasek wspomagania i okazało się że to jednak pompa(jest walnięta).
Doszliśmy razem z Traworem76 do wniosku że w tym modelu musiały iść (przynajmniej) dwa rodzaje pomp.
moja ma oznaczenie: MR333754.
Na allegro widziałem jeszcze oznaczenie MR333800
oraz jeszcze kilka innych.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy któraś z nich będzie pasowała oprócz tej mojej(MR333754)
I czy jest sens kupować używkę czy wystarczy zregenerować starą (czyli wymienić łożysko jak pokazywał Deejay?)
ps. tylko gdzie takie łożysko kupić bo link już wygasł niestety...
ps2.Dman666 wrzuć fotkę swojej pompy od strony dekielka tam powinien być numer i wtedy można będzie dojść która pasuje do twojego gala
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.