[EAxx] Uciszyłem popychacze, stukające popychacze |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2010, 14:36
|
|
|
Jeździ ktoś z Was na oleju Mobil 1 0W40 New Life? Mam zbędną bańkę takiego oleju i mam również ochotę zalać nim Gala. Co Wy na to? Czy to przesada? |
|
|
|
 |
gem1
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 131 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-03-2010, 14:37
|
|
|
Knecht lub Mann i Bosch - to firmy produkujące filtry z tzw zaworkiem... |
_________________
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-03-2010, 15:02
|
|
|
Hugo -> a dlaczego miałby być przesadą ? olej wygląda na świetny, wysoki TBN, syntetyk. Zalewaj na zdrowie ! |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2010, 15:29
|
|
|
xor napisał/a: | olej wygląda na świetny, wysoki TBN, syntetyk. Zalewaj na zdrowie ! | powiedziałem sobie, że wystarczy tylko jeden głos poparcia i zalewam. Już niedługo, bo wkurza mnie ten jeden "cykacz" na rozgrzanym silniku (choć od kilku dni po tym jak go EDIT zamknął się w sobie chyba, bo jest ciiisza) |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 09-03-2010, 20:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2010, 20:15
|
|
|
Hugo masz odemnie drugi głos poparcia to jeden z najlepszych olei na rynku .
xor - mi chodzi głownie o to ze oleje syntetyczne zostawiają o wiele mniej nagaru i szlamu i nie blokują kanałow olejowych a wręcz je czyszzą dzieki dodatkom detergentów .
To powoduje ze olej dociera wszędzie , a co za tym idzie również do nieszczęznych popychaczy . Dlatego uważam że do Gala ze względu na budowę silnika powinno się stosowac wyłacznie olej syntetyczny
dodatki do olejów są rózne i nie wiemy co producent oleju dodaje ,zazwyczej jest to pakiet dodatków
Olej syntetyczny również wolniej się starzeje a wiec przez dłuzszy czas od HC zachowuje swoje własciwosci i nie mówie tu o olejach do sportu a o zwykłych typu 0w40 5w40 lub 5w50
Remik - nic się nie rozleci ,poprostu silnik wreszcie odetchnie od syfu
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-03-2010, 10:45
|
|
|
Dzisiaj (środa) silnik zupełnie ucichł...nic nie cyka, nic nie puka. I to właśnie teraz, kiedy sie zabierałem do kupna i wymiany oleju na ten Mobil1 5W50 który radzicie. Nie wiem czy to ten Liqui Moly (szczerze wątpie w sumie), czy sam się silnik oczyścił-to już chyba pozostanie tajemnicą, do następnych cyknięć:) A więc chyba trzeba mi poczekać na wymianę do następnego okresu cykania. Pozdrawiam wszystkich, oby jak najmniej cyknięć życzę wszystkim, a najlepiej wcale! |
|
|
|
 |
gem1
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 131 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-03-2010, 13:16
|
|
|
Remik napisał/a: | Nie wiem czy to ten Liqui Moly (szczerze wątpie w sumie), czy sam się silnik oczyścił |
o rany..co za czasy, że ludziom łatwiej uwierzyć w samooczyszczenie, niż działalność chemiczną środka do czyszczenia
na Twoim miejscu nie czekałbym z wymianą, bo jak widać, Twoje popychacze są do odratowania, więc daj im mozliwość pracy w jakimś dobrym oleju... Potem może okazać się, że oprócz oliwy czeka Cie wymiana popychaczy.
Zrób jak zamierzałeś.. płukanka.. wymiana oliwy i ciesz się ciszą |
_________________
 |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-03-2010, 14:04
|
|
|
gem1- mam obecnie Mobila 10W40 Magnatec na którym zrobiłem 2500km. Trochę wcześnie jak na wymianę oliwy ale może jednak masz rację żeby z tym nie czekać... |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 10-03-2010, 14:08
|
|
|
Remik napisał/a: | Mobila 10W40 Magnatec | Magnatec to chyba Castrol |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-03-2010, 14:15
|
|
|
O...przepraszam, słusznie! Myślę już ciągle o tym Mobilu1 5W50 i pomyliłem podstawowe pojęcia. Oczywiście jeżdżę na Castrolu Magnatecu 10W40, co jak czas pokazał nie było dobrym rozwiązaniem. Dzięki za zwrócenie uwagi:) |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2010, 18:51
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jeździ ktoś z Was na oleju Mobil 1 0W40 New Life? Mam zbędną bańkę takiego oleju i mam również ochotę zalać nim Gala. Co Wy na to? Czy to przesada? |
Jak kupilem auto to w niemcowni bylo zalane Mobil 1 0w30 i pomimo ponad 15tys po wymianie nic nie klepalo. Niestety podczas wymiany oleju w FeuVert doradzili mi zeby zalac Castrola 5W40 (bo ten 0W30 to za zadki i trzeba bedzie non stop dolewac ) i niestety nie byl to zbyd dobry wybor. |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10-03-2010, 20:10
|
|
|
axg - bo Castrol 5w40 to olej mineralny (HC)
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
technol [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2010, 21:08
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków ja też stałem się szczęśliwym posiadaczem galanta 97 z 2.0 16v i mam ten sam problem "cykanie doprowadza mnie do szału" nawet wylądowałem w serwisie a tam próbowali mi wcisnąć nową listwę wtryskową za 7000. Kolejny mechanik "tak mówi o sobie" wymienił popychacze i co i nic cyka na zimno cyka na ciepło. Nie pomagły wyminany olej próbowałem wszystkich i nic.
a i jeszcze jedno czy te Galanciki wasze też tyle palą w mieście ja nie jestem wariatem za kierownicą ale ciężko mi zejść poniżej 12-14 litrów.
Dajcie mi jakąś radę co z tym fante zrobić bo autko jest ok ale powoli niszczy mój budżet domowy. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-03-2010, 22:00
|
|
|
Co do popychaczy. Jesli "mechanik" wymienial Ci popychacze i dalej cykaja to albo zalozyl stare albo zrobil to nie zalewajac ich ropa czym przyczynil sie do ich natychmiastowego zuzycia.
Co do spalania jesli nie mozesz zejsc ponizej 10 l to prawdopodobnie konczy sie sonda lambda |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
technol [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2010, 09:31
|
|
|
Dzięki dla Samplera. popychacze są napewno nowe bo stare mam w samochodzie ale kupując je sprzedawca poinformował mnie że są dwa rodzaje różnią się średnicą kanału olejowego i nie jestem pewien ale chyba mam te z mniejszym.
A tą sonde można wymienić na uniwersalną czy trzeba szukać orginału? Pozdrowionka |
|
|
|
 |
|