[EA5A/W 2.5] Dźwięki z przedniego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-04-2010, 15:05
|
|
|
KaWu napisał/a: | Ja u siebie czasami mialem taki dzwiek, ze podczas porannego ruszania (toczenia sie) tak jakby srubka lub plastik popukiwal.
Wydaje sie ze to z tylu z prawej strony. Luzow nie bylo na przegladzie 2 miesiace temu.
Teraz tak jakby ciut glosniej to slychac. Aha i po jakims czasie przestaje. Do momentu az auto troche nie postoi i znowu przez chwile go slychac. | KaWu napisał/a: | Mial ktos cos podobnego? | Mam chyba to samo, z tym, że stuka non stop i to z kazdym dniem głośniej i nie z prawej, a z lewej strony. Wymieniłem gumy stabilizatora i stuka ciszej, ale stuka. Wczoraj wymieniłem górne mocowanie amortyzatora i znowu ciszej, ale dalej stuka. Stare mocowanie było jak nowe. Zrób tak: Odchyl oparcie tylnej kanapy, zamknij się w aucie a druga osoba niech naciska na bagażnik. Jeśli usłyszysz te stuki gdzieś u góry (pod tylną półką) to mamy ten sam problem . Dlatego kupiłem górne mocowanie amortyzatora (słysząc stuki wyraźnie u góry), ale niewiele pomogło, a drogie było jak diabli. Z tym amortyzatorem to może być to, nie wiem w jakim stanie masz je u siebie, ale u mnie po zdjęciu sprężyny okazało się, że są prawie martwe (a na testach wychodziły OK). Poza tym żadnych luzów w zawieszeniu nie stwierdziłem. Kolejnym krokiem będzie wymiana amortyzatorów (bo i tak są do wymiany), a jak to nie pomoże to następnym posunięciem będzie odkręcenie wahacza dolnego wleczonego (drążka reakcyjnego) przykręcanego pod "tylną kanapą". Wtedy będę mógł go dokładnie sprawdzić czy tuleje nie są wybite. |
|
|
|
 |
jogi_08521
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 27-04-2010, 19:12
|
|
|
Co do skrzypienia z przodu przy kręceniu kierownicą to stawiam na sworzeń wahacza górnego u mnie tak ostatnio było po wymianie na nowy wahacz dźwięk zamilkł. u mnie było wyraźnie widać jak całe mocowanie wraz z gumami się obracało przy skręcaniu kołami. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-04-2010, 09:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zrób tak: Odchyl oparcie tylnej kanapy, zamknij się w aucie a druga osoba niech naciska na bagażnik. |
NIe musze odchylac wchodze tylem auta.
Sprawdzalem i przy bujanie jest ok. Ale moze dlatego ze to nie zawsze wystepuje. Ale sprawdze jutro dokladniej bo jade na kanal.
MOze uda sie zdiagnozowac.
Hugo napisał/a: | Z tym amortyzatorem to może być to, nie wiem w jakim stanie masz je u siebie, ale u mnie po zdjęciu sprężyny okazało się, że są prawie martwe (a na testach wychodziły OK). |
Ja tak samo-dlatego w tet testy nie wirze za bardzo. Tym bardziej ze na wielowahaczowych przewaznie pokazuje ze sa ok i ponizej 70% skutecznosci nie schodza.
Ja mam Nivo-ty masz zwykle amory-ale moze to jednak one.
Jak uda mi sie zdiagnozowac-to napisze dla potomnych.
PS. dzis rano tez sie odezwalo a pozniej cisza. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
bania_85
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 65 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2010, 14:16
|
|
|
Mam podobne zgrzytanie u siebie z przodu po lewej stronie (raz jest, a raz go nie ma). Zgrzytanie na początku występowało podczas bujania na boki, a później zaczęło też zgrzytać przy bujaniu w górę i w dół. Przy skręcaniu kierownica nic takiego nie występuje
Prosze o pomoc |
_________________ Bania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r.
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r.
Peugeot 309 1.1 88r. |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-06-2010, 16:31 U mnie tez stuka tylko co
|
|
|
W moim rekinie sytuacja przedstawia sie tak: cos mocno stuka w lewym przednim kole, zbierznosc chyba poszla bo auto ucieka troche na prawa strone, jest bardzo niestabilne podczas przyspieszania i hamowania na nierownej nawierzchni...
Stukot z dnia na dzien wydaje sie silniejszy i pojawia sie coraz czesciej (teraz slychac go prawie caly czas, glosno i wyraznie jak by tam ktos siedzial i walil mlotkiem ).
Dodam jeszcze ze jak kopie mocno w lewe przednie kolo to slychac ten dzwiek...
Na diagnostyce nic nie wykryli, diagnosta stwierdzil tak:jezdzic az sie rozleci...a to nie jest najlepsze wyjscie
Co to moze byc...moze ktos mial cos podobnego w swym misku? Bo strach jezdzic.... |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:10
|
|
|
Piekta1987 napisał/a: | Co to moze byc...moze ktos mial cos podobnego w swym misku? Bo strach jezdzic.... |
Zapraszam do >>>FAQ zawieszenie<<< opisanego przez Owczara |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:30
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Piekta1987 napisał/a: | Co to moze byc...moze ktos mial cos podobnego w swym misku? Bo strach jezdzic.... |
Zapraszam do >>>FAQ zawieszenie<<< opisanego przez Owczara |
czytalem i nic konkretnego nie wywniozkowalem... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:39
|
|
|
Piekta1987 napisał/a: | Stukot z dnia na dzien wydaje sie silniejszy i pojawia sie coraz czesciej (teraz slychac go prawie caly czas, glosno i wyraznie jak by tam ktos siedzial i walil mlotkiem ). | Najprawdopodobniej zużyty wahacz dolny tylny gięty (banan). Włącz 1 bieg lub P w przypadku skrzyni automatycznej, jedna osoba chwyta za w/w sworzeń, a druga buja autem przód-tył. Jak będzie luz na sworzniu to poczujesz go od razu (jak będzie duży to widać będzie nawet gołym okiem jak "chodzi" góra-dół). Piekta1987 napisał/a: | diagnosta stwierdzil tak:jezdzic az sie rozleci... | EDIT |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 04-06-2010, 10:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:51
|
|
|
HUGO dzieki za wskazowke jutro to sprawdze
i zapomnialem dodac jednego objawu choroby mojego miska: jak macham kierownica ma postoju slychac stukanie (napewonie jest to koncowka nie ma tam luzu) prz zapalonym silniku stukanie staje sie cichsze albo wcale go nie slychac...
a jeszcze dwa miesiace temu wszystko bylo pieknie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:52
|
|
|
Piekta1987 napisał/a: | jak macham kierownica ma postoju slychac stukanie (napewonie jest to koncowka nie ma tam luzu) prz zapalonym silniku stukanie staje sie cichsze albo wcale go nie slychac... | Drążki kierownicze sprawdzone? |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:58
|
|
|
Pan diagnosta stwíerdzil ze wszystko jest w pozadku...
...a nie jest... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-06-2010, 18:16
|
|
|
Piekta1987 napisał/a: | Pan diagnosta stwíerdzil ze wszystko jest w pozadku... | no bo sprawdzał na szarpakach pewnie, a przy takim sprawdzaniu, wyjda koncowki drazkow oraz tuleje metalowo-gumowe, najpewniej sprawdzic recznie, odprezone zawieszenie i breszka, albo rozpinanie kazdego sworznia i sprawdzanie. Luz na jablku drazka mozna latwo wyczuc unoszac auto na podnosniku i palcem wybadac jablko drazka i wykonac bardzo krotkie i szybkie ruchy prawo lewo kolem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 23:20
|
|
|
Piekta1987 napisał/a: | Pan diagnosta stwíerdzil ze wszystko jest w pozadku... | EDIT Pkt 8.2. Nie ma przymusu pisania na forum. Jeżeli coś Cię drażni nie musisz odpowiadać. |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 04-06-2010, 10:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 04-06-2010, 10:22
|
|
|
Bylem przed chwila w Auto Centrum w Zielonce...znajomy mi doradzil zeby tam pojechac, maja tam ludzi co znaja sie na rzeczy... i powiedzieli mi tak
koncowki drazkow obie cena : 49zl*2
drazki : 98zl*2
wachacz lewy dolny giety(banan) 390 zl szt.tyl drazki reakcyjne oba : tuleja 70zl szt*2
robocizna plus geometria 430zl szt!!!
nie za duzo mi powiedzieli? |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-06-2010, 10:48
|
|
|
Ceny części zależą od jakości i producenta. Ja za wymianę wahaczy płaciłem 100 PLN. Za drążki podobnie. Geometria to różnie bywa ale ostatnio chyba ok 80 PLN. Z tym, że nie wymieniałem tulei z tyłu więc może to nie jest aż taka astronomiczna cena. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
|