Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbyt wysokie obroty po czyszczeniu
Autor Wiadomość
galant1.8 
Forumowicz
Meloman


Auto: Galant 1.8 4G93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-04-2010, 15:28   Zbyt wysokie obroty po czyszczeniu

Witam

Nie znalazlem na forum nic zwiazanego z moim problemem

Dzis postanowilem przeczyscic sobie przepustnice i silniczek krokowy

Mialem kupiny specialny preparat juz wczesniej

A wiec wzialem sie za wykracenia przepustnicy i silniczka , syf straszny byl , wszystkie rurki ktore wchodzily do przepustnicy wogole nie byly drozne , popsikalem wszystko odczekalem znowu popsikalem poszlo jak bajka idealnie drozne , silniczek tak samo jak nowy :)

Zlozylem wszystko itp itd , poskrecalem , pozakladalem weze

Odpalilem go poczekalem az sie nagrzeje i z 850obr zrobilo sie jakos 2400obr

Wiec wyregulowalem go srubka do obrotow , ale :cry:

Ale srubka juz jest w takiej pozycji ze nie moge juz dalej zmniejszyc obrotow a obroty sa w granicach 1300obr

Co moge jeszcze zrobic aby je zmniejszyc ?
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11157
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-04-2010, 22:54   

Tutaj znajdziesz dokładną instrukcję jak regulować przepustnicę.
http://mitsubishifan.webpark.pl/

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-04-2010, 12:38   

galant1.8 przechodziłem przez to samo co Ty i doszedłem do końca: też nie mogłem ustawić mniejszych obrotów tak jak u Ciebie, szukałem wszystkich możliwych rozwiązań...faktycznie sam silniczek krokowy pracował po podłączeniu na ostro, ale niestety brak było współpracy na drodze ECU/silniczek krokowy. Według moich spostrzeżeń to przepustnice silnika 1.8 i 2.0 (w Galach E5xA przynajmniej) są identyczne...
Przepustnicę rozbierałem na części pierwsze więc już wiem co za co odpowiada:) Silniczek jest najzwyklejszy jak w zabawkach prawie, ale jego położenie ECU ustala na podstawie sygnału z czujnika Halla, który był u mnie uszkodzony...po wymianie wszystko wróciło do normy. Jak uda mi się zrobić foto to później zobrazuję sprawę.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
galant1.8 
Forumowicz
Meloman


Auto: Galant 1.8 4G93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Elbląg
Wysłany: 19-04-2010, 19:12   

areksz121, i jak z tym foto :) ?

Powiem wam tak koledzy , dzis wywalilem katalizator bo byl juz poprzepalany i furczal jak ruski wentylator :P wstawili mi strumiennice i obroty z 1300obr spadly na 1100obr :roll:

Co dalej ?
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 21-04-2010, 15:16   

Witam, przepraszam, ale nie miałem jak wcześniej dodać foto :(

Zdjęcia całej przepustnicy:


Kolejne foto z demontażu:


Widać da się wszystko rozmontować, na ostatnim zdjęciu mamy zespół czujnika z zębatką na magnesie, która "pobudza" czujnik (plus dwie blaszki wyprowadzone do samego silniczka). Dodatkowo równolegle do przejścia powietrza przez trzpień silniczka mamy bypass, pewnie jakąś funkcję spełnia skoro tu jest...przy czyszczeniu tego miejsca należy zwrócić uwagę czy aby sprężyna tego bypassu z trzpieniem są w zupełnie domkniętej pozycji. To także może powodować za wysokie obroty, a nawet falowanie.

Osobiście sam nic nie wiedziałem póki nie rozebrałem na części pierwsze :)
Coś nie wiadomo to pytać :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
galant1.8 
Forumowicz
Meloman


Auto: Galant 1.8 4G93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-04-2010, 17:42   

areksz121, ze tak spytam z ciekawosci ile placiles za nowy czujnik ?

Dzis to rozbiore u siebie u zobacze jak tot am wyglada
_________________
Meloman :-)

Moj Galancik - http://forum.mitsumaniaki...p=687412#687412
Drugie autko - VW Passat B6 2.0 TDI 170KM (nowy :) )
Piszę poprawnie po polsku
.

Jednostka sterująca - ALPINE CDE-9870RM
Tweetery - FUSION NV-TW10X
Głośniki przód - ALPINE SXE-1025S
Skrzynia i wzmacniacz - Fusion Reactor Bass Pack - RE-PK112
Kondensator - HP AUDIO 1F
Kable - Przekrój 2*10mm skrzynia i wzmacniacz
Przekrój 2*3,5mm głośniki przód i tył
Przekrój 2*2mm tweetery
RCA Cinch Hifonics HFP 5RCA 3*ekranowany
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 21-04-2010, 21:21   

Wiesz przepustnicę całą zdybałem od 1.8 używkę i jak miałem ustawioną przepustnicę, to tylko ten korpus silniczka (dół) przełożyłem. Teraz jestem w Holandii i mam możliwość zdobycia całej przepustnicy kompletnej za ok 40euro (przeliczając nawet na zł jest dość tanio), przesyłka do PL też się da załatwić tanio :) Na szrotach stoją przede wszystkim silniki 1.8 a i coltów i lancerów jest trochę, to też powinno pasować. Tym bardziej wymiana całego korpusu silniczka jest mniej kłopotliwa :) Jeśli już rozbierzesz, to trzpień regulujący silniczka musi się możliwie jak najlżej obracać bez przycięć itd...

I jeszcze jedno: sprawdź koniecznie błędy, "55" to silniczek krokowy.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
galant1.8 
Forumowicz
Meloman


Auto: Galant 1.8 4G93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-06-2010, 17:10   

Ta przepustnica od 2.0 będzie w 100% pasować do 1.8 ? Bo chłopaki na złomie u mnie maja od 2.0 i z zewnątrz praktycznie identycznie wygląda
_________________
Meloman :-)

Moj Galancik - http://forum.mitsumaniaki...p=687412#687412
Drugie autko - VW Passat B6 2.0 TDI 170KM (nowy :) )
Piszę poprawnie po polsku
.

Jednostka sterująca - ALPINE CDE-9870RM
Tweetery - FUSION NV-TW10X
Głośniki przód - ALPINE SXE-1025S
Skrzynia i wzmacniacz - Fusion Reactor Bass Pack - RE-PK112
Kondensator - HP AUDIO 1F
Kable - Przekrój 2*10mm skrzynia i wzmacniacz
Przekrój 2*3,5mm głośniki przód i tył
Przekrój 2*2mm tweetery
RCA Cinch Hifonics HFP 5RCA 3*ekranowany
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 16-06-2010, 19:30   

Skoro z 1.8 do 2.0 pasuje, to z 2.0 do 1.8 też musi. :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
galant1.8 
Forumowicz
Meloman


Auto: Galant 1.8 4G93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Elbląg
Wysłany: 17-06-2010, 20:20   

no dobra w takim razie dzięki za info :)
_________________
Meloman :-)

Moj Galancik - http://forum.mitsumaniaki...p=687412#687412
Drugie autko - VW Passat B6 2.0 TDI 170KM (nowy :) )
Piszę poprawnie po polsku
.

Jednostka sterująca - ALPINE CDE-9870RM
Tweetery - FUSION NV-TW10X
Głośniki przód - ALPINE SXE-1025S
Skrzynia i wzmacniacz - Fusion Reactor Bass Pack - RE-PK112
Kondensator - HP AUDIO 1F
Kable - Przekrój 2*10mm skrzynia i wzmacniacz
Przekrój 2*3,5mm głośniki przód i tył
Przekrój 2*2mm tweetery
RCA Cinch Hifonics HFP 5RCA 3*ekranowany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.