Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica powietrza
Autor Wiadomość
Ostry 
Forumowicz
Juz nie taki nowy


Auto: Outlander II'09 2.0 -166KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Moje miasto Gdynia
Wysłany: 10-07-2010, 20:31   

Cytat:
Ostry napisał/a:
Co do nagrzewania sie intercoolera to mysle

Czy chłodnica to intercooler? Wydaje mi sie ,że nie jeden z nas chciałby mieć intercooler w swoim samochodzie ale chłodzenie powietrza doładowującego jest chyba zarezerwowane dla innej kategorii samochodów....
cns80 napisał/a:
Ostry, a nie chodziło Ci o chłodnicę oleju ???


Wpierw bez zastanowienia odpisalem bez sprawdzania ,a moze rzeczywiscie byla to chlodnica od klimatu, ale jak drugi kolega zapytal ,czy to nie chlodnica oleju, to juz sam zwatpilem. Nie dalo mi to spokojuu i sprawdzilem . Ledy przykrecilem do wspornikow od chlodnicy powietrza, czyli Intercoolera w fachowym jezyku.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-07-2010, 00:18   

Ostry napisał/a:
Ledy przykrecilem do wspornikow od chlodnicy powietrza, czyli Intercoolera w fachowym jezyku.

Nazwa intercooler pochodzi od chłodnicy powietrza w silnikach z podwójnym doładowaniem. Wspomniany intercooler był pomiędzy wspomnianymi sprężarkami. Obecnie ta nazwa stosowana jest niesłusznie zresztą do chłodnic w silnikach doładowanych pojedynczą sprężarką...
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 11-07-2010, 02:34   

Ostry napisał/a:
Ledy przykrecilem do wspornikow od chlodnicy powietrza, czyli Intercoolera w fachowym jezyku.

Zgadzałoby się gdyby nasze samochody i ich silniki miały by chłodnice powietrza... ale Ty mogłeś przykręcić te ledy jedynie do wsporników chłodnicy płynu chłodzącego silnik,nieprawdaż? Tak jak pisze jaca71 Intercooler-y występują w przypadku chłodzenia międzystopniowego-pomiędzy dwoma sprężarkami (każda spręzarką to jeden stopień sprężania)...
Sorry za OT ale jak ktoś używa "fachowego" języka to nie mogę się powstrzymać :wink:
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2010, 10:36   

A Wy nie macie 3 "chłodnic"?
Z przodu intercoler (ten od chłodzenia powietrza za turbosprężarką i tak to się nazywa w katalogu), za nim wymiennik ciepła od klimy i dopiero chłodnica właściwa silnika?
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 11-07-2010, 12:40   

krzychu napisał/a:
Z przodu intercoler (ten od chłodzenia powietrza za turbosprężarką i tak to się nazywa w katalogu), za nim wymiennik ciepła od klimy i dopiero chłodnica właściwa silnika?

Widzę toto w instrukcji (nie mogę sprawdzić organoleptycznie bo Outek poza zasięgiem) i jestem w szoku :shock:
No to wporzo i sorry.Zwracam honor tym co instalują ledy do intercooler'a.
Teraz można myśleć nawet dalej o zwiększaniu mocy :D (wymienić intercooler na wydajniejszy)-ciekawe tak przy okazji ile kucy wyrabia ten silnik bez intercoolera?
A tak wogóle to w takim razie mam 4 chłodnice bo jeszcze dochodzi ta od paliwa pod spodem samochodu...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2010, 12:44   

karol_alasz napisał/a:

Teraz można myśleć nawet dalej o zwiększaniu mocy :D (wymienić intercooler na wydajniejszy)-ciekawe tak przy okazji ile kucy wyrabia ten silnik bez intercoolera?


Intercoler nie jest dla podniesienia mocy tylko żeby się silnik nie przegrzał. Trochę (w sensie troszeczkę) mocy i Nm jest przy okazji.
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 11-07-2010, 21:48   

karol_alasz, znajomy ma z tego silnika 240 koni ,big turbo,IC i program
jakby ten slinik robili japońce to można by sie spodziewać braku IC a nawet turbiny ,ale na całe szczęście kupili coś sprawdzonego ,którego ciężko popsuć nawet chińskim sprzęgłem
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-07-2010, 21:55   

Steff napisał/a:
karol_alasz, znajomy ma z tego silnika 240 koni ,big turbo,IC i program

Z silnika to można wydobyć nawet i więcej, ale co z tego jak skrzynia i układ przeniesienia napędu nie wytrzyma tej mocy?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2010, 22:43   

Steff napisał/a:

jakby ten slinik robili japońce to można by sie spodziewać braku IC a nawet turbiny ,ale na całe szczęście kupili coś sprawdzonego ,którego ciężko popsuć nawet chińskim sprzęgłem


A to ciekawe wnioski... Jest nowy silnik 1,8 Mivec od Mitsubishi i co ciekawe ma IC i Turbo i nawet CR... Do tego MIVEC też się załapał... Pomimo 0,2 dm^3 mniej ma więcej koni i lepszy przebieg momentu obrotowego... Może jak by poszperać to by znalazł jeszcze parę dumnie brzmiących słów ale naprawdę nie rozumiem co miałeś na myśli... Sorko Japońce wszyscy psują to trzeba kupić europejską markę a nie tylko z europejskim silnikiem. Do Outka też trafi 1,8 Mivec w końcu pogonią turboklekota z przed wojny na drzewo.

Ps. Ciężko popsuć? 2.0 TDI jest popsute jak wyjeżdża z fabryki... a opinia VW "płynie" w związku z tymi udanymi (ale chyba dla serwisów VW i producenta) i sprawdzonymi (niewątpliwie to prawda konstrukcja z przed wojny a nawet głowi nie potrafią dobrze odlać) jednostkami.
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 11-07-2010, 23:17   

krzychu napisał/a:
Steff napisał/a:

jakby ten slinik robili japońce to można by sie spodziewać braku IC a nawet turbiny ,ale na całe szczęście kupili coś sprawdzonego ,którego ciężko popsuć nawet chińskim sprzęgłem


A to ciekawe wnioski... Jest nowy silnik 1,8 Mivec od Mitsubishi i co ciekawe ma IC i Turbo i nawet CR... Do tego MIVEC też się załapał... Pomimo 0,2 dm^3 mniej ma więcej koni i lepszy przebieg momentu obrotowego... Może jak by poszperać to by znalazł jeszcze parę dumnie brzmiących słów ale naprawdę nie rozumiem co miałeś na myśli... Sorko Japońce wszyscy psują to trzeba kupić europejską markę a nie tylko z europejskim silnikiem. Do Outka też trafi 1,8 Mivec w końcu pogonią turboklekota z przed wojny na drzewo.

Ps. Ciężko popsuć? 2.0 TDI jest popsute jak wyjeżdża z fabryki... a opinia VW "płynie" w związku z tymi udanymi (ale chyba dla serwisów VW i producenta) i sprawdzonymi (niewątpliwie to prawda konstrukcja z przed wojny a nawet głowi nie potrafią dobrze odlać) jednostkami.
już jednego rewolucyjnego benzyniaka mitsu zrobiło <gdi> teraz pora na to żeby popisali się dyzlem którego za 3 lata wycofają z produkcji :lol:
mądry polak po szkodzie z tym kupowaniem europejskiej marki ,pierwszy i ostatni japońsko chiński wynalazek w mojej stajni
wiadomo że ten wynalazek trafi do outka tylko pytanie kto będzie w stanie naprawić w razie jakieś awarii ten motor i jakie będą ceny części a znając MMC będą to 3 zera za byle pierdołe i dojdzie jeszcze kłopot z chipsowaniem tego wynalazku bo zapewne jak wszystkie te japońskie super dyszle będzie na denso
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2010, 23:43   

Steff napisał/a:
już jednego rewolucyjnego benzyniaka mitsu zrobiło <gdi> teraz pora na to żeby popisali się dyzlem którego za 3 lata wycofają z produkcji :lol:


Kurcze chyba jesteśmy nie na tym samym poziomie abstrakcji.... GDI nie zostało wycofane po 3 latach produkcji do tego na forum sobie go chwalą.... Sam mam 2 kolegów którzy szukali właśnie Cari z GDI obaj mają i sobie chwalą a spalaniem mnie dzielnie zawstydzają :? Ojciec tego kolegi ma Cari 1,6 i naprawdę nie ma co porównywać mniejsza moc, elastyczność a spalanie większe :shock: Osobiście czekam na jakieś 1,8 T z bezpośrednim wtryskiem.

Steff napisał/a:
mądry polak po szkodzie z tym kupowaniem europejskiej marki ,pierwszy i ostatni japońsko chiński wynalazek w mojej stajni


Mów za siebie na forum jest więcej chwalących sobie Outka niż ganiących a z doświadczenia wiem że większym impulsem do tego żeby się zalogować na forum i wylać swoje żale jest niezadowolenie niż zadowolenie.... 1 negatywny zakrzyczy 10 pozytywnych.

Steff napisał/a:
wiadomo że ten wynalazek trafi do outka tylko pytanie kto będzie w stanie naprawić w razie jakieś awarii ten motor i jakie będą ceny części a znając MMC będą to 3 zera za byle pierdołe


No tak głowica od VW na pewno jest tańsza a do tego nie bardzo idzie znaleźć używkę bo te rozchodzą się w ułamkach sekundy jeśli tylko pasują do feralnej serii TDI... Zresztą jak czytać pierwsze opinie o Lancerze to dostawał cięgi za tą archaiczną jednostkę pod maską :? W końcu się to zmieni :mrgreen:

Steff napisał/a:
i dojdzie jeszcze kłopot z chipsowaniem tego wynalazku bo zapewne jak wszystkie te japońskie super dyszle będzie na denso


No tak zapomniałem że podstawową czynnością po zakupie to cipowanie czy boxowanie w stodole.... Nie wiem z czym masz problem ale Denso to też dobry producent i też się da zmienić mapę... Ogólnie chcesz więcej mocy trzeba było kupić mniej awaryjną jednostkę i o lata świetlne nowocześniejsza czyli 2,2 HDI Ale masz rację polak mądry po szkodzie tylko szkoda że wnioski nie zawsze w tą odpowiednią stronę.
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 12-07-2010, 00:12   

Tą mniej awaryjną jednostkę posiada moją żona i ani nie jest Ona mniej awaryjna ani nie widzę tych lat świetlnych a cene jaką karzą płacić za tego francuza pokryje 2 swapy na BMNa :lol:
Denso robi się bardzo cieżko i o ile mi wiadomo tylko jedna "stodoła" w polandi robi te sterowniki ,co do boxu wystarczy ten z MMC żeby zabrać 2 konie za 4 tys :lol: .
Osobiście jedyne co mnie nie denerwuje w Outku to ten motor natomiast ta japońska tandeta która zaczyna sie na trzeszczących plastikach a kończy się na braku czegoś tak oczywistego jak podświetlanie przycisków od szyb czy lusterek .
Tego archaicznego dyszla wsadzało vw do paska i a6 ,wystarczy przejechać sie tymi autami żeby dostrzec jakimi materiałami jest wyciszony ten kartonowy parch .
Nie róbmy tutaj OT bo każdy kto posiada Outka zdaje sobie sprawę że tutaj o zakupie w 90% decyduje cena a konkurencja jest tylko japońska czyli taka samo tandetna jak Mitsu.
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-07-2010, 01:01   

Steff, faktycznie - kolega jeździł A6 z TDI i 6-cio biegową skrzynią i taki układ był bardzo dobry. W OII skrzynia nie jest dobrze zestopniowana z tym silnikiem :-(
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 12-07-2010, 01:06   

wowo napisał/a:
Steff, faktycznie - kolega jeździł A6 z TDI i 6-cio biegową skrzynią i taki układ był bardzo dobry. W OII skrzynia nie jest dobrze zestopniowana z tym silnikiem :-(
bo nie jest filozofią kupić sam silnik i zrobić w miarę porządnego woza ,trzeba jeszcze trochę wydać na styropian i dyktę a tutaj pożałowali nam jej razem ze skrzynią napędem tandetnym kokpitem i eko skórą a za całość wołają tyle że można sobie x3 kupić po rabatach
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 12-07-2010, 01:26   

krzychu napisał/a:
Intercoler nie jest dla podniesienia mocy tylko żeby się silnik nie przegrzał.

No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację... Ale nawet jak przespałem te zajęcia na uczelni to z praktyki mogę przytoczyć przykład dwóch identycznych silników-taka sama pojemność,marka,liczba i układ cylindrów-z których jeden miał intercooler a drugi wcale .No i jak myślisz-ten z coolerem mniej się grzał?Nie. Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.Niższa temperatura powietrza (gazu)= więcej się go zmieści w jednostce objętośći-więcej powietrza=możliwość spalenia większej ilości paliwa czyli większa moc.W dużym uproszczeniu.
A od przegrzewania silnika i jego ochrony przed tym jest chłodnica wody chłodzącej a nie powietrza.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.