[CK1A 1.3] silniczek wycieraczek |
Autor |
Wiadomość |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-07-2010, 12:23 [CK1A 1.3] silniczek wycieraczek
|
|
|
Witam po długiej przerwie
Wczoraj wracam z synkiem z Wągrowca do Poznania, ulewa na maxa a tu nagle za Murowaną Gośliną stanęły mi wycieraczki... i zonk nie dało rady dalej jechać. Stałem 2 godziny zanim jakoś dojechałem do domu.
Sprawdziłem:
- bezpiecznik 20A ok
- po włączeniu wycieraczek np. na pierwszy tryb czasowy (I pozycja w dół) słyszę cykanie przekaźnika więc jest ok
- zdjąłem kostkę z silnika (ma 4 piny) i podłączyłem miernik - na I pozycji czasowego pokazuje mi 12.8V na jednym z pinów, a po chili znika i tak na zmianę więc napięcie dochodzi., po przełączeniu np. na max szybkość wycieraczek pokazuje 12.8V na innym pinie (stale) więc to wina silniczka.
- rozebrałem silniczek i dla pewności wymieniłem szczotki w nim ale jedna ze szczotek jest podłączona do takiej małej kostki, nie mam schematu więc nie wiem co to ale pewnie jakiś moduł?, po złożeniu nadal nie rusza więc coś nie tak z tym silnikiem.
Uzwojenia wyrywkowo posprawdzałem i miały taką samą oporność więc raczej one nie spaliły się. Pytanie gdzie mogę dostać taki silniczek??? HELP bo nadchodzą deszczowe dni...
Tymczasowo kupiłem "Niewidzialną wycieraczkę" Autolandu preparat na bazie silikonu i naniosłem na przednią szybę teraz kropelki sobie zjeżdżają ale to tylko tymczasowo aby jakoś pomóc sobie
Ma ktoś może schemat układu zasilania silniczka wycieraczek? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-07-2010, 16:59
|
|
|
masa niby jest sprawdziłem nawet na samej szczotce i była - tam są o dziwo trzy szczotki - z niebieskim kabelkiem to ta z masą i dwie inne, na jednej mam napięcie a na drugiej nie ma :\ dajcie namiary na jakiegoś dobrego elektryka w okolicach Poznania bo mnie cholera weźmie - jutro mam wyjazd do Wrocławia oby nie padało... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-07-2010, 17:23
|
|
|
Elektryka znajdziesz szybciej na regionalnym.
Wypowiadales sie w polecanych warsztatach |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-07-2010, 17:45
|
|
|
Spychacz, zanim wymienisz silniczek, podłacz mu obcą mase, jeżeli to nie pomoże, to w silniczku są, a raczej powinny być 2 blaszki sprężynowe, które dotykają do pierścieni ślizgowych (moga być już przegrzane i nie dolegać prawidłowo, trzeba je delikatnie podgiąć), miernikiem możesz sobie sprawdzać w nieskończoność, niestety stanowi za małe obciążenie i nie jest w stanie wychwycić słabej masy, czy słabego styku, najlepiej do prób używać żarówki o mocy conajmniej 25W. Silniczki najczęśćiej psują się, gdy:
- problem leży po stronie szczotek,
- zapieczone są ramiona wycieraczek, albo sworznie ramion w tulejkach prowadzących. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-07-2010, 22:25
|
|
|
obcą masę? nie wiem który pin w kostce to masa :\ ale sprawdziłem połączenie śrubki do której wychodzi kabelek z silniczka z inną i jest ok (jest przejście), co do blaszek...problem w tym, że w silniczku są trzy szczotki na sprężynkach, żadnych blaszek nie widziałem??? gdzie one są? wycieraczki po wyjęciu silniczka ze ślimakiem chodzą leciutko. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-07-2010, 22:47
|
|
|
Spychacz napisał/a: | obcą masę? | Np obcy mostek z klemy minusowej aku do obudowy silniczka (tylko uważać na paluchy, bo ja zastartuje silniczek to ramiona silniczka mogą narobić szkody) - tylko w miejscu niemalowanym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-07-2010, 06:57
|
|
|
ok po dołączeniu obcej masy silnik drgnął (wycieraczki też ruszyły się tak na 2 mm ) ale ok jeszcze raz go wykręciłem, rozebrałem na części, szczotek oryginalnych nie miałem ale doszlifowałem z wiertarki, złożyłem podłączyłem.... działają ale słabiej tzn. jak je podniosę to chodzą elegancko ale jak opuszczę na szybę w dodatku suchą to chodzą baaardzo powoli, prawdopodobnie to wina szczotek ponieważ oryginalne mają gruby przewód, a te które ja założyłem mają cienki przewodzik i pewnie nie przepłynie przez niego dostateczna ilość prądu - stąd to osłabienie.
W każdym razie wielkie dzięki teraz rozglądam się za dobrymi szczotkami z grubym przewodem |
|
|
|
 |
zbysze1
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 29 Skąd: Slask
|
Wysłany: 06-11-2010, 18:30
|
|
|
W moim tez siadl silniczek wycieraczek, z poczatku czasem dzialaly, z pol godziny nie i znowu.
Rozebralem i francuskie lozyska ma . Sa w nim 3 szczotki , pewnie jak jedna z nich zawiesza sie to slabiej chodzi. Szczotki mialy jeszcze dobra dlugosc , ale jakis rowek z boku byl co blokowal ich docisk do komutatora. Silniczka nie wykrecalem z auta, tylko wirnik ze stojanem , aby zlozyc szczotki nalezalo o jakis wypust zablokowac, pozniej delikatnie tracic za przewod co prad do nich doprowadza i dosuwaly sie do komutatora.
[ Dodano: 07-01-2011, 23:00 ]
Wystarzylo aby snieg miedzy ramieniem wycieraczki a maska w lod sie zaminil i wycieraczki dziwnie chodza, jak lekkie obciazenie to ruszaja sie, jak nale kawalki lodu na szybie, to staja . Nie jest to zwiazane z dokreceniem ramion do osi, dzwignie sie nie ruszaja, silniczek jakby stal zablokowany . Mial ktos podobnie ? |
|
|
|
 |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-03-2011, 23:15
|
|
|
odświeżę troszkę temat Jakiś czas temu kupiłem szczotki od rozrusznika malucha bo mają grube przewody i doszlifowaem je na papierku ściernym tak, że pasowały idealnie do uchwytów. Po wymianie włączam wycieraczki... śmigają szybciutko jak kiedyś pozdrawiam |
|
|
|
 |
|