Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe.
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2010, 22:10   

Voltron napisał/a:
Uporałem się wreszcie z tą śrubą w bananie.

Prawym? - u mnie była identyczna akcja ze śrubą - tylko, że mam aluminiowe sanki, więc problem co nie miara... ale za to zrobiony na podnośniku :)
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2010, 22:23   

Krzyzak napisał/a:
Voltron napisał/a:
Uporałem się wreszcie z tą śrubą w bananie.

Prawym? - u mnie była identyczna akcja ze śrubą - tylko, że mam aluminiowe sanki, więc problem co nie miara... ale za to zrobiony na podnośniku :)


Jakbyś zgadł. Właśnie w prawym bananie miałem ten problem. Lewy odkręcił się bez problemu, a w prawym jedna śrubka (ta krótsza) poszła bez problemu, a w drugiej od razu ukręciłem łeb. Przy odkręcaniu szło tak w miarę lekko, że myślałem, że się odkręca, a ona się ukręcała xD
 
 
 
hans_1972 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 20-08-2010, 08:08   

o.... i teraz już coś dalej wiemy :-)
czyli generalnie wymiary tulejek są OK, pasują bez jakiś problemów?
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2010, 08:49   

hans_1972 napisał/a:
o.... i teraz już coś dalej wiemy :-)
czyli generalnie wymiary tulejek są OK, pasują bez jakiś problemów?


Jeżeli chodzi o to czy pasują, to na mój gust tak przykręciłem wszystkie i jest ok.

[ Dodano: 30-08-2010, 11:32 ]
Od wczoraj już jeżdżę swoim samochodem...

Na razie mogę powiedzieć że zawieszenie jest ok, tzn. samochód jest sztywny, dobrze wchodzi w zakręty, nie do końca dobrze zachowuje się na nie równościach ale to dlatego że nie mam jeszcze ustawionej geometrii pojazdu, i czasem kierownica próbuje sobie gdzieś uciec po wjechaniu na większy dołek, więc na razie nie będzie rewelacyjnie.

Na geometrię będę się wybierał jakoś w przyszłym tygodniu, więc będę mógł potem napisać coś więcej. Jestem przekonany że po ustawieniu geometrii pojazdu auto będzie jechało jak po sznurku, ponieważ już jest o niebo lepiej niż przed wymianą na poliuretany.
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2010, 15:37   

I jak tam, czy ktos jeszcze zamówił już te tuleje? Bo ja ostro sie zastanawiam... tylko co z tymi gumkami stabilizatora? podejdą do kombi z 97 r? Voltron mógłbyś zmierzyć średnice stabilizatora przy gumkach?
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-09-2010, 18:23   

Voltron napisał/a:
diaks


czyli szlifierka kątowa ? :D ciekawe określenie ;)

trochę o mierzeniu twardości materiałów:

http://vitoltd.ovh.org/tp...p?go=guma_shore

i najczęściej wg. tej skali podaje się twardość poli, jeśli dobrze pamiętam to najtwardsza guma w zawieszeniu ma ok. 70 stopni wg Shore'a (70 SH).
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2010, 09:03   

diaks = szlifierka kątowa tak jest po prostu szybciej i każdy wie o co chodzi.

Postaram się dzisiaj zmierzyć średnicę drążka...
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2010, 10:09   

to jeszcze jakbyś mógł napisac czy wysłałeś do Olkusza tuleje i wahacze? chodzi mi o to czy dorabiali wymiary tylko ze starych (czyli wypracowanych) tulei czy tez wzorowali sie również na wymiarach wahaczy...?
 
 
emefe 
Mitsumaniak
02152/KMM


Auto: Van Niemitsubiszi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Kato
Wysłany: 06-09-2010, 11:29   

Mam tulejki u siebie. Przy regeneracji wahaczy je wymienię i zdam relację.
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2010, 12:09   

zbir napisał/a:
to jeszcze jakbyś mógł napisac czy wysłałeś do Olkusza tuleje i wahacze? chodzi mi o to czy dorabiali wymiary tylko ze starych (czyli wypracowanych) tulei czy tez wzorowali sie również na wymiarach wahaczy...?


Pisałem w tym temacie, że wysyłałem całe wahacze z tulejami.
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2010, 12:48   

ok. I jak tam po geometrii?? jeździ już jak po szynach?? :lol: syndrom "latajacej dupy" nie wystepuje?
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-09-2010, 13:04   

Zastanówcie się panowie czy jest sens wsadzac gumy poli do naszych seryjnych zawieszen jezdzacych głownie po dziurawych drogach. Jak chcecie to postaram się poszukać co sztywne poli gumy robią z seryjnymi elelentami zawieszenia. Pamietajcie proszę iż te super gumy są dużo twardze ( nawet jak producent twierdzi iż są zblizone twardoscia do oryginalow), niz to co wkładamy seryjnie a taka guma ma za zadanie m. in. Amortyzowac drgania i nie pozwolić aby przenosily się na inne elementy zawieszenia.
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2010, 08:08   

Na geometrii jeszcze nie byłem bo czeka mnie jeszcze rozkręcanie zawieszenia celem nasmarowania łączeń wahaczy z karoserią bo przy montażu zapomniałem i zaczyna trzeszczeć jak stary tapczan.

Drążka nie zmierzyłem ponieważ zwyczajnie zapomniałem - sorki nadrobię to.


Co do wypowiedzi Dzika to różne historie krążą na temat poliuretanów słyszałem że komuś nawet karoserie porozrywało bo buda była za sztywna po wymianie na poliuretany... Może jak buda ma 25 lat i jest cała zardzewiała to może się to zdarzyć. Generalnie twardość gum można dobrać na zamówienia i mogą być tylko ciut sztywniejsze niż seria wszystko zależy od zachcianek klienta.
Ja zamawiałem tak żeby było sztywniej niż seria i dostałem mieszankę twardości w postaci żółtych i czerwonych poliuretanów z przewagą czerwonych. Jak wiadomo czerwone są bardziej zbliżone do seryjnej twardości. Do tego mam sztywniejsze krótsze sprężyny.

Jestem bardzo zadowolony bo samochód jest dużo sztywniejszy i mogę nim latać po zakrętach jak zły :) I tu trzeba się zastanowić czy chcemy mieć rodzinny dupo-wóz czy samochód do codziennej jazdy i czasem do poszalenia. Ja wolę tą drugą opcję.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-09-2010, 12:22   

Voltron, czy w twoim zestawie żółte wkłady do tylnego górnego wahacza też miały "luźne" metalowe tuleje? W moim zestawie są tak 1mm za małe te tuleje.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2010, 12:29   

Raczej nie miałem luzu, a przynajmniej w żadnej z tulei nie zaobserwowałem czegoś takiego.

[ Dodano: 10-10-2010, 18:43 ]
Zajęło mi to sto lat ale wreszcie miałem czas żeby zmierzyć drążki stabilizatora tak więc przód mierzony suwmiarką 18mm tył 20mm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.