Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe. |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-08-2010, 22:10
|
|
|
Voltron napisał/a: | Uporałem się wreszcie z tą śrubą w bananie. |
Prawym? - u mnie była identyczna akcja ze śrubą - tylko, że mam aluminiowe sanki, więc problem co nie miara... ale za to zrobiony na podnośniku |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2010, 22:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Voltron napisał/a: | Uporałem się wreszcie z tą śrubą w bananie. |
Prawym? - u mnie była identyczna akcja ze śrubą - tylko, że mam aluminiowe sanki, więc problem co nie miara... ale za to zrobiony na podnośniku |
Jakbyś zgadł. Właśnie w prawym bananie miałem ten problem. Lewy odkręcił się bez problemu, a w prawym jedna śrubka (ta krótsza) poszła bez problemu, a w drugiej od razu ukręciłem łeb. Przy odkręcaniu szło tak w miarę lekko, że myślałem, że się odkręca, a ona się ukręcała xD |
|
|
|
 |
hans_1972
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 20-08-2010, 08:08
|
|
|
o.... i teraz już coś dalej wiemy
czyli generalnie wymiary tulejek są OK, pasują bez jakiś problemów? |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2010, 08:49
|
|
|
hans_1972 napisał/a: | o.... i teraz już coś dalej wiemy
czyli generalnie wymiary tulejek są OK, pasują bez jakiś problemów? |
Jeżeli chodzi o to czy pasują, to na mój gust tak przykręciłem wszystkie i jest ok.
[ Dodano: 30-08-2010, 11:32 ]
Od wczoraj już jeżdżę swoim samochodem...
Na razie mogę powiedzieć że zawieszenie jest ok, tzn. samochód jest sztywny, dobrze wchodzi w zakręty, nie do końca dobrze zachowuje się na nie równościach ale to dlatego że nie mam jeszcze ustawionej geometrii pojazdu, i czasem kierownica próbuje sobie gdzieś uciec po wjechaniu na większy dołek, więc na razie nie będzie rewelacyjnie.
Na geometrię będę się wybierał jakoś w przyszłym tygodniu, więc będę mógł potem napisać coś więcej. Jestem przekonany że po ustawieniu geometrii pojazdu auto będzie jechało jak po sznurku, ponieważ już jest o niebo lepiej niż przed wymianą na poliuretany. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2010, 15:37
|
|
|
I jak tam, czy ktos jeszcze zamówił już te tuleje? Bo ja ostro sie zastanawiam... tylko co z tymi gumkami stabilizatora? podejdą do kombi z 97 r? Voltron mógłbyś zmierzyć średnice stabilizatora przy gumkach? |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-09-2010, 18:23
|
|
|
czyli szlifierka kątowa ? ciekawe określenie
trochę o mierzeniu twardości materiałów:
http://vitoltd.ovh.org/tp...p?go=guma_shore
i najczęściej wg. tej skali podaje się twardość poli, jeśli dobrze pamiętam to najtwardsza guma w zawieszeniu ma ok. 70 stopni wg Shore'a (70 SH). |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:03
|
|
|
diaks = szlifierka kątowa tak jest po prostu szybciej i każdy wie o co chodzi.
Postaram się dzisiaj zmierzyć średnicę drążka... |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2010, 10:09
|
|
|
to jeszcze jakbyś mógł napisac czy wysłałeś do Olkusza tuleje i wahacze? chodzi mi o to czy dorabiali wymiary tylko ze starych (czyli wypracowanych) tulei czy tez wzorowali sie również na wymiarach wahaczy...? |
|
|
|
 |
emefe
Mitsumaniak 02152/KMM

Auto: Van Niemitsubiszi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: Kato
|
Wysłany: 06-09-2010, 11:29
|
|
|
Mam tulejki u siebie. Przy regeneracji wahaczy je wymienię i zdam relację. |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2010, 12:09
|
|
|
zbir napisał/a: | to jeszcze jakbyś mógł napisac czy wysłałeś do Olkusza tuleje i wahacze? chodzi mi o to czy dorabiali wymiary tylko ze starych (czyli wypracowanych) tulei czy tez wzorowali sie również na wymiarach wahaczy...? |
Pisałem w tym temacie, że wysyłałem całe wahacze z tulejami. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2010, 12:48
|
|
|
ok. I jak tam po geometrii?? jeździ już jak po szynach?? syndrom "latajacej dupy" nie wystepuje? |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 17-09-2010, 13:04
|
|
|
Zastanówcie się panowie czy jest sens wsadzac gumy poli do naszych seryjnych zawieszen jezdzacych głownie po dziurawych drogach. Jak chcecie to postaram się poszukać co sztywne poli gumy robią z seryjnymi elelentami zawieszenia. Pamietajcie proszę iż te super gumy są dużo twardze ( nawet jak producent twierdzi iż są zblizone twardoscia do oryginalow), niz to co wkładamy seryjnie a taka guma ma za zadanie m. in. Amortyzowac drgania i nie pozwolić aby przenosily się na inne elementy zawieszenia. |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2010, 08:08
|
|
|
Na geometrii jeszcze nie byłem bo czeka mnie jeszcze rozkręcanie zawieszenia celem nasmarowania łączeń wahaczy z karoserią bo przy montażu zapomniałem i zaczyna trzeszczeć jak stary tapczan.
Drążka nie zmierzyłem ponieważ zwyczajnie zapomniałem - sorki nadrobię to.
Co do wypowiedzi Dzika to różne historie krążą na temat poliuretanów słyszałem że komuś nawet karoserie porozrywało bo buda była za sztywna po wymianie na poliuretany... Może jak buda ma 25 lat i jest cała zardzewiała to może się to zdarzyć. Generalnie twardość gum można dobrać na zamówienia i mogą być tylko ciut sztywniejsze niż seria wszystko zależy od zachcianek klienta.
Ja zamawiałem tak żeby było sztywniej niż seria i dostałem mieszankę twardości w postaci żółtych i czerwonych poliuretanów z przewagą czerwonych. Jak wiadomo czerwone są bardziej zbliżone do seryjnej twardości. Do tego mam sztywniejsze krótsze sprężyny.
Jestem bardzo zadowolony bo samochód jest dużo sztywniejszy i mogę nim latać po zakrętach jak zły I tu trzeba się zastanowić czy chcemy mieć rodzinny dupo-wóz czy samochód do codziennej jazdy i czasem do poszalenia. Ja wolę tą drugą opcję. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-09-2010, 12:22
|
|
|
Voltron, czy w twoim zestawie żółte wkłady do tylnego górnego wahacza też miały "luźne" metalowe tuleje? W moim zestawie są tak 1mm za małe te tuleje. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2010, 12:29
|
|
|
Raczej nie miałem luzu, a przynajmniej w żadnej z tulei nie zaobserwowałem czegoś takiego.
[ Dodano: 10-10-2010, 18:43 ]
Zajęło mi to sto lat ale wreszcie miałem czas żeby zmierzyć drążki stabilizatora tak więc przód mierzony suwmiarką 18mm tył 20mm |
|
|
|
 |
|