Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:03 |
outlander TURBO + gaz |
Autor |
Wiadomość |
furman [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2010, 23:00
|
|
|
Natchnięty tematyką przepuszczającego reduktora spróbowałem dziś odpalić na wciśniętym pedale gazu i zapalił od razu,co może potwierdzać teorię. Dziś jeździłem na benzynie i jutro
rano sprawdzę jak odpali.
Jak się wczytałem w fora gazowe,to myślę że po 73 000 km przejechanych głównie na LPG
powinienem w zasadzie myśleć już o wymianie reduktora i wtrysków na nowe bo te i tak już
"zarobiły" około 12000 PLN na "czysto" i zasłużyły na wieczny odpoczynek. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-10-2010, 06:31
|
|
|
furman napisał/a: | myślę że po 73 000 km przejechanych głównie na LPG
powinienem w zasadzie myśleć już o wymianie reduktora i wtrysków na nowe | jak szaleć to szaleć, ale poważnie to nie wymieniałem wtrysków, o ile nie zaczynały przepuszczać (np. po wizycie w serwisie na wymianę oleju - łatwo było kluczem od filtra zahaczyć), nie miałem z nimi problemów. A z reduktorem owszem.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-10-2010, 21:41
|
|
|
furman jeżeli po kilku dniach (wystarczy 1-2) wszystko z odpalaniem wróci do normy to znaczy, że rozjeżdża się adaptacja Pb. Najprawdopodobniej wtryski tracą powtarzalność i liniowość. Najlepiej podjechać do gaziarza i porównać mape Pb z lpg czy sie pokrywają.
Jeżeli odpala rano przy dodawaniu gazu to raczej go nie zalewa więc na reduktor raczej bym nie stawiał. Pzdr. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-10-2010, 21:56
|
|
|
mariusz_2050 napisał/a: | eżeli odpala rano przy dodawaniu gazu to raczej go nie zalewa więc na reduktor raczej bym nie stawiał | u mnie były dokładnie takie objawy i przyczyna. Otwarcie przepustnicy = znacznie więcej powietrza w mieszance i możliwy rozruch. mariusz_2050 napisał/a: | eżeli po kilku dniach (wystarczy 1-2) wszystko z odpalaniem wróci do normy to znaczy, że rozjeżdża się adaptacja Pb | przecież odpala na benzynie z mapy benzynowej, więc co ma adaptacja do rzeczy? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-10-2010, 22:00
|
|
|
rezon napisał/a: | przecież odpala na benzynie z mapy benzynowej, więc co ma adaptacja do rzeczy? |
Rozjechana mapa lpg moze rozjechac mape pb |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-10-2010, 07:45
|
|
|
mariusz_2050 napisał/a: | Rozjechana mapa lpg moze rozjechac mape pb | , ma możliwość programowania komputera sterującego pracą samochodu rozumiem, wpisywania w EPROM, itd.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-10-2010, 22:53
|
|
|
rezon napisał/a: | ma możliwość programowania komputera sterującego pracą samochodu rozumiem, wpisywania w EPROM, itd.... |
Ma możliwość rozprogramowania (dokonania zmian w ecu pb). Dobrze rozumiesz tylko zapewne nie wiesz dlaczego tak sie dzieje. Polecam lekturę na temat korekt krótko i długoterminowych paliwa w systemach OBD. |
|
|
|
 |
|