MEGA SWAP :P |
Autor |
Wiadomość |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 30-10-2010, 21:56
|
|
|
VirMan nie mogę się doczekać, że by zobaczyć na żywo owoc Twojej pracy. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 31-10-2010, 13:15
|
|
|
VirMan napisał/a: | :):) a na pewno - teraz aż mnie korci żeby śmigać - jutro do Rzeszowa z bagażówką - ale nie będę mógł jechać jak trzeba
Kupuję Albrechta 6890 i mogę potem zdać relację jak to śmiga z tajfunem (tym 50 cm) w błotniku nie chciałem mieć kloca na desce wiec montuję pod siedzeniem... pasażera
CB fajna sprawa a jak niewidoczne dla smerfów i innych dziwnych to jeszcze lepiej
Nie wiem gdzie dam panel - może pod sufitem obok lusterka ?
[ Dodano: 26-10-2010, 20:52 ]
a jak twój swapik ? - coś do przodu ? |
Niestety z takim kikutem i w takim miejscy nie pogadasz dalej niż 2-3 km. Kumpel miał taką antenę na dachu i alana(model wyleciał z głowy) i w mieście 3 km to używalne maksimum, po podpięciu sirio100mg soczyło do 10 km w miescie i ok 13 w trasie. A na środku dachu masz optymalne miejsce na antenę . Nie wiem czy na zderzaku wogóle się da ją wystroić, ale próbuj. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 31-10-2010, 15:12
|
|
|
Nie chcę mieć bata na siebie - wolę małą dyskretną antenkę - i tak tylko o korkach i smerfach potrzebuję wiedzieć
[ Dodano: 31-10-2010, 15:24 ]
najlepiej jakby w ogóle nie różniła się od radiowej , i nie trzeba jej było demontować do myjni a na spociku - każdy będzie mógł się zielonym smokiem machnąć |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-11-2010, 18:14
|
|
|
wiesz mnie ostatnio za przekroczenie o 30km/h (81/50) skasowali jak za 7x/50(4 punkty) i tylko 100zł i jeszcze sie nabijali ze cb nie pomogło. Pewnie sami mi odpowiadali jak pytałem czy suszą. O korku jak dowiesz sie 2 km wcześniej to już może być za późno żeby go ominąć. Jak ma nie różnić się od radiowej to poszukaj hybrydowej, Bat heliakalny(sprężynka) do CB owinięty anteną FM montowane w miejsce fabrycznej anteny FM. Do myjni bezdotykowych ściągać nie trzeba żadnej, a do szczotkowej/tunelowej zawsze trzeba anteny dłuższe niż 20cm zdjąć. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-11-2010, 13:06
|
|
|
mnie bardzo żadko kasują za suszenie - raczej chodzi mi o korki i objazdy - żeby się dowiedzieć jak już dojadę , ew 1-2 km wcześniej
[ Dodano: 01-01-2011, 18:02 ]
Obiecywane foty - oto CB dla sigmy/diamante idealnie sobie gra - może kolorystycznie nie aż tak ( ale podświetlenie na ambrowe można zmienić ) ale generalnie super. Próbowałem zamaskować wypełnienie masy poliuretanowej (białej) markerem ale wyszło na niebiesko - więc muszę kupić inny marker.
centralka pod siedzeniem pasażera , antenkę można triflexa jeśli ktoś korzysta z radia ( ja mam antenę w szybie) i panel zamiast mało używanego wylotu powietrza
odległości na tym o dziwo łapane na drugą stronę rzeszowa , więc koło 10 km ( aż dziwne) ale generalnie działa w promieniu 5 km. zestrojone na prawie 0 fali stojącej
estetycznie , gruchy nie widać , smerfy nie od razu zauważą o co chodzi aż miło |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 03-01-2011, 20:45
|
|
|
Ja osobiście w tym miejscu bym nie montował bo dzięki temu nie paruje mi szyba wewnątrz.Wiem że szyba ma jeszcze drugi nawiew ...ale tym solidniej dmucha przez co tylna też jest czysta a w tym okresie zimowym naprawdę jest co rozmrażać.
Ogólnie pomysł fajny - tylko trochę szpar gdzieniegdzie |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-01-2011, 21:41
|
|
|
nie miałem czym uszczelniać na max. Poza tym jak się siedzi w autku to tak tego nie widać czarny marker zrobił swoje i jest już ładnie
a jak klima się załączy , to szybka nie paruje - zwłaszcza jak jest zimno |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-01-2011, 01:37
|
|
|
W miejscu popielniczki wyglądało by efektowniej i mógłbyś zakrywać gdy nie używasz. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-01-2011, 09:59
|
|
|
wojtas021180, to fakt - mógłbym zakrywać - nawet brałem to pod uwagę .. ale mam tam super praktyczny schowek na gotówkę poza tym ustawianie np sq albo innych batonów wymagałoby oderwania oczu mocno od drogi Choć wizualnie ma swoje niewątpliwe plusy
Podłączyłem to pod always on zasialnie fotela , więc też widać czy mi pracuje i nie zostawię włączonego radia na noc z wiadomym ( a może wytrzyma ? ) skutkiem dla akumulatora Jak dla mnie kwestia z plusami i minusami
Mam przez wielkość anteny i umiejscowienie panelu niestety pewien zgniły kompromis no ale.. takie życie
[ Dodano: 06-01-2011, 10:06 ]
tak btw - skąd masz taki fajny avatar ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:35
|
|
|
[quote="VirMan"]tak btw - skąd masz taki fajny avatar ?
jak się logowałem pierwszy raz do mitsumaniaków też chciałem sobie go umieścic ale zobaczyłem że już zajęty
wystarczy w Google wybrać grafika i wpisać hasło mit. sigma i wyskakują wszystkie zdjęcia, grafiki itp. i tam między innymi była i ta wojtasa. |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-01-2011, 00:35
|
|
|
Tak jak Piotrek napisał wyżej, dodatkowo kilka własnych przeróbek i jest ok. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-07-2011, 17:23
|
|
|
Długo updatów nie było - co nie oznacza że autko pleśnieje - dostało kilka dodatkowych elementów z zamierzonych i extrasów
Moje koło pasowe sie rozwarstwiło ( na początku skrzypienie na wolnych obrotach , potem coraz gorzej) z napinaniem paska alternatora wytrzymało prawie 10k km w sumie Dziś stałem sie szczęśliwym posiadaczem nowego koła zrobionego na zamówienie z alu :] z USA za drogo oryginał za drogi i niedostępny , używki w róznym stanie itd więc zdecydowałem że spróbuję jak będzie działać z alu Oryginalne koło posiada dwie sekcje zawieszone na gumie w celu tłumienia rezonansów na wale ( częstotliwość odpalania tłoków powoduje że zdarza sie że sam wał skręca sie czasem nawet o 2' w niektórych samochodach (rzędowe 6) ) i w pewnym momencie takie drgania sprężyste wału mogą powodować wpadnięcie w rezonans i pęknięcie wału co nie jest fajną rzeczą. Aluminium jest stosunkowo miękkie i sprężyste. Dobrze absorbuje drgania ( lepiej niż żeliwo i stal) co w połączeniu z odpowiednim rozkłądem mas powinno zrobić mini koło zamachowe po drugiej stronie silnika co z kolei powinno poprawić charakterystykę rezonansową. Generalnie koło ma rozkład masy bardziej ku zewnetrznej częsci, nie jest wycieniane i optymalizowane na jak najlzejsze. choć można było - takie rozwiązanie pozwala mimo zredukowania masy względem oryginału na poprawienie przejmowania chwilowych impulsów które powoduja drganai i wygaszanie istniejących. Zobaczymy jak w praktyce sie to zachowa Oto fotki :
 |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2011, 18:33
|
|
|
Ile waży takie koło? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-07-2011, 21:04
|
|
|
Koło waży dokłądnie połowę wagi oryginału 1500g +-5 (kurka fajnie kupić wagę sklepową z allegro ) oryginał waży 3.0 kg. Koło zrobione przez pana kazka - znajomego syskiego za 200 pln (robota) + 75 pln materiał i dwa razy jazda do wojnicza (15 km x4) wiec stosunkowo niedrogo. Tu jest nieco wiecej masy bezpośrednio związanej z wałem na nieco większym ramieniu wiec powinno pomóc. Mam nadzieję w harmonicznych nie być dużo gorszym od oryginału.
Czyszczenie skóry i wnetrza dało baaardzo fajne rezultaty - wkleję zdjęcia jak będzie słoneczko. wymieniłem też pilota z alarmem i zrobiłem porządek z kablami - jutro zapinam klimę po założeniu koła i podłączam czujnik wilgotności
ps. Od zamontowania CB nie miałem żadnego mandatu! no i organizuję blacharza |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-07-2011, 00:19
|
|
|
VirMan wiesz ja tam zawsze myślałem że aluminium jest sztywniejsze i bardziej kruche niż stal a stal mniej sztywna ale bardziej elastyczna no ale nie mówię tu że nie masz racji bo wiadomo tyle różnych stopów jest że ciężko powiedzieć
Ja tyle co mówię z doświadczenia w temacie ram rowerowych w ekstremalnym kolarstwie górskim ale no tak jak powiedziałem pewnie inne stopy stal to w rowerach wyczynowych najczęściej chromo-molibdenowa 4130
a alu to jakiś stop 7075-T6 |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|