Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
Jeremy79 
Mitsumaniak

Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 100
Skąd: Sanok
Wysłany: 11-08-2010, 19:41   

Cytat:
Jeremy79, Nadpisują ci się te logi, przez co są nieczytelne. Wychacz w zakładce "Logging" w Evoscanie "Autoreconnect on Timeout".


OK. Tak właśnie myślałem, że coś jest nie tak z tymi wykresami. Jutro postaram sie wrzucić poprawione logi. Ale i tak widać, że coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa.



Jak widać- dwa pierwsze spadki ciśnienia, przy dojeździe do skrzyżowania. Później jazda i jest ok.
Następny spadek -już po zatrzymaniu samochodu, wrzucony bieg "D"- silnikiem telepie, na chwilę wrzuciłem "N"- ciśnienie podskoczyło, potem znowu "D" i już tylko w dół aż do zgaszenia silnika i błędu 56.
_________________
Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96'
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 18-08-2010, 20:42   

Jakiś czas temu kupiłem ELM327- kabel nie działał (ale brałem sterowniki które były dodane a nie z linku na początku tematu) teraz kupiłem zwykły VAG kkl i śmiga :)
błąd jest to wiem i bez kabla- padła sonda lambda ale mam inny problem. Jak u was z wskazaniem prędkości? bo mi coś źle pokazuje tzn. mam 1000 KM pod maska :P (gdyby nie brać pod uwagę tego że stojąc w miejscu też jest 240 km/h) jak jade to skacze sobie 200-300 km/h. Wy też tak macie? myślę że powodem tego jest też "dziwne" wskazanie spalania- pozioma linia na dnie i 0,5 sekundowe wzrosty do około 15l/100km przy 3 sekundowym przyspieszaniu
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 05-10-2010, 21:39   Nowe parametry dla GDI.

edit
Ostatnio zmieniony przez aren195612 04-04-2015, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
morfo 
Nowy Forumowicz

Auto: colcik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 4
Skąd: Czewa
Wysłany: 19-10-2010, 22:45   

.....kupiłem kabelek na allegro czy pin 4 i 5 macie zmostkowany ??? - z tego co się orientuje pin 5 jest masą sygnałową a pin 4 masą akumulatora . Więc zwarcie miedzy tymi pinami jest prawidłowe :?: . Pytam bo nie chcę przez tą chińszczyznę czegoś zjarać .

[ Dodano: 19-10-2010, 22:59 ]
ok już sobie odpowiedziałem
http://novum-comp.pl/galant/openport13.pdf
czyli jest zmostkowany

ehh kolejny problem coś sie nie chce łączyć z coltem 96r. IV, czy przyczyną może być USB w ver 1.1. no nic jutro tez dzień:)
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 24-10-2010, 07:53   edit

edit
Ostatnio zmieniony przez aren195612 04-04-2015, 20:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-11-2010, 18:36   czy taki kabel będzie pasował?

chce troszkę pobawić się z tym programem ponieważ mechanicy nawet w serwisie rozkładają ręce, trzeba przebadać podczas jazdy w momencie kiedy będzie niedomagać i tutaj moje pytanie mam carismę GDI z roku 2000 po lifcie chce zakupić kabel czy taki będzie odpowiedni czy musi to być jakiś specjalny ze specjalnym softem?
Link do kabla
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-11-2010, 18:59   

Kabel pod linkiem jest odpowiedni i będzie działać z Evoscanem. Dodatkowego oprogramowania nie potrzebujesz chyba że chcesz podpinać się także pod komputery innych producentów aut. 10 funtów to trochę drogo, poszukaj na allegro - powinien znaleźć się taki sam w lepszej cenie.
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 04-11-2010, 19:31   

No i sterowniki. Na XP można bałaganu narobić, instalujemy nie z te płytki dołączonej do kabla, najlepiej zainstalować najnowsze, producenta FTDI- link- pierwsza strona wątku, na Windows 7 instalują się automatycznie przy pierwszym podłączeniu kabla.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 05-11-2010, 21:42   

dzięki panowie krótko, treściwie i na temat. z Polski nie sprowadzę kabla bo będzie mnie to drożej kosztować :D niebawem zacznę zabawę z evoscanem, może w końcu dowiem się co dolega mojemu autu :D
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-11-2010, 20:34   

A czy ktoś może sprawdzał albo wie czy można Evoscanem analizować skrzynię automatyczną?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 08-11-2010, 18:22   

edit
Ostatnio zmieniony przez aren195612 04-04-2015, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-11-2010, 12:37   

Witam. Ja także uzbroiłem się kabel VAG jak i Evoscana. Wszystko ładnie podpięte, działa i uruchamia się laptop z samochodem. Tylko mam małą prośbę, nie jestem kompletnie w tym programie zorganizowany (Evoscan 2.7 FINAL) i chciałbym po prostu zobaczyć na wykresie loog-i, a mam tylko odczyt bieżący z pierwszego okna. Czy może ktoś pomóc jak to zmienić ?? Pozdrawiam !!
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 13-11-2010, 12:47   

Zakładka Logging: Set Data Log folder- to jest ścieżka gdzie te logi się odkładają, w tej samej zakładce: Open Log File in Graph- klikasz wchodzisz do katalogu, klikasz na interesującego cię loga i oglądasz, zahaczając co cie tam interesuje.
Tak na początek.
 
 
pelo99 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 95
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 15:20   

Zrobiłem kilka log-ów i chciałbym aby koledzy którzy mają to "opykane" o poczytanie moich log-ów ... będę bardzo wdzięczny za ich odczyt i sugestie. Z góry dziękuje ...

http://www.sendspace.com/file/uy38d3
http://www.sendspace.com/file/qu60i1

PS: w pierwszym dniu mam logi bez fuel press, a szkoda bo był dłuższy odcinek, a log-i z 15.11.2010 mają już fuel press ale bez dłuższego odcinka, tylko bujanie po mieście.
_________________
Moje GDI na forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=522041#522041
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 15-11-2010, 19:08   

Ogólnie ok, znaczy sonda, przepływomierz, wtryski, temperatura silnika, instalacja paliwowa. Masz podniesioną tendencje silnika do spalania stukowego.



Kawałek twojego loga, nic wielkiego tu się nie dzieje, a stuki są. Oczywiste, że nim cokolwiek usłyszysz ECU zareaguje po swojemu i zmniejszy wyprzedzenie zapłonu. Efekt, obniżone Octane Level, na moim zrzucie twojego loga to Knock Learn /pozmieniałem nazwy wyświetlane aby zapewnić sobie kompatybilność z tym ruskim softem/.
ECU cały czas próbkuje jak daleko może wyprzedzić zapłon, aby osiągnąć maksymalną sprawność silnika. 100% to jest czysto teoretyczna wartość, 56% to trochę mało.

Zalać PB98, pojeździć trochę mniej „dostojnie” to może wypali się ten upierdliwy w GDI nagar. Kontroluj ten parametr.

Pozdrawiam;
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.