[EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot |
Autor |
Wiadomość |
dawido
Forumowicz
Auto: galant 2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-05-2010, 19:08
|
|
|
witam,mam to samo jak sie nagrzeje to mi spadaja obroty:(i zalacza sie czerwona kontrolka oleju.
popytalem tu i tam i co sie okazalo ze to silniczek krokowy:(
sprobuje wyczyscic bo koszta sa pewnie mega:(
pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 27-02-2011, 16:40 Re: Kontrolka ciśnienia Oleju Dziwny Problem
|
|
|
nemo22 napisał/a: | Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnie zachowującą się kontrolką ciśnienia oleju
A mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku (kilka godzina na mrozie) kontrolka gaśnie dopiero po 10-15 sekundach i po jakiejś chwili znów się zapala (czasami w trakcie jazdy przygaśnie lub całkiem zgaśnie na chwile) po przejechaniu paru kilometrów gaśnie całkowicie (silnik już ciepły)
Po nocy w garażu albo normalnie się zachowuje i gaśnie zaraz po odpaleniu lub max po 5s
Czujnik ciśnienia już wymieniłem ale problem pozostał
Może ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny
Ciśnienie raczej ma bo z tym problemem jeżdżę już ze 2-3 miesiące i silnik już bym dawno zatarł
Może ktoś wie jak sprawdzić czujnik np w czasie jazdy
Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie gdzie szukać |
czy rozwiazales ten problem? Co było przyczyna? Czy było słychac popychacze? Mam podobny problem filtr, olej wymienione, testowane na dwoch olejach mobil 5W40 i valvo 5w40. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2011, 16:26
|
|
|
odświeżę temat, w związku z tym że u mnie też ostatnio po ostrzejszej jeździe, gdy zostawimy silnik na wolnych obrotach żeby wystygł albo stoję na światłach delikatnie pomruguje czerwona kontrolka od oleju gdy jeżdżę do powiedzmy tych 3 tys to sprawa nie występuje. Poziom oleju oczywiście na bagnecie właściwy. Moje pytanie gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w bloku 6a13 ? z której strony i czy dam radę wymienić go sam? szukałem go dziś pod maską ale chyba gdzieś się schował przedemną jak wygląda już na necie znalazłem, czyli wiem czego szukam natomiast nie wiem gdzie szukać |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2011, 16:37
|
|
|
Derpin, odnajdziesz się
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2011, 17:11
|
|
|
dzięki pomocy robertdg, udało się ustalić dokładne położenie czujnika
proszę autora tematu o "pomógł" dla Roberta |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-03-2011, 17:29
|
|
|
wersja superoptymistyczna - kabelek ociera o napinacz paska klimy
wersja optymistyczna - czujnik
wersja realistyczna - pompa
wersja pesymistyczna - silnik śmietnik
Po wyeliminowaniu wersji superoptymistycznej pomiar ciśnienia oleju obowiązkowy - normalne ciśnienie na jałowym biegu to ok. 1.25 bar - czujnik zapala kontrolkę poniżej ok. 0.25 bar. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojtas JDM
Mitsumaniak

Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 08-03-2011, 11:50
|
|
|
robertdg i Derpin widzę, że szczegółowo podeszliście do sprawy tego czujnika wiec mam prośbę zakupiłem do swojego silnika 2,4gdi czujnik ciśnienia nr EPSa - 7.0035 no i taka ze mnie ciemnota, że nie wiem gdzie go wkręcić jeden formuowicz właściciel cari 1,8gdi napisał mi, że dojście od spodu gdzieś w okolicy pompy i filtra oleju ale jakoś mi się nie wydaje tym bardziej, że patrząc na wasze schematy w V6 dostęp jest od strony machy.
Wiecie może gdzie on może być w 2,4 gdi?
Pomożecie namierzyć? |
_________________ Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 08-03-2011, 23:10
|
|
|
W 2,4 jest w tym samym miejscu co w 2,0. Czyli w bloku od strony grodziowej dość widoczny od spodu. Pod kolektorem ssącym mniej więcej w połowie silnika jak dobrze pamiętam. robertdg dał zdjęcie z serwisówki a czujnik to numer 04226. |
|
|
|
 |
wojtas JDM
Mitsumaniak

Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 09-03-2011, 09:29
|
|
|
Dzięki wielkie w sobotę będę wymieniał czujniczek więc już wiem gzie rozpocząć poszukiwania:) |
_________________ Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2011, 16:35
|
|
|
Bartek napisał/a: | wersja optymistyczna - czujnik |
ufff
czujnik wymieniony na EPS (made in italy) cena koło 13 zł i wszytko wróciło do normy.
po ilości postów w tym temacie można wpisać czujnik ciśnienia oleju na listę rzeczy które uszkodzą się w galancie |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2011, 21:12
|
|
|
Derpin napisał/a: | po ilości postów w tym temacie można wpisać czujnik ciśnienia oleju na listę rzeczy które uszkodzą się w galancie |
to jest raczej wina poprzedników , którzy lekcewazyli wymiany oleju , lub lali kiepskiej jakosci olej , który odkłada sie w silniku jako zgorzelina a nastepnie zapycha kanaliki czujnika |
|
|
|
 |
gruchol
Forumowicz
Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 35 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15-06-2011, 21:22
|
|
|
Mi też zaczeła mrugać lampka ciśnienia oleju, tylko jak by mi ktoś powiedział jaki tam jest rozmiar klucza na ten czujnik orginalny?? Bo mam 27 i jest za duży, a reszta kluczy które mam są za płytkie żeby namierzyć więc potrzebuje kupić klucz tylko jaki rozmiar? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 15-06-2011, 21:40
|
|
|
gruchol napisał/a: | Bo mam 27 i jest za duży, a reszta kluczy które mam są za płytkie żeby namierzyć więc potrzebuje kupić klucz tylko jaki rozmiar? |
24 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
gruchol
Forumowicz
Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 35 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 02-07-2011, 22:59
|
|
|
24 6-kątne nie nachodzi, ten co mam to chyba jeszcze orginał i wygląda trochę jak amerykańskie czujniki ...
Chyby, że nachodzi 24 które ma więcej kątów w sobie?
Zdjęcie czujnika:
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2011, 08:03
|
|
|
gruchol napisał/a: | Chyby, że nachodzi 24 które ma więcej kątów w sobie? | Płaski 24 pasuje. Ja takim odkręcałem. gruchol napisał/a: | wygląda trochę jak amerykańskie czujniki ... | Prawie każdy japończyk taki ma, np. Daihatsu Applause ma identyczny. |
|
|
|
 |
|