[EAxx] Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-05-2011, 17:10
|
|
|
Zhan napisał/a: | To chyba ja jestem dziwny bo mi czasem przeszkadza zegarek |
nic na to nie poradzisz
ile ludzi,tyle upodobań |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 12-05-2011, 17:19
|
|
|
pytanie do osób które to już mają założone. Jak jest z dokładnością i powtarzalnością wskazań ? Nie wiem w sumie jak się zachowuje na Pb, ale na gazie jak ktoś ma słaby reduktor, to są znaczne różnice ciśnienia, a to powoduje różny wydatek wtryskiwaczy, tak że mogą z tego wynikać przekłamania. Czy faktycznie w miare to odźwierciedla rzeczywiste wartości ? |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-05-2011, 20:31
|
|
|
mar111cin, u mnie jest to w miarę adekwatne do rzeczywistych wartości..
i oczywiście do komputerka mam podpięte wtryski Pb,a skalibrowane na lpg |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 15-05-2011, 17:45
|
|
|
Jeśli to faktycznie precyzyjnie działa i da się wyświetlacz upchnąć w miejsce zegara to ja jestem jak najbardziej za |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-05-2011, 18:42
|
|
|
Dziś zadałem pytanie odnośnie komputerka i dostałem odpowiedz Galant 2.0 td nie wiadomo czy będzie pasował, do benzyny tak . . . Najlepiej sprawdzić sygnał na oscyloskopie
i zobaczyć, czy wraz ze wzrostem obrotów zmniejszają się czasy
wtrysków (zmniejsza się szerokość impuplsów), a wraz ze wzrostem
obciążenia zwiększają się czasy wtrysków (zwiększa się szerokość
impulsów). W przypadku turbo diesli czasy wtrysków będą bardzo małe,
na biegu jałowym prawdopodobnie coś około 0.2-0.4ms.
Najlepiej dowiedzieć się jaki dokładnie jest sterownik zamontowany w
aucie i znaleźć do niego rozpiskę pinów. Zwykle wyprowadzenie powinno
się nazywać "injection timing solenoid", "fuel consumption for frip
computer" itd. W dieslach niestety nie można się podłączać
bezpośrednio pod wtryski lub pompę wtryskową - potrzebny jest
specjalnie przygotowany sygnał przez ECU lub sterownik pompy.
Jeżeli były wypuszczane takie wersje galantów z fabrycznym komputerem
pokładowym to niemal na pewno taki sygnał już jest w ECU. Jeżeli
takich wersji nie było, to trzeba szukać - szansa jest (np. w starym
2.1TD citroena który za wiele elektroniki nie miał już taki sygnał
był). |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 15-05-2011, 19:17
|
|
|
Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat? |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-05-2011, 19:37
|
|
|
Zhan napisał/a: | Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat? |
jeśli mówisz o tym komputerku co znalazł miloto rzeczywiście nic nie było opisane na ten temat..chyba,że też przeoczyłem |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-05-2011, 19:55
|
|
|
Oja Panowie słabo z Języka Polskiego, jednymi słowy pała
Cytat: | Funkcje urządzenia:
• prędkość pojazdu (km/h),
• chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa w l/h oraz w l/100km),
• średnie spalanie (średnie zużycie paliwa w l/100km),
• przejechany dystans (od tankowania/resetowania),
• ilość paliwa w zbiorniku,
• szacunkowy dystans do tankowania,
• niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),
• obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie, ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),
• data i czas,
• temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
• temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),
• pomiary przyspieszeń (automatyczne) z możliwością ustawiania własnych przedziałów (np. 0-100 km/h, 60-120 km/h itd.),
• możliwość podłączenia sondy lambda i rysowania jej przebiegu na wyświetlaczu (obsługa sond 0-1V oraz 0-5V), co się bezpośrednio przekłada na odczytanie składu mieszanki w danej chwili (uboga/bogata),
• sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,
• ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) – możliwość ustawiania własnego progu,
• możliwość ustawiania indywidualnego powitania,
• komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania parametrów komputerka z poziomu komputera PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),
• i wiele więcej (szczegóły w instrukcji obsługi |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:05
|
|
|
chwilowe spalanie (l/100km lub l/h gdy prędkość pojazdu mniejsza niż 10km/h), |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:16
|
|
|
robertdg, jaka pała ja do okulisty muszę się chyba wybrać
milo,po obejrzeniu fimiku coraz bardziej się mi podoba ten komp |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:24
|
|
|
nerus3 to jest jakiś filmik ? |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
|
|
|
 |
|