[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-05-2011, 16:20
|
|
|
tomek84 napisał/a: | a jeśli podróbka, to co tam naprawde jest? | Twój silnik napewno o tym dobrze wie, dla niego to jest tak samo subtelna róznica jak dla Twojego żoładka, w sensie gdy spozywasz wysokoprocentowy trunek i raz zostajesz ugoszczony Finlandią, a drugi raz zostajesz ugoszczony akademicką ognistą wodą |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 17-05-2011, 16:42
|
|
|
tomek84 napisał/a: | z drugiej strony skąd wiemy, że ten pokazany motul to podróbka?
a jeśli podróbka, to co tam naprawde jest? |
Też się nad tym zastanawiam, co tam jest wlane. Rozcieńczają jakoś ori czy może wlewają zupełnie inny olej (najtańszy). Bo chyba kwestia produkcji oleju na innych składnikach nie wchodzi w grę. |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17-05-2011, 21:31
|
|
|
pewnie najtanszy olej mineralny lub jeszcze gorsze mieszanki. Natomiast Motula syntetyka akurat latwo poznac bo ma charakterystyczny zapach. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-05-2011, 23:00
|
|
|
sampler napisał/a: | pewnie najtanszy olej mineralny |
Wątpię, jak już to półsyntetyk bo minerała zbyt łatwo można rozpoznać;-) Sam kupiłem takiego motula w dobrej cenie przez allegro... co prawda odbierałem osobiście ze sklepu, ale zacząłem się teraz zastanawiać czy to nie podróba...Niby czarny na bagnecie nie jest, kolor prawie taki sam jak na początku (a przejechał jakieś 5tys.km), jednak z tego co pamiętam to był dość ciemny jak na syntetyk (choć czytałem gdzieś że to normalne). Muszę sprawdzić opakowanie, które niestety jest teraz paredziesiąt kilometrów ode mnie:/ Jeśli się okaże podróba to zmieniam czym prędzej na jakiś import z niemiec np Shell helix ultra 5W40, co myślicie o tym oleju? Ma dość dobre opinie. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-05-2011, 08:04
|
|
|
Jesli to byl 8100 X-cess to jest bardzo jasny (zolcotki) i ma slodkawy zapach. A te podrabiane to mysle ze nie martwia sie co tam jest w srodku. Rownie dobrze moze tam byc olej rzepakowy |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 18-05-2011, 13:02
|
|
|
Wygląda na to że mam oryginał (etykieta przednia i tylna taka jak w ori pokazanym na forum). Następnym olejem jednak będzie liqui moly top tec 4100 importowany z niemiec bo jakoś straciłem zaufanie do motula:/ |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
maniekk1
Forumowicz
Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: ze Swiętego Miasta :)
|
Wysłany: 19-05-2011, 19:53
|
|
|
Szczerze sie przyznam bez bicia ,ze wczesniejszym galem na CASTROL MAGNATEC 10W 40 czasem dolalem kapke,ale nie duzo moze 0,4 ltr na 5k mil(dodam ze samochod byl w super stanie) ,drugim galem na VALVOLINE MAX LIFE 10W 40 dolewalem podobna ilosc z tym ze ten ma juz syndrom cykacza.Narazie po wymianie na VALVOLINE SYNPOWER 5W 40 zrobilem ok 300 mil wiec za wczesnie na ogledziny ale sprawdzam co tydzien .Ogolnie silnik lepiej pracuje na tym syntetyku,a szukalem ELF EXCELIUM i w calej mojej miescinie niestety go nie moglem dostac i padlo na VALVOLINE.Jesli syntetyk sie spisze na trasie do Polski to moze zostane przy tej marce,alebo jeszcze poeksperymentuje,Widzialem tu Oleje COMA(chyyba tak sie pisze) i syntetyki sa w dobrej cenie ,ale nie wiem czy jakosc dobra...do tego oleje CARLUBE tez kusza cena ,ale tu znowu chetnie przeczytalbym czyjas opinie na ich temat... |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 18:59
|
|
|
W piątek zrobiłem rozrząd, i później ze szwagrem zrobiliśmy osłuchanie silnika
Powiem wam że zauważyłem dużą różnicę między olejem a olejem.
Na starym oleju Castrol Edge Sport 10w60, przejechane 9tyś, silnik w miarę dobrze chodził i nie narzekałem. Nie brał grama oleju. Olej też dobry kolor miał.
Ale z racji tego że robiłem rozrząd, stwierdziłem że zrobię płukankę (Liqui Moly Engine Flush) i zaleję innym olejem (Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40).
Sama płukanka niewiele wniosła w oczyszczenie silnika, bo stary olej był czysty.
Jednak po zalaniu nowym olejem, moje zdziwienie na PLUS było olbrzymie.
Jestem ciekawy jak to będzie za 9tyś, ale różnica jest piorunująca, nie miałem świadomości że taka różnica może być w oleju. Zobaczymy czy będę musiał coś dolewać. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-05-2011, 20:53
|
|
|
no coz nie jestes pierwszym ktory wyleczyl sie z castrola |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-05-2011, 21:19
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: |
"Powiem wam że zauważyłem dużą różnicę między olejem a olejem."
"...Jednak po zalaniu nowym olejem, moje zdziwienie na PLUS było olbrzymie."
|
a mógłbyś Kolego uściślić na czym polega dokładnie ta rewelacja po zmianie oleju? |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 21:42
|
|
|
komarsnk, Przede wszystkim ciszej chodzi, a w jeździe dynamiczniejszy się zrobił. Nie da się tego jednoznacznie opisać, to jest ocena słuchowo-odczuciowa. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-05-2011, 22:45
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | komarsnk, Przede wszystkim ciszej chodzi, a w jeździe dynamiczniejszy się zrobił. Nie da się tego jednoznacznie opisać, to jest ocena słuchowo-odczuciowa. |
czyli pewnie w dużej mierze autosugestia (?) |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 23:07
|
|
|
polaff, Zdecydowanie nie jest to autosugestia, bo nawet ze szwagrem po odpaleniu popatrzyliśmy na siebie z niedowierzaniem. Więc w 100% nie jest to autosugestia. Zresztą nie jeden samochód już robiliśmy, ale nigdy nie zalewalismy takimi olejami, tylko zazwyczaj albo Castrol albo Mobil, Comma też występował, a tutaj ździwko.
Zreszta wystarczy poczytać w/w wątek, ludzie podobne mieli odczucia eksperymentując z rożnymi olejami. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-05-2011, 23:12
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | Comma | nie znam się na olejach, kiedyś wydawało mi się, że to lipa olej.
Jeśli się nie mylę moja mama w punto miała przez ASO fiata to wlewane do silnika.
Czyli mówisz, że najlepiej zalać:
SPIDER-ek napisał/a: | Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 | , przy takim oleju co ile wymiana, sorry, że pytam zamiast szukać, ale jestem tak przytłoczony, już, ogromna ilością informacji o specyficznym galancie, że wszystko miesza mi się w głowie. Wolę zapytać doświadczonych, i nie mieć oprócz układu hamulcowego na głowie jeszcze remontu silnika |
|
|
|
 |
|