 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 29-10-2011, 00:03
|
|
|
aha. Więc tak, będzie go widział, a co będzie na nim widział to się okaże, ja mam biały wyświetlacz z czarnymi pixelami, a z tego co wiem, na wyswietlaczu "czarnym" przy tym kącie z jakiego patrzył będzie pasażer nic nie widać, albo widać żółtą poświatę
nie dało się zrobić tak, żeby pasażer wcale go nie widział, bo u mnie jest juz wciśnięty w głąb budy jak się da (ochrona przed wścibskim słońcem) i do tego skierowany idealnie na kierowcę |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2011, 14:52
|
|
|
sveno, skończyłeś już rzeźbić? widzę że każdy z nas miał niezłe przeżycia z montażem UKP
Ja nie ustawiałem nic pod kątem i jestem bardzo zadowolony. Kwestia odpowiedniej regulacji. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 01-11-2011, 20:42
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | sveno, skończyłeś już rzeźbić? | z ekranikiem skończyłem, nie wyszlo do końca tak jak chciałem, ale z braku czasu musi narazie tak zostać, ale po kolei:
okleiłem wyświetlacz taśmą papierową i odrysowałem ekranik długopisem, tak coby przy docieraniu wiedzieć gdzie on się zaczyna:
przypadkiem odkryłem, że tusz z długopisu przeniósł się po części na szpachle:
co znacznie mi ułatwiło prace przy docieraniu bo nie musiałem co chwilę składać obudowy w całość, żeby zobaczyć ile mam jeszcze dotrzeć polecam tę metodę, jest genialna w swojej prostocie
po docieraniu i wygładzeniu papierem 400 efekt był taki:
nie przyłożyłem się do wygładzenia tych czołowych powierzchni które oryginalnie są bardzo chropowate i teraz tego żałuję po malowaniu wygląda to tak:
pierwsze odpalenie w aucie:
dzisiaj przygotuje sobie kable do montażu tzn poprzedłużam te od wtyczki z UKP i jak dobrze pójdzie jutro skończę montaż w czwartek rano trasa do Krk i pierwsza kalibracja podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".
Z dalszych aktualności to nareszcie ustawiłem halogeny dalekosiężne:

widok snopów światła przed i po sutawianiu, reflektory zasłonięte także to co widać na ścianie to światło tylko i wyłącznie z dalekosiężnych, świecą idealnie poziomo (37 cm od gleby) i lekko rozchyliłem je na boki tak coby doświetlały pobocza.
No i na koniec Forfiter nareszcie w Łinter Edyszyn:
 |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-11-2011, 20:50
|
|
|
sveno napisał/a: | podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne". |
Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-2011, 21:03
|
|
|
PB95
na oponach 225/45/R17
VSS: 0,0392 [m/imp]
wtrysk: 0,00402 [l/s]
na oponach 205/55/R16
VSS: 0,0393 [m/imp]
wtrysk: wtrysk: 0,00400 [l/s]
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.
I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)
  |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-11-2011, 21:43
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej. |
Przecież stała wtrysku się nie zmienia w zależności od koła
Sveno, jest git
SPIDER-ek napisał/a: | I mały dodatek spalania z między tankowaniem:) |
Takie nocne te wyniki |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-2011, 22:22
|
|
|
przeciez zmianie uleglo vss. jakie nocne wyniki? przeciez nie stalem 4h w korku tylko jechalem.normalne wyniki. wszystko zalezy gdzie jezdzisz |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 01-11-2011, 22:46
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | przeciez zmianie uleglo vss |
ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi
deejay, SPIDER-ek, dzięki za dane Owczar, pochwalisz się swoimi stałymi? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-11-2011, 22:56
|
|
|
sveno napisał/a: | ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi |
No właśnie
deejay napisał/a: | Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma |
Ale nie zapominaj, że masz ustawione 4 cylindry Czyli dla 6 będzie to 466.
Ja mam teraz 470 dla LPG. PB taką jak Deejay, ale nie wiem czy dobra bo nie sprawdzałem. Stała drogi z GPS, ale nie pamiętam wartości. Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 01-11-2011, 23:10
|
|
|
wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok Owczar napisał/a: | Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni. | jak to? Stała VSS to metry przebyte w czasie jednego impulsu i generator tych impulsów musi być gdzieś za skrzynią (dyfer, półosie?) bo przecież z tych sygnałów ECU daje sygnał do prędkościomierza wiec zależne jest to tylko od obrotów koła, przełożenie nie ma nic do rzeczy. Stała VSS będzie zależała od rozmiaru opony i od ilości impulsów na obrót koła. Chyba, że źle rozumuje? Poprawcie mnie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-11-2011, 23:19
|
|
|
No faktycznie, czujnik będzie gdzieś na wyjściu więc będzie niezależny od przełożenia
sveno napisał/a: | wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok |
Na początku ustawiłem właśnie 699 od Bartka i zostawiłem domyślne 4 cylindry, bo nie zauważyłem opcji do ustawienia. Potem patrzę, a tu liczba cylindrów do ustawienia. Zmieniłem na 6 i te wartości spalania były przerażające Bałem się dotknąć gaz |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-11-2011, 02:59
|
|
|
Fajnie ci wyszła ta obudowa wyświetlacza...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-2011, 07:26
|
|
|
zajażyłem o co kaman, ja manewrowałem między 405 a 400 żeby zniwelować niedokładność miedzy tym co pokazało a tym co spaliło i cos mi nie pasowało ale to różnica była na ml, już wiem że to było spowodowane sposobem tankowania, a wachało sie to róznie od 0,4l do 1l na całym baku:) myslałem że wtryskiem to zniweluje |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-11-2011, 18:24
|
|
|
montaż UKP zakończony powodzeniem Łatwo nie było:
wbrew powszechnej opinii przeciągnięcie wstęgi od wyświetlacza przez deskę poszło bardzo łatwo i szybko, bo potrzebny był pomysł: ja pociąłem wstęgę na paski po 5 przewodów:
i przyczepiłem do drucika długości około 1m, najpierw przeciągnąłem drucik przez deskę, a potem ciągnąc za niego przeciągnąłem wstęgę
Następnie kablologia, dobrze, że do ECU ida tylko 3 kabelki, tak się przy tym nagimnastykowałem jak na żadnym w-f'ie
Nie chciałem dublować wskazań temp zew, bo jest już w klimatroniku, dlatego czujnik temp zewnętrznej włożyłem w jeden z tuneli doprowadzających powietrze do środkowych nawiewów, dzięki temu wiem jak mocno mi grzeje lub jak bardzo chłodzi klimatyzacja na zagrzanym silniku, klimatroniku ustawionym na 32st i 3 biegu wentylatora temp wyglądały tak:
i jeszcze trochę rosły.
Przyciski dałem tutaj:
idealne miejsce-super ergonomiczne.
Niestety dzisiaj dopiero zauważyłem, że budka po zegarku bez tej ciemnej szybki to nie jest dobry pomysł-zostały szpary między ta budką a deską
jutro w wolnej chwili założę tą szybkę i sprawdzę co będzie widać na wyświetlaczu, oraz obowiązkowo filmik z UKP w akcji, dzisiaj po kalibracji wstępnej udało mi się zmierzyć przyspieszenia, 3 starty od 0 do 100km/h a wyniki to odpowiednio: 8.8s 8.4s i 9.0s na benzynie bo akurat gaz mi się skończył, ale i tak chyba nie jest źle
Jeszcze jedno pytanie: w jakim zakresie napięcia pracuje sonda lambda w Galancie? 0-1V? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|
|