Przesunięty przez: roch_27 24-07-2009, 12:26 |
[EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
Aborygen
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance V6 A/T '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-11-2011, 00:10
|
|
|
poprawione |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2011, 00:16
|
|
|
Mapy zebrane w identycznych warunkach?
Czy mapa zebrana na LPG była rejestrowana na w pełni nagrzanym gazie? Bo na screenie chyba nie jest dogrzany zupełnie.
Jeśli tak to dla 6 możesz zjechać o 1-2 w dół, dla 7 tak samo. Dla 8, 9, 10 o 2-3 w dół, a dla 11 1-2 w dół. Nie jest zebrana mapa dla maks czasów w pętli otwartej.
Dla długich czasów musisz ustawić na podstawie sygnału z sondy, bo w pętli otwartej mapa będzie identyczna. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:40
|
|
|
Owczar napisał/a: | Dla długich czasów musisz ustawić na podstawie sygnału z sondy, bo w pętli otwartej mapa będzie identyczna. |
Będzie problem bo lambdy nie są podpięte. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:45
|
|
|
nie wiem jak można ustawiać gaz sugerując się tymi mapami... porównałbym ustawianie w ten sposób mnożnika, do korespondencyjnego składania skrzyni biegów... |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:54
|
|
|
Myślę, że to skrajne porównanie. Na takiej mapie już mógłby spokojnie jeździć. Jedynie trzeba pętle otwartą sprawdzić.
Jednak zgodzę się, że nic nie zastąpi dobrego gazownika na miejscu. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 05-11-2011, 16:03
|
|
|
myślę o założeniu LPG, koresponduje z gościem: http://www.autogaz.sosnowiec.pl/
nigdzie nie mogę znaleźć negatywnych opinii, ale tez nie widzę pozytywnych...
szukam kogoś w promieniu 30km, jak by były problemy to żeby nie jeździć daleko
myślałem nad:
- sterownik STAG 300 Plus
- reduktor zavoli / (ew. Magic III)
- wtryski Hana (czerwone) |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 05-11-2011, 17:33
|
|
|
ok Owczar, złe porównanie, to może inaczej:
ustawianie gazu to jak wędrówka po lesie
i albo ustawiasz na mapach - chodzisz po lesie z mapą i wędrujesz "mniej więcej" od drzewa do drzewa, albo...
albo bierzesz kompas do ręki i wpatrując się w niego idziesz najkrótszą drogą. (porównujesz jak się zmienia na bieżąco czas wtrysku pomiędzy lpg/pb)
ogólnie wolę drugą metodę, jest bardziej dokładna |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2011, 18:45
|
|
|
2pac napisał/a: | - sterownik STAG 300 Plus
- reduktor zavoli / (ew. Magic III)
- wtryski Hana (czerwone) |
Ja bym dał KME GOLD. Zavoli nie obskoczy bezproblemowo, a magic ma wadę z puszczaniem gazu w układ chłodzenia. I do tego Hany Zielone. Na czerwonych trzeba dać ciśnienie 1,4 żeby uzyskać mnożnik w okolicy 1.
mar111cin napisał/a: | ogólnie wolę drugą metodę, jest bardziej dokładna |
Też ją wolę, ale jak już ktoś się uparł, że kompasu nie chce, to drogę zawsze można podpowiedzieć. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 06-11-2011, 08:56
|
|
|
co to znaczy, że: " KME GOLD wali wysokim ciśnieniem na cut-off"?
rurka miedziana 8mm wystarczy?
montaż jak: http://forum.mitsumaniaki...p=959759#959759
[ Dodano: 06-11-2011, 09:38 ]
Co użytkownicy instalacji gazowych uważają o:
http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
Zawyża koszty, czy mimo wszystko jeszcze nie wszystko uwzględnia? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-11-2011, 11:42
|
|
|
2pac napisał/a: | KME GOLD wali wysokim ciśnieniem na cut-off |
To bardziej problem w silnikach turbo. Gdy po obciążeniu puścisz gaz to zamkną się wtryskiwacze. ale bezwładność reduktora powoduje napompowanie ciśnienie. Kolega ma w hondzie civic 160KM i nie ma tego problemu, śmiga aż miło
W lagunie 2.0T ten problem jest, ale w T to większość trochę wali ciśnieniem. W stagu można włączyć upuszczanie ciśnienia i nie ma problemu. W tej lagunie opędza 200KM bez większych spadków, chociaż po założeniu były ogromne. Musieliśmy parę rzeczy zmienić.
Rurka 8mm spokojnie.
Zavoli Zeta S jest do tego silnika za słaby, a magic ma te istotną wadę choć pracuje dobrze. Ja założyłem 2x zavoli N. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 06-11-2011, 15:08
|
|
|
czekam na wycenę kosztu instalacji w APS - Auto Gaz na tym co zaproponowałeś
ale tak dla wyjaśnienia, jak reduktor za słaby to porostu przy wyższych obrotach na benzynę by się przełączał? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-11-2011, 16:26
|
|
|
Tak, dodatkowo będzie niestabilne ciśnienie, co powoduje trudniejsze ustawienie gazu.
KME Gold na 2 wyjścia fazy lotnej. Podpinasz każde wyjście pod osobną listwę, a obie listwy spinasz z kompensacją. Poproś gazownika by tak właśnie podłączył. Wielu zapomina o kompensacji. Dodatkowo na każdym wyjściu osobny filtr, a w butli wielozawór extra na 8mm. |
|
|
|
 |
Aborygen
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance V6 A/T '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-11-2011, 11:49
|
|
|
Prosze o wszystkie możliwe podpowiedzi. To jest mój pierwszy kontakt z taką instalacją (ostani raz regulowałem IIgen.)
Pierwszy problem, to wyskakuje mi informacja, że każda zmiana będzie zapamiętana i stracę gwarancję. Można to jakoś obejść?
Owczar napisał/a: | Mapy zebrane w identycznych warunkach? |
W zblizonych. To są mapy z ok 7k km.
Owczar napisał/a: | Czy mapa zebrana na LPG była rejestrowana na w pełni nagrzanym gazie? Bo na screenie chyba nie jest dogrzany zupełnie. |
Silnik był nagrzany. Pożniej postał ok. 20minut i podłączyłem się pod sterownik.
Mam jeszcze kilka problemów:
1) maks obroty dla LPG ustawione są na 5.5k rpm,
2) przy ok 5k rpm. sypie mi błedem, że się zapętla.
Proszę o ewentulane sugestie. |
_________________ Galant Avance 2,5 V6 Tip-Tronic 2001r., podtlenek LPG - STAG-300plus, hana2000, Zavoli S
Była: Ford Sierra Cosworth 2,9 24V + prins/keihin
Była: VAZ 2103 - Łada 1500 "Rally Edition" |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-11-2011, 12:10
|
|
|
Tego monitu o rejestrowaniu zmian nie bardzo da sie obejsc. Generalnie jest taka mozliwosc, ale instalator od razu zauwazy ze cos grzebales.
Mapy powinny byc zebrane w mozliwie krotkim czasie, najlepiej jednego dnia, jezdzisz pol godziny na PB w pelnym zakresie obrotow i obciazen, potem przelaczasz na LPG. Zbierasz mapy i na biezaco korygujesz. Taka kalibracja koniecznie we dwie osoby.
Skoro przelacza przy 5k, to nic nie wymodzisz. Skopany montaz, zle dobrane podzespoly.
Napisz co tam siedzi. Reduktor, wtryskiwacze, jaka miedz, wielozawor...
Jednak bez dobrego gazownika sie nie obejdzie. Dodatkowo polecam na poczatek instrukcje staga. W programie ac gas synchro klikasz na Dokumentacja i wybierasz najwiekszy pliczek. Otwierasz i czytasz po kolei
Ta wiedza jest niezbedna na poczatek.
[ Dodano: 07-11-2011, 17:15 ]
Teraz widzę, co masz za instalację - podpis. Napisz jeszcze jakiej średnicy jest miedź.
Generalnie reduktor jest za słaby do tego auta.
Nagraj oscylogramy, wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24-11-2011, 18:18
|
|
|
gazownik u którego wczoraj byłem zaproponował mi:
- sterownik: Zenit Pro
- wtryski: Hana czerwone
- reduktor: Vito Super
ale co mnie najbardziej zaskoczyło, to informacja, że tej instalacji nie trzeba regulować - jedyne co to po ok. 100km mam się pojawić ponownie i wtedy ewentualnie coś skorygują
najbardziej obawiam się tego co wykończy każdy silnik, ubogiej mieszanki
ale co to znaczy uboga mieszanka - teoretycznie (porównując wartość energetyczną) LPG musi palić o ok. 30-35%* więcej - czyli dla niższej różnicy mamy ubogą mieszankę?
patrze na różne wykresy i są rozbieżności pomiędzy mapami, z czego to wynika?
różnica pomiędzy energią uzyskaną ze spalania LPG a PB jest taka sama
*) nie uwzględniam zużycia benzyny; PB = 32 MJ energii; LPG = 23,8-25,5 MJ (w zależności od pory roku jest różny stosunek propanu do butanu) |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
|