 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Zamarznięte sprzęgło ?? |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2012, 09:26 [E54A 2.0 V6] Zamarznięte sprzęgło ??
|
|
|
Witam
Miał ktoś kiedyś tak, że przy takich mrozach jak teraz są (tzn w Białymstoku są bo może gdzieś pod Poznaniem to już przedwiośnie ) zamarzło mu sprzęgło ? Albo coś z nim związanego ? W Niedzielę zrobiłem sobie traskę 400km - wszystko było ok, wróciłem do chaty wieczorem, postawiłem Gala i w nocy akurat przyszły te cholerne mrozy - około - 25 stopni. Na drugi dzień wsiadam, odpalam Gala, jadę do roboty i czuje że się sprzęgło ślizga!
Wczoraj jeszcze jeździłem i fakt ślizgało się ale bez problemu dało radę sobie spokojnie jechać, ale dzisiaj rano znowu ostry mróz (ok -30) i jeszcze gorzej, bo wrzuciłem jedynkę a on już z miejsca nie chce ruszyć.
Pocieszcie mnie i powiedzcie że to przez mróz i jak się ociepli wszystko wróci do normy ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2012, 10:27
|
|
|
To raczej woda w płynie w układzie sprzęgła bo jest higroskopijny, tzn. że chłonie wodę . Wymień płyn a nie będziesz miał tego problemu. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2012, 10:44
|
|
|
No to już jest jakiś trop i nadzieja że nie trzeba będzie sprzęgła wymieniać Zobaczę, jak uda się ruszyć z miejsca to jadę na zakład i wymieniam płyn i zobaczymy. |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2012, 10:53
|
|
|
Jeśli przy mniejszym mrozie było OK to na pewno wina tego płynu. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2012, 11:07
|
|
|
No właśnie też zdziwiony jestem bo w tamtym tygodniu tez był mróz, może nie było -20 ale było z -10 i wszystko chodziło jak należy. Obyś miał racje plecho1 :) |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-02-2012, 16:39
|
|
|
marycjusz napisał/a: | może gdzieś pod Poznaniem to już przedwiośnie | Tak przedwiośnie. Dzisiaj rano -18 st. C |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2012, 17:04
|
|
|
No cóż - ja tam na razie nie "garażowałem" swojego Gala pod chumrą, ale wgarażu spadło już do -15 - póki co jednak zero problemów. Lancer tak samo - nie rusza go to - dobrze jednak wiedzieć heh. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2012, 17:52
|
|
|
No tak...., co wsiądę do Gala żeby sprawdzić czy coś się polepszyło to nowe zmiany zachodzą...teraz po robocie (od rana się ociepliło, ba aż do -18 ) odpalam ii.....już nawet jedynki nie mogę wrzucić....pedał sprzęgła do połowy miękki a potem twardy i żaden bieg nie wchodzi...czyli w ogóle nie pracuje sprzęgło....świetnie, po prostu świetnie......i jak ja mam teraz pojechać na zakład i wymienić płyn ? A tu pogoda się nie polepsza, weekend nadchodzi a w Białym mrozy Wschodnio - syberyjsko- ruskie..... |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 02-02-2012, 18:56
|
|
|
a jak pompujesz pedałem to coś się zmienia?
[ Dodano: 02-02-2012, 19:30 ]
jak będziesz pompował i będzie twardniało to nawet tak na warsztat dojedziesz(ostatnio sam tak musiałem się przemieścić )a jeśli nie to niech ktoś pompuje a Ty patrz czy wysprzęglik wogóle popycha łapę, jak nie to ręką poruszaj nią w zakresie jej pracy(sprzęgło się zapowietrzy, ale z tego co piszesz to już jest zapowietrzone) i wtedy popompuj pedałem oczywiście sprawdzaj płyn, u mnie musiałem łapą poruszać i dopiero pompowanie przynosiło jakiś skutek
Najlepiej by było odpowietrzyć najpierw ale wiem że przy tej temp. ciężko jest oddychać a co dopiero przy aucie robić na dworze:wink: |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2012, 23:38
|
|
|
Pojawiła się iskra nadziei że Gal pojedzie o własnych siłach. Dzisiaj wieczorem uruchomiłem go i postanowiłem zaczekać aż się porządnie rozgrzeje silnik ( z pół godziny ) i eureka! Jedyneczka i ruszył ! Na jutro już jest zamówiony zabieg wymiany płynu, odpowietrzenia sprzęgła i przy okazji wymiana płynu w chłodnicy - lepiej dmuchać na zimne
Mam nadzieję że to rozwiąże problem |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Soner
Mitsumaniak 02137/KMM
Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 761 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-02-2012, 03:48
|
|
|
marycjusz, mam tak regularnie od kiedy są mrozy. Klucz oczkowy 10 przygotowany. W moim przypadku łapa od skrzyni zacinała się i i sprzęgło było cały czas podparte. Pedał się robi twardy bo wysprzęglik już na maksa się wysunął i dalej łapa nie daje. U mnie to jest łatwo dostać się do zaworka wysprzęglika - spuszczam płyn, cofam łapę różnymi metodami siłowymi a potem zakręcam i ruszam od razu. Bo po odpaleniu wał główny w skrzyni na wyciśnętym sprzęgle działa czyli da jakieś ciepło. A jak jest podparte to skrzynia stoi. Dlatego ruszam i wtedy wszystko się powoli nagrzewa. Oczywiście muszę zawsze prosić jakiegoś sąsiada o pomoc i pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku. Nie wiem jak jest w 6a12 z dostępem do wysprzęglika, ale bądź na to przygotowany w te mrozy. |
_________________
Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-02-2012, 11:41
|
|
|
Dzisiaj rano (-24 o godz 7.30) odpaliłem, trochę rozgrzałem iii.... sprzęgło miękkie, biegi wchodzą więc pojechałem do roboty, nie sprawdzałem czy się sprzęgło ślizga bo już nie chciałem go katować. Po lunchu jestem umówiony z moim nadwornym mechanikiem - płyny stare won! Potem napiszę czy będzie ok czy sprzęgło padło.
Pozdro !
[ Dodano: 05-02-2012, 13:49 ]
Niestety przez te mrozy mój mechanik nie znalazł dla mnie chwili na wymianę płynu (ma pełne ręce roboty firmie, auta padają jak kaczki przez ten mróz ) ale wczoraj zrobiłem trochę kilometrów po mieście, gal porządnie się nagrzał i sprzęgło działa jak należy
Czyli wniosek jest taki że to jednak wina mrozu - tak czy siak płyny na bank wymieniam.
[ Dodano: 11-02-2012, 15:19 ]
Dzisiaj wszystkie płyny poszły won (chłodnica, wspomaganie, sprzęgło) i fakt, płyn od sprzęgła był zamulony i "nieświeży" gołym okiem było widać. Także wszystko już ok, sprzęgło działa jak należy :)Także jak komuś zamarznie sprzęgło (a nie powinno się już skończyć) to polecam zainteresować się płynem
I kto miał rację ? Ten kto podpowiedział że :
plecho1 napisał/a: | To raczej woda w płynie w układzie sprzęgła bo jest higroskopijny, tzn. że chłonie wodę . Wymień płyn a nie będziesz miał tego problemu. |
Dzięki |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
NewMitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 25 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 05-06-2013, 17:45
|
|
|
Widze że temat stary ale musze dolać nieco płynu do zbiorniczka od pompy sprzęgła i nie wiem jaki to płyn. Jakby ktoś był taki miły i powiedział mi czy to zwykły hamulcowy czy jakiś specjalny |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
|
|