Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Zamarznięte sprzęgło ??
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
  Wysłany: 02-02-2012, 09:26   [E54A 2.0 V6] Zamarznięte sprzęgło ??

Witam

Miał ktoś kiedyś tak, że przy takich mrozach jak teraz są (tzn w Białymstoku są bo może gdzieś pod Poznaniem to już przedwiośnie :) ) zamarzło mu sprzęgło ? Albo coś z nim związanego ? W Niedzielę zrobiłem sobie traskę 400km - wszystko było ok, wróciłem do chaty wieczorem, postawiłem Gala i w nocy akurat przyszły te cholerne mrozy - około - 25 stopni. Na drugi dzień wsiadam, odpalam Gala, jadę do roboty i czuje że się sprzęgło ślizga!
Wczoraj jeszcze jeździłem i fakt ślizgało się ale bez problemu dało radę sobie spokojnie jechać, ale dzisiaj rano znowu ostry mróz (ok -30) i jeszcze gorzej, bo wrzuciłem jedynkę a on już z miejsca nie chce ruszyć.
Pocieszcie mnie i powiedzcie że to przez mróz i jak się ociepli wszystko wróci do normy ? :?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2012, 10:27   

To raczej woda w płynie w układzie sprzęgła bo jest higroskopijny, tzn. że chłonie wodę . Wymień płyn a nie będziesz miał tego problemu.
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2012, 10:44   

No to już jest jakiś trop i nadzieja że nie trzeba będzie sprzęgła wymieniać :) Zobaczę, jak uda się ruszyć z miejsca to jadę na zakład i wymieniam płyn i zobaczymy.
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2012, 10:53   

Jeśli przy mniejszym mrozie było OK to na pewno wina tego płynu.
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2012, 11:07   

No właśnie też zdziwiony jestem bo w tamtym tygodniu tez był mróz, może nie było -20 ale było z -10 i wszystko chodziło jak należy. Obyś miał racje plecho1 :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2012, 16:39   

marycjusz napisał/a:
może gdzieś pod Poznaniem to już przedwiośnie
Tak przedwiośnie. Dzisiaj rano -18 st. C :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2012, 17:04   

No cóż - ja tam na razie nie "garażowałem" swojego Gala pod chumrą, ale wgarażu spadło już do -15 - póki co jednak zero problemów. Lancer tak samo - nie rusza go to - dobrze jednak wiedzieć heh.
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2012, 17:52   

No tak...., co wsiądę do Gala żeby sprawdzić czy coś się polepszyło to nowe zmiany zachodzą...teraz po robocie (od rana się ociepliło, ba aż do -18 :) ) odpalam ii.....już nawet jedynki nie mogę wrzucić....pedał sprzęgła do połowy miękki a potem twardy i żaden bieg nie wchodzi...czyli w ogóle nie pracuje sprzęgło....świetnie, po prostu świetnie......i jak ja mam teraz pojechać na zakład i wymienić płyn ? :evil: A tu pogoda się nie polepsza, weekend nadchodzi a w Białym mrozy Wschodnio - syberyjsko- ruskie.....
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 02-02-2012, 18:56   

a jak pompujesz pedałem to coś się zmienia?

[ Dodano: 02-02-2012, 19:30 ]
jak będziesz pompował i będzie twardniało to nawet tak na warsztat dojedziesz(ostatnio sam tak musiałem się przemieścić :evil: )a jeśli nie to niech ktoś pompuje a Ty patrz czy wysprzęglik wogóle popycha łapę, jak nie to ręką poruszaj nią w zakresie jej pracy(sprzęgło się zapowietrzy, ale z tego co piszesz to już jest zapowietrzone) i wtedy popompuj pedałem oczywiście sprawdzaj płyn, u mnie musiałem łapą poruszać i dopiero pompowanie przynosiło jakiś skutek

Najlepiej by było odpowietrzyć najpierw ale wiem że przy tej temp. ciężko jest oddychać a co dopiero przy aucie robić na dworze:wink:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-02-2012, 23:38   

Pojawiła się iskra nadziei że Gal pojedzie o własnych siłach. Dzisiaj wieczorem uruchomiłem go i postanowiłem zaczekać aż się porządnie rozgrzeje silnik ( z pół godziny ) i eureka! Jedyneczka i ruszył ! Na jutro już jest zamówiony zabieg wymiany płynu, odpowietrzenia sprzęgła i przy okazji wymiana płynu w chłodnicy - lepiej dmuchać na zimne :wink:
Mam nadzieję że to rozwiąże problem :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-02-2012, 03:48   

marycjusz, mam tak regularnie od kiedy są mrozy. Klucz oczkowy 10 przygotowany. W moim przypadku łapa od skrzyni zacinała się i i sprzęgło było cały czas podparte. Pedał się robi twardy bo wysprzęglik już na maksa się wysunął i dalej łapa nie daje. U mnie to jest łatwo dostać się do zaworka wysprzęglika - spuszczam płyn, cofam łapę różnymi metodami siłowymi :lol: a potem zakręcam i ruszam od razu. Bo po odpaleniu wał główny w skrzyni na wyciśnętym sprzęgle działa czyli da jakieś ciepło. A jak jest podparte to skrzynia stoi. Dlatego ruszam i wtedy wszystko się powoli nagrzewa. Oczywiście muszę zawsze prosić jakiegoś sąsiada o pomoc i pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku. Nie wiem jak jest w 6a12 z dostępem do wysprzęglika, ale bądź na to przygotowany w te mrozy.
_________________
:king: Drużynowy Zwycięzca Mitsupiady Wawrzkowizna 2011
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 03-02-2012, 11:35   

Soner napisał/a:
Nie wiem jak jest w 6a12 z dostępem do wysprzęglika

jak dla mnie dostęp mógłby być lepszy :wink:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-02-2012, 11:41   

Dzisiaj rano (-24 o godz 7.30) odpaliłem, trochę rozgrzałem iii.... sprzęgło miękkie, biegi wchodzą więc pojechałem do roboty, nie sprawdzałem czy się sprzęgło ślizga bo już nie chciałem go katować. Po lunchu ;) jestem umówiony z moim nadwornym mechanikiem - płyny stare won! Potem napiszę czy będzie ok czy sprzęgło padło.
Pozdro !

[ Dodano: 05-02-2012, 13:49 ]
Niestety przez te mrozy mój mechanik nie znalazł dla mnie chwili na wymianę płynu (ma pełne ręce roboty firmie, auta padają jak kaczki przez ten mróz :) ) ale wczoraj zrobiłem trochę kilometrów po mieście, gal porządnie się nagrzał i sprzęgło działa jak należy :)
Czyli wniosek jest taki że to jednak wina mrozu - tak czy siak płyny na bank wymieniam.

[ Dodano: 11-02-2012, 15:19 ]
Dzisiaj wszystkie płyny poszły won (chłodnica, wspomaganie, sprzęgło) i fakt, płyn od sprzęgła był zamulony i "nieświeży" gołym okiem było widać. Także wszystko już ok, sprzęgło działa jak należy :)Także jak komuś zamarznie sprzęgło (a nie powinno się już skończyć) to polecam zainteresować się płynem :)

I kto miał rację ? Ten kto podpowiedział że :
plecho1 napisał/a:
To raczej woda w płynie w układzie sprzęgła bo jest higroskopijny, tzn. że chłonie wodę . Wymień płyn a nie będziesz miał tego problemu.

Dzięki :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
NewMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 96' 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Głogów
Wysłany: 05-06-2013, 17:45   

Widze że temat stary ale musze dolać nieco płynu do zbiorniczka od pompy sprzęgła i nie wiem jaki to płyn. Jakby ktoś był taki miły i powiedział mi czy to zwykły hamulcowy czy jakiś specjalny :)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-06-2013, 22:19   

Zwykły hamulcowy :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.