Przesunięty przez: roch_27 12-08-2007, 20:06 |
[EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica |
Autor |
Wiadomość |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-02-2013, 22:42
|
|
|
czyli piny od przewodu czarnego i biało-czarnego? sorry za te pytania, ale jestem po ekonomii.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2013, 22:51
|
|
|
Tak. Wtedy podasz masę bezpośrednio na dmuchawę.
Będzie jeszcze czerwono czarny- jego z niczym nie zwieraj. Przy okazji możesz zmierzyć jakie jest na nim napięcie w zależności od ustawienia siły nawiewu - na odłączonej kostce od tyrystora - pomiar od strony kostki.
Potem odłącz kostkę od dmuchawy (jest nieco głębiej, bliżej grodzi) i zrób pomiary między jej pinami w zależności od ustawienia prędkości dmuchawy przy podłączonej kostce do tyrystora.
Wtedy będzie już wszystko wiadomo. Jeśli nie masz multimetru to zrób tylko pierwszy test. Też sporo wyjaśni. |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-02-2013, 22:55
|
|
|
multimetr mam...ogarnę...
przy kostce od dmuchawy robić pomiary każdego z każdym pinem czy jakoś inaczej?
ile jest w ogóle pinów na kostce od dmuchawy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2013, 23:03
|
|
|
Są tylko 2 dlatego nie pisałem który z którym |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-02-2013, 09:50
|
|
|
na włączonym zapłonie dmuchawa w ogóle nie reaguje...nie włącza się.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-02-2013, 10:20
|
|
|
Sprawdziłeś co się dzieje po zwarciu? |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-02-2013, 10:26
|
|
|
spróbuję popołudniu bądź jutro rano i dam znać....teraz w robocie siedzę...
[ Dodano: 28-02-2013, 12:15 ]
kurcze, nie mogę znaleźć kostki od dmuchawy....gdzie ona dokładnie jest?
[ Dodano: 28-02-2013, 12:22 ]
dmuchawa już w ogóle nie łapie wyższych prędkości, nawet jak auto pracuje na wyższych obrotach...
[ Dodano: 28-02-2013, 14:15 ]
przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami...
czyli szukać tyrystora??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2013, 08:03
|
|
|
Up |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-03-2013, 09:17
|
|
|
czubekxx napisał/a: | przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami... |
Wykluczyłeś problem z samą dmuchawą Szukaj tyrystora. Teoretycznie może być jeszcze problem z napięciem sterującym z climatronica, ale nie słyszałem jeszcze żeby komuś padł, a tyrystor owszem. |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-03-2013, 11:09
|
|
|
Tak, to ten jeżyk, ale myślę, ze możesz kupić taniej. Nie każdy musi wystawiać.
W każdym jest takie samo. Z diesla też by podszedł. |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-03-2013, 11:43
|
|
|
a ten nr MR, który jest opisany na tyrystorze ma znaczenie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-03-2013, 12:20
|
|
|
Nie wiem czy się czymś różniły bo występowały różne numery, ale zasada działania taka sama.
Czyli sterowanie napięciem 0-5V a na wyjściu różny potencjał w stosunku do masy. Dla pewności możesz zamówić o takim samym numerze, bo nie ma gwarancji czy np nie zmieniły się napięcia sterujące lub obciążalność.
Możliwe, że np mitsubishi tylko coś poprawiło po lifcie i zwiększyło moc tyrystora aby się nie upalał, a działa tak samo. Trzeba by sprawdzić czy będzie działał. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-03-2013, 12:28
|
|
|
Cytat: | różnią się pomiędzy klimą manualną i klimatronikiem |
Ja zapomniałem, że były w ogóle z manualną klimą |
|
|
|
 |
|