Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania
Autor Wiadomość
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-11-2008, 19:03   Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania

Witam.
Posiadam Galanta 1.8L 115KM (1995r.) z instalacją gazową STAG 300. Gdy silnik pracuje na LPG świeci mi się check engine, raz gaśnie raz świeci się cały czas, innym razem wogóle. Na PB problem ten wogóle nie wysępuje. Gazownik podejrzewa, iż winna jest sonda lambda, ale tutaj pojawia się kolejny problem.
Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa. Byłem w kilku warsztatach i w żadnym z nich nie udało nawiązać się połączenia z kompem (100zł w ASO to moim zdaniem zbyt dużo-tyle kosztuje lambda:P). Jak mogę zdiagnozować przyczynę świecącego się check'a?
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2008, 20:14   

Najprawdopodobniej,trzeba wymienić rezestorek.
Zapraszam do działu WARSZTAT-LPG

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 22-11-2008, 20:18 ]
A tak sprawdzisz kody błędów:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435

Opis kodów znajdziesz na stronie Krzyżaka

[ Dodano: 22-11-2008, 20:21 ]
o tutaj: http://mitsubishifan.webpark.pl/
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 29-11-2008, 19:39   

jesli masz takie objawy na gazie to masz zle dobrany emulator ,to takie urzadzenie które oszukuje kompa i pokazuje mu ze samochód cały czas jezdzi na pb, przełancza sie na gaz a komp to rozpoznaje tak jakby paliwo niedochodziło i wyskakuje ci błąd
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 20:10   

Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 29-11-2008, 20:20   

a to ja przy okazji sie cos spytam, podejrzewam cos ale chce sie upewnić, a wiec na zimnym silniku jak przełącze na gaz to mi silnik gasnie i cięzko go jest uruchomic a w parowniku to takie dzwieki jak by sie cos gotowało , poprostu brak ssania, co to moze być? elektrozawór?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 01-12-2008, 16:54   

Wg mnie to raczej parownik kończy swój zywot. Pewnie membrany są sztywne i stąd te problemy. Piszesz, że występuje to tylko na zimnym silniku i stąd moje przypuszczenia.
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2008, 09:24   

O ile mi wiadomo (a przeszedłem przez wszystkie generacje LPG od I do sekwencji) to żadna instalacja nie będzie prawidłowo pracowała na zimnym silniku. Przy niskich temperaturach zamrozisz parownik zdecydowanie skracając jego żywot, latem jeszcze jakoś ujdzie. Tak jak napisał pipi_ja, prawdopodobnie parownik już się kończy.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 03-12-2008, 19:02   

ale kiedys tak niebyło ,gdy przełączyłem na gaz nawet na zimnym to mi niegasł
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 03-12-2008, 23:00   

No i właśnie to jest dowodem na to, że parownik swoje już przejechał. Dawniej jak gumowe membrany były miękkie lepiej spełniały swoją funkcję i samochód nie gasł. Nie wiem jaki masz ten parownik ale wymianę gum możesz zrobić sam jeśli tylko potrafisz posługiwac się śrubokretem ;) Wiem np że do Lovato komplet oryginalnych membran kosztuje ok 80zł.
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 04-12-2008, 15:56   

no i własnie, jak mam sie dowiedziec jaki mam ten parownik, gdzie to pisze?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-12-2008, 10:46   

burst napisał/a:
Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG.


Witam, gazownik powiedział, że :
"nie ma mozliwosci podpiecia emulatora do sekwencji skoro instalacjia pobiera sygnały z wtryskow e emulator ogłupia nie da sie tego razem połączyć"

I jeszcze jedna prośba, muszę wiedzieć dokładnie, jakie piny spiąć w kostce. Pod tym linkiem (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435), który otrzymałem na początku nie znalazłem takowej informacji.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-12-2008, 11:34   

Arturro-86 napisał/a:
Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa.
a wy o rezystorkach :lol:

napiszcie gdzie w układzie lambdy wpiąć ten rezystorek, bo normalny zakład montażu gazu tego nie wie, do misia!

jeżeli ChE pali się na gazie, to komputer wykrywa dysfunkcję jakiegoś układu, dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że komp instalacji gazowej zmienia pewne parametry elektryczne (tu przydają się wspomniane "rezystorki"). Niestety większość gazowników przy palącym się ChE mówi o sondzie lambda (czujniku tlenu).
Sprawdzić sondę można wpinając się w jej kable na pracującym silniku, wartości napięcia powinny oscylować w zakresie 0.2 -0.8V

i ostatnie zdanie:

jeżeli ChE na benzynie się nie pali, to znaczy że z układem wtryskowym jest wszystko w porządku i nie należy się niczym przejmować, a jak ktoś się przejmuje ChE na gazie to winna jest instalacja gazowa i należy ją wymontować!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 12-12-2008, 11:57   

witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer.
powiedź że jestes z forum,, (ja teraz nie bywam na warsztacie,, jestem na długim urlopie,,,)

pozdrawiam
Sylwia
_________________
Sylwia
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 22:57   

Mój gazownik też powiedział, że nie można podłączyć emulatora do Sequenta 24. Po wymownym spojrzeniu poprawił się, że przynajmniej on nie wie jak to zrobić. Przy pierwszym przeglądzie instalacji zapytał tylko czy moge mu rozrysować schemat jak to podłączyłem i napisać jakie rezystory ma zakładać. Niestety zdecydowana większość gazowników to przekwalifikowani mechanicy, a nie elektronicy. Znają się na tym jak podłączyć rurki i chwala im za to. Jeszcze większa chwała dla gazownika, który potrafi powiedzieć, że nie wie jak coś zrobić. Rezystory wpięte w szereg z wtryskiwaczem powodują obniżenie prądu, a tym samym zmniejszenie siły elektromagnesu, ECU nadal widzi, że ma podłączone własne wtryski. Jeżeli opór będzie zbyt mały to będzie pracował jednocześnie na PB i LPG, za duży opór będzie się zapalało CE.
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-12-2008, 10:15   

Sylwia napisał/a:
witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer.


Witam
Montowałem swoją instalacje na Czułowie w P.H.U "GÓRNIK" więc w razie problemów jeżdżę tam (gwarancja). Co do połączenia się z komputerem, próbowałem już w wielu warsztatach, niestety z mizernym skutkiem. Teraz chcę odczytać błędy, ale nie wiem dokładnie jakie piny spiąć w kostce. Tutaj nie jest to za bardzo wyjaśnione(http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435) więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.