Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania |
Autor |
Wiadomość |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-11-2008, 19:03 Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania
|
|
|
Witam.
Posiadam Galanta 1.8L 115KM (1995r.) z instalacją gazową STAG 300. Gdy silnik pracuje na LPG świeci mi się check engine, raz gaśnie raz świeci się cały czas, innym razem wogóle. Na PB problem ten wogóle nie wysępuje. Gazownik podejrzewa, iż winna jest sonda lambda, ale tutaj pojawia się kolejny problem.
Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa. Byłem w kilku warsztatach i w żadnym z nich nie udało nawiązać się połączenia z kompem (100zł w ASO to moim zdaniem zbyt dużo-tyle kosztuje lambda:P). Jak mogę zdiagnozować przyczynę świecącego się check'a? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 20:10
|
|
|
Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 01-12-2008, 16:54
|
|
|
Wg mnie to raczej parownik kończy swój zywot. Pewnie membrany są sztywne i stąd te problemy. Piszesz, że występuje to tylko na zimnym silniku i stąd moje przypuszczenia. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2008, 09:24
|
|
|
O ile mi wiadomo (a przeszedłem przez wszystkie generacje LPG od I do sekwencji) to żadna instalacja nie będzie prawidłowo pracowała na zimnym silniku. Przy niskich temperaturach zamrozisz parownik zdecydowanie skracając jego żywot, latem jeszcze jakoś ujdzie. Tak jak napisał pipi_ja, prawdopodobnie parownik już się kończy. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 03-12-2008, 23:00
|
|
|
No i właśnie to jest dowodem na to, że parownik swoje już przejechał. Dawniej jak gumowe membrany były miękkie lepiej spełniały swoją funkcję i samochód nie gasł. Nie wiem jaki masz ten parownik ale wymianę gum możesz zrobić sam jeśli tylko potrafisz posługiwac się śrubokretem Wiem np że do Lovato komplet oryginalnych membran kosztuje ok 80zł. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-12-2008, 10:46
|
|
|
burst napisał/a: | Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG. |
Witam, gazownik powiedział, że :
"nie ma mozliwosci podpiecia emulatora do sekwencji skoro instalacjia pobiera sygnały z wtryskow e emulator ogłupia nie da sie tego razem połączyć"
I jeszcze jedna prośba, muszę wiedzieć dokładnie, jakie piny spiąć w kostce. Pod tym linkiem (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435), który otrzymałem na początku nie znalazłem takowej informacji.
Z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:34
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa. | a wy o rezystorkach
napiszcie gdzie w układzie lambdy wpiąć ten rezystorek, bo normalny zakład montażu gazu tego nie wie, do misia!
jeżeli ChE pali się na gazie, to komputer wykrywa dysfunkcję jakiegoś układu, dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że komp instalacji gazowej zmienia pewne parametry elektryczne (tu przydają się wspomniane "rezystorki"). Niestety większość gazowników przy palącym się ChE mówi o sondzie lambda (czujniku tlenu).
Sprawdzić sondę można wpinając się w jej kable na pracującym silniku, wartości napięcia powinny oscylować w zakresie 0.2 -0.8V
i ostatnie zdanie:
jeżeli ChE na benzynie się nie pali, to znaczy że z układem wtryskowym jest wszystko w porządku i nie należy się niczym przejmować, a jak ktoś się przejmuje ChE na gazie to winna jest instalacja gazowa i należy ją wymontować! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:57
|
|
|
witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer.
powiedź że jestes z forum,, (ja teraz nie bywam na warsztacie,, jestem na długim urlopie,,,)
pozdrawiam
Sylwia |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 22:57
|
|
|
Mój gazownik też powiedział, że nie można podłączyć emulatora do Sequenta 24. Po wymownym spojrzeniu poprawił się, że przynajmniej on nie wie jak to zrobić. Przy pierwszym przeglądzie instalacji zapytał tylko czy moge mu rozrysować schemat jak to podłączyłem i napisać jakie rezystory ma zakładać. Niestety zdecydowana większość gazowników to przekwalifikowani mechanicy, a nie elektronicy. Znają się na tym jak podłączyć rurki i chwala im za to. Jeszcze większa chwała dla gazownika, który potrafi powiedzieć, że nie wie jak coś zrobić. Rezystory wpięte w szereg z wtryskiwaczem powodują obniżenie prądu, a tym samym zmniejszenie siły elektromagnesu, ECU nadal widzi, że ma podłączone własne wtryski. Jeżeli opór będzie zbyt mały to będzie pracował jednocześnie na PB i LPG, za duży opór będzie się zapalało CE. |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17-12-2008, 10:15
|
|
|
Sylwia napisał/a: | witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer. |
Witam
Montowałem swoją instalacje na Czułowie w P.H.U "GÓRNIK" więc w razie problemów jeżdżę tam (gwarancja). Co do połączenia się z komputerem, próbowałem już w wielu warsztatach, niestety z mizernym skutkiem. Teraz chcę odczytać błędy, ale nie wiem dokładnie jakie piny spiąć w kostce. Tutaj nie jest to za bardzo wyjaśnione(http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435) więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|