 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie |
Autor |
Wiadomość |
adamsolberg
Nowy Forumowicz Evolution VIII

Auto: Subaru Forester 2.0S-Turbo 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-03-2009, 16:04 [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie
|
|
|
Witam Panów i Panie również. Prosiłbym o opinie sprawowania, dane techniczne oraz przebieg eksploatacji silnika 2.0 TD (głównie użytkowników). Pozdrawiam [/b] |
_________________ ,,Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"- C. McRae
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 28-07-2009, 08:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2009, 18:24
|
|
|
Jeżdżę tym dieslem od września zeszłego roku.
Wrażenia na początku mieszane, ponieważ było parę usterek, które zaniedbał poprzedni właściciel.
Teraz jestem coraz bardziej zadowolony.
Co do samej konstrukcji, to silnik z Japońskim rodowodem, jego historia ma poczatek w poprzednim modelu. W EA silnik różni się tym, że jest odbiciem lustrzanym tamtego, oraz troszkę zmodyfikowe sterowanie pompy, która w tym silniku jest mechaniczna, ale sterowana poprzez ECU.
Silnik nie jest najcichszy, ale głównie gdy jest zimny. Wrażliwy na przegrzanie i tego trzeba pilnować. Jak na 90KM to naprawdę elastyczny.
Niestety spalanie po mieście dochodzi nawet do 9l. Ale jeżdżę na krótkich odcinkach, czasem silnik nie zdąży sie rozgrzać, a jeżdżę dość dynamicznie, Na trasie do 7l przy szybkiej jeździe. Dobrze sprawuje się w niskim zakresie 1,7-2,5 tys obrotów.
Co do awaryjności to nie ma jakichś typowych usterek. jeśli go przegrzejesz to możesz mieć potem problem z uszczelką pod głowicą. Musisz dbać o poziom płynu w zbiorniczku, aby nie brakowało, bo wtedy łatwo o przegrzanie. W niektorych egzemplarzach zdarza się, że go ubywa. Przyczyny narazie nie stwierdzono.
Na autostradzie można nim podróżować tak do 160km/h bo powyżej silnik jest głośny.
Prędkość maks to jakieś 195 w przypadku sedana.
Jednostki te cierpią na przypadłości skrzyni. Awarie synchronizatora IIgo biegu i jak we wszystkich EA łożyska. Mój ma 250tys i jest naprawdę w dobrym stanie. Kwestia dbałości i regularnych wymian oleju, pasków, płynów itd.
Diesle nie występowały oryginalnie z tapicerką skórzaną, ze skrzynią w AT, zegarami HC i nie wiem czy hamulce przeszły zmiany po lifcie, brak TCL. Ogólnie są gorzej wyposażone niż pozostałe wersje.
Koszty napraw jak w przypadku benzyny.
Jeszcze małe sprostowanie do tapicerki. Diesle występują, ale z troszkę inna skórą. Mają inne obicia drzwi (proste, nie pofałdowane) i inne szycie. |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-03-2009, 19:09
|
|
|
Ja też mam diesla, tylko kombi. Przebieg 173tys, od około 10tys ze mną.Żadnych awarii nie było, czasami potrafi zaskoczyć mocą (pozytywnie ) aczkolwiek na pewno demon prędkości to nie jest. Owczar jest bardziej dynamicznym kierowcą niż ja dlatego u mnie spalanie jest mniejsze, pomimo że to kombi, na trasie 6- 6,5l , w mieście nie liczyłem. Największa prędkość to troszkę ponad 190km/h , potwierdzam ,że na autostradzie można jechać 160km/h przy jako takim komforcie dźwiękowym Oczywiście jest problem ze skrzynią biegów, który został wymieniony powyżej. Ogólnie jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem i polecam!
Pozdro |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 21-03-2009, 19:25
|
|
|
Potwierdzam słowa kolegów.
Bardzo fajnie się mi jeździ dieslem. Synchronizatory siadają ale da sie z tym żyć.
Moje minimum spalania to 6,5l/100km
Pozdrawiam |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2009, 12:59
|
|
|
poza tym, że zaczyna się sypać skrzynia - huczy jak cholera, to wszystko ok. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-03-2009, 15:57
|
|
|
matyr napisał/a: | poza tym, że zaczyna się sypać skrzynia - huczy jak cholera, to wszystko ok. |
Matyr to wymieniaj łożyska zanim nie musisz kupować drugiej skrzyni... |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2009, 21:36
|
|
|
Sorry ze nie na temat , ale moze ktos mi podpowie , a mianowicie chodzi mi o filtr paliwa silnik 4d68 , otoz mam problem ze znalezieniem filtra ktory by byl taki jak mam u siebie i mierzy ok 10cm wysoki a wszystkie odpowiedniki co znajduja w sklepach maja po 12cm i nie moze miec wiecej , tak mi mechanik mowi bo pod filtrem zaraz jakies przewody ida ze od wspomagania i nie mozna na nich spierac filtra . Ma ktos chwilke i zmierzy w swoim galancie wysokosc bo moze byc ze mam nie orginalny filtr i ktos cos pomieszal wczesniej ? |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 08:10
|
|
|
Jeśli chodzi o silnik 4D68 czyli Galanta EA6A to jest super. Ja jeżdzę już 2 lata i żadnych problemów tylko musiałem raz wymienić jedną świece żarową bo padła. Silnik bardzo elastyczny jak na 90 KM. Pracuje cicho jak na diesla w porównaniu do silników diesla niemieckich. Największa szybkość moja to max 195 km/h. Silnik zachowuje się przy tej prędkości super, ciut głośny ale nie do przesady, bardzo ładnie pracuje przy takich prędkościach, równo i wcale nie słychać że to diesel jak się jedzie 190 km/h
Jeśli chodzi o resztę spraw to powiem tak: wygodny, interesujący wygląd, spalanie w normie tzn. u mnie trasa 7l, miasto 9l. A nogę mam ciężką
Jak koledzy pisali o skrzyni to są czasami problemy np. u mnie czasami jak jest zimny olej i chce szybko przeżucić z I na II bieg to czasem zgrzytnie ale później jest OK. Można to zrobić ale mi to jak narazie nie przeszkadza. Ogólnie samochodzik OK. |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 24-03-2009, 20:28
|
|
|
fidobiboy1, Mierzyłem dla Ciebie kiedyś filtr paliwa.Jak chcesz mogę Ci powiedzieć który kupiłem bo zdjęcia widze ze niedostępne |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2009, 23:56
|
|
|
Noi znowu zonk z tym filtrem , ktos cos pomieszal u mnie i zalozyl inny filtr nie wiem czy bedzie cos widac na fotkach bo z komury robilem , ale z pod spodu ma male dwie srubki wrecone a nie jedna na srodku , szukalem po symbolu co pisze na filtrze cos takiego PP98 AND to chyba marka jakas
http://img27.imageshack.u...e=27032009p.jpg
http://img11.imageshack.u...7032009001d.jpg
[ Dodano: 31-03-2009, 21:40 ]
Ok sprawa rozwiazana , wywalilem ten badziew co ktos zalozyl i przez ktory tak mi sie wydaje ze mi pompa siadla , i zalozylem nowy uchwyt i filtr boscha i po sprawie pozdrawiam |
|
|
|
 |
ApC
Nowy Forumowicz

Auto: Saab 9-5, 2.0t kombi MY01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: B-B
|
Wysłany: 13-07-2009, 02:18
|
|
|
podpinając się pod temat chciałem zapytać jakie ma przyspieszenie do 100km/h Galant z silnikiem diesla, nigdzie tego nie mogę znaleźć, o benzyniakach jest wszędzie pełno danych a o 2.0 TD akurat przyspieszenia brak
chyba, że nie umiem znaleźć |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-07-2009, 07:53
|
|
|
Jakieś 13 sek, gdzieś to widziałem. Wynika to z tego, że do setki musisz wrzucić praktycznie 4 biegi. Na trójce ciężko osiąga setkę... Powyżej 4tys już słabo przyśpiesza. |
|
|
|
 |
ApC
Nowy Forumowicz

Auto: Saab 9-5, 2.0t kombi MY01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: B-B
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:21
|
|
|
a jak wygląda jazda na autostradzie przy 130 km/h, ile obrotów ma wtedy silnik na 5 biegu? Czy nie hałasuje już zbytnio?
Nie mam wielkich doświadczeń z dieslami, ten będzie pewnie moim pierwszym, więc chciałbym się upewnić zawczasu, że nie będzie męczący, bo mój obecny benzyniak mimo 100KM dosyć jest hałaśliwy powyżej 120
a, jeszcze jedno pytanie podsumowujące:
w jednym temacie czytam:
Owczar napisał/a: | Jednostka ma sporo przeciwników, są nimi głównie Ci, którzy tak naprawdę nie mieli z nią do czynienia. Znam wielu zadowolonych posiadaczy Galantów EA6x. Te 90KM, które wydaje się bardzo mało, daje sobie radę z tą masą. Moment pozwala jeździć w zakresie 2-3 tys obrotów dość dynamicznie. |
a w innym:
Roch_27 napisał/a: | Pierwszy silnik 2.0 TD 4D68T - nie polecam osobiście za małe osiągi (90KM) |
jak więc to jest, wystarcza do normalnej i ciut szybszej jazdy?
Ponieważ zależy mi głównie na taniej eksploatacji, ciągle się zastanawiam między 2.0TD a 2.0 benzyna + LPG. Nie jestem przeciwnikiem gazu, ale wiem, jakie się z nim wiążą problemy (obecnym autem zrobiłem już prawie 100tys km na sekwencji).
Taki sam dylemat miałem kupując obecne auto, kupić diesla, czy benzynę i różnicę w cenie przeznaczyć na LPG. Wybrałem drugą opcję i trochę żałuję. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
ApC
Nowy Forumowicz

Auto: Saab 9-5, 2.0t kombi MY01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: B-B
|
Wysłany: 13-07-2009, 13:03
|
|
|
chyba już kilka razy przeczytałem każdy z tych wątków Owczar napisał/a: | Obiektywnie rzec biorąc to ja wolę TD niż 2.0+LPG. Ale z perspektywy czasu to teraz brałbym 2.5V6.
Powyżej 140 dźwięk silnika zagłusza szum powietrza... |
i o to mi chodziło , ale pewnie jeszcze i tak będę się długo zastanawiał |
|
|
|
 |
|
|