Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero III czy Sport a może Terrano II - błagam POMOCY !!
Autor Wiadomość
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
  Wysłany: 04-12-2009, 11:45   Pajero III czy Sport a może Terrano II - błagam POMOCY !!

Witam, i na początku pragnę wszystkich przeprosić za moje pytania lecz jestem laikiem jeśli chodzi o samochody a chcę kupić swój pierwszy z napędem 4x4 .
Od tygodnia czytam to forum i badal mam wiele pytań i straszny mętlik w głowie :(
- czym różnią się tak naprawdę powyższe samochody ?
- skrzynia manulalna czy automat ( P III 3,2 )
- jak jest z dotępnością częsci i czy są jakieś znaczne róznice w cenie między P III a Sportem
- Jaki silnik jesli chodzi o Sport ?
- P III i Sport posiadają super select ?
- Na co zwrócić uwagę podczas szukania odpowiedniego modelu ?


Będę wdzięczny za każdą poradę i uwagę z Waszej strony kóra pomoze mi w dokonaniu odowiedniego dla mnie wyboru samochodu.


Samochód muszę kupić z homologacją i mozliwością wystawienia faktury vat do kwoty 50 tys. ( minimalny rok zakupu 2004, nie może być starszy -leasing ) - jeśli ktoś coś słyszał o egzemplarzu w dobrym stanie to będę wdzięczny za kontakt
Z góry dziękuję za Waszą pomoc !!
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2009, 21:14   

grzegorzs napisał/a:
- czym różnią się tak naprawdę powyższe samochody ?


Marką, konstrukcją, można zaryzykować, że nawet przeznaczeniem.

grzegorzs napisał/a:
- skrzynia manulalna czy automat ( P III 3,2 )


Manual nie jest zły, ale zgodnie polecimy automat.

grzegorzs napisał/a:
- jak jest z dotępnością częsci i czy są jakieś znaczne róznice w cenie między P III a Sportem


Dwa różne samochody.
III terenowo - asfaltowa limuzyna. Na asfalcie komfortowe, ale potrafiące jeździć w terenie. Konstrukcja samonośna, napęd Super Select, zawieszenie niezależne i silnik najczęściej 3.2 Di-D.Często lepiej wyposażone od Sporta.
Sport prostszy konstrukcyjnie, co nie znaczy gorszy. Jako baza do tworzenia posłużyło L200 II i III generacji. Mniejszy wewnątrz od Longa, na zewnątrz troszkę też. Bardziej terenowy niż asfaltowy, ale jest wystarczająco komfortowy. Konstrukcja ramowa, napęd Easy Select, zawieszenie przednie niezależne, tylne oś sztywna i silnik w znakomitej większości 2.5 TD.

grzegorzs napisał/a:
- Jaki silnik jesli chodzi o Sport ?


2.5TD lub 3.0V6. Obie to udane jednostki. Wada benzyny to oczywiście większe spalanie. Diesel niestety nie będzie zbytnio dynamiczny.

grzegorzs napisał/a:
- P III i Sport posiadają super select ?


P III w ogromnej większości. Jeśli chodzi o silniki 3.2Di-D i 3.5V6 GDi to raczej wszystkie posiadają SS. Sport tylko ES.

grzegorzs napisał/a:
- Na co zwrócić uwagę podczas szukania odpowiedniego modelu ?


To co przy "normalnych" samochodach oraz naturalnie poprawność działania napędu. Koniecznie.

Nissana Terano nie porównywałem - bliżej i to znacznie jest mu do Sporta, a to za sprawą prostego układu napędowego, konstrukcji ramowej i starszego konstrukcyjnie zawieszenia.

Naturalnie proszę o poparcie bądź sprostowanie mojego wywodu przez posiadaczy danych modeli 8)
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2009, 13:42   

[quote="bartek2800"]
grzegorzs napisał/a:


P III w ogromnej większości. Jeśli chodzi o silniki 3.2Di-D i 3.5V6 GDi to raczej wszystkie posiadają SS. Sport tylko ES.



Jeśli możesz to prosze o przełożenie na chłopski rozum SS oraz ES.
Z góry dzięki !!
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2009, 17:53   

bartek2800 napisał/a:
grzegorzs napisał/a:


P III w ogromnej większości. Jeśli chodzi o silniki 3.2Di-D i 3.5V6 GDi to raczej wszystkie posiadają SS. Sport tylko ES.



Jeśli możesz to prosze o przełożenie na chłopski rozum SS oraz ES.
Z góry dzięki !!


ES - http://forum.mitsumaniaki...p=269915#269915
SS - http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2009, 16:04   

Witam,
będę wdzięczny za podanie wymiarów zewnętrznych, wewnętrznych oraz bagażnika w Pajero III w modelach 3 i 5 drzwiowych - szukałem w googlach ale nie znalazłem tego typu spacyfikacji.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2009, 16:42   

grzegorzs napisał/a:
Witam,
będę wdzięczny za podanie wymiarów zewnętrznych, wewnętrznych oraz bagażnika w Pajero III w modelach 3 i 5 drzwiowych - szukałem w googlach ale nie znalazłem tego typu spacyfikacji.


Ale na forum podobny temat już był :wink:
Link do mojego post'a o wymiarach bagażnika:
http://forum.mitsumaniaki...p=581530#581530

Jest tu tylko Wagon. Koledzy pomogą :?:
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2009, 20:48   

bartek2800, dziei za Twoje odpowiedzi ale linka którego podałeś dotyczy PII a ja szukam wymiarów PIII zewnętrznych oraz pojemności bagażnika w modelch 3 i 5 drzwiowych :)
Jak ktoś ma wymiary Pajero Sport to również będę wdzęczny - szukałem w googlach wymiarów Sporta i PIII ale nie znalazłem :(
Nie wiem w jakich rocznikach był produkowany sport ale chodzi mi o wymiary samochodu 2005 - 2007.
Z góry dzięki za pomoc !!
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2009, 20:33   

Pajero III wymiary zewnętrzne:

V70

długość - 4.830mm
szerokość - 1.895mm (bez lusterek - nadwozie)
wysokość - 1.855mm bez relingów / 1.885mm z relingiem
prześwit - 235mm 3.5 GDI V6 i 2.5 TD / 225mm 3.2 DI-D
rozstaw osi - 2.780mm
rozstaw kół - 1.560mm
długość przedniego zwisu - 745mm
długość tylnego zwisu - 1.305mm (włącznie z kołem zapasowym)
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 24,5
kąt zejścia - 24
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - 35

V60

długość - 4.315mm
szerokość - 1.895mm (bez lusterek - nadwozie)
wysokość - 1.845mm bez relingów / 1.875mm z relingiem
prześwit - 235mm 3.5 GDI V6 i 2.5 TD / 225mm 3.2 DI-D
rozstaw osi - 2.545mm
rozstaw kół - 1.560mm
długość przedniego zwisu - 745mm
długość tylnego zwisu - 1.025mm (włącznie z kołem zapasowym)
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 26,5
kąt zejścia - 33,5
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - 35

Wymiarów bagażnika nie mam. Zewnętrzne wymiary Pajera II też podać?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2009, 10:56   

Tu masz wymiary Sporta:

Bagaznik wyglada tak:

orientacyjne wewnetrzne wymiary to:
szerokosc 132 cm
dlugosc 104 cm
glebokosc/wysokosc do rolety 40 cm
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2009, 13:39   

Dzięki Panowie !!
Czy duża będzie róznica w przypadku przejeżdżania przez wały powodziowe PIII 3 a 5 drzwiowym ( w rozstawie osi to tylko 20 cm ) ? Pytam gdyż często przejeżdżam przez wały aby dojechać nad rzekę a niechciał bym się zawiesić .
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2009, 14:07   

To juz pytanie bardziej teoretyczne, wkracza w sfere umiejetnosci i doswiadczenia. Nie mniej na pewno autem mniejszym bedziesz mogl bez strat atakowac ciezsze przeszkody. Mam na mysli glownie tylny zwis w longu i rozstaw osi.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2009, 18:30   

Proszę o wytłumaczenie łopatologiczne ponizszych stwierdzeń:
kąt natarcia -
kąt rampowy -
kąt zejścia -
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień -

Ca mam wziąść pod uwagę porównując dane modele samochodów ( mam na mysli pokonywanie wzniesień typu wały )
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2009, 21:42   

grzegorzs napisał/a:
kąt natarcia -
kąt rampowy -
kąt zejścia -
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień -




Tak jak na przerobionym przeze mnie zdjęciu Eugeniusza:

1. kąt natarcia - określa pod jakie wzniesienie podjedziemy bez uszkodzenia zderzaka.
2. kąt rampowy - określa przez jaki szczyt możemy przejechać bez pogięcia progów czy nawet zawiśnięcia na nich.
3. kąt zejścia - określa z jakiego wzniesienia zjedziemy nie uszkadzając tylnego zderzaka.

Maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - określa maksymalny kąt wzniesienia pod które auto podjedzie bez problemu. Ograniczone smarowaniem silnika i prawami fizyki.

Jeśli coś mylę to proszę o sprostowanie.
 
 
grzegorzs 
Nowy Forumowicz

Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2009, 18:29   

Dzięki za pomoc !!
Trochę przeraża mnie ten wystający tył za tylnie koła w PIII:(
Co ewentualnie zrobić aby zwiększyć prześwita, a jazda PIII nadal była komfortowa na asfalcie ?
Wiem że to nie to forum ale może ktoś ma jakąś wiedzę na temat patrola ( rok produkcji 2004 -2007 ), ile pali, wymiary - czy jest sens o nim myśleć ?

[ Dodano: 19-12-2009, 21:28 ]
Zdecydowałem się na PIII :) :)
Czy duże znaczenie ma róznica 20 cm w rozstawie osi ( między 3 a 5 drzwiowym ) przy przejeżdżaniu przez wzniesienie typu wały - zawracać sobie głowę któy model wybrać ?
Załóżmy iż podjazd na wał jest pod kątem 35 stopni szerokość wału w szczycie ma 150 cm a zjazd jest znowu pod katem 35 stopni ale w przeciwnym kierunku ( 300 stopni ) rysunek poniżej: [/quote]
 
 
inproel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: Polaska
Wysłany: 22-12-2009, 19:39   

grzegorzs napisał/a:


[ Dodano: 19-12-2009, 21:28 ]
Zdecydowałem się na PIII :) :)
[/quote]
Widzę że miałeś podobny dylemat jak ja w tym momencie, jeśli możesz napisz co przechyliło szalę na PIII
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.