Pajero III czy Sport a może Terrano II - błagam POMOCY !! |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2009, 11:45 Pajero III czy Sport a może Terrano II - błagam POMOCY !!
|
|
|
Witam, i na początku pragnę wszystkich przeprosić za moje pytania lecz jestem laikiem jeśli chodzi o samochody a chcę kupić swój pierwszy z napędem 4x4 .
Od tygodnia czytam to forum i badal mam wiele pytań i straszny mętlik w głowie
- czym różnią się tak naprawdę powyższe samochody ?
- skrzynia manulalna czy automat ( P III 3,2 )
- jak jest z dotępnością częsci i czy są jakieś znaczne róznice w cenie między P III a Sportem
- Jaki silnik jesli chodzi o Sport ?
- P III i Sport posiadają super select ?
- Na co zwrócić uwagę podczas szukania odpowiedniego modelu ?
Będę wdzięczny za każdą poradę i uwagę z Waszej strony kóra pomoze mi w dokonaniu odowiedniego dla mnie wyboru samochodu.
Samochód muszę kupić z homologacją i mozliwością wystawienia faktury vat do kwoty 50 tys. ( minimalny rok zakupu 2004, nie może być starszy -leasing ) - jeśli ktoś coś słyszał o egzemplarzu w dobrym stanie to będę wdzięczny za kontakt
Z góry dziękuję za Waszą pomoc !! |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:14
|
|
|
grzegorzs napisał/a: | - czym różnią się tak naprawdę powyższe samochody ? |
Marką, konstrukcją, można zaryzykować, że nawet przeznaczeniem.
grzegorzs napisał/a: | - skrzynia manulalna czy automat ( P III 3,2 ) |
Manual nie jest zły, ale zgodnie polecimy automat.
grzegorzs napisał/a: | - jak jest z dotępnością częsci i czy są jakieś znaczne róznice w cenie między P III a Sportem |
Dwa różne samochody.
III terenowo - asfaltowa limuzyna. Na asfalcie komfortowe, ale potrafiące jeździć w terenie. Konstrukcja samonośna, napęd Super Select, zawieszenie niezależne i silnik najczęściej 3.2 Di-D.Często lepiej wyposażone od Sporta.
Sport prostszy konstrukcyjnie, co nie znaczy gorszy. Jako baza do tworzenia posłużyło L200 II i III generacji. Mniejszy wewnątrz od Longa, na zewnątrz troszkę też. Bardziej terenowy niż asfaltowy, ale jest wystarczająco komfortowy. Konstrukcja ramowa, napęd Easy Select, zawieszenie przednie niezależne, tylne oś sztywna i silnik w znakomitej większości 2.5 TD.
grzegorzs napisał/a: | - Jaki silnik jesli chodzi o Sport ? |
2.5TD lub 3.0V6. Obie to udane jednostki. Wada benzyny to oczywiście większe spalanie. Diesel niestety nie będzie zbytnio dynamiczny.
grzegorzs napisał/a: | - P III i Sport posiadają super select ? |
P III w ogromnej większości. Jeśli chodzi o silniki 3.2Di-D i 3.5V6 GDi to raczej wszystkie posiadają SS. Sport tylko ES.
grzegorzs napisał/a: | - Na co zwrócić uwagę podczas szukania odpowiedniego modelu ? |
To co przy "normalnych" samochodach oraz naturalnie poprawność działania napędu. Koniecznie.
Nissana Terano nie porównywałem - bliżej i to znacznie jest mu do Sporta, a to za sprawą prostego układu napędowego, konstrukcji ramowej i starszego konstrukcyjnie zawieszenia.
Naturalnie proszę o poparcie bądź sprostowanie mojego wywodu przez posiadaczy danych modeli |
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2009, 13:42
|
|
|
[quote="bartek2800"] grzegorzs napisał/a: |
P III w ogromnej większości. Jeśli chodzi o silniki 3.2Di-D i 3.5V6 GDi to raczej wszystkie posiadają SS. Sport tylko ES.
|
Jeśli możesz to prosze o przełożenie na chłopski rozum SS oraz ES.
Z góry dzięki !! |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2009, 16:04
|
|
|
Witam,
będę wdzięczny za podanie wymiarów zewnętrznych, wewnętrznych oraz bagażnika w Pajero III w modelach 3 i 5 drzwiowych - szukałem w googlach ale nie znalazłem tego typu spacyfikacji. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2009, 16:42
|
|
|
grzegorzs napisał/a: | Witam,
będę wdzięczny za podanie wymiarów zewnętrznych, wewnętrznych oraz bagażnika w Pajero III w modelach 3 i 5 drzwiowych - szukałem w googlach ale nie znalazłem tego typu spacyfikacji. |
Ale na forum podobny temat już był
Link do mojego post'a o wymiarach bagażnika:
http://forum.mitsumaniaki...p=581530#581530
Jest tu tylko Wagon. Koledzy pomogą |
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2009, 20:48
|
|
|
bartek2800, dziei za Twoje odpowiedzi ale linka którego podałeś dotyczy PII a ja szukam wymiarów PIII zewnętrznych oraz pojemności bagażnika w modelch 3 i 5 drzwiowych
Jak ktoś ma wymiary Pajero Sport to również będę wdzęczny - szukałem w googlach wymiarów Sporta i PIII ale nie znalazłem
Nie wiem w jakich rocznikach był produkowany sport ale chodzi mi o wymiary samochodu 2005 - 2007.
Z góry dzięki za pomoc !! |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2009, 20:33
|
|
|
Pajero III wymiary zewnętrzne:
V70
długość - 4.830mm
szerokość - 1.895mm (bez lusterek - nadwozie)
wysokość - 1.855mm bez relingów / 1.885mm z relingiem
prześwit - 235mm 3.5 GDI V6 i 2.5 TD / 225mm 3.2 DI-D
rozstaw osi - 2.780mm
rozstaw kół - 1.560mm
długość przedniego zwisu - 745mm
długość tylnego zwisu - 1.305mm (włącznie z kołem zapasowym)
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 24,5
kąt zejścia - 24
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - 35
V60
długość - 4.315mm
szerokość - 1.895mm (bez lusterek - nadwozie)
wysokość - 1.845mm bez relingów / 1.875mm z relingiem
prześwit - 235mm 3.5 GDI V6 i 2.5 TD / 225mm 3.2 DI-D
rozstaw osi - 2.545mm
rozstaw kół - 1.560mm
długość przedniego zwisu - 745mm
długość tylnego zwisu - 1.025mm (włącznie z kołem zapasowym)
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 26,5
kąt zejścia - 33,5
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - 35
Wymiarów bagażnika nie mam. Zewnętrzne wymiary Pajera II też podać? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2009, 10:56
|
|
|
Tu masz wymiary Sporta:
Bagaznik wyglada tak:
orientacyjne wewnetrzne wymiary to:
szerokosc 132 cm
dlugosc 104 cm
glebokosc/wysokosc do rolety 40 cm |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-12-2009, 13:39
|
|
|
Dzięki Panowie !!
Czy duża będzie róznica w przypadku przejeżdżania przez wały powodziowe PIII 3 a 5 drzwiowym ( w rozstawie osi to tylko 20 cm ) ? Pytam gdyż często przejeżdżam przez wały aby dojechać nad rzekę a niechciał bym się zawiesić . |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2009, 14:07
|
|
|
To juz pytanie bardziej teoretyczne, wkracza w sfere umiejetnosci i doswiadczenia. Nie mniej na pewno autem mniejszym bedziesz mogl bez strat atakowac ciezsze przeszkody. Mam na mysli glownie tylny zwis w longu i rozstaw osi. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-12-2009, 18:30
|
|
|
Proszę o wytłumaczenie łopatologiczne ponizszych stwierdzeń:
kąt natarcia -
kąt rampowy -
kąt zejścia -
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień -
Ca mam wziąść pod uwagę porównując dane modele samochodów ( mam na mysli pokonywanie wzniesień typu wały ) |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2009, 21:42
|
|
|
grzegorzs napisał/a: | kąt natarcia -
kąt rampowy -
kąt zejścia -
maksymalny kąt pokonywanych wzniesień -
|
Tak jak na przerobionym przeze mnie zdjęciu Eugeniusza:
1. kąt natarcia - określa pod jakie wzniesienie podjedziemy bez uszkodzenia zderzaka.
2. kąt rampowy - określa przez jaki szczyt możemy przejechać bez pogięcia progów czy nawet zawiśnięcia na nich.
3. kąt zejścia - określa z jakiego wzniesienia zjedziemy nie uszkadzając tylnego zderzaka.
Maksymalny kąt pokonywanych wzniesień - określa maksymalny kąt wzniesienia pod które auto podjedzie bez problemu. Ograniczone smarowaniem silnika i prawami fizyki.
Jeśli coś mylę to proszę o sprostowanie. |
|
|
|
 |
grzegorzs
Nowy Forumowicz
Auto: seicento
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-12-2009, 18:29
|
|
|
Dzięki za pomoc !!
Trochę przeraża mnie ten wystający tył za tylnie koła w PIII:(
Co ewentualnie zrobić aby zwiększyć prześwita, a jazda PIII nadal była komfortowa na asfalcie ?
Wiem że to nie to forum ale może ktoś ma jakąś wiedzę na temat patrola ( rok produkcji 2004 -2007 ), ile pali, wymiary - czy jest sens o nim myśleć ?
[ Dodano: 19-12-2009, 21:28 ]
Zdecydowałem się na PIII :)
Czy duże znaczenie ma róznica 20 cm w rozstawie osi ( między 3 a 5 drzwiowym ) przy przejeżdżaniu przez wzniesienie typu wały - zawracać sobie głowę któy model wybrać ?
Załóżmy iż podjazd na wał jest pod kątem 35 stopni szerokość wału w szczycie ma 150 cm a zjazd jest znowu pod katem 35 stopni ale w przeciwnym kierunku ( 300 stopni ) rysunek poniżej: [/quote] |
|
|
|
 |
inproel
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: Polaska
|
Wysłany: 22-12-2009, 19:39
|
|
|
grzegorzs napisał/a: |
[ Dodano: 19-12-2009, 21:28 ]
Zdecydowałem się na PIII :)
| [/quote]
Widzę że miałeś podobny dylemat jak ja w tym momencie, jeśli możesz napisz co przechyliło szalę na PIII |
|
|
|
 |
|