[CS3A 1.6] skąd wziąć +12V i masę |
Autor |
Wiadomość |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-03-2010, 15:51 [CS3A 1.6] skąd wziąć +12V i masę
|
|
|
Witam wszystkich
jako że chciałbym stopniowo wyposażać swojego lancerka o elementy wyposażenia "ułatwiające życie" to tym razem postanowiłem zrobić sobie podświetlenie schowka.
miejsca sporo, plastiki dobrze wyprofilowane.. więc czemu nie.
Zamierzam wykorzystać do tego diodę flux (magik elektronik mi to na jakiejś płytce z rezystorami zrobił żeby przyjmowało +12V) i prosty włącznik rozwierny (taki co jak się go puści to włącza lampke - oczywista oczywistość )
ale mam pytanie - skąd mógłbym sobie ukraść napięcie potrzebne do działania? czy za schowkiem pasażera jest skąd bezboleśnie wziąć stałe +12 i uziemienie?
jakieś kabelki tam widziałem ale nie wiem dokładnie co to więc wolę się spytać specjalistów.
Pozdrawiam i obiecuję fototutorial jak już się zabiorę do roboty |
Ostatnio zmieniony przez kgebczyk 15-03-2010, 08:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 13-03-2010, 16:29
|
|
|
Co powiesz na podświetlenie zapalniczki albo popielniczki?
Ja specjalista nie jestem ale jak bym coś takiego robił to pewnie czerpał bym prąd stamąd, blisko łatwy dostęp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 15-03-2010, 07:43
|
|
|
A może zapalniczka?
Ps.
Nie uziemienie tylko masa |
_________________
 |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-03-2010, 08:52
|
|
|
Artii napisał/a: | A może zapalniczka?
Ps.
Nie uziemienie tylko masa |
dzięki za wyprostowanie GND.
czyli chyba temat do zamknięcia myślałem że da się jakoś zza schowka ukraść prąd ale skoro piszecie żeby iść do popielniczki/zapalniczki to chyba będzie najprostsze rozwiązanie
dzięki i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 10:34
|
|
|
Cały tunel środkowy demontuje się dość prosto. Jest kilak zatrzasków w których należy wcisnąć środek, niektóre trzeba wykręcić, a inne po prostu wyrwać. Zaczynasz od odkręcenie 2 śrubek w podłokietniku. Ja tam dolutowałem się do zapalniczki przy automatycznym włączniku świateł i do ręcznego (ale tego jeszcze nie wymyśliłem co z tym zrobić). |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:07 OBIECANY FOTO-TUTORIAL
|
|
|
Witam wszystkich ponownie!
Jak obiecałem, tak robię. Skończyłem właśnie robotę przy podświetleniu schowka i chciałem zdać relację z wykonanego zadania
Do wykonania tego drobiazgu potrzebne są (prawie wszystko widać na fotkach):
- włącznik wciskowy rozwierny (tj. taki że gdy się go wciska to rozwiera układ i nie płynie prąd). Jak najmniejszy. Mój jest taki o średnicy gwintu +/- 5mm
- dioda flux. (moją kupiłem w sklepie elektronicznym gdzie gość sprzedawał takie już wlutowane w płytkę i ogarnięte opornikami, tak żeby przyjmowało 12V, bo te diody są na mniej więcej 3V)
- kawałek kabla dwużyłowego (u mnie 1m, i tak za dużo o jakieś 20cm)
- odrobina cierpliwości, pare konektorków (łączników elektrycznych męskich i żeńskich) i rurek termokurczliwych do izolacji
Na początek należy się dostać do gniazda zapalniczki, demontując kawałek tunelu środkowego (zgodnie z tutorialem umieszczonym
TUTAJ )
Na kabelku z obu stron umieściłem konektorki:
- od strony zapalniczki zestaw męski+żeński i w ten sposób wpiąłem się w gniazdo zapalniczki (niestety nie zrobiłem fotek tego etapu ale sposób podłączenia zgodny z fantazją wykonującego, czyli dowolny)
- od strony włącznika drobne żeńskie
Po podłączeniu do gniazda zapalniczki przeciągnąłem sobie kabelek w stronę schowka pasażera (absolutnie żadnych przeszkód) i złożyłem tunel środkowy do kupy.
Wszystko, wraz z zapaloną diodą wyglądało tak:
płytkę, jak widać na powyższym zdjęciu, owinąłem w rurkę termokurczliwą, bo były na niej gołe luty i bałem się jakiegoś zwarcia.
potem wiertarką przewierciłem w plastiku otworek i umieściłem w nim włącznik, dokręcając go umieszczoną na jego gwincie nakrętką
Po zabiegu wszystko wyglądało tak...
teraz pozostaje umieścić płytkę z diodą w z góry upatrzonej przez montera pozycji (ja podkleiłem ją do takiego metalowego wspornika mniej więcej po środku nad otwartym schowkiem) i voila! Robota skończona
A teraz łyżka dziegciu....
już byłem na podwórku... już witałem się z gąską. Wszystko było ekstra (co widać na załączonych fotkach). Dioda się paliła, zamknięcie schowka wyłączało ją zgodnie z moim genialnym planem....
a potem z niewiadomych przyczyn dioda wzięła i zdechła
mam nadzieję że gdzieś po prostu poluzował się konektor, bo jeżeli dioda albo któryś rezystor sie spalił to troche kanał
W każdym razie - spotkało to mnie, Was mam nadzieję nie
Powodzenia i pozdrawiam!
PS: sorki za niską jakość fotek - robione telefonem. |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-04-2010, 22:39
|
|
|
Gratuluje powodzenia misji i życzę żeby służyło. dzieki za foto- tutorial. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sobolek
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 10 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 13-12-2015, 12:07
|
|
|
fotki mi nie działają |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-12-2015, 23:03
|
|
|
Wybacz...
Niestety robiłem to tak dawno temu że nie mam już tych fotek. W wolnej chwili postaram się dać linki do odpowiednich "surowców". Resztę polecam Twojej inwencji bo to w zasadzie bardzo prosta rozbudowa. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-12-2015, 13:33
|
|
|
Też chciałem zrobić oświetlenie schowka wykorzystując diode led zasilanie 12V i włącznik
zwierny który by włączał zasilanie w momencie otwarcia schowka .
Ale przypomniałem sobie o lampce led na 3 paluszki z czujnikiem ruchu którą kiedyś kupiłem w biedronce to jest płaska lampka nie latarka ,
którą się np wiesza w szafie ...
Schowek jest w postaci uchylanej skrzynki nad którą nie ma zabudowania ...więc jest dużo
miejsca , lampka nie wystaje i jest niewidoczna przy otwieraniu schowka .
Przykleiłem chyba na taśmę dwustronną , dobre baterie i po roku nadal dobrze świeci
i świetnie sprawdza się to rozwiązanie a nic nie trzeba przerabiać . |
_________________
 |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 14-12-2015, 17:45
|
|
|
U nie to tak wygląda, zasilanie z radia, a wyłącznik z pedału stopu z 206. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|