Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Car Audio Carisma 2001
Autor Wiadomość
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 15-08-2011, 23:05   Car Audio Carisma 2001

Witam. Pomyślałem że skoro inni pokazują różne pomysły i efekty swojej pracy to dlaczego nie pokazać swoich. Moja pierwsza, większa instalka:

System przedni.

Przebudowana tapicerka drzwi przednich. Kick basy i zwrotnice w drzwiach:

Kick basy osadzone są na dystansach przymocowanych bezpośrednio do blachy drzwi. Zwrotnice (mniejsze okręgi) są przymocowane do tapicerki.:

Tweetery i średniaki we flokowanych słupkach:


Zamiast nieprzydatnej mi popielniczki wskaźniki:

Zabudowa bagażnika: po bokach 10-cio calówki Phase Linear, w podłodze Audison zasilający zestaw przedni, za kanapą w podnoszonej obudowie (w razie gdyby zaszła potrzeba położenia oparcia kanapy w celu transportu dłuższych przedmiotów) monoblok Kenwooda zasilający obie 10-ki, kondensator 1F oraz sterowniki podświetlenia:

Podświetlenie: tryb świecenia ciągły lub "mrugający" o regulowanej częstotliwości

Jeszcze zmiana radia. Jak znajdę Clariona 958 to wystarczy na jakiś czas.
Ostatnio zmieniony przez zmc29 20-05-2012, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WhiteCraft 
Nowy Forumowicz
WhiteCraft


Auto: Mitsu Carisma 1,9 DI-D 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-10-2011, 01:49   

Przyznaje kawał dobrej roboty powiedz mi czy wymieniałeś pod te głośniki przypadkiem części panelu na drzwiach ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DI-D 2000r
Radio PH-1000W jak ktoś ma jego schemat budowy to ja cały czas szukam chcę wyprowadzic obcje z radia Disp na zewnątrz albo podłączyc pod nowe radio aby sterować wyświetlaczem normalnie
GG 1703918
 
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 18-11-2011, 22:35   

tapicerka była rozebrana na części pierwsze (np. "rozlutowywanie" lutownicą plastikowych "nitów") i "dorobiona" część plastikowa (w której jest głośnik i zwrotnica) za pomocą żywicy, włókna szklanego i szpachli, potem malowane lakierem strukturalnym (chropowatym podobnie jak oryginalny plastik).
 
 
smigol 
Forumowicz


Auto: Japan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 34
Skąd: RMI
Wysłany: 16-12-2011, 20:57   

No.... To jest właśnie kawałek dobrej roboty.... Czym wygłuszałeś drzwi? tylko drzwi, czy cały środek?
_________________
Fortuna favet fortibus...
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 17-12-2011, 14:22   

W chwili obecnej nic nie jest jeszcze wygłuszone. W planie drzwi, bagażnik i dach. Jeszcze nie wiem czym będę wygłuszał do wyboru na drzwi:Dynamat Extreme lub STP lub maty Hollywood ewentualnie GMS plus może Xorb za kickbasy natomiast bagażnik i dach wersja tańsza: STP lub GMS.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2011, 01:48   

zmc29, bardzo fajnie wkomponowana instalacja :)

2 pytania, czy przypadkiem skrzynie w bagażnik nie są za małe jak na takie głośniki ?
no i czym zrobiłeś to podświetlenie w bagażniku ? jakie zdjęcie z macro jak to wygląda ?
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 18-12-2011, 17:39   

- Nie mam zdjęć z prac nad zabudową (musiałaby być ich cała masa).
- Podświetlenie to taki elastyczny "neon do podświetlania roweru"na baterie plus dorobione do tego zasilanie dla akumulatora. Neony są w żłobionych zagłębieniach, tak że nie wystają ponad powierzchnię suba - jest gładko. To była niezła "rzeźba" drugi raz raczej bym tego nie robił.
- Skrzynki pod suby nieco różnią się kształtem od siebie (bo przecież to ręczna robota) ale pojemności są identyczne- 20 litrów closed (były mierzone precyzyjnie- wodą). Takie pojemności pod identyczne głośniki miała jakaś Toyota Avensis kombi robiona przez profesjonalny zakład CA więc zrobiłem identycznie. Nawet miałem wrażenie że mogłyby być trochę mniejsze dla zwiększenia dynamiki głośników więc zmniejszyłem "akustycznie" te pojemności wygłuszając specjalną wełną.
Foty lewego suba:



- Zabudowa trzyma się na fabrycznych otworach technologicznych więc może ze cztery dziury musiałem wywiercić.
Minusy:
- wszystko sporo waży prawie 50 kg (ale jak ma nie być rezonansów to inaczej się nie da)
- jak chcę wymienić żarówkę świateł tylnych to muszę wywalać całego suba (niezbyt przyjemne)
Plusy:
- ciągłe całkiem pojemny bagażnik
- no i ten główny aspekt - muza i trochę decybeli.

[ Dodano: 10-05-2012, 16:55 ]
Kilka fotek z wygłuszania. Zdecydowałem się na wykonanie elementów z laminatu do zamknięcia dużych otworów technologiczych zamiast aluminiowego płaskownika.



Bagażnik wyklejony matami GMS 04 (pod kołem zapasowym również).
W porównaniu do maty STP Silver mata Gms-a jest sztywniejsza (prawdopodobnie grubsza warstwa alu), do jej położenia trzeba użyć opalarki. Silver bardziej miekki podobno ma lepsze parametry tłumienia. Nadkola wyklejone GMS 04 a na to mata piankowa.
 
 
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 13-10-2012, 17:32   

Wielka prośba w którym miejscu poprowadziłeś przewód zasilający z komory silnikowej do środka. Utknąłem właśnie w tym miejscu, nie mogę znależć miejsca gdzie poprowadzić przewód , chyba że zostaje wiercenie otworu.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 13-10-2012, 22:37   

[ Dodano: 13-10-2012, 22:46 ]
Jak już nic nie znajdziesz i wywiercisz dziurę to osłoń krawędzie chociaż rozciętym wzdłuż peszelkiem, maznij lakierkiem co by nie rdzewiało i kable zasilające daj w peszel lub plecionkę (w miejscu tego przejścia najlepiej w jedno i drugie) i unieruchom kable co by się z czasem nie przetarły jak będą "szurać".
A tak na poważnie, z tego co pamiętam POD KOLUMNĄ KIEROWNICY, PO LEWEJ STRONIE przy nadkolu, na wysokości niewiele wyżej poziomu pedałów (sprzęgła, hamulca i gazu) jest otwór technologiczny gdzie idzie gruba wiązka cienkich przewodów od skrzynki bezpiecznikowej. Jak mówiłem "z tego co pamiętam". Ja zrezygnowałem z puszczenia tamtędy przewodów zasilających audio, ponieważ w moim przypadku były one zbyt grube (35mm2 dedykowane do CA) aby obyło się bez powiększania znajdującej się w tym miejscu plastikowej "przelotki" w której ów wiązka była umieszczona (jeśli masz mniejsze kable może uda Ci się wcisnąć). Po prostu nie było fizycznie możliwości wcisnąć tam wiertarki a ręcznie nie chciało mi się rzeźbić tym bardziej że po drugiej stronie znalazłem idealne miejsce. Wydaje mi się że tym idealnym miejscem lecą rurki od klimy, którego to wynalazku ja niestety nie posiadam. Miejsce to jest za schowkiem, tym przy kolanach przedniego pasażera. Aby mieć dobry dostęp do tego miejsca trzeba odkręcić schowek- dwie śrubki trzymające schowek. Natomiast aby odkręcić te śrubki trzeba opuścić schowek maksymalnie- lekko rozchylając ścianki obudowy o które opierają się bolce blokujące schowka. Wiem że napisałem mało zrozumiale ale jak spojrzysz w to miejsce to zrozumiesz tekst :)
Następnie wyjąłem grubą, dużą (wielkości dwóch położonych obok siebie denek od butelki po piwie :) ) gumę/zaślepkę i wstawiłem tam odpowiednio wyciętą i pomalowaną blachę z zamocowanymi uprzednio dławikami mocującymi kable, używanymi w elektroenergetyce. Jakieś foty zamieściłem w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73187

P.s. Umieść foty jakieś z prac i sprzętu :)
Jak masz w przyszłości zamiar rozbudować instalację CA, może lepiej byłoby poprowadzić z aku nie tylko plus ale i minus. Zmniejszyłoby to ryzyko wystąpienia zakłóceń spowodowanych "słabą masą". Więcej o eliminacji zakłóceń:
http://www.strefacaraudio...ikach-poradnik/
 
 
adamisku 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29-01-2017, 22:59   

Mam lancera ale montaż głośników podobny. Napisz proszę czy konieczne jest stosowanie dystansów czy spokojnie moge włożyć po prostu głośnik 165mm i przykręcić do blachy w drzwiach??
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 30-01-2017, 10:42   

adamisku napisał/a:
Napisz proszę czy konieczne jest stosowanie dystansów
Niestety muszą być dystanse.
Poczytaj wątek na forum lancera:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1401896
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1389945
:wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.