[Carisma] Swap na mocniejszy silnik |
Autor |
Wiadomość |
johny09990
Forumowicz 3 diamenty
Auto: carisma 99'-00 1,6 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2012, 16:19 [Carisma] Swap na mocniejszy silnik
|
|
|
Witam,
czy mógłby mi ktoś powiedzieć lub chociaż podać odpowiedni link odnośnie zmiany silnika w Cari na mocniejszy (np. 2.0 V6 z FTO)? Czy jest dużo "rzeźby", co trzeba przerabiać, czy trzeba kompletować części z różnych modeli by wszystko złożyć w całość?
Z góry dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-02-2012, 16:36
|
|
|
Widziałem kiedyś na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo T4 (1.9T 200KM). Nie trzeba było chyba rzeźbić, ale była to wersja oryginalnie z silnikiem GDI. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
Ostatnio zmieniony przez xluki 24-02-2012, 18:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-02-2012, 17:32
|
|
|
xluki napisał/a: | Widziałem kiedyś na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo T4 (2.0T 200KM) | T4 jest z silnikiem 1.9
O proszę, temat do poczytania http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-02-2012, 18:06
|
|
|
robertdg, różnie podają źródła... zmieniłem, aby nie raziło Cię po oczach
Co do swapa... ponoć smiga kilka takich Carism z silnkiem T4. Na forum Volvo jets chyba temat.
PS. T4 i 2.0 16v to ta sama pojemność (1948cm3)
http://www.autocentrum.pl...-16v-140km.html
http://www.autocentrum.pl...9-t4-200km.html |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-02-2012, 18:30 Re: Swap na mocniejszy silnik
|
|
|
johny09990 napisał/a: | Witam,
czy mógłby mi ktoś powiedzieć lub chociaż podać odpowiedni link odnośnie zmiany silnika w Cari na mocniejszy (np. 2.0 V6 z FTO)? Czy jest dużo "rzeźby", co trzeba przerabiać, czy trzeba kompletować części z różnych modeli by wszystko złożyć w całość?
Z góry dziękuję za odpowiedzi |
carisma v6 mivec built atec tuning |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-02-2012, 20:57
|
|
|
xluki, 1855ccm, tak miało w dowodzie wbite T4 które miałem kiedyś przyjemność furmanić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
johny09990
Forumowicz 3 diamenty
Auto: carisma 99'-00 1,6 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2012, 16:25
|
|
|
Dzięki za wszystkie linki
Jednak czy jest gdzieś w internecie jakaś "fotorelacja" ze swapa do Carismy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-02-2012, 20:18
|
|
|
http://www.racingforum.pl...showtopic=62315 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
johny09990
Forumowicz 3 diamenty
Auto: carisma 99'-00 1,6 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2012, 20:57
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
 |
Kris03
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-03-2012, 20:21
|
|
|
sam chcialem przerabiac moja cari ale jak sie dowiedzialem jakie koszta to mnie przerazilo troche, myslalem nad silnikiem od volvo t4 chyba 190 km lub od galanta 2,5 twin turbo, ale zadozo roboty i dubania, pozatym potrzebiwal bys calego dawce bo niewiadomo jak co pujdzie moze bys musial wszystko adoprowac od zawiechy po elektrykę, zegary i takie tam. |
|
|
|
 |
Leny
Forumowicz
Auto: volvo v40 2.0T +MBC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 36 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 06-03-2012, 22:48
|
|
|
Witam jeśli swap to tyko silnik B4194T - przed liftem 200KM 1855cm3
ten silnik jest najlepszy......do 350km bez zakucia........wydech ,famic ,troszke gratów 260...a jak turbinę hybrydową wsadzicie to ponad 300km....nie bawił bym sie v6.....nie macie problemów z zawiechą......
to co wyciągają z tego...po zakuciu,,,,,,,,w budzie poliftowej silnik przedliftowy......bo poliftowe 2.T to juz plastelina niestety mam juz polifta....chodziło mi po głowie kupić silnik i zabawaaaaaaaaaa
http://www.youtube.com/wa...feature=related
a to już klasyki
http://www.youtube.com/watch?v=q9ZNJlbsjdw
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
kris na allegro było stuknięte v40 t4 przedlift 200km za 5tyś w Radomiu całe autko a płyta v40 crisma to to samo |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 07-03-2012, 11:22
|
|
|
A silnik 2.0 v6 z Galanta lub z Eclipse również wymaga wielu przeróbek? Chodzi mi o ten ~150 km. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2012, 21:46
|
|
|
racenty napisał/a: | A silnik 2.0 v6 z Galanta | Sporo, jest ułożony rozrżadem po lewej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
johny09990
Forumowicz 3 diamenty
Auto: carisma 99'-00 1,6 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:48
|
|
|
Czyli rozumiem, że swap z Volvo to najmniej rzeźby, tak? Jak wygląda sprawa z mocowaniami silnika i skrzyni? Trzeba przerabiać, czy wystarczy je przełożyć (w podanych linkach nie jest to jednoznacznie napisane)?
Włożenie silnika z FTO oznaczałoby znacznie więcej rzeźby? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 09-03-2012, 22:50
|
|
|
johny09990 napisał/a: | Czyli rozumiem, że swap z Volvo to najmniej rzeźby, tak? Jak wygląda sprawa z mocowaniami silnika i skrzyni? Trzeba przerabiać, czy wystarczy je przełożyć (w podanych linkach nie jest to jednoznacznie napisane)? |
Leny napisał/a: | całe autko a płyta v40 crisma to to samo |
czytamy ze zrozumieniem
xluki napisał/a: | robertdg, różnie podają źródła... zmieniłem, aby nie raziło Cię po oczach |
żródła podaja dobrze
T4 byly dwie
1855 - oznaczona jako 1.9 T4 200ps do 99/00 i od tej daty 1948- juz jako 2.0 T4 200ps
byly takze 2.0T - 1948 160ps
johny09990 napisał/a: | Włożenie silnika z FTO oznaczałoby znacznie więcej rzeźby? |
powiedzmy ze jesli chodzi o carisme to blizej jej do volvo niz do mitsubishi silnikowo
do gdi silnik z volvo pasuje P&P, do 1.6 trzeba lape od skrzyni biegow przespawac |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|