[EA5A/W 2.5] Rozładowujący się akumulator i prawdopodobnie s |
Autor |
Wiadomość |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:56 [EA5A/W 2.5] Rozładowujący się akumulator i prawdopodobnie s
|
|
|
Witam wszystkich!
Problem powstał ok. tygodnia temu. W skrócie: Przed 10-godzinną trasą spaliła się żarówka (nie wiem czy ona mogła w ogóle uczestniczyć w tym procesie, ale czasowo się zbiega więc piszę). Żarówka wymieniona. 3 dni później pada akumulator (po raz pierwszy). Pada tak, że nawet nie zrobi ruchu rozrusznikiem (ale napięcie delikatne było - centralny i wsio działało). No to do prostownika (duży) i 20min później odpalony. 2-godzinna trasa i się na niej bez problemu ładował. Kontrolka od akumulatora się nie świeciła, więc alternator sprawny. W momencie kiedy akumulator został naładowany a samochód już był odpalony zauważyłem, że radio się nie włącza. Wygląda tak jakby w ogólne nie dostawało napięcia. W takim stanie pojeździł 3 dni i po kolejnej 10-godzinnej trasie, zostawiam go na noc, rano już nie odpali. Jeszcze pół obrotu rozrusznikiem i akumulator dead.
Macie pojęcie OCB? Jakie tu mogą być potencjalne przyczyny? Aha dodam, że bezpieczniki sprawdzone i są ok (nie sprawdzałem tylko tego z tyłu radia).
Jak to wg Was wygląda, padający akumulator, niedziałające radio - czy ktoś się z tym już kiedyś spotkał? |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-08-2012, 10:16
|
|
|
paul_pivo, wygląda to tak jakby coś Ci ciągnęło prąd. Naładuj akumulator, odłącz klemę "+", w przerwę wepnij amperomierz i sprawdź jaki masz pobór prądu. Oczywiście wszystkie odbiorniki muszą być wyłączone. Może to radio się zepsuło tak, że bierze prąd a się nie włącza. |
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
Wysłany: 17-08-2012, 10:25
|
|
|
Odłącz radio,pewnie to jest przyczyna rozładowywania akumulatora, (jakieś zwarcie w radiu ), |
|
|
|
 |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2012, 10:54
|
|
|
Dziś jadę po miernik. Będzie pomiar. Oprócz sumarycznego poboru prądu co jeszcze zmierzyć? Wyciągać po kolei bezpieczniki i notować spadki poboru? |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-08-2012, 11:05
|
|
|
To zależy jakie będzie sumaryczny pobór, jeśli w normie to nie ma co wyciągać, jak za duży to trzeba będzie poszukać. |
|
|
|
 |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2012, 18:40
|
|
|
OK, radio przełożone do innego samochodu zaczęło działać. Po włożeniu z powrotem do Gala również zaczęło działać. Sprawdziłem napięcie ładowania i natężenie (pobór) w spoczynku.
Napięcie ładowania przy włączonym silniku: 14.30V
Natężenie poboru przy wyłączonym samochodzie, wszystkim pozamykanym (przez centralny i bez): 0.08A
Napięcie OK, więc alternator sprawny. Natężenie w spoczynku myślę, że nie najgorsze. Co o tym myślicie, czyżby akumulator nadawał się do wymiany? Tylko dlaczego radio nie chciało przez tydzień grać? |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-08-2012, 23:58
|
|
|
Może przytoczę coś z tematu o ładowaniu.
Kod: |
Dla silnika 2.0
Ile prądu powinno pobierać auto "na postoju" ?
Obecnie mierzyłem i po ustabilizowaniu jest to 0,01A + 0,04A (STAG - sterownik)
Źle podłączone radio powodowało duży pobór prądu na postoju +0,12A.
|
Przy mierzeniu weź pod uwagę: zamknięte drzwi, wyłączone wszystko, przez parę sekund działa podświetlenie stacyjki. Po około minuty pobór prądu powinien być taki jak opisałem wyżej.
Jesteś pewien, że ładowanie jest w porządku? U mnie problem był taki, że na zimnym (świeżo odpalonym) silniku ładowanie było ok. 14,0-14,4 V po jakimś czasie drastycznie spadało na wolnych obrotach. Winny okazał się sam alternator oraz dodatkowo dołożyłem przewód 12mm2 do jego zasilania.
Ewentualnie sprawdź jakimś dodatkowym przewodem masowanie auta. |
|
|
|
 |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2012, 12:35
|
|
|
Dziś rano AKU znów dead. Wczorajszy pobór prądu był bez różnicy czy z radiem podłączonym (ale wyłączonym), czy bez, czy z załączonym centralnym, czy bez. Dziś rano zmierzyłem pobór - wskazania praktycznie takie same - 0.07A (wczoraj 0.08A). Wczoraj wieczorem wskazania napięcia na AKU wynosiło przy wyłączonym silniku 12,70V (przy włączonym silniku 14.30V). Także wczoraj wieczorem AKU był naładowany, przy poborze 0.07A teoretycznie powinno mu starczyć na ok. 1000h podtrzymania zasilania. A tu po 12h AKU pada. Albo dochodzi do jakiegoś przebicia, które podczas mierzenia poboru nie występuje, tylko raz na jakiś czas ciągnie dużo, albo AKU do utylizacji. |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-08-2012, 12:39
|
|
|
Akumulator bezobsługowy? Ile może mieć lat. Może faktycznie szmelc:) |
|
|
|
 |
paul_pivo
Mitsumaniak 02830/KMM

Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2012, 12:44
|
|
|
Nie jest najnowszy, kupiony za kadencji poprzedniego właściciela - także może być szmelc. Tylko czy to radio, jak w początku tematu mogłoby się wyłączyć na ok. tydzień? |
_________________ 02830/KMM
OBEJRZYJ MOJEGO GALA:) |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 18-08-2012, 13:30
|
|
|
Miałem to samo i wymieniłem w końcu akumulator heh |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Kojec
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 204 Skąd: Kąty wrocławskie
|
Wysłany: 18-08-2012, 17:08
|
|
|
Witam,
podepnę się pod temat, dziś rano miałem problem z odpaleniem auta. Do tej pory wszystko paliło itp, pokazałem kumplowi na zapłonie jak gra skrzynia w bagażniku(pograło kilka minut) i dwa dni później aku padł. Odpaliłem na kablach i pojechałem do pracy 12km, po robocie znów dead ... szlag by to ... sprawdzałem aku na odpalonym aucie, ładowanie ok 14, na wyłączonym podbiera powoli prąd. Jak już spadnie do 10.5 to się trzyma bądź nawet ładuje delikatnie ... Aku mam ori jak kupiłem auto, 390A dość stary. Czy to może być wina akumulatora?? W elektryce NIC nie grzebałem więc samo się nie popsuło
Zapytam jeszcze jakiego wymiaru wchodzą aku do galanta 2000 r?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2012, 19:22
|
|
|
Cytat: | Albo dochodzi do jakiegoś przebicia, które podczas mierzenia poboru nie występuje, tylko raz na jakiś czas ciągnie dużo, albo AKU do utylizacji.
_________________ |
Akumulator śmietnik , zwarcie mają cele . |
|
|
|
 |
|