Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Rozładowujący się akumulator i prawdopodobnie s
Autor Wiadomość
paul_pivo 
Mitsumaniak
02830/KMM


Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2012, 09:56   [EA5A/W 2.5] Rozładowujący się akumulator i prawdopodobnie s

Witam wszystkich!

Problem powstał ok. tygodnia temu. W skrócie: Przed 10-godzinną trasą spaliła się żarówka (nie wiem czy ona mogła w ogóle uczestniczyć w tym procesie, ale czasowo się zbiega więc piszę). Żarówka wymieniona. 3 dni później pada akumulator (po raz pierwszy). Pada tak, że nawet nie zrobi ruchu rozrusznikiem (ale napięcie delikatne było - centralny i wsio działało). No to do prostownika (duży) i 20min później odpalony. 2-godzinna trasa i się na niej bez problemu ładował. Kontrolka od akumulatora się nie świeciła, więc alternator sprawny. W momencie kiedy akumulator został naładowany a samochód już był odpalony zauważyłem, że radio się nie włącza. Wygląda tak jakby w ogólne nie dostawało napięcia. W takim stanie pojeździł 3 dni i po kolejnej 10-godzinnej trasie, zostawiam go na noc, rano już nie odpali. Jeszcze pół obrotu rozrusznikiem i akumulator dead.

Macie pojęcie OCB? Jakie tu mogą być potencjalne przyczyny? Aha dodam, że bezpieczniki sprawdzone i są ok (nie sprawdzałem tylko tego z tyłu radia).

Jak to wg Was wygląda, padający akumulator, niedziałające radio - czy ktoś się z tym już kiedyś spotkał?
_________________
02830/KMM


OBEJRZYJ MOJEGO GALA:)
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-08-2012, 10:16   

paul_pivo, wygląda to tak jakby coś Ci ciągnęło prąd. Naładuj akumulator, odłącz klemę "+", w przerwę wepnij amperomierz i sprawdź jaki masz pobór prądu. Oczywiście wszystkie odbiorniki muszą być wyłączone. Może to radio się zepsuło tak, że bierze prąd a się nie włącza.
 
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 17-08-2012, 10:25   

Odłącz radio,pewnie to jest przyczyna rozładowywania akumulatora, (jakieś zwarcie w radiu ),
 
 
paul_pivo 
Mitsumaniak
02830/KMM


Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2012, 10:54   

Dziś jadę po miernik. Będzie pomiar. Oprócz sumarycznego poboru prądu co jeszcze zmierzyć? Wyciągać po kolei bezpieczniki i notować spadki poboru?
_________________
02830/KMM


OBEJRZYJ MOJEGO GALA:)
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-08-2012, 11:05   

To zależy jakie będzie sumaryczny pobór, jeśli w normie to nie ma co wyciągać, jak za duży to trzeba będzie poszukać.
 
 
 
paul_pivo 
Mitsumaniak
02830/KMM


Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2012, 18:40   

OK, radio przełożone do innego samochodu zaczęło działać. Po włożeniu z powrotem do Gala również zaczęło działać. Sprawdziłem napięcie ładowania i natężenie (pobór) w spoczynku.

Napięcie ładowania przy włączonym silniku: 14.30V
Natężenie poboru przy wyłączonym samochodzie, wszystkim pozamykanym (przez centralny i bez): 0.08A

Napięcie OK, więc alternator sprawny. Natężenie w spoczynku myślę, że nie najgorsze. Co o tym myślicie, czyżby akumulator nadawał się do wymiany? Tylko dlaczego radio nie chciało przez tydzień grać?
_________________
02830/KMM


OBEJRZYJ MOJEGO GALA:)
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 17-08-2012, 21:40   

przejżyj kabelki w kostce iso, oraz kabelek przy wymienianej żarówce
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-08-2012, 23:58   

Może przytoczę coś z tematu o ładowaniu.
Kod:

Dla silnika 2.0
Ile prądu powinno pobierać auto "na postoju" ?
Obecnie mierzyłem i po ustabilizowaniu jest to 0,01A + 0,04A (STAG - sterownik)
Źle podłączone radio powodowało duży pobór prądu na postoju +0,12A.


Przy mierzeniu weź pod uwagę: zamknięte drzwi, wyłączone wszystko, przez parę sekund działa podświetlenie stacyjki. Po około minuty pobór prądu powinien być taki jak opisałem wyżej.

Jesteś pewien, że ładowanie jest w porządku? U mnie problem był taki, że na zimnym (świeżo odpalonym) silniku ładowanie było ok. 14,0-14,4 V po jakimś czasie drastycznie spadało na wolnych obrotach. Winny okazał się sam alternator oraz dodatkowo dołożyłem przewód 12mm2 do jego zasilania.
Ewentualnie sprawdź jakimś dodatkowym przewodem masowanie auta.
 
 
 
paul_pivo 
Mitsumaniak
02830/KMM


Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2012, 12:35   

Dziś rano AKU znów dead. Wczorajszy pobór prądu był bez różnicy czy z radiem podłączonym (ale wyłączonym), czy bez, czy z załączonym centralnym, czy bez. Dziś rano zmierzyłem pobór - wskazania praktycznie takie same - 0.07A (wczoraj 0.08A). Wczoraj wieczorem wskazania napięcia na AKU wynosiło przy wyłączonym silniku 12,70V (przy włączonym silniku 14.30V). Także wczoraj wieczorem AKU był naładowany, przy poborze 0.07A teoretycznie powinno mu starczyć na ok. 1000h podtrzymania zasilania. A tu po 12h AKU pada. Albo dochodzi do jakiegoś przebicia, które podczas mierzenia poboru nie występuje, tylko raz na jakiś czas ciągnie dużo, albo AKU do utylizacji.
_________________
02830/KMM


OBEJRZYJ MOJEGO GALA:)
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-08-2012, 12:39   

Akumulator bezobsługowy? Ile może mieć lat. Może faktycznie szmelc:)
 
 
 
paul_pivo 
Mitsumaniak
02830/KMM


Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2012, 12:44   

Nie jest najnowszy, kupiony za kadencji poprzedniego właściciela - także może być szmelc. Tylko czy to radio, jak w początku tematu mogłoby się wyłączyć na ok. tydzień?
_________________
02830/KMM


OBEJRZYJ MOJEGO GALA:)
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-08-2012, 12:56   

Sprawdź zasilanie (może masa do radia słaba) i sam radioodtwarzacz. Sprawdzałeś ładowanie na ciepłym zimnym silniku, dodając ujmując gaz?? U mnie też żadna kontrolka nie świeciła się, a objaw był taki że przepalały mi się pozycyjne oraz żaróweczki podświetlania świateł przeciwmgielnych, a winny się okazał alternator...
Może szukasz zbyt wymyślnej historii 8)

[ Dodano: 18-08-2012, 13:00 ]
Poczytaj posty tutaj (nie ma za wiele, a może coś znajdziesz):
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48682
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35735
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31194
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 18-08-2012, 13:30   

Miałem to samo i wymieniłem w końcu akumulator heh
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 18-08-2012, 17:08   

Witam,

podepnę się pod temat, dziś rano miałem problem z odpaleniem auta. Do tej pory wszystko paliło itp, pokazałem kumplowi na zapłonie jak gra skrzynia w bagażniku(pograło kilka minut) i dwa dni później aku padł. Odpaliłem na kablach i pojechałem do pracy 12km, po robocie znów dead ... szlag by to ... sprawdzałem aku na odpalonym aucie, ładowanie ok 14, na wyłączonym podbiera powoli prąd. Jak już spadnie do 10.5 to się trzyma bądź nawet ładuje delikatnie ... Aku mam ori jak kupiłem auto, 390A dość stary. Czy to może być wina akumulatora?? W elektryce NIC nie grzebałem więc samo się nie popsuło :(
Zapytam jeszcze jakiego wymiaru wchodzą aku do galanta 2000 r??
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-08-2012, 19:22   

Cytat:
Albo dochodzi do jakiegoś przebicia, które podczas mierzenia poboru nie występuje, tylko raz na jakiś czas ciągnie dużo, albo AKU do utylizacji.
_________________


Akumulator śmietnik , zwarcie mają cele .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.